کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9160 | مشاهده و دانلود: 735129164 | آخرین بروزرسانی: 1403/02/06 | اعضاء: 316240 | نظرات: 37885
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا و وفات حضرت عبدالعظیم حسنی علیهما السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

راه‌های مقابله با نفوذ باج‌افزارها

سرپرست اداره تشخیص جرائم سایبری پلیس فتا نیروی انتظامی با اشاره به رشد حملات باج افزارها گفت: عدم رعایت موارد ساده ایمنی بهترین فرصت برای نفوذ باج افزارها به سیستم های شخصی و اداری است.

به گزارش سافت گذر به نقل ازپایگاه خبری پلیس فتا، سرگرد حمید کیانی با بیان اینکه باج افزارها گونه ای از بدافزارها هستند که دسترسی به سیستم را محدود می کنند و ایجادکننده آن برای برداشتن محدودیت درخواست باج می کند، گفت: با رمز کردن فایل ها یا هارد سیستم شاهد فعال شدن یک شمارنده معکوس زمانی برای رمزگشایی هستیم که از قربانی می خواهد مبلغ درخواستی را در زمان تعیین شده پرداخت کند تا رمز گشایی فایل ها انجام گیرد.
وی با اشاره به نفوذ باج افزارها از طرق مختلف مانند کرم ها، ایمیل های آلوده، فلش مموری ها به سیستم های رایانه ای، دانلودهای نامطمئن را بسیار مهم دانست و گفت: کاربران در دانلود های خود مراقب باشند و حتما از سایت های معتبر نرم افزارهای اورجینال(اصلی) را دانلود کنند.

**اعتیاد به دانلود از مهم ترنی راه های نفوذ باج افزارها
کیانی، اعتیاد به دانلود را از مهم ترین راه های نفوذ باج افزارها به سیستم های رایانه ای عنوان کرد و افزود: کاربرانی که دانلود آنان از فضای سایبری بالا است مراقب این امر باشند چرا که با نفوذ باج افزارها به سیستم رایانه ای آنان ، باید شاهد قفل شدن هارد دیسک یا برخی فایل های خاص آن باشند که برای باز شدن و دسترسی به آن ها باید مبلغ درخواستی باج افزارها را پرداخت.
وی به کاربران توصیه کرد: هنگام باز کردن ایمیل ها مراقب باشند و هر ایمیل ناشناسی را باز نکنند و حتی نسبت به باز کردن فایل های پیوست شده ایمیل های آشنا نیز دقت کنند تا گرفتار بدافزارها یا باج افزارها نگردند.
کیانی با بیان اینکه نرم افزارهای ضدویروس هم قادر به بازگرداندن فایل های رمز شده توسط باج افزارها نیستند، افزود: آنتی ویروس ها فقط اقدام به شناسایی، پاک کردن، حذف یا قرنطیه فایل های مخرب می کنند و فایل های رمز شده را نمی توانند باز کنند.
سرپرست اداره تشخیص جرائم سایبری پلیس فتا، سیستم های اداری را مهم ترین هدف باج افزارها خواند و گفت: فایل های اطلاعاتی شرکت ها و موسسات بیشترین هدف حملات باج افزارها است؛ چرا که این فایل ها برای بسیاری از شرکت ها مهم و حیاتی است.
کیانی با بیان اینکه مدیران فنی موسسات و شرکت ها باید مراقب باشند تا سیستم های اداری تحت نظر آنان آلوده با باج افزارها نشود، افزود: تهیه نسخه های پیشتیبان از فایل های مهم و ضروری شرکت ها باید روزانه تهیه شود و روی لوح فشرده یا هاردهای جانبی ذخیره شود.
سرپرست اداره تشخیص جرائم سایبری پلیس فتا ادامه داد: مدیران فنی باید در کنار نصب آنتی ویروس ها و بروز کردن آنها برای سیستم های اداری تحت نظر، برای کاربران موسسه یا شرکت خود نیز کلاس و کارگاه آموزشی بگذارند و و نسبت به تهدیدات این چنینی توضیحات لازم را بدهند.
کیانی ادامه داد: مدیران فنی موسسات و شرکت ها برای هر کاربر یک حساب کاربری(user )جداگانه روی شبکه تعریف کنند و بنابر تنظیماتی که برای آن حساب کاربری(user) تعریف شده است فقط همان کاربر به آن دسترسی داشته باشد به این ترتیب در صورت آلودگی یکی از سیستم های شبکه ، تنها همان فرد خاص روی شبکه آلوده آسیب می بیند و این آلودگی به راحتی به سیستم های دیگر شبکه منتقل نمی شود.
وی در توصیه به کاربران شخصی گفت: این کاربران نیز از حملات باج افزارها در امان نیستند و باج افزارها بیشتر فایل های صوتی و تصویری کاربران شخصی را هدف قرار می دهند تا بتوانند به اهداف خود برسند.
کیانی با اشاره به اینکه هدف باج افزارها بیشتر کسب درآمد است، گفت: برخی موارد با پرداخت مبلغ باج درخواست شده باز هم فایل های محدود شده به حالت اولیه بر نمی گردد و قابل دسترسی نیست.
به گفته وی باج افزارها برای رمزگشایی فایل های رمز شده درخواست ارزهای دیجیتالی مثل بیت کوئن، پرفکت مانی، وبمانی، پایر، اوکی پی، پیزا، پی پال، دوژ کوین و دلار می کنند.
سرپرست اداره تشخیص جرائم سایبری پلیس فتا گفت: اگر سیستم شما به هر دلیلی به ویروس های باج گیر آلوده شد، حتی در صورت پاکسازی کامل سیستم، امکان بازیابی فایل ها و اطلاعات رمزگذاری شده، مشکل خواهد بود.
کیانی تاکید کرد: بهترین راهکار برای مقابله با باج افزارها پیشگیری است لذا از قانون «روی هر لینکی کلیک کن!» یا «هر چیزی رو دانلود کن!» پیروی نکنید. از بازگشایی ایمیل ها و پیوست های ناشناس و مشکوک خودداری کنید.
از نصب افزونه ها و نرم افزارهای کاربری نامطمئن خودداری کنید. از به روز رسانی مستمر و به روز بودن نرم افزار ضدویروس سیستم خود مطمئن شوید، مراقب پیغام هایی که در اینترنت به صورت ناگهانی برای شما نمایش داده می شوند باشید. همچنین حافظه های جانبی مانند فلش مموری ها و حافظه های جانبی می توانند حامل ویروس های خطرناک باشند.
وی فراموشی از بک آپ گیری را یکی از نقاط ضعف کاربران دانست و گفت: متاسفانه فراموشی از این امر باعث می شود در صورت کوچکترین خللی در سیستم رایانه ای مهم ترین اطلاعات موجود در آن آسیب ببیند. بنابراین از همه داده های مهم به صورت کدگذاری شده، نسخه پشتیبان تهیه و در محل امن ذخیره کنید

نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 27076 گروه خبری: اخبار امنیت و ویروس منبع خبر: آی تی آنالیز تاریخ خبر: 1394/04/08 تعداد مشاهده: 1933
سافت گذر
نظرات بینندگان

میلاد 1394/04/08 18:33
اگر میخواهید باج افزار نگیرید به شما آنتی ویروس padvish رو پیشنهاد میکنم