کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9161 | مشاهده و دانلود: 735910369 | آخرین بروزرسانی: 1403/02/10 | اعضاء: 316372 | نظرات: 37888
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا و وفات حضرت عبدالعظیم حسنی علیهما السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

اختصاصی امروز سافتگذر: عکاس‌های پولدار بخوانند

به گزارش سافت‌گذر ؛ دوربین‌های «اشاره کن و عکس بگیر» یا «فشرده» به دوربین‌هایی گفته می‌شود که اغلب در بین کاربران غیرحرفه‌ای‌تر رواج دارند، چون تنظیمات حرفه‌ای نیاز ندارند و خود دوربین است که به شکل اتوماتیک بهترین تنظیمات را متناسب با محیط و نوع عکس تشخیص می‌دهد.

http://o.aolcdn.com/hss/storage/midas/3c6676d7eae196953b8aef050ef24e3c/200399774/sonyrx100-3.jpg

 

دوربین‌های «خوبی» در بازار یافت می‌شوند که دارای ظاهر زیبا، کیفیت عکس‌برداری «قابل‌قبول» و قیمت مناسب هستند. درعین‌حال، دوربین‌های «فوق‌العاده‌ای» نیز پیدا می‌شوند که همه نوع امکانات را یک‌جا دارند اما دارای قیمتی نجومی هستند. «آرایکس 100» RX100 سونی از نوع دوم است. اولین مدل از سری آرایکس نخستین‌بار در سال 2012 با قیمت 650 دلاری به بازار عرضه شد. این مدل به‌شدت بین شیفتگان عکاسی محبوبیت یافت. نسخه 2014 بر پایه دو سال تحقیق و توسعه بیش‌تر ساخته شده است. ماحصل این تلاش‌ها یک دوربین قوی‌تر و البته گران‌قیمت‌تر در رده دوربین‌های فشرده (به اصطلاح «اشاره کن و عکس بگیر» point-and-shoot ) است. با این حال، «آرایکس 100 III » RX100 III که 800 دلار قیمت خورده، واقعاً ارزش دلار به دلارش را دارد.

 

سونی «آرایکس 100 III » RX100 III

نقاط قوت: عکس‌برداری و فیلم‌برداری عالی، نمایاب الکترونیکی کشویی، کنترل‌های مختص دوربین، عمر بالای باتری، کدک جدید XAVC S جهت ویدئوهای 1080p

 

نقاط ضعف: صفحه غیرلمسی، تنظیمات محدود وای‌فای، قیمت بالا

 

خلاصه

آرایکس 100 III سونی با قیمت 800 دلاری ازجمله دوربین‌های گران‌قیمت در رده دوربین‌های «فشرده» compact است، بااین‌حال اگر مایل به هزینه چنین پولی باشید، از خریدتان پشیمان نمی‌شوید.

 

در سومین نسل از این سری دوربین شاهد تغییرات عمده‌ای بوده‌ایم. در نظر برخی عکاسان، عمده‌ترین این تغییرات اضافه‌شدن نمایاب تاشو با صفحه OLED است که به هنگام نیاز بالا می‌آید، اما زمانی‌که دیگری بدان نیازی نیست کاملاً به داخل دوربین می‌رود. سونی برای جا انداختن این نمایاب، سوکت کامل اتصال فلش خارجی را برداشته است، عوض و بدلی که چندان هم بد از آب درنیامده. یکی دیگر از این نوع جابه‌جایی‌های بزرگ، لنز جدید 20-74 میلی‌متری با حداکثر قطر دهانه f/1.8-2.8 است که به شما اجازه می‌دهد جلوه «بوکه» bokeh بیش‌تری به عکس‌ها بدهید و در زمان زوم کامل، عملکرد بهتری حتی در نورپایین تجربه نمایید. دست آخر، کدک ویدئویی جدید با عنوان XAVC S اضافه شده است. روی کاغذ آن‌قدرها شاهکار به نظر نمی‌آید، اما واقعاً ویدئوهای تماشایی و زیبایی به‌دست می‌دهد. این کیفیت می‌تواند با دستگاه‌های بزرگ‌تر و پیشرفته‌تری نیز رقابت کند، البته با این فرض که یک کارت حافظه کلاس 10 پلاس SDXC روی دوربین نصب کنید.

 

سخت‌افزار

عملکرد دوربین‌های «بدون آینه» mirrorless حرفه‌ای، دوربین‌های «دیجیتال تک لنزی انعکاسی» DSLR قطعاً از آرایکس 100 III بالاتر است، بااین‌وجود از لحاظ قابل‌حمل بودن یا در جیب جا شدن هیچ‌وقت به پای سونی نمی‌رسند. آرایکس 100 دارای امکانات بسیاری است، اما بزرگ‌ترین نقطه قوت آن اندازه‌اش است. درست است که نسبت به سایر دوربین‌های فشرده سنگین‌تر است، اما از لحاظ اندازه بزرگ‌تر نیست. لنز قدرتمند 24-70 میلی‌متری با قطر دهانه f/1.8-2.8 و فناوری لنزهای زوم «واریو-سونار تی*» Vario-Sonnar T* قطعاً نسبت به دوربین‌های فشرده دیگر، آن‌را ضخیم‌تر کرده است. بااین‌حال اگر با یک برآمدگی نه‌زیاد بزرگ مشکلی نداشته باشید، به‌راحتی در جیب شلوار جا می‌شود.

 

http://o.aolcdn.com/hss/storage/midas/9d882c4f444105428b6f47e492624e16/200399786/P7082889.jpg

 

البته احتمال این‌که آن‌را از مچ دست آویزان کنید، بیش‌تر است. برای این کار می‌توانید از بند داخل جعبه استفاده نمایید. یا این‌که از آویز گردنی خارجی بهره ببرید. مبدل‌های موردنیاز در جعبه دوربین هستند. این دوربین برخلاف اندازه کوچک، همه دکمه‌ها و تنظیمات را روی خود دارد. از این میان می‌توان به موارد مقابل اشاره نمود: دکمه گردان تنظیم حالت عکس/فیلم‌برداری، دکمه ضبط ویدئو، چرخ تنظیم روزنه دیافراگم و یا سرعت شاتر، و یک دکمه برای دسترسی به حالت وای‌فای که این اجازه را به شما می‌دهد تا مستقیماً تصاویر را به یک تبلت یا گوشی هوشمند انتقال دهید.

 
http://o.aolcdn.com/hss/storage/midas/8d4fd1f4936b39b15bf16829941d9660/200399787/P7082931.jpg

 

به گزارش سافت‌گذر ؛ در این مدل، بزرگ‌ترین شاهکار مهندسی، نمایاب الکترونیکی کشویی است که در انتهای گوشه سمت چپ قرار گرفته و به هنگام فعال شدن در حدود یک اینچ بالا می‌آید. طراحی هوشمندانه دوربین شامل یک بزرگ‌نمای magnifier جانبی می‌شود که با دکمه چرخان تنظیم شکست نور تکمیل می‌گردد. به محض این‌که با استفاده از سوییچ سمت چپ دستگاه، نمایاب را بالا آوردید دوربین روشن می‌گردد، و با پایین آوردنش هم خاموش می‌شود. به‌مانند دیگر نمایاب‌ها، یک حسگر تشخیص فاصله وجود دارد که وقتی نمایاب را به چشمتان نزدیک می‌کنید، ال‌سی‌دی غیرفعال می‌شود. البته با فشار اندک انگشت یا جای دیگری از بدن روی نمایاب هم همین اتفاق می‌افتد، اما می‌توانید به‌راحتی آن‌را به داخل بفشارید تا مسئله برطرف گردد.

 

ازآن‌جاکه نمایاب درون بدنه تقریباً جای زیادی می‌گیرد، سونی مجبور شده تا فلش کشویی را اندکی به سمت راست جابه‌جا کند. در وضعیت کنونی تقریباً بالای لنز جا خوش کرده، بااین‌حال حتی در صورت نهایت زوم هم مشکلی از نظر نورپردازی نخواهید داشت. حال که فلش در جایی نشسته که سابقاً سوکت اتصال قرار داشت، این سکوت را باید یکی از قربانیان طراحی تازه آرایکس 100 دانست. بااین‌وجود، به استثنای تعداد معدودی «دوربین‌باز»، نبود این سوکت را احتمالاً کس دیگری جدی نخواهد گرفت.

 

رابط کاربری

سونی در یک مدت محدود برای دوربین‌های بی‌آینه خود هم صفحه لمسی می‌گذاشت، مثل مدل NEX-5N ، اما در مدل‌های اخیر هم‌چون Alpha 6000 و مدل‌های مختلف سری Alpha 7 این قابلیت وجود ندارد. به همین صورت در هر سه مدل آرایکس 100 خبری از صفحه‌لمسی نیست، که ممکن است به مذاق برخی خوش نیاید. از سوی دیگر، نبود قابلیت لمسی بدین معنی است که سونی می‌بایست کلیدها و کنترل‌های فیزیکی بسیاری در نظر بگیرد که نهایتاً نیز لذت استفاده از دستگاه را «افزایش» داده است. این بده‌بستان قطعاً به این معنی است که شما با ضربه زدن به صفحه نمی‌توانید فوکوس کنید که البته بسیاری از کاربران به این قابلیت در حالت فیلم‌برداری عادت کرده‌اند.

 

http://o.aolcdn.com/hss/storage/midas/6a537fb7ef510836e74b1d49b2a32077/200399788/P7082962.jpg

 

در مقایسه با نسل اول این سری، رابط کاربری آراکس 100 III چندان فرقی نکرده است. علی‌رغم برخی اصلاحات ظاهری، چیدمان منو کمابیش همان است. منوی دسترسی سریع مورد بازبینی و اصلاح قرار گرفته که کار با آن‌را راحت‌تر کرده است، اما نشانگرها و شیوه کاری عمومی دوربین با مدل‌های قبلی مو نمی‌زند. به‌مانند مدل آرایکس 100 II می‌توانید از طریق وای‌فای و با استفاده از برنامه «پلی مموریز موبایل» PlayMemories Mobile روی دستگاه هوشمندتان، تصاویر را به گوشی یا تبلت انتقال دهید. بااین‌وجود، برخلاف سایر محصولات رقیب نمی‌توانید از راه دور دوربین را کنترل کنید.

 

عملکرد و عمر باتری

اولین مدل از این سری دوربین به خاطر فوکوس بسیار سریع مورد تقدیر قرار گرفت که البته در نسخه سومش که امسال روانه بازارها شده نیز این قابلیت از بین نرفته است؛ در یک چشم به هم زدن فوکوس می‌کند و در اکثر موارد کارش بی‌نقص است. قدرت فوکوس آن به‌ویژه برای اشیاء تاریک و درحالتی که از نور فلش استفاده نمی‌کنید، محسوس است. بااین‌وجود، اگر موفق به گرفتن یک عکس خوب به خاطر سرعت نشدید، نباید انگشت اتهام را به سمت دوربین نشانه بروید. قبول داریم که این دوربین سریع‌ترین دوربین بازار نیست، اما قطعاً یکی از بهترین‌ها در نوع خود می‌باشد. به‌مانند همه دوربین‌های فشرده با لنز «پاور زوم» power zoom ، دستگاه در عرض یک یا دو ثانیه آماده ثبت لحظه‌ها می‌شود. درصورتی‌که منتظرید تا از یک صحنه خاص عکس بگیرید، بهترین کار این است که دوربین را روشن بگذارید.

 

http://o.aolcdn.com/hss/storage/midas/ba45ab16bf0b33df2e5ff9040b4e4e2d/200399790/P7082942.jpg

 

زمانی‌که دستگاه در حال آماده باش (استندبای) باشد، مکث شاتر اصلاً به چشم نمی‌آید. در مورد عمر باتری باید گفت که من دوربین را به تعطیلات بردم و در عرض سه روز گشت‌وگذار نیاز به شارژ مجدد باتری نداشتم. به‌طور متوسط در هر روز چند ساعت از دوربین استفاده می‌کردم، ازاین‌رو چنانچه مایل باشید حین گردش، هر روز هزاران عکس و فیلم بگیرید، هر شب نیاز به شارژ پیدا می‌کنید. در مدت سه روز گردش، من بیش از 500 عکس گرفتم و 13 دقیقه فیلم‌برداری 1080p و 60 فریم در ثانیه کردم، با کدک XAVC S که از پردازنده زیاد کار می‌کشد.

 

کیفیت تصویر

ازآن‌جاکه بحث ویدئو شد، بگذارید بگویم که کدک XAVC S موجود روی جدیدترین دوربین‌های سونی، پیشرفت مهمی نسبت به نسخه AVCHD قبلی محسوب می‌گردد. کیفیت ویدئو تنها روی صفحه‌نمایش دوربین نیست که بالاست، زمانی‌که فیلم‌ها را روی لپ‌تاپ می‌سنجیم، باورکردنی نیست که با دوربینی گرفته شده‌اند که در جیب جا می‌شود. لنز جدید f/1.8-2.8 شایسته تقدیر و صحبت بیش‌تر است. پیشرفتش نسبت به نسل‌های قبلی کاملاً محسوس و واضح است. یکی از نکات منفی این است که بایستی از یک نرم‌افزار مبدل فایل برای ویرایش و خروجی گرفتن روی رایانه استفاده نمایید. به‌شخصه از «پاوتوب» Pavtube استفاده کردم که خوب جواب می‌دهد.

 

متأسفانه وقتی‌که فایل تبدیل می‌شود و با فشرده‌سازی بیش‌تر آماده بارگذاری روی وب می‌گردد، بسیاری از جزئیات از دست می‌رود. کلیپ آماده ارسال، از آن‌چه از دوربین‌های کمپکت عادی انتظار می‌رود بهتر به نظر می‌رسد، بااین‌حال اگر نتوانید بیت‌ریت 50 مگابایت بر ثانیه‌ای را حفظ کنید، به‌یقین شاهد افت کیفیت خواهید بود. در فیلمی آزمایشی که ما با دوربین گرفتیم، نوردهی، سریع و دقیق بوده و «ثابت‌کننده اپتیکال تصویر» کمک کرد تا تصاویر در حین حرکت هم بدون لرزش ثبت شود.

 

http://o.aolcdn.com/hss/storage/midas/be3d8b645f182dfc0e66aecb8c154d12/200401571/1-640-f4-iso125-village.jpg

 

به گزارش سافت‌گذر ؛ حال به سراغ عکس‌برداری برویم. آرایکس 100 در نور ساعات پایانی عصر، با نور زمینه خوب، دیافراگم f/4 ، سرعت شاتر 640/1 با حساسیت ایزو 125 عکس بالا را گرفته است. جزئیات، بسیار دقیق افتاده و رنگ‌بندی‌ها نیز همگن و طبیعی هستند.

 

http://o.aolcdn.com/hss/storage/midas/2559224c3f4634a374a857b442cf47e3/200401574/1-320-f4-iso125-pasta.jpg

 

در تصویر بالا که غذای «کاسیو ا پپه» cacio e pepe از غذاهای معمول رومی را نشان می‌دهد، با دیافراگم f/4 و سرعت 320/1 و حساسیت ایزو 125، نوردهی کمی ضعیف بود. شاید دلیل این امر آن چنگال فلزی است، اما این چیزی نیست که با یک کم دستکاری فوتوشاپی درست نشود.

 

 

طی سفر کوتاهی که به رم داشتم، توریست‌های بسیاری را دیدم که با تبلت عکس می‌گرفتند. لحظاتی این چنین تنها در عرض چند ثانیه رخ می‌دهند، ازاین‌رو آزمایش خوبی برای آرایکس 100 به حساب می‌آمد. توانستم دوربین را به‌سرعت روشن کرده و در حینی که روی پیاده‌رو قدم می‌زدم، چندین عکس بگیرم. جزئیات خوب افتاده‌اند و رنگ‌ها دقیق‌اند: سرعت 200/1 ثانیه، دیافراگم f/5 و حساسیت ایزو 125.

 

http://o.aolcdn.com/hss/storage/midas/639c2c0e2dd1f30783c385f235e24b24/200401586/1-50-f2-8-iso125-man-quick-capture.jpg

 

به‌مانند عکس قبل، این نیز از آن لحظه‌هایی بود که کم پیدا می‌شد. از بخت خوب، سرعت بالای دوربین به من اجازه داد این سوژه راهم بقاپم: سرعت 50/1 ثانیه، دیافراگم f/2.8 ، و حساسیت ایزو 125.

 

http://o.aolcdn.com/hss/storage/midas/fb023eda35466f2060ba9f567b3ed332/200401593/1-60-f2-8-iso6400-pantheon.jpg

 

معبد «پانتئون» Pantheon به‌طرزی باورنکردنی کم‌نور بود، بااین‌حال آرایکس 100 خوب از عهده برآمد و این فرد را با جزئیات دقیقی به تصویر کشیده است. توجه کنید که این تصاویر همه روی وب بارگذاری شده است. پردازش‌های داخلی دوربینی، حساسیت بالای ایزو 6400 را خنثی نموده، بااین‌حال نتیجه ملایم‌تر شدن جزئیات بوده است: سرعت 60/1 ثانیه، دیافراگم f/2.8 ).

 

http://o.aolcdn.com/hss/storage/midas/78eb400adc6111fe57a128459a6fd8cb/200401604/1-20-f2-8-iso800-bar.jpg

 

این دوربین در شب غوغا می‌کند و عکس‌هایی با نور فوق‌العاده و اختلال پایین می‌گیرد. ثابت‌کننده اپتیکال تصویر به خوب ماندن جزئیات کمک کرده است: سرعت 20/1 ثانیه، دیافراگم f/2.8 ، و حساسیت ایزو 800.

 

http://o.aolcdn.com/hss/storage/midas/81196ea81f3579f5122a5ad1542d790e/200401606/1-50-f2-8-iso6400-post-fireworks.jpg

 

خوب موقعی از ایتالیا برگشتم و به این عکس از نیویورکی‌ها رسیدم که پس از جشن آتش‌بازی چهارم جولای به خانه برمی‌گشتند. با‌توجه به انواع و اقسام نورها و گازهایی که در هوا بود، رنگ‌ها دقیق افتاده‌اند، اگرچه جزئیات به‌دلیل پردازش داخلی دوربین، ملایم از آب درآمده‌اند: حساسیت ایزو 6400، سرعت 50/1 ثانیه و دیافراگم f/2.8 .

 

صحنه رقابت

این تنها دوربین حال حاضر است که همه ویژگی‌های منحصربه‌فردی را در خود دارد که در متن این بررسی به آن‌ها اشاره کردیم. از جمله این قابلیت‌ها: حسگر فاصله یک اینچی، لنز f/1.8-2.8 ، ال‌سی‌دی که 180 درجه به جلو می‌چرخد و مهم‌تر از همه، نمایاب کشویی خاص این دوربین.

 

http://o.aolcdn.com/hss/storage/midas/2b64a04061a06f127c2f46cc6128f27e/200399799/P7082891.jpg

 

بااین‌وجود، چند گزینه مشابه در بازار یافت می‌شود. «پاورشات جی 1 ایکس مارک II » PowerShot G1 X Mark II از شرکت «کانن» از معدود دوربین‌هایی است که قابل قیاس با آرایکس 100 می‌باشد: هم ویژگی‌های مشابه دارد و هم از دوربین‌های فشرده است. دوربین کانن نیز 800 دلار قیمت‌گذاری شده، اما حسگر فاصله بزرگ‌تر (1.5 اینچی) و نیز لنز 24-120 میلی‌متری با قطر روزنه دیافراگم f/2-3.9 دارد. این دوربین درعین‌حالی‌که نمایاب الکترونیکی ندارد، اما می‌توان به‌طور خارجی یک نمایاب به سوکت اتصال آن متصل نمود.

 

به گزارش سافت‌گذر ؛ درصورتی‌که به دنبال دوربینی قوی‌تر می‌گردید، نمی‌توانید گزینه‌ای در این اندازه جیبی پیدا کنید. اما می‌توانید گزینه دوربین‌های بی‌آینه یا «دیجیتال تک لنزی انعکاسی» DSLR را درنظر بگیرید. پیشنهاد دوربین قطع متوسط ما، آلفا 6000 سونی است که قیمتش نیز 800 دلار است و بسیاری از قابلیت‌های آرایکس 100 را در خود دارد، ازجمله نمایاب الکترونیکی و کلیدهای کنترل فراوان. البته جنبه مثبتی که در این دوربین در مقایسه با آرایکس پیدا می‌شود، حسگر بزرگ‌تر «سیستم پیشرفته تصویر مدل سی» Advanced Photo System type-C و قابل تعویض بودن لنز است. اگر پای مسئله قیمت در میان باشد، می‌توانید نسل‌های قبلی آرایکس (نسل دوم با قیمت 650 دلار و نسل اول 500 دلار) را مد نظر قرار دهید. هر دو، دوربین‌های فوق‌العاده‌ای هستند و نسبت به مدل امسال قیمت بسیار پایین‌تری دارند.

جمع‌بندی

زمانی‌که سونی نخستین نسخه آرایکس را در سال 2012 راهی بازار کرد، توانست همه را شگفت‌زده کند. کارکردهای این دوربین نسبت به اندازه جیبی آن باورکردنی نبود. سال پیش نیز سونی در نسل دوم، قابلیت وای‌فای و سوکت اتصال (با قابلیت اتصال تجهیزات صوتی حرفه‌ای و غیره) را اضافه کرد و بهتر از نسل اول ظاهر شد.

 

http://o.aolcdn.com/hss/storage/midas/fe77212e76ad1f401582ddfc10adb1fe/200399803/P7082900.jpg

 

هنوز از حرارت پارسال گرم بودیم که مدل اخیر سونی امکانات و قابلیت‌های تازه‌ای را به نمایش گذاشته است: لنز فوق‌العاده، کدک فیلم‌برداری XAVC S ، و نمایاب الکترونیکی منحصربه‌فرد. با قیمت 800 دلاری و به‌خصوص در محدوده دوربین‌های فشرده، سرمایه‌گذاری خوبی به نظر می‌رسد. ازآن‌جاکه گزینه‌ای بهتر از این سخت پیدا می‌شود، به نظر ما ارزش پولی را دارد که برای آن هزینه می‌کنید.

نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 22192 گروه خبری: اخبار سخت افزار منبع خبر: سافت گذر تاریخ خبر: 1393/05/30 تعداد مشاهده: 1588
کلید واژه ها:
سافت گذر