کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9144 | مشاهده و دانلود: 733515965 | آخرین بروزرسانی: 1403/01/28 | اعضاء: 316083 | نظرات: 37880
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت امیرالمومنین علی ابن ابی طالب علیه السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
 
[مشاهده نتایج]

سافت‌گذر: «جی910» لاجی‌تک، صفحه‌کلید یا رنگین‌کمان رومیزی

به گزارش سافت‌گذر ؛ شاید کم‌تر کاربری تصور کند، بتوان نور پس‌زمینه هر یک از کلیدهای یک صفحه‌کلید را جداگانه تنظیم کرد، اما «جی910» لاجی‌تک اتفاقاً برای واقعیت بخشیدن به همین رؤیا طراحی شده است.

در گذشته‌ای نه چندان دور، خرید صفحه‌کلیدهای مخصوص بازی به معنای محدود شدن به یک نور پس‌زمینه خاص سبز، آبی و یا قرمز بود که کلیدهای صفحه‌کلید را روشن می‌کردند. در صورتی هم که چیدمان خانه شما با این نورها هم‌خوانی نداشت، چاره‌ای جز کنار آمدن با آن‌ها نداشتید!

اما سرانجام صفحه‌کلیدهای تمام رنگ روانه بازار شدند که این امکان را به کاربر می‌دهند تا ترکیب نورهای پس‌زمینه را به دل‌خواه خود انتخاب کند. در این میان صفحه‌کلید «جی910 اوریون اسپارک» G910 Orion Spark تولید شرکت «لاجی‌تک» Logitech با قیمت 180 دلار درصدد است تا گوی سبقت را از دیگر رقبایش برباید. با وجودی که قیمت این صفحه‌کلید نسبتاً بالا است، ولی محصولی راحت و کاربرپسند است و ظاهر جذابی نیز دارد.

طراحی
اولین مشخصه بارز این صفحه‌کلید، اندازه آن است که با ابعادی در حدود 50.5 × 21 سانتی‌متر در قیاس با انواع مشابه چون «بلک ویدو آلتیمت» BlackWidow Ultimate محصول «ریزر» Razer (47.5 × 17) و یا «کی 70 آرجی‌بی» K70 RGB محصول «کورسر» Corsair (47 × 21)، صفحه‌کلیدی غول‌پیکر به شمار می‌رود. اگر از بین دو «آرم رست» (محل استراحت دست) arm rest که با صفحه‌کلید عرضه می‌شوند، بزرگ‌تری را انتخاب کنید، صفحه‌کلیدتان باز هم بزرگ‌تر می‌شود. البته هر دوی این آرم رست‌ها بسیار راحت هستند.

 
صرف‌نظر از ابعاد جی910، این صفحه‌کلید، ظاهر عجیبی هم دارد. کلیدهای آن بزرگ است و دو برآمدگی در اطراف هر یک از کلیدها وجود دارد. تمام صفحه‌کلیدهایی که من تا به امروز مورد بررسی قرار داده بودم، دارای برآمدگی‌های استاندارد و دایره‌ای شکل بودند، بنابراین از آن‌جا که برآمدگی کلیدهای جی910 زاویه‌دار بود، ذهنیتی درباره نحوه کار کردن با آن‌ها نداشتم. با این حال، با استفاده از این صفحه‌کلید متوجه شدم برآمدگی‌هایی به این شکل، این امکان را به کاربر می‌دهد تا تسلط کاملی بر روی هر یک کلیدها داشته باشد، مزیتی که با گذشت زمان بیش‌تر به چشم می‌آید.

کلیدهای WASD و کلیدهای جهت نیز طراحی جالبی دارند و مدام به کاربر یادآوری می‌کند که با قرار دادن انگشتان خود بر روی آن‌ها می‌تواند قدری به آن‌ها استراحت بدهد. البته این مورد تأثیری در بازی ندارد و تنها از حیث زیبایی‌شناسی می‌تواند حائز اهمیت باشد.

کلیدها
با این‌که جی910 یک صفحه‌کلید مکانیکی است، ولی در نوع خود ابداع جدیدی محسوب می‌شود. به گفته شرکت سازنده این صفحه‌کلید، سوئیچ‌های «رومر-جی» رومر-جی به کار گرفته شده در آن در مقایسه با دیگر صفحه‌کلیدهای مکانیکی مقاوم‌تر و سریع‌تر است. ممکن است که این ادعا درست باشد، ولی واقعیت این است که تفاوت چندانی میان سوئیچ‌های رومر-جی جی910 و سوئیچ‌های «چری ام‌ایکس» چری ام‌ایکس وجود ندارد.

به گزارش سافت‌گذر ؛ شما هم اگر تا به حال از صفحه‌کلیدهای دارای سوئیچ‌های چری ام‌ایکس و مشابه آن‌ها استفاده کرده باشید متوجه شباهت بسیار زیاد آن‌ها با سوئیچ‌های جی910 خواهید شد. یک اشاره کوچک برای فعال نمودن این سوئیچ‌ها کافی است. به علاوه، سر و صدایی هم ندارند. شاید ظاهراً چندان شباهتی با سوئیچ‌های چری نداشته باشند، ولی در عمل تمایز زیادی میان این دو مشاهده نمی‌شود و از این رو می‌تواند مورد پسند آن دسته از علاقه‌مندان به بازی‌های رایانه‌ای قرار بگیرد که از سر و صدای اغلب صفحه‌کلیدهای مکانیکی گریزان هستند.

صرف‌نظر از این‌که آیا واقعاً سرعت واکنش سوئیچ‌های رومر-جی بیش‌تر از چری است یا خیر، من با قطعیت نمی‌توانم درباره قابلیت تایپ کردن با آن‌ها در قیاس با صفحه‌کلیدهای اداری اظهارنظر کنم. بر اساس آزمون تایپ ده انگشتی، سرعت تایپ من با این صفحه‌کلید همانند صفحه‌کلید قبلی من و برابر 95 کلمه در دقیقه با یک درصد خطا بود.

جی910 دارای 9 دکمه ماکرو (از G1 تا G9)، 3 دکمه پروفایل، یک دکمه مخصوص ضبط عملکرد ماکرو، کلید مخصوص حالت بازی (برای غیرفعال کردن کلیدهای پنجره یا ویندوز)، کلید مربوط به نور پس‌زمینه و کنترل فایل‌های صوتی و تصویری است. عملکرد دکمه‌های کنترلی بسایر خوب است، ولی دکمه‌های دیگر نواقصی دارند که بهتر است در بخش دیگری راجع به آن‌ها بحث کنیم.

با توجه به اندازه، برآمدگی‌ها و قدرت واکنش کلیدها، می‌توان گفت جی910 یک ابزار کاملاً مناسب و راحت است. البته نباید فراموش کرد که ممکن است سوئیچ‌های نرم و آرام این مدل، مطلوب همگان نباشد. بنابراین اگر شما هم مثل من طرفدار سر و صدا همراه با بازخورد فیزیکی از دکمه‌های صفحه‌کلید هستید، بهتر است از این صفحه‌کلید صرف‌نظر کنید.

 

نور پس‌زمینه
نرم‌افزارهای بازی لاجی‌تک بیش از هر چیز دیگری برای من جذاب است و جی910 نیز از این قاعده مستثنی نیست. این نرم‌افزار راه‌های ساده و قابل فهمی برای برنامه دادن به کلیدهای ماکرو و مرتبط کردن بازی‌ها با پروفایل اختصاصی هر کدام، در اختیار کاربر قرار می‌دهد. شاید مهم‌ترین قابلیت آن، امکان تغییر شدت رنگ‌های نور پس‌زمینه توسط کاربر باشد.

از لحاظ طراحی ظاهری جی910 شباهت زیادی به جی710 پلاس (G710+) دارد. شاید مهم‌ترین نوآوری این مدل، مجموعه متنوع رنگ‌های نور پس‌زمینه آن باشد. به طوری‌که با استفاده از این مزیت شما می‌توانید تمام صفحه‌کلید را به رنگ آبی درآورده و یا آن را به محلی برای جلوه مجموعه‌ای از رنگ‌های رنگین‌کمان تبدیل کنید و یا این‌که برای هر کلید یک رنگ خاص انتخاب کنید. میلیون‌ها انتخاب وجود دارد، حتی رنگ‌های نزدیک به هم نیز بسیار متفاوت دیده می‌شوند. نرم‌افزار بازی لاجی‌تک فرایند تغییر نور پس‌زمینه را بسیار راحت می‌کند. به علاوه شما می‌توانید با بهره‌گیری از الگوهای محدود نورپردازی از قبل تنظیم‌شده، کارهای زیادی انجام دهید. امکان روشن و خاموش شدن دکمه‌ها به صورت تصادفی و یا تغییر رنگ دکمه‌ها با فشار دادن آن‌ها از جمله این کارها است. من به شخصه از این‌که توانستم در بازی «جنگ ستارگان: جمهوری قدیمی» Star Wars: The Old Republic دکمه «1» را به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنم که در حالت معمولی به رنگ سبز باشد، پس از فشار دادن به قرمز تغییر رنگ بدهد و تا زمانی که آن «قدرت» دوباره شارژ شود، زرد باقی بماند، لذت بردم.

به گزارش سافت‌گذر ؛ بدیهی است که چنین ساختار ساده‌ای نمی‌تواند خالی از نقص باشد. به نظر من، جی910 در مقابل صفحه‌کلید «کی 70 آرجی‌بی» شرکت «کورسر» که خیلی زمخت و پیچیده بود، از یک لحاظ دیگر معایب زیادی دارد. با این‌که امکاناتی که برای تغییر نور پس‌زمینه در آن تعبیه شده، می‌تواند خیلی مورد پسند کاربران واقع شودف ولی با این حال، چندان به شما امکان نوآوری‌های بدیع را نمی‌دهد. بنابراین شما از امکان ایجاد افکت‌های نوری موج‌دار و یا اختصاص دادن نورهای رنگی به هر بازی محروم هستید. شاید بتوان گفت در حال حاضر جای خالی صفحه‌کلیدی در بازار حس می‌شود که ترکیبی از سادگی لاجی‌تک و پیچیدگی کورسر باشد.

 

ویژگی‌های صفحه‌کلید جی910
به هر حال، ارتباط دادن بازی‌ها با پروفایل‌های اختصاصی هر کدام، موضوعی است که همواره شرکت لاجی‌تک به خوبی از عهده آن برآمده است. در این‌جا نیز بهتر از استانداردهای مرسوم خود ظاهر شده است. در وهله اول، نرم‌افزار بازی این شرکت، رایانه شما را اسکن کرده و به صورت خودکار اقدام به ایجاد یک پروفایل اختصاصی برای هر یک از بازی‌های نصب‌شده می‌نماید. پس از آن شما می‌توانید با استفاده از کلیدهای ماکرو، خود دستورات اختصاصی هر بازی را تعریف کرده و یا در بسیاری از موارد به سیستم اجازه دهید تا این کار را برای شما انجام دهد.

قابلیت ضبط عملکرد ماکرو در این صفحه‌کلید واقعاً شایسته تحسین است. صادقانه بگویم که تاکنون صفحه‌کلیدی را بررسی نکرده بودم که ساختار ضبط ماکرو در آن به این اندازه ساده باشد. برای این کار، هیچ‌گونه  تنظیمات زایدی وجود ندارد. من فقط دکمه ضبط ماکرو را از میان دکمه‌های G انتخاب کردم، دستور موردنظر را وارد کرده و یک بار دیگر همان دکمه را فشار دادم. به همین آسانی، سیستم عملکرد مورد نظر من را بدون کوچک‌ترین سختی، ضبط کرد. من شخصاً به همه 9 کلید ماکرو نیازی نداشتم، اما متوجه شدم که دکمه‌های G6 تا G9 نسبت به 5 دکمه اول، بسیار دور از دسترس هستند.

صفحه‌کلید جی910 دارای یک حالت «تحلیلگر» نیز هست که علاوه بر این‌که می‌تواند تشخیص دهد میزان استفاده از کدام دکمه در هر بار بازی کردن بیش‌تر است، زمان نگه داشتن آن دکمه را هم تخمین می‌زند. این فرایند برای ذهن جستجوگر من جذاب بود و با استفاده از آن به نکات جالب توجهی در رابطه با عادت‌های شخصی‌ام به هنگام بازی کردن پی بردم. به عنوان مثال، در مدت کوتاهی که مشغول بازی «سگ‌های نگهبان» Watch Dogs بودم فهمیدم بهتر است دستور «نقشه» را به کلیدهای سمت چپ اختصاص بدهم، چراکه در طول بازی، مرتباً به آن رجوع می‌کنم.

صفحه‌کلید جی910 مشابهت‌هایی نیز با مدل‌های «جی19» G19 و «جی19 پلاس» G19+ دارد که دارای صفحات ال سی‌دی بودند. به طوری‌که در حال حاضر، لاجی‌تک این امکان را برای کاربران فراهم کرده تا با پورتی که در پشت جی910 برای گوشی‌های هوشمند تعبیه شده است، صفحات‌نمایش شخصی خود را به صفحه‌کلید متصل کنند.

به گزارش سافت‌گذر ؛ در صورتی‌که دوست دارید فقط از یک صفحه‌نمایش استفاده کنید، نیازی نیست از این قابلیت بهره بگیرید. اما چنان‌چه بخواهید از گوشی هوشمند خود استفاده کنید ،می‌توانید با دانلود اپلیکیشن Arx برای سیستم‌عامل‌های اندروید و یا iOS از امکانات کاربردی آن برای «صفحه‌نمایش‌های ثانویه» بهره‌مند شوید. با استفاده از این شما می‌توانید نحوه عملکرد رایانه شخصی خود را رصد کرده، فایل‌های ویدیویی را تماشا کنید و یا از اپلیکیشن‌های اختصاصی هر بازی بهره ببرید.

 

با توجه به این‌که تا این‌جا راجع به ویژگی‌های مثبت صفحه‌کلید جی910 صحبت کردیم، جای تعجب نیست اگر بگوییم این وسیله برای انجام تمام بازی‌ها در هر ژانری مناسب است. با در نظر گرفتن تعدد کلیدهای ماکروی این صفحه‌کلید، می‌توان گفت جی910 برای بازی‌های «چندنفره گسترده آنلاین» MMO ایده‌آل است، ولی به طور کلی برای انجام بازی‌هایی چون «سقوط تیتان» Titanfall، «استارکرافت 2: قلب ازدحام» (صنعت ستارگان: قلب ازدحام) StarCraft II: Heart of the Swarm، «سگ‌های نگهبان» Watch Dogs، و «جنگ ستارگان: جمهوری قدیمی» Star Wars: The Old Republic نیز مناسب است.

قابلیت ضبط ماکرو در بازی «جنگ ستارگان» بسیار مفید بود. به علاوه «سقوط تیتان» و «استارکرافت» نیز هیچ‌گونه مشکلی نداشتند، هرچند بازی «سگ‌های نگهبان» که یک بازی اکشن/ماجراجویانه است، با کنترلر بسیار راحت‌تر از صفحه‌کلید، بازی می‌شود.

سخن پایانی
با وجود آن‌که روند تولید صفحه‌کلیدهای لاجی‌تک با آزمون و خطا پیش می‌رود، باید اذعان کرد که نسل گذشته صفحه‌کلیدهای مکانیکی تولیدی این شرکت (جی710 پلاس) واقعاً خوب بودند. لذا من شخصاً مشتاق هستم تا ببینم این شرکت چگونه مسیر پیشرفت خود را ادامه می‌دهد. باید گفت نتیجه فعلی، مؤید کیفیت دستاوردهای گذشته این شرکت بوده است: صفحه‌کلید خارق‌العاده‌ای که از طراحی هوشمندی بهره می‌برد.

به گزارش سافت‌گذر ؛ فارغ از معایب جزئی این صفحه‌کلید، جی910 ابزار قابل اعتمادی برای بازی‌های گوناگون در ژانرهای مختلف است. البته نباید فراموش کرد که خرید آن شما را متحمل هزینه زیادی می‌کند، ولی در ازای هزینه‌ای که پرداخت می‌کنید، محصولی دریافت خواهید کرد که مطمئناً تا سال‌‌های سال فضای بازی‌های شما را سرشار از هیجان می‌کند.

مزایا
طراحی و جلوه‌های نوری زیبا، عملکرد فوق‌العاده در بازی‌ها، قابلیت ضبط بی‌نقص ماکرو، نرم‌افزار قدرتمند

معایب
محدودیت تنوع در تغییر رنگ نور پس‌زمینه کلیدها، سوئیچ‌های رومر-جی کاملاً معمولی

نتیجه کلی
صفحه‌کلید «اوریون اسپارک جی910»، راحت و کاربرپسند است و ظاهر فوق‌العاده جذابی دارد.
نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 24263 گروه خبری: اخبار سخت افزار منبع خبر: سافت گذر تاریخ خبر: 1393/10/03 تعداد مشاهده: 1469
اخبار مرتبط
سافت گذر