کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9162 | مشاهده و دانلود: 735484591 | آخرین بروزرسانی: 1403/02/07 | اعضاء: 316287 | نظرات: 37884
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا و وفات حضرت عبدالعظیم حسنی علیهما السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

اختصاصی سافت‌گذر: صفحه‌کلید بازی لاجیتک، مخصوص بازی نیست

به گزارش سافت‌گذر ؛ صفحه‌کلیدهای بازی از بسیاری ابعاد منحصر به فرد هستند و شرکت‌های مختلف سازنده، سعی می‌کنند تا جایی که می‌توانند در طراحی آن‌ها خلاقیت به خرج دهند تا نیازهای گوناگون بازی‌خورها را برطرف کنند.

 

جی510 بازآفرینی صفحه‌کلید مخصوص بازی و افسانه‌ای جی15 است، اما این‌بار قوی‌تر و تواناتر. چنانچه پول بهترین‌ها را داشته باشید، این صفحه‌کلید در بالاترین جایگاه لیست خریدتان می‌ایستد.

چینش و نور پس‌زمینه دکمه‌ها
از همان ابتدا اندازه صفحه‌کلید به چشم می‌آید، چراکه نسبت به صفحه‌کلیدهای عادی بسیار بزرگ‌تر است. لاجیتک فرصت را مغتنم شمرده و در این فضاهای اضافی قابلیت‌های تازه‌ای افزوده است. از این میان می‌توان به موارد روبه‌رو اشاره کرد: کلیدهای مالتی‌مدیای معمولی؛ کنترل صدا (و قطع صدا) که گوشه سمت راست بالا قرار دارند، یک ال‌سی‌دی متصل به صفحه‌کلید در وسط و کلیدهای غیر اصلی (ماکرو) سمت چپ.

بسیاری از این قابلیت‌ها ارثیه جی19 پرچم‌دار لاجیتک و جی15 افسانه‌ای است، اما به‌طور کلی می‌توان گفت که یک حس بهبود و اصلاح در سراسر دستگاه القا می‌شود.

راستش را بخواهید به نظر من این صفحه‌کلید، یک محصول «گلچین» است. ظاهراً لاجیتک همه ایده‌های کارا را که در نسخه‌های پیشین سری جی استفاده شده‌اند، یک‌جا جمع کرده و آن‌هایی را که کارایی نداشته‌اند حذف کرده است. البته اشتباه نکنید! یک‌دفعه تصمیم بر این نشده که جی15 نسل 1 را کمی بیش‌تر اصلاح کنند. همه تلاش‌ها و اصلاحات بر این بوده که این مدل چیزی فراتر از یک جی15 نسل 1 باشد. این گفته، بهترین اظهارنظر ممکن درباره هر صفحه‌کلید جدیدی از لاجیتک است و این بدین خاطر است که جی15 از بهترین‌های صنعت بازی بود.

 

بگذارید برای آن‌هایی‌که تابه‌حال از صفحه‌کلیدهای سری جی استفاده نکرده‌اند، مختصر توضیحی بدهم. این صفحه‌کلیدها برای دو چیز شاخصند: ال‌سی‌دی و کلیدهای ماکرو (غیر اصلی). ال‌سی‌دی جی510 ممکن است به‌مانند جی19 چندرنگی نباشد، اما تک‌رنگی که به نمایش می‌گذارد کاملاً قابل سفارشی‌شدن است. این رنگ با رنگ نور پس‌زمینه دکمه‌ها یکسان است و این بسته به یکی از سه حالت ماکرویی است که می‌توانید انتخاب نمایید. ال‌سی‌دی این دستگاه برخلاف جی19 (یا جی15) که قابل کج‌شدن و متعاقباً شکستن بود، به راه‌وروش جی15 نسل 2 برگشته و ال‌سی‌دی، بخشی از شاسی و بدنه شده است.

 

 

به گزارش سافت‌گذر ؛ سراسر سمت چپ صفحه‌کلید به کلیدهای قدرتمند ماکرو اختصاص یافته است (تصویر بالا). به جای 6 کلید ماکروی «جی15 نسل 2» یا 12 کلید جی19، در جی 510 بیش از این‌ها کلید ماکرو تعبیه شده است: 18 کلید ماکرو مانند مدل اصلی جی15. این نکته را هم اضافه کنید که کلیدهای ماکرو دارای سه حالت مختلفند؛ یعنی می‌توان 54 کارکرد برای این بخش تعریف کرد. کلید «ام‌آر‌» (ماکرو رکورد: ضبط ماکرو) هم که برای تنظیم فوری این بخش است، روی دستگاه گنجانده شده است. یک مرحله فراتر می‌رویم: این صفحه‌کلید می‌تواند 5 ترکیب کلید هم‌زمان را تشخیص داده و اجرا نماید، ازاین‌رو تنظیمات سفارشی‌شده جانانه‌ای پیش‌رو می‌بینید. به همراه هر کدام از حالات کلیدهای ماکرو، نور پس‌زمینه و ال‌سی‌دی خاصی وجود دارد؛ ضمناً حروف حک‌شده روی دکمه‌ها شفاف بوده و نور از آن‌ها عبور می‌کند (تصویر پایین).

حال که بحث به نور پس‌زمینه رسید، باید گفت که این نور خیلی ظریف و آرام است، اما بدک هم نیست. این‌قدر نور دارد که ناخودآگاه بفهمید کدام حالت ماکرو فعال است، اما آن‌قدر نیست که تمرکز را به‌هم بریزد. نکته منفی این‌جاست که نمی‌توان میزان آن‌را تنظیم کرد. از طریق یک دکمه مخصوص فقط می‌توان آن‌را خاموش یا روشن کرد و دیگر خبری از دکمه «کم کردن نور» نیست. لاجیتک در یک اقدام بسیار خوب، دکمه تعویض‌گر لغزنده چندرسانه‌ای (مدیا) از سری‌های قبل را حفظ کرده است. با این قابلیت می‌توان برخی کلیدهای «ویندوزی» را غیرفعال کرد تا در حین بازی، خللی به‌وجود نیاورند و بازی را به حالت «مینمایز و کوچک» نبرند.

 

 

جی510 به جای درگاه یواس‌بی از درگاه‌های هدفون و میکروفون بهره می‌برد، درست شبیه آن‌چه در جی110 می‌بینیم. درواقع، صفحه‌کلید دارای «اسپیکر داخلی» است که هیچ‌وقت جای یک کارت صدای مجزا را نمی‌گیرد. بااین‌حال، این قابلیت در جاهایی هم به درد می‌خورد، مثلاً این‌که بخواهید بدون این‌که در پشت کیس به کاوش بپردازید، هدفون را عوض کنید. می‌توان در قسمت کنترل پنل، این قابلیت را غیرفعال نمود.

در طراحی این صفحه‌کلید هم برخی مشکلات صفحه‌کلیدهای سری جی مشاهده می‌شود. طراحی کلیدها به شکل گنبدی و مبتنی بر سوییچ است که دوام آن خیلی بالا نیست. در مقایسه با این نوع، طراحی قیچی‌شکل مکانیکی و قدرتمند وجود دارد که گران‌تر ولی بادوام‌تر است. ظاهراً لاجیتک محل قرار گرفتن مچ دست را نیز از قلم انداخته است. جای استراحتی که روی دستگاه وجود دارد به نظر شکننده و ناکافی می‌آید.

نرم‌افزار
اساساً دو برنامه، کارکردهای صفحه‌کلید را کنترل می‌کنند. برنامه Logitech LCD Manager، ال‌سی‌دی و برنامه‌هایی که می‌خواهید از آن استفاده کند را کنترل می‌کند. با این برنامه، اطلاعات صفحه ال‌سی‌دی سفارشی می‌شود؛ یعنی می‌توان میزان استفاده از پردازنده، رم یا زمان را روی آن مشاهده کرد.

 

دومین برنامه، کنترلی برای برنامه‌دهی به کلیدهای ماکرو و نور پس‌زمینه است. می‌توانید از بین 16 رنگ پیش‌فرض یکی را انتخاب کرده و یا حتی نوری نداشته باشید. هم‌چنین در منوی RGB می‌توانید به تنظیم دقیق نور پس‌زمینه پرداخت. از این لحاظ این صفحه‌کلید به نسبت جی110 بسیار بهبودیافته است؛ در جی110 تنها همان 4 حالت پیش‌فرض که در مدل‌های قبلی هم بود، قابلیت انتخاب داشت.

 

به گزارش سافت‌گذر ؛ با برنامه مخصوصی که وجود دارد، برنامه‌دهی به کلیدهای ماکرو آسان شده است. با اولین نصب، برنامه‌های نصب شده روی سیستم شما که پروفایل‌های ازپیش‌تعریف‌شده در برنامه صفحه‌کلید دارند، پیدا شده و مجموعه کلیدهای ماکرو برایشان فعال می‌گردد. با این نرم‌افزار، کار ایجاد و تخصیص کلیدهای ترکیبی ساده و پیچیده برای بازی‌ها هم بسته به حالت و پروفایل، آسان شده است.

تست میدانی
در دو سناریو، کار تست دستگاه انجام گرفت: بازی و کار. برای سناریو بازی، به مدت 6 تا 8 ساعت، 3 بازی را در 3 روز بازی کردیم. بازی‌های تیراندازی اول‌شخص مورد تست: Modern Warfare 2, Left 4 Dead 2. از میان بازی‌های استراتژیکی نیز Star Craft II انتخاب شد. یک صفحه‌کلید مخصوص بازی باید بتواند تا ساعت‌های زیادی خوب عمل کرده و زیر دست راحت باشد. مجموعه دوم تست، شامل کاربری در دنیای واقعی بود (سناریو کار). بدین منظور، ترکیبی از نرم‌افزارهای اکسل، فوتوشاپ و فایرفاکس در بازه زمانی 8 ساعته در شرایط پروفایل کاری مورد استفاده قرار گرفت.

نتایج تست بازی
 

در جی510 به مهندسی‌های بسیار پیچیده‌ای برمی‌خوریم. در این صفحه‌کلید به‌مانند ماوس جی700، لاجیتک هرآنچه که کاربری داشته را حفظ و آن‌چه را بی‌فایده بوده حذف نموده است. از بزرگ‌شدن اندازه دستگاه هم به‌خوبی استفاده شده است. در هر اینچ مربع اضافی، یک کاربری خاص در نظر گرفته‌شده است. به منظور بهره‌برداری هر چه بیش‌تر از قابلیت‌های تازه لازم است اندکی زمان بگذارید و با مراحل نصب آشنا شوید. پس از این زمان، جی510 اثبات می‌کند که برازنده قیمت و نام تجاری خود است.

از‌طرفی، در زمینه سفارشی‌سازی نیز لاجیتک نهایت سعی و تلاشش را به کار بسته است. بسیاری از بازی‌های معروف و محبوب، از پیش، پروفایل ساخته‌شده دارند. تنظیم و تغییر این پروفایل‌ها چند دقیقه‌ای زمان می‌برد، اما ارزشش را دارد. دوستداران World of Warcraft, Dragon Age, Battlefield 2, Crysis Warhead از همان لحظه اول استفاده از صفحه‌کلید بهتر می‌توانند به حرکت در محیط بازی پرداخته و با اسلحه‌ها کار کنند.

ال‌سی‌دی هم کاربری‌های اضافی را در بازی‌هایی که برای استفاده‌اش طراحی شده، ارائه می‌کند. چندین برنامه کوچک نیز گنجانده شده تا ساعت، زمان‌سنج و هشدار پیام ایمیل را نمایش دهد. از بخت خوب، جامعه فعالی از کسانی که حالات جدید اضافه می‌کنند برای سخت‌افزارهای گیم‌پنل لاجیتک وجود دارد که به‌سرعت برنامه‌های جدید تولید می‌کنند. یکی از این برنامه‌ها MouseSpeed نام دارد که با آن می‌توان حساسیت ماوس را تنظیم کرد. ماوس‌های گران و پیشرفته‌ای نظیر جی700 البته از پیش این قابلیت را دارند، اما ماوس‌های معمولی هم می‌توانند این قابلیت را بالأخره به خود ببینند.

 

برنامه‌های هرروزه
صفحه‌کلید جی 510 با طراحی تخت، و سبک کلاسیکی که برای بازی‌ها دارد به‌هیچ‌وجه به‌راحتی صفحه‌کلیدهای جداشدنی و ارگونومیک نمی‌رسد. حسی که کلیدها دارند موجب می‌شود تا اندازه‌ای این ضعف پوشیده شود. قسمت‌های بالایی که خمیده است با بدون صدا بودن کلیدها ترکیب شده و بازخورد حسی خوبی القا می‌کند، ازاین‌رو می‌دانید کی چه دکمه‌ای را فشرده‌اید. هم‌چنین کلیدها بازخورد فیزیکی دارند و قسمتی از خستگی حین تایپ از بین می‌رود. بااین‌حال کاربرانی که از صفحه‌کلیدهای جداشدنی استفاده کرده‌اند، آن راحتی را که باید، حس نمی‌کنند.

به گزارش سافت‌گذر ؛ با استفاده از 18 کلید ماکرو، کاربری روزانه به‌شدت آسان می‌شود. البته راه‌اندازی و تنظیم این کلیدها برای موارد کاری یا رومیزی مطمئناً زمان می‌برد. کاربری‌های رومیزی که با ال‌سی‌دی کار می‌کند از لحاظ زمانی چندان به‌صرفه و مفید نیستند. درواقع، ال‌سی‌دی و کلیدهای ماکرو فقط در بازی‌ها به کار می‌آیند. البته در خصوص ال‌سی‌دی، قابلیت چک‌کردن میزان استفاده از پردازنده و رم، یا نشان دادن زمان و فیدهای RSS نکات مثبتی برای این صفحه‌کلید هستند. درست است که اگر من بودم، جی510 را تنها به خاطر این قابلیت‌ها نمی‌خریدم، اما به هر حال، این تکنیک خوبی است که به‌کاررفته و اول صبح، پیش از این‌که به کار اصلی بپردازید، می‌توانید به کمک این ویژگی‌ها برنامه روزانه خود را تنظیم کنید.

خلاصه مطالب
از بین خیل عظیم صفحه‌کلیدهای بازی که در چند سال گذشته روانه بازار شده‌اند، بسیاری حتی به حدواندازه‌های جی15 هم نرسیده‌اند. صفحه‌کلید حاضر که به بررسی آن پرداختیم، یکی از آخرین محصولات سری جی لاجیتک بوده که تقریباً در همه زمینه‌ها از جی15 سرتر است. صفحه‌کلیدهای جی19 و جی15 نسل 2 بسیاری از قابلیت‌هایی را در خود نداشتند که اتفاقاً ویژگی‌های خوب جی15 محسوب می‌شدند. ایجاد و مدیریت بهینه کلیدهای ماکرو، این صفحه‌کلید را به جانشینی لایق بدل کرده است. ال‌سی‌دی نیز یک ویژگی خوب، شاید اضافی، به کاربران است.

 

لاجیتک همواره کارش در زمینه به‌کارگیری و مهم‌تر از آن ایجاد ماکروها عالی بوده است. این صفحه‌کلید، ادامه‌دهنده همین راه بوده و توانایی تشخیص کلیدهای ترکیبی «5 دکمه‌ای» را دارد. زمانی‌که ماکروهای عالی را با نور پس‌زمینه سفارشی ترکیب می‌کنید، همان لحظه می‌دانید در کدام حالت قرار دارید و هر کدام از کلیدهایر ماکروی «جی» چه کار می‌کنند.

تنها نقطه‌ضعف بالقوه دستگاه، نور پس‌زمینه ضعیف و قیمت نسبتاً بالای آن است. نور پس‌زمینه این صفحه‌کلید مخصوص بازی، به روشنی برخی از رقبایش نیست. اگر میزان روشنایی قابل تنظیم بود، بسیار مغتنم شمرده می‌شد. البته بسیاری این قابلیت را حین بازی فراموش می‌کنند. حرف آخر این‌که: اگر وسع مالی‌اش را داشته باشید، این محصول را حتماً به لیست خریدتان اضافه کنید.
نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 22833 گروه خبری: اخبار بازی و سرگرمی منبع خبر: سافت گذر تاریخ خبر: 1393/07/03 تعداد مشاهده: 2250
سافت گذر