کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9150 | مشاهده و دانلود: 734093481 | آخرین بروزرسانی: 1403/01/31 | اعضاء: 316144 | نظرات: 37879
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت امیرالمومنین علی ابن ابی طالب علیه السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

اندازه صفحه‌نمایش تبلت‌ها به کدام سمت حرکت خواهد کرد؟


تبلت‌ها تا پیش از بزرگ شدن اندازه‌ی گوشی‌های هوشمند، با چالش خاصی در زمینه‌ی سایز روبرو نبودند. اما امروزه این دستگاه‌ها دچار بی‌ثباتی در اندازه شده‌اند و هنوز مشخص نیست مسیر نهایی آن‌ها به کدام سو خواهد بود. در این مطلب نگاهی خواهیم داشت به جنبه‌های مختلف این مساله.

به گزارش سافت گذر به نقل اززومیت؛ اولین تبلت‌های بازار که به مطرح‌ترین سیستم‌عامل‌ها مجهز شدند آیپد اپل و Motorola Xoom بودند. اولین آیپد از صفحه نمایشی 9.7 اینچی برخوردار بود و اپل به شکل جالبی ادعا می‌کرد هیچ‌کس تبلت‌های کوچک‌تر را خریداری نخواهد کرد. گوگل تصور مبتنی بر غرور اپل در خصوص اندازه‌ی تبلت‌ها را بعنوان یک فرصت مناسب غنیمت شمرد و با بهترین‌های خود هرچه در چنته داشت را در دل دستگاهی 7 اینچی قرار داد و در تابستان سال 2012 نکسوس 7 را معرفی کرد. این تبلت 7 اینچی، مشخصات فنی قابل قبولی از جمله پردازنده‌ی تگرا 3 انویدیا که بر روی فرکانس کاری 1.2 گیگاهرتز کلاک شده بود را در کنار حافظه‌ی رم 1 گیگابایتی و 8 یا 16 گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی (که پس از مدتی نسخه‌ی 8 گیگابایتی حذف، و نسخه‌ی 32 گیگابایتی جایگزین شد) ارائه می‌کرد. صفحه‌نمایش این تبلت که در کنار قیمت بسیار مناسب، نقطه تمایز اصلی آن به شمار می‌رفت، به رزولوشن 720p مجهز شده بود که در زمان خود چگالی پیکسل دلپذیری را برای کاربران به ارمغان می‌آورد. نکسوس 7 فروش بسیار خوبی به خود دید و در نهایت با نسخه‌ای جدیدتر جایگزین شد.

اپل نیز برای عقب نماندن از قافله، تبلت کوچک خود را با نام آیپد مینی روانه‌ی بازار کرد که صفحه‌نمایش آن، چند اینچی کوچک‌تر از آیپد اصلی بود. گوگل هم بار دیگر به بازار تبلت‌ها حجوم آورد و این بار دوست‌داران تبلت‌های بزرگ را با عرضه‌ی نکسوس 10.1 اینچی هدف قرار داد. همانطور که امروز شاهد هستیم، گوشی‌ها نیز در این عرصه روز به روز بزرگ‌تر شدند و عرصه را بر تصورات سنتی اپل در خصوص مناسب بودن سایز 3.5 اینچی تنگ کردند؛ تا جایی که اپل نیز مجبور شد در دو مرحله گوشی‌های هوشمند خود را از سایز 3.5 اینچ ابتدا به 4 و سپس به 4.7 و 5.5 اینچ ارتقا بخشد.

بازی اندازه در دنیای دستگاه‌های هوشمند همچنان به پویایی خود ادامه می‌دهد و اکنون می‌بینیم که گوگل به تازگی از تبلت نکسوس 9 خود با اندازه‌ای اندکی کوچک‌تر از نکسوس 10 و البته بزرگ‌تر از نکسوس 7 پرده برداشته است. آیا این مساله نشانی بر تلاش ادامه‌دار تولیدکنندگان برای یافتن بهترین اندازه‌ی تبلت‌ها است؟ اگر چنین باشد بسیار بعید است این شرکت‌ها به موفقیت خاصی دست یابند چرا که مساله‌ی انداره، چیزی کاملا شخصی و وابسته به نیاز است. با این وجود اکنون شاهد شایعاتی هستیم که مدعی ارائه‌ی تبلت‌هایی با اندازه‌ی تعجب‌برانگیز از سوی تولیدکنندگان شناخته شده هستند. سونی و سامسونگ به آرامی خود را با تبلت‌های 12 اینچی یا حتی بزرگ‌تر مرتبط می‌کنند که شاید در پاسخ به شایعه انتخاب اندازه‌ی 12 اینچ برای سرفیس پرو 3 از سوی مایکروسافت باشد. در این میان، سامسونگ هم‌اکنون نیز تبلت 12.2 اینچی خود را با نام Galaxy Tab Pro عرضه کرده و اکنون در حال دریافت بازخوردهای مربوط به آن است.

این بازی با اندازه‌ی دستگاه‌ها احتمالا بخاطر رویکرد کاربران به خرید گوشی‌های بزرگ‌تر، غیرقابل اجتناب است. گوشی هوشمند نکسوس 6 که به تازگی معرفی شده از این نظر دقیقا در میان گوشی نکسوس 5 سال پیش و تبلت کوچک نکسوس 7 قرار گرفته‌ است. در مقاله‌ای که مدتی پیش در زومیت منتشر شد به تحلیل این مساله پرداختیم که گوشی‌های هوشمند با اندازه‌ی رو به افزایش خود، عرصه را بر تبلت‌های کوچک تنگ کرده‌اند. بنابراین افزایش سایز تبلت‌ها به بالای 8 اینچ منطقی به نظر می رسد اما این مساله می‌تواند حرکت تولیدکنندگان به سمت تبلت‌های بزرگ‌تر از 10 اینچ را نیز توجیه کند؟ آیا در این میان، نکسوس 6 قادر خواهد بود جای هر دو دستگاه نکسوس 5 و نکسوس 7 را پر کند؟ آیا نکسوس 9 در بین رقبای خود احساس کوچک بودن را القا نخواهد کرد؟ می‌بینیم که حاشیه‌ی صفحه‌نمایش‌ها روز به روز در حال کم شدن است و بر اساس همین مساله، نمایشگرهایی بزرگ‌تر در دل اندازه‌های پیشین جای می‌گیرند. اما این حاشیه‌ها تا حد مشخصی می‌توانند نازک شوند و پس از حد مشخصی، مقاومت دستگاه قربانی خواهد شد.

یکی از نقاط قوت اساسی نکسوس 7، قیمت ارزان این دستگاه در کنار قابلیت حمل بسیار مناسب بوده است. با رویگردانی گوگل از این سایز، نمی‌توان انتظار داشت کیف دستی کاربران نیز بزرگ‌تر شود. همینطور مشخص است که یک تبلت 13 اینچی هیچ‌گاه قابلیت حمل مناسبی نخواهد داشت و دیگر باید آن را در رده‌ی آلترابوک‌ها به حساب آورد. علاوه بر این، انتظار ارزان بودن تبلت‌های 12 یا 13 اینچی کاملا عبث خواهد بود و با از دست رفتن قابلیت حمل آسان، این دستگاه‌ها مزیت چندانی در مقابل سیستم‌هایی نظیر کروم بوک‌ها نخواهند داشت. بسیار بعید است تولیدکنندگان صرفا برای رقابت با آمار فروش نه چندان بالای سرفیس پروهای مایکروسافت دچار تب و تاب افزایش اندازه‌ی تبلت‌ها شوند؛ اما این احتمال نیز وجود دارد که تبلت‌های بزرگ در نهایت با رسیدن به قابلیت‌های متمایز، توجه اکثریت را به خود جلب کنند.

نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 23464 گروه خبری: اخبار سخت افزار منبع خبر: zoomit.ir تاریخ خبر: 1393/08/15 تعداد مشاهده: 1381
کلید واژه ها: , , ,
اخبار مرتبط
سافت گذر