کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9162 | مشاهده و دانلود: 735484591 | آخرین بروزرسانی: 1403/02/08 | اعضاء: 316310 | نظرات: 37884
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا و وفات حضرت عبدالعظیم حسنی علیهما السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

۶ دلیل محکم برای آموزش برنامه‌نویسی کودکان

شاید در نگاه اول همه‌ ما با آموزش کدنویسی و برنامه‌نویسی کودکان موافق باشیم و این موضوع بدیهی و واضح باشد. اما بهتر است پیش از انجام هر کاری و صرف وقت و هزینه برای تشویق کودکمان به سوی کدها و دستورات زبان‌های برنامه‌نویسی، چند دلیل مشخص و روشن داشته باشیم تا بهتر بتوانیم چشم‌انداز تصمیمی را که گرفته‌ایم ببینیم و حتی با این دلایل دیگران را تشویق به آموزش برنامه‌نویسی کنیم. در ادامه شش دلیل اصلی و مشخص عنوان خواهد شد.


این مطلب یکی از مجموعه مقالات پرونده ویژه «برنامه‌نویسی کودکان» است که در شماره ۱۸۲ ماهنامه شبکه منتشر شد. برای دریافت کل پرونده ویژه به اینجا مراجعه کنید.

1.  کدنویسی به کودکان برخی از درس‌های زندگی را آموزش می‌دهد

به گزارش سافت گذر به نقل ازمجله شبکه؛ کدنویسی تنها آموزش یک مهارت فنی برای کسب درآمد و یافتن شغل خوب در آینده نیست و می‌تواند درس‌های بزرگی از زندگی به کودکانمان یاد بدهد.
یک کودک در حین کدنویسی با مفاهیم اشتباه، شکست و موفقیت آشنا می‌شود و متوجه می‌شود که باید از اشتباهات بزرگ جلوگیری کند و اگر اشتباهی رخ داد سریع به دنبال یافتن علت و رفع آن باشد. همچنین می‌آموزد که از شکست و اشتباه نترسد و برای رسیدن به موفقیت، تلاش، پشتکار و مقاومت داشته باشد. کار گروهی را یاد خواهد گرفت و با فرایند حل مسئله و آزمون و خطا آشنا می‌شود. کار مسئولانه را می‌پذیرد و برای حل مشکل، منطقی تلاش خواهد کرد. 

2. علوم کامپیوتر خلاقیت کودکان را توسعه می‌دهد
همه‌ ما دوست داریم فرزندانی خلاق و با تفکرهایی باز و بدیع داشته باشیم. برای نیل به این هدف کودکمان را در ده‌ها کلاس پرورش خلاقیت یا نقاشی خلاق و نویسندگی خلاق ثبت‌نام می‌کنیم و انواع بازی‌های فکری برایش می‌خریم، اما باید بدانیم علوم کامپیوتر و برنامه‌نویسی بهترین ابزار برای رشد خلاقیت و تفکر خلاقانه در کودکان هستند.
آن‌ها با حل مسئله و روش‌های تحلیل مشکل آشنا می‌شوند و باید برای رفع مشکل انواع روش‌های جدید را امتحان کنند که مستلزم تفکر منطقی و خلاقانه است. 

3. کودکان می‌توانند با برنامه‌نویسی جهان را تغییر دهند
یکی از دلایل اصلی لزوم آموزش برنامه‌نویسی به کودکان از منظر کارشناسان فنی، موضوع تغییر جهان است. پیش‌بینی می‌شود شغل‌های آینده هر یک به نوعی مرتبط با یک زبان برنامه‌نویسی باشند و کودک تا زمانی که نتواند کدنویسی کند، نمی‌تواند صاحب شغل شود یا چیزی را تغییر دهد. از ماشین‌های خودران و تجهیزات هوشمند خانه‌ها تا سیستم‌های پیشرفته خودکار و روبات درون کارخانه‌ها و حتی خیابان‌ها و پارک‌ها، همه و همه برنامه‌ریزی‌شده هستند و برای کوچک‌ترین تغییری به مهارت‌های برنامه‌نویسی نیاز است. 

4. کودکان قدرت فوق‌العاده‌ای در برنامه‌ریزی کسب می‌کنند
یکی از کلیدهای موفقیت، «برنامه‌ریزی» در حوزه کارهای شغلی و در مسائل شخصی زندگی است. تمامی افراد موفق و معروف جهان در برنامه‌ریزی و زمان‌بندی قدرت زیادی دارند و می‌توانند برای انبوهی از کارها، درخواست‌ها، ایده‌ها، مشکلات و اهداف اولویت‌دهی و برنامه‌ریزی کنند. برنامه‌نویسی کودکان را ملزم به آموزش نظم و ساختار، برنامه‌ریزی و زمان‌بندی می‌کند و به آن‌ها قدرت فوق‌العاده‌ای در مدیریت فرایندها می‌بخشد. 

5. در کودکی بهتر و سریع‌تر یاد می‌گیرند
آموزش برنامه‌نویسی به بزرگسالان در مقایسه با آموزش آن به کودکان و دانش‌آموزان، بسیار زمان‌بر و سخت‌تر است. ذهن کودک هم‌زمان با رشد خود می‌تواند سریع و بهتر دستورات زبان و روش‌های حل مسئله را یاد بگیرد و به خاطر بسپارد. به همین دلیل، توصیه می‌شود کودکان مهارت‌های کار با کامپیوتر و برنامه‌نویسی را در سنین پایین یاد بگیرند تا در بزرگسالی با مشکل مواجه نشوند.

6. شغل و زندگی بهتری در انتظارکودکان برنامه‌نویس است
در جهانی که همه‌چیز در حال متصل شدن به اینترنت است، مطمئناً برنامه‌نویس‌ها و افرادی که مهارت کدنویسی داشته باشند، بیکار نخواهند ماند و مشکلات اقتصادی کشور یا رکود بازار جهانی نمی‌تواند بر کسب‌وکارشان تأثیر بگذارد. 
در هر سازمانی صندلی‌های خالی برای برنامه‌نویس‌ها و توسعه‌دهنده‌گان نرم‌افزار و وب وجود دارد و غالباً در مقایسه با مهارت‌های شغلی دیگر حقوق‌ بالاتری دریافت می‌کنند. 
برنامه‌نویس می‌تواند برای خود در خانه کار کرده یا یک شرکت نوپا تأسیس کند و محصولات و ایده‌های خود را بفروشد. می‌تواند پس از اخراج یا نارضایتی از یک شغل سریعاً در بازار به سراغ شغل دیگری برود و در جهان آینده نگران کسب درآمد نباشد. 

نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 33628 گروه خبری: اخبار آموزشی منبع خبر: مجله شبکه تاریخ خبر: 1395/06/15 تعداد مشاهده: 2130
سافت گذر