کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9161 | مشاهده و دانلود: 735293501 | آخرین بروزرسانی: 1403/02/06 | اعضاء: 316269 | نظرات: 37883
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا و وفات حضرت عبدالعظیم حسنی علیهما السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

هدیه امروز: حال و هوای زندگی یک بازی‌خور حرفه‌ای

به گزارش سافت‌گذر ؛ هیچ‌کس انکار نمی‌کند که بازی‌های ویدیویی برای اکثر افراد، اگر نگوییم برای همه، مضراتی دارد، اما از سوی دیگر قابل انکار هم نیست که ورزش‌های الکترونیکی امروزه برخی نوجوانان بی‌تجربه و خام را به حرفه‌ای‌های با نظم و انضباط تبدیل کرده است.

 

بهتان پول بدهند و بگویند بازی ویدیویی بکن. به نظر بی‌دردسرترین و در عین حال لذت‌بخش‌ترین کار دنیاست. لنگ‌لنگان از خواب ناز بیدار می‌شوی، کاسه شیر صبحانه را آماده می‌کنیم، «استیم» بالا می‌آید و شما به شکار لحظات پرهیجان و نشاط‌آور می‌روید. پوشیدن شلوار و رعایت نظافت شخصی، اختیاری است. این نمایی کلی از صبح یک بازی‌خور حرفه‌ای است؛ یک تنبل هدفدار با حقوقی قابل‌ملاحظه. بااین‌حال، زوایای پنهان دیگری در این کار نان‌وآب‌دار به چشم می‌خورد. در حالت عادی، بازی یک فعالیت سرگرم‌کننده به شمار می‌رود، اما در این مورد درآمد کافی جهت حمایت مالی از لیگ و رقابت‌های حرفه‌ای چندمیلیون دلاری را نیز تامین می‌کند.

به منظور کسب اطلاعات دست اول از نقاط قوت و ضعف این حوزه، با دو نفر از کهنه‌کاران این رشته هم‌صحبت شدیم: پیتر «پی‌پی‌دی» دگر Peter “ppd” Dager بازی‌خور 22 ساله و ساحیل «یونیورس» آرورا Saahil “UNiVeRsE” Arora 25 ساله، هر دو از تیم «نابغه‌های شیطانی» Evil Geniuses. علی‌رغم سن پایین، این دو جوان کوله‌باری از تجربه رقابت را بر دوش کشیده و از اعضای ارشد یک تیم پنج‌نفره متشکل از نوجوانان محسوب می‌گردند. پرچم و نشان نابغه‌ها در نبرد بازی چندنفره و به‌شدت محبوب کمپانی «والو» با عنوان «دوتا 2» Dota 2 در دست این گروه خودنمایی می‌کند. هم‌اکنون فینال 10 میلیون دلاری تورنمت این بازی موسوم به «جام جهانی» است. نابغه‌ها با کاپیتانی «پی‌پی‌دی» تا یک قدمی مسابقه پایانی امسال در برابر «تیم نیوبی» Team Newbee بالا آمد، بااین‌حال به مقام شایسته سومی و جایزه یک میلیون دلاری قناعت کرد.

ازآن‌جاکه موانع و مشکلات سر راه رسیدن به موفقیت هم در بیرون و هم در درون یک بازی، فراوان و مختلف است، زندگی یک گیمر حرفه‌ای پشتکار و انضباط استثنایی می‌طلبد. والدین برای این کار احترامی قائل نیستند، هواداران حاضر نیستند شکست را بپذیرند و بیش‌تر پول به بهترین بهترین‌ها تعلق می‌گیرد. در عین سختی‌ها و مرارت‌هایی که در این کار ریشه دوانده، شور و شوق، الفت و دوستی تیمی و نیز مقبولیت روزافزون ورزش‌های الکترونیکی به عنوان یک مسیر شغلی قابل‌قبول و پذیرفتنی سبب شده تا رقابت در این عرصه هر روز بیش‌تر از روز قبل رونق یابد.

این‌جا جای سریع‌ترین و عصبی‌ترین انگشت‌هاست
«دوتا 2» به‌مانند یک ورزش قهرمانی، یک بازی مخصوص قشر جوان است. ازاین‌رو، پی‌پی‌دی یا یونیورس هیچ‌کدام برای خود آینده‌ای بعد از 30 سالگی متصور نیستند، به متحد 26 ساله‌شان با نام کلینتون «فیر» لومیس Clinton "Fear" Loomis با لحن محبت‌آمیز «پیر بازی دوتا» می‌گویند. «فیر» در هر سه دوره پیشین جام جهانی دوتا شرکت داشته، اما امسال به‌دلیل مصدومیت مزمن از ناحیه آرنج نیمکت‌نشین شده است. پزشکان این مصدومیت را آماس آرنج تشخیص دادند که در بین تنیسورها متداول است. درست به‌مانند بازی واقعی تنیس، دوتا نیز بازی‌خور را وادار به واکنش آنی و تمرکز فوق‌العاده می‌کند و این کار تنها از یک جسم و روح جوان ساخته است.

به گزارش سافت‌گذر ؛ پی‌پی‌دی در بیان خاطرات مسیر طولانی‌اش در رسیدن به جایگاه فعلی‌ در یک تیم حرفه‌ای و پیشگام، می‌گوید: زمانی‌که پا به بالاترین سطوح رقابت نهادید، با خود می‌اندیشید که چه‌بسا بتوانم از این سطح نیز فراتر رفته و این عادت سرگرم‌کننده را به یک حرفه بدل کنم.

استارت کار پی‌پی‌دی از یک بازی مشابه دوتا موسوم به «قهرمانان سرزمین جدید» Heroes of Newerth زده شد. وی 6 سال تمام، همواره روی بهبود مهارت‌هایش کار کرده است. یونیورس نیز کارش را در همین حوالی آغاز کرد و مسیر مشابهی را پیمود.

 
غرفه تیم جام جهانی

کلیدی‌ترین موردی که هر دو روی آن اتفاق‌نظر داشتند این بود که جهش آنان از بازی‌خوری که برای سرگرمی بازی می‌کند به کسی که حرفه‌ای به این امر مشغول است تا حد زیادی وابسته به یک استعدادیاب بوده که آن‌ها را به عضویت یک تیم باسابقه درآورد. به عبارت دیگر، مثل جذب شدن به عنوان یک مدافع تنومند و عضلانی راگبی که قبلاً در پارک محله بازی می‌کرده است. درعین‌حالی‌که ورزش‌های الکترونیکی نظیر دوتا 2 در مرحله تکوینی و رشد قرار دارند، اما تاکنون تیم‌های سازمان‌یافته و بزرگ حرفه‌ای در این عرصه فعالیت داشته‌اند که به شرکت‌کنندگان در بازی‌های چندگانه حقوق می‌دهند. تیم نابغه‌ها یک بخش اختصاصی برای بازی‌های مبارزاتی و تعداد بی‌شماری بازی خور دارد که در بازی‌های «حرفه ستارگان 2» StarCraft II، «ندای وظیفه» Call of Duty، و «دسته اسطوره‌ها» League of Legends به همراه دوتا 2 در مصاف با حریفان به رقابت می‌پردازند.

بدون کمک‌های مالی یک اسپانسر، وقت گذاشتن روی ارتقای مهارت‌ها تا بالاترین سطوح، به‌صرفه نیست. پیش‌بردن تکالیف مدرسه یا وظایف شغلی همزمان با فعالیت حرفه‌ای در زمینه بازی‌های ویدیویی در آمریکا جور درنمی‌آید، چراکه اکثر رقابت‌ها صبح زود برگزار می‌گردد. همان‌طورکه قبلاً هم گفتیم، یا کار و مدرسه یا بازی‌خوری حرفه‌ای؛ از صحبت‌های بازیکنان نیز می‌توان به این نتیجه‌گیری و ضرورت تعهد رسید. به عنوان مثال، پی‌پی‌دی می‌گوید پس از 6 ساعت تمرین تیمی، تازه بعد از ظهرهاست از کار فارغ می‌شود. این پایان کار نبوده و بعد از آن، بازی تک‌نفره یا شبکه‌ای روی سامانه «تویچ» Twitch تا پاسی از شب چاشنی کار می‌شود. یونیورس می‌افزاید: در کار ما چیزی به عنوان تعطیلات وجود ندارد؛ بازی‌خورها پس از رقابت‌های جهانی اندکی استراحت می‌کنند، اما نهایتاً همواره تمرین برای افزایش مهارت در بازی انفرادی و هماهنگی استراتژی تیمی ادامه دارد.

 
ساحیل «یونیورس» آرورا عضو تیم نابغه‌های شیطانی

تیم‌های چینی اگر هر پنج نفرشان در یک اتاق نباشند، آن‌را یک تمرین مناسب نمی‌دانند
تیم‌های چینی حاضر در رقابت‌های ورزشی الکترونیکی، تعهد را تا حد نهایت بالا برده‌اند و کار به جایی رسیده که کل تیم در طول سال می‌بایست زیر یک سقف زندگی کنند. حتی تا زمانی‌که هر پنج نفر در اتاق جمع نشده و کار تیمی نکنند، این تمرین یک تمرین درخور و شایسته به حساب نمی‌آید. ثمره این مشقت‌ها در تورنمنت 2014 به ثمر نشست و از هشت تیم باقیمانده در مسابقات، پنج تیم از چین بودند.

به گزارش سافت‌گذر ؛ یونیورس آشکارا اذعان دارد که چنانچه افسون جوایز نجومی و در حال رشد مسابقات جهانی و حمایت‌های تیمش نبود، این‌قدر زمان روی این بازی‌ها نمی‌گذاشت. والو به عنوان متولی بازی دوتا 2 ‌دست‌ودل‌بازی بزرگی کرد و در سال 2011 اعلام کرد که جایزه کلی جام جهانی 1.6 میلیون دلار خواهد بود. تا آن زمان چنین عدد و رقمی به گوش شنیده نشده بود،‌ اما جایزه امسال نزدیک 5 میلیون دلار است که این رقم تنها برای تیم‌های برنده است. این افزایش رقم جایزه روی تیم‌های غیربرنده نیز تاثیر گذاشته و آن‌ها نیز از این رهگذر به مبالغی در طول سال دست یافته‌اند. این سؤال را می‌توانید از «یولی شولز» Uli Schulze از تیم «سرگرمی لاک‌پشت» Turtle Entertainment بپرسید. شولز کسی بود که مسابقات «لیگ یک ورزش‌های الکترونیکی» ESL One را ساماندهی کرد؛ یعنی آخرین رویداد بزرگ پیش از مسابقات جهانی سال 2014، که ژوئن امسال در سالن «کامرزبنک آرینا» در فرانکفورت برگزار شد.

دوسال پیش برگزاری مسابقات در این سطح، سخت می‌نمود
در حدود 12.500 هوادار طی اجرای زنده دوتا حضور داشتند، این در حالی است که آمار تماشاگران آنلاین همزمان بیش نیم‌میلیون نفر بود. شولز می‌گوید تا دوسال پیش برگزاری این مسابقات در این حد و اندازه سخت می‌نمود، اما موجی از پول و اسپانسرها از بین شرکت‌های عجیبی هم‌چون کوکاکولا و «آمریکن اکسپرس» که نتیجه حال و هوای بازی‌های جام جهانی بود، به سمت این مسابقات سرازیر شد. روی دیگر سکه این است که حالا شولز باید هزینه سفر تیم‌های دعوت‌شده را بپردازد؛ در عین حال سرکیسه جوایز باید چنان شل شود که تیم‌ها حاضر به شرکت در مسابقات شوند.

 
جام لیگ یک ورزش‌های الکترونیکی؛ «هلنا کریستیانسون» عضو تیم برگزار کننده لیگ در حال سخنرانی است

هر یک از رویکردها، چه رویکرد والو درخصوص دوتا و چه رویکرد تجربی و عملی‌تر «رایت گیمز» Riot Games در پرداخت مستقیم به بازی‌کنندگان بازی دسته اسطوره‌ها، نشان‌دهنده روبه‌رشد بودن رقابت‌های ورزشی الکترونیکی و تیم‌های حاضر از لحاظ مالی است. «دن چو» Dan Chou، یکی از تحلیلگران حرفه‌ای بازی‌های الکترونیکی اعتقاد دارد: در حال حاضر بسیاری گلایه دارند که تنها مهندسین بسیار حرفه‌ای در این زمینه و معدود افرادی که در سطوح بالایی هستند می‌توانند زندگی را با درآمد از بازی‌ها بگردانند، بااین‌حال بر شمار افرادی که از این راه امرار معاش می‌کنند، هر ساله افزوده می‌شود. وی عرصه بازی‌های ورزشی الکترونیکی را به هالیوود یا دیگر صنایع سرگرمی شبیه می‌داند. در این صنایع، مجریان و دست‌اندرکاران محبوب و سطح بالا هستند که بخش عمده سود را می‌برند.

به گزارش سافت‌گذر ؛ هر کس که به حوزه بازی‌های رقابتی پا نهاد می‌بایست در مقطعی تن به زدوبند با شیطان «محبوبیت» دهد. برنامه‌های آخر شب «تویچ» که پی‌پی‌دی راجع‌به آن‌ها صحبت می‌کند، از بایدها به شمار می‌روند. تیم نابغه‌ها و سایر بزرگان جهت ارتقای وجهه اعضا، خود را به آب و آتش می‌زنند و هواداران را به سمت رسانه‌های اجتماعی و ویدئوهای آنلاین خود هدایت می‌کنند. با این تفاسیر، از یک گیمر حرفه‌ای انتظار می‌رود فردی جذاب، خوش‌برخورد و همیشه دردسترس باشد. در برخی موارد، این «دردسترس بودن» آن‌ها را در معرض توهین‌های سایبری هم قرار می‌دهد. اگرچه هیاهوی حضار در یک رویداد زنده، هو کردن‌ها و بد و بیراه گفتن‌های عده‌ای ناراضی و مخالف را ساکت می‌کند، ولی پی‌پی‌دی می‌گوید: غالب بازیکنان خواهی‌نخواهی با انتقاد روبه‌رو می‌شوند و این همه به دردسترس بودن و ارتباط مستقیم با مخاطبان برمی‌گردد.


 پیتر «پی‌پی‌دی» دگر از تیم نابغه‌های شیطانی

آسیب‌پذیری افراد آنلاین از آفلاین بیش‌تر است
"توبی داوسون" Toby Dawson از مفسران طرفدار دوتا 2 این‌گونه می‌گوید: جاذبه بازی‌های زنده الکترونیکی این است که جهان آنلاین، پنجره تجربه و تعامل واقعی و درلحظه و بی‌کم‌وکاست را به روی بینندگان می‌گشاید، همه‌چیز خام و واقعی است. همین موضوع، این برنامه‌ها را جذاب می‌کند. از سوی دیگر، زمانی‌که بیننده حساسیت لازم نسبت به ارتباطش با گیمر را نداشته باشد، دیری نمی‌گذرد که این رابطه نزدیک، تبدیل به ارتباطی سمی و مهلک می‌شود. جوانانی که هنوز در مراحل رشد احساسی به سر می‌برند، احساساتشان از سوی خیل عظیم منتقدان غریبه و بی‌گذشت آماج حمله قرار می‌گیرد.

این صنعت جوان با شتاب فوق‌العاده‌ای به پیش می‌رود
«دن چو» براین باور است که "این صنعت جوان است و با شتاب طاقت‌فرسایی به پیش می‌تازد. به خاطر دغدغه‌های اساسی که در ذهن غالب گیمرهای جوان و آتشی وجود دارد، این افراد مورد سوء استفاده و بهره‌کشی قرار می‌گیرند. «چو» اشاره می‌کند که سازمان‌های دخیل در حرفه ورزش‌های الکترونیکی هنوز از جزئیات این حرفه بی‌خبر هستند، و قراردادهایی که امضا می‌شوند صرفاً یک تکه کاغذ بی‌اعتبار هستند. وی خاطر نشان می‌سازد که: هنوز راه زیادی مانده تا با بازیکنان آن‌طورکه درخور است برخورد شود. بازیکنان تنها از این خوشنودند که به آن‌ها مبلغی پرداخته می‌شود و نمی‌دانند تا چه حد مورد سوء استفاده قرار می‌گیرند.

 
یوهان «بیگ‌ددی» ساندشتاین

از سویی، راه‌های میانبر به موفقیت مالی همواره وسوسه‌کننده است، در این شرایط افراد فاقد قیدوبند و نااهل، این شیوه‌ها را بر سر راه بازیکنان حرفه‌ای و سطح بالا قرار می‌دهند. تابه‌حال دوبار به یونیورس پیشنهاد رشوه داده شده تا در یک بازی مهم، به عمد شکست بخورد، این در حالی است که شمار افرادی که از پی‌پی‌دی خواسته‌اند تا بنا به شرطی که بسته‌اند یک بازی را ببرد یا ببازد، از شمارش گذشته است. برخی از این پیشنهادات چندان زیان‌بخش و آسیب‌رسان نیستند، اما با هرچه بیشتر مطرح شدن بازی‌های الکترونیکی پای حلقه قماربازان نیز به این حیطه بازتر می‌شود.

حتی استفاده‌های قانونی و قابل‌قبول مثلاً از نام بازیکنان نیز ناگوار و زننده است. پیراهن‌های ورزشی و رسمی یک تیم ممکن است با نام حامی مالی در مقیاس وسیع پخش گردد؛ به همین ترتیب است که در انتهای نام گیمرها در بازی، عباراتی هم‌چون «هایپرایکس» HyperX یا «دویوتی‌وی» DouYuTV دیده می‌شود. برخی از این کار خوش‌شان می‌آید و برخی خیر؛ در هر حال، مسیر رسیدن به بالاترین مراتب گیم با تبلیغات سربسته محصولات و مصاحبه‌های ظاهرپرستانه مین‌گذاری شده است. این وضعیت در همه ورزش‌ها به چشم می‌خورد.

به گزارش سافت‌گذر ؛ امسال والو جهت گرم کردن تنور رقابت‌های جهانی، مستند شاهکاری با نام «رایگان برای بازی کردن» Free to Play را پخش کرد که در آن به زندگی سه تن از بازیکنان شرکت‌کننده در نخستین دوره جام جهانی سال 2011 پرداخته شده بود. «فیر» همان هم‌تیمی مصدوم پی‌پی‌دی یکی از این افراد است و نماینده آمریکاست. حس جهانی بودن این مسابقات نیز با بررسی زندگی بازیکن سنگاپوری و اوکراینی به ترتیب با نام‌های بندیکت «هی‌هی» لیم Benedict "hyhy" Lim  و دنیل «دندی» ایشوتین Danil "Dendi" Ishutin به مخاطب منتقل می‌شود. برخلاف زادگاه‌های کاملاً متفاوت این سه نفر، بازهم نقاط مشترک جهانی در روند حرفه‌ای شدن این افراد دیده می‌شود. برخورد ناخوشایند والدین از همان ابتدا نسبت به هر سه نفر آشکارا ابراز شده، ازاین‌رو می‌بایست مخفیانه و با سرپیچی از عزیزانشان علاقه خود را دنبال می‌کردند. مادر «فیر» این دشواری را به‌خوبی تصویر می‌کند و می‌گوید ورزش‌های الکترونیکی سابقه‌ خوبی نداشته‌اند و ازاین‌رو والدین نیز تا حدی دربرخورد خود حق داشته‌اند. عموماً پیشگام بودن، حتی در لباس یک تیم، به معنای انفرادی جلو رفتن است. دست‌کم این چیزی است که  گروه‌های حامی بازی‌خورها می‌خواهند.

 چهارمین جام جهانی

والدین درک نمی‌کنند، هواداران رحم نمی‌کنند و جایزه بزرگ نصیب تنها چند نفر می‌شود
مشروعیت حوزه بازی‌های حرفه‌ای با آینده‌ای روشن، جایزه‌های کلان و بینندگان رو به افزایش رقابت‌های چهارمین دوره جام جهانی در حال بهبود است، بااین‌حال پیشرفت کار کمی کند به نظر می‌رسد. بای «راتک» فن Bai "rOtK" Fan از تیم «ویچی گیمینگ» Vici Gaming چگونگی برقراری دوباره ارتباط با خانواده‌اش را شرح داده و می‌گوید که تنها پس از موفقیت‌هایی که در بازی‌های حرفه‌ای به دست آورد، دوباره ارتباط با خانواده‌اش را از سر گرفته است. درحال حاضر، پدر راتک از طرفداران و دنبال‌کنندگان پروپاقرص بازی‌هایش است، بااین‌وجود جاده پذیرفته شدن، هنوز هم سنگلاخی و کند است. جنبه مثبت و امیدوارکننده این اتفاقات این است که باتوجه‌به سختی‌ها و مشقت‌های سر راه حرفه‌ای شدن، الفت و دوستی بین تیم‌ها بیش‌تر از رقابت بین آن‌هاست. یونیورس می‌گوید از شکست گروه «اتحاد» Alliance یعنی قهرمانان دور قبل، در دور گروهی این دوره دلش به درد آمد، بااین‌حال با صعود تیم خودش به رقابت‌های حذفی این درد آرام شد.

از میان همه موانع سرراه گیمرهای حرفه‌ای و جویای نام، بزرگ‌ترین و ناعادلانه‌ترین مانع، جنسیت افراد است. تابه‌حال چهار جام جهانی از سوی والو برگزار شده، اما حتی یک نفر از خانم‌ها در این مسابقات شرکت نکرده است. وضعیت در بازی دسته اسطوره‌ها نیز به همین صورت است؛ دیگر رقابت‌های ورزش الکترونیکی هم آشکارا بازی‌ها را براساس جنسیت تقسیم‌بندی می‌کنند. قضیه این نیست که فرمانی از بالا صادر شده که دختران را از حضور در رقابت‌ها منع کند، بلکه فضای فرهنگی و صحبت‌های پیرامون بازی‌هایی هم‌چون دوتا 2 غالباً برای بانوان ناخوشایند و تبعیض‌آمیز است، همین موضوع آن‌ها را از گام نهادن در مسیر حرفه‌ای شدن دلسرد کرده و از غلبه بر موانع سرراه ناامید می‌کند. «جورین فاندر هایجن» Jorien van der Heijden که بیش‌تر با نام بازی‌خوری خود «شیور» Sheever شناخته‌شده است، از معدود خانم‌های حاضر در مسابقات است. اقدام والو جهت جذب وی در هیئت تحلیل‌گران دور چهارم جام جهانی از جمله گام‌های اولیه جهت ارزش نهادن و تأیید حضور بازی‌خورهای زن و توانایی‌شان برای رقابت با همتایان مرد است.

«دن چو» می‌گوید: روی‌هم‌رفته هنوز فعالیت حرفه‌ای در زمینه گیم، یک صنعت پیرو علاقه شخصی است. برای عده‌ای معدود، ثروت و افتخار می‌آورد، بااین‌وجود اکثریت افرادی که آن‌را دنبال می‌کنند بیش‌تر به آن به چشم سرگرمی می‌نگرند و دلیل این کار نیز هیجانی است که به دنبال دارد و برای برخی تنها هدف همین هیجان است. ورزش‌های الکترونیکی در ژرف‌ترین اعماق و ریشه‌های خود متشکل از برخورد تفکرات رقیب با یک‌دیگر است و بهترین این رقابت‌ها رقابتی است با هر حرکت بازی‌خور حس کامیابی و ناکامی را به او انتقال بدهد. دوتا 2 به‌مانند یک بازی شطرنج تیمی و در عین حال پر از انفجار و خونریزی است. «جرمی لین» Jeremy Lin این بازی را «سبک زندگی» معرفی می‌کند و حتی «جان لجر» John Legere مدیرعامل تی-موبایل هم دیوانه این بازی است.

به گزارش سافت‌گذر ؛ حرفه‌ای بودن در هر زمینه‌ای ناگزیر کوشش و ازخودگذشتگی بسیار می‌طلبد، به‌علاوه نباید از پذیرش ریسک‌ها و خطرات ترسید. این جنبه‌ها برخلاف باور عمومی در صنعت بازی‌های ویدیویی، بیش‌تر ظهور یافته است. با این حال، اکنون ظرفیت این حوزه بالاتر از هر زمان دیگری است. پی‌پی‌دی می‌گوید: فقط کافی است مردم چشم خود را بر عصر جدید بازی‌های رقابتی بگشایند. با پیشرفت روزافزون فناوری، پیشرفت‌های این‌چنینی بیش‌تری را شاهد خواهیم بود. اما این‌که پیشرفت‌ها تا چه حد استفاده از شلوار بیرون را در بازی‌های حرفه‌ای ضروری می‌کند، هنوز جای بحث دارد: آیا هنوز هم می‌توان قبل از خوردن صبحانه و پوشیدن شلوار به سراغ بازی رفت یا خیر؟
نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 22052 گروه خبری: اخبار بازی و سرگرمی منبع خبر: سافت گذر تاریخ خبر: 1393/05/20 تعداد مشاهده: 1578
سافت گذر
نظرات بینندگان

مهرداد 1393/05/24 16:00
واقعا دوتا 2 یک بازی شاهکاره
من خودم الان 6 سال دوتا بازی میکنم و نزدیک 3 سال که دوتا 2 روی کار اومده از همون اول دوتا 2 بازی میکردم
واقعا مسابقاتش نفس گیر و هیجان اور و بستگی کامل با کار گروهی دارد یعنی یکی از هم تیمی های شما اشتباه کند هر جهار نفر دیگر تحت تاثیر این اشباه قرار میگیرن پس واقعا یکی بازی تیمی به تمام معنا هست
جایزه امسالشم که رکورد زد.....
پیشنهاد میکنم اول که بازی میکنید دلسرد نشید و ادامه دهید بعد که با فوت و فن بازی آشنا شدین یکی از بازی های محبوبتون میشه که ترکش واقعا سخته.....
حرفه ایی شدن تو این بازی خیلی سخته و تو ایران که فک نکنم کسی بتونه به مسابقات جهانی راه پیدا کنه ،،، ما بازیکنای خیلی خوبی در ایران داریم حتی بازیشون به مراتب شاید بهتر از تیم های خارجی باشه ولی نبود امکانات کافی و اینترنت ضعیف و مهمتر از همه حمایت مالی باعث عدم پیشرفت اونها شده.
تو این کشور صنعت بازی نسبت به جهان 100 سال عقبه متاسفانه هر کاری میکنیم که این بحثا وارد دنیای سیاست نشه ولی متاسفانه ریشه کار رو که بگیری بر میگرده به حکومت
ایرانی ها تو همه زمینه ها سرتر از بقیه هستن ولی متاسفانه استعدادشون تو این مملکت نابود میشه.....پس وقتی میشنویم یکی فرار کرده و به خارج از ایران رفته و موفق شده بهمون بر نخوره واقعا باید حق بهش داد زیر ساختهای ما خیلی ضعیفه.....


نظر منو بزارین اگه نزارین معلومه که چه گروهی نظرها رو تایید میکنن!!!!lay:none">pantoprazol 1a pharma pantoprazol diarre pantoprazol bolus