کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9162 | مشاهده و دانلود: 735713829 | آخرین بروزرسانی: 1403/02/08 | اعضاء: 316320 | نظرات: 37889
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا و وفات حضرت عبدالعظیم حسنی علیهما السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

هکرها کیمیا می شوند!

گسترش تکنولوژي هاي ارتباطي جديد و ظهور هر روزه ابزارهاي ارتباط بي سيم همزمان با امکانات مناسبي که در اختيار مردم سراسر دنيا براي ارتباط بهتر و بيشتر مي گذارد، نگراني هاي بسياري را هم از جهت ايجاد بستر مناسب براي دسترسي به اطلاعات شخصي يا حتي دولتي و ملي هم به وجود آورده است؛ درست مانند هر دارويي که در کنار اثرات درماني ممکن است تاثيرات جانبي هم داشته باشد.

به گزارش خبرگزاري بخش خبرشبکه فناوري اطلاعات ايران از سايت ايران اي سي تي نيوز، اين نگراني ها در عصر تکنولوژي ناگزير هستند و مانند هر معضل ديگري بايد براي آنها هم
چاره انديشي شود. هکرها در واقع بزرگ ترين مشکل در اين زمينه هستند که مي توانند بيشترين مشکلات را به وجود بياورند. با اين حال اما اين روزها همين هکرهاي خطرناک به عنوان يک راه حل مناسب مورد توجه قرار گرفته اند.
با اين اوصاف شايد بهتر باشد کمي نظرمان را درباره اين افراد خطرناک اما مفيد و هوشمند تغيير بدهيم. حقيقت مثل هميشه همان چيزي نيست که در ذهن ما هست. کامپيوترهاي شخصي به اين صورتي که حالا هستند و مورد استفاده قرار مي گيرند، بدون تلاش هکرها شکل نمي گرفتند. شرکت بزرگ و شناخته شده کامپيوتري apple نمونه خوبي است که به وسيله دو هکر به نام هاي «استيو جابز» و «استيو وزنيک» در يک گاراژ کوچک تاسيس شد. حتي سيستم عامل linux هم که اين روزها دنياي تجارت و تکنولوژي را متحول کرده، توسط چندين هکر حرفه اي و هوشمند طراحي شده است.
به اين ترتيب شايد با اين ديدگاه جديد بتوان از اين استعدادها در جهت نجات و جلوگيري از حملات سايبر و اتفاقات مشابه استفاده کرد.


اوباما به دنبال هکرها
درست به دلايل امنيتي که براي هر کشور و دولتي از اهميت ويژه اي برخوردار است، موضوع حملات سايبر و دزدي اطلاعات هم نگراني هاي جدي را براي دولت ها به دنبال دارد.
مقامات دولت فدرال آمريکا هم به دنبال تجربه ميليون ها حمله سايبر اين روزها به دنبال هکرهاست، البته نه براي دستگيري آنها که براي استخدام آنها در جهت حفظ امنيت شبکه هاي مجازي ملي. در همين راستا ماه گذشته شرکت دولتي فناوري اطلاعات ديناميک از طرف بخش امنيت کشوري آگهي استخدامي را براي هکرها منتشر کرد. بر اساس اين آگهي، متقاضيان مي بايست ابزار و تاکتيک هاي هکرها را بشناسند، توانايي تحليل ترافيک اينترنت را داشته باشند و بتوانند وجود آسيب پذيري را در سيستم هاي دولتي شناسايي کنند. هفته گذشته هم درخواست قرار دادن رديف بودجه دولتي براي اين کار در پنتاگون مطرح شد. در اين جلسه «رابرت گيتس» مشاور امنيتي دولت فدرال اعلام کرد که پنتاگون با آموزش 80 تا 250 نفر متخصص حملات سايبر به طور سالانه تا سال 2011 ، مي تواند توان خود را در اين جهت افزايش دهد.


به دنبال تذکر کارشناسان درباره آسيب پذير بودن شبکه هاي مجازي دولت ايالات متحده آمريکا در برابر حملات سايبر، دولت اوباما دستوري براي انجام يک مطالعه 60 روزه درباره آنکه دولت چگونه مي تواند استفاده از تکنولوژي را بهتر مديريت کرده تا بتواند همه چيز از شبکه هاي مجازي، تجهيزات الکترونيکي، ماليات و بازار سهام گرفته تا سيستم هاي پرواز و برنامه هاي هسته اي را تحت حفاظت خود قرار دهد. به همين دليل هم اوباما گروه امنيتي دولت بوش را مامور انجام اين مطالعات کرد تا در روز جمعه نتايج آن را اعلام کنند.
کارشناسان در اين مورد معتقدند که همانطور که دولت برنامه هاي خود را براي جلوگيري از سيل و کنترل آلودگي هوا اعلام مي کند، بايد برنامه اي را هم براي حملات کامپيوتري بزرگ طراحي کرده و به اجر بگذارد. «ديويد پونر» مدير بخش تکنولوژي دفتر حسابرسي دولتي در اين مورد به مجلس گفته است: «دولت آمريکا هيچ برنامه اي براي بلاياي ديجيتالي و تکنولوژيکي ندارد. ما در واقع به وضوح آمادگي خوبي براي مبارزه با چنين حملاتي نداريم.»
در حقيقت شبکه هاي کامپيوتري دولت ايالات متحده آمريکا شامل آنهايي که در پنتاگون و ديگر مراکز دولتي هستند، تحت حملات مداوم از هک هاي معمولي و رايج گرفته تا حملات گسترده و ناهنجار قرار دارند. اين در حالي است که به گفته کارشناسان در چنين شرايطي ديگر اجراي قوانين و ديگر سياست هاي حفاظتي کمي قديمي و منسوخ شده و بهتر است از اين تهديدات پيشگيري کرده و آنها را دور کنيم.


هفته گذشته يکي از مقامات دولت سابق اين کشور از حمله مجازي جاسوسي به شبکه هاي کامپيوتري دولت خبر داد که در اين حمله هکرها برنامه هاي اين کامپيوترها را کاملا تخريب کرده بودند. اين اتفاق در حالي افتاد که شرکت هاي کامپيوتري به دولت تعهد داده بودند که سيستم هايشان را بازرسي کنند.


با اين همه مقامات پنتاگون اعلام کرده اند که اين بخش در شش ماه گذشته بيش از 100ميليون دلار براي تعمير سيستم هاي آسيب ديده در جريان حملات سايبر و ديگر شبکه هاي کامپيوتري هزينه کرده است. در حال حاضر علاوه بر بخش امنيت کشوري، دو بخش ديگر به نام هاي تيم آمادگي فوري کامپيوترهاي دولتي و برنامه خودکار einstein که امنيت اطلاعات جمع آوري شده و به اشتراک گذاشته شده را فراهم مي آورد هم براي مبارزه با حملات سايبر در اين کشور فعاليت مي کنند. از طرفي همچنين يک کارگروه متشکل از بزرگان عرصه تکنولوژي اين کشور مانند شرکت هاي general dynamics ،ibm ،lockheed martin و hp براي حل مشکلات امنيتي کاخ سفيد و جلوگيري از حملات سايبر به آن تاسيس شده است.


هکرها، يک راه حل مفيد
ضرورت حفظ امنيت شبکه هاي کامپيوتري به خصوص از نوع دولتي شان، موضوعي است که در اغلب کشورها و دولت هايشان مطرح بوده و اهميت بسياري دارد. درست به همين دليل هم هست که اين روزها ديگر بسياري از کشورهاي سطح جهان به دنبال راهکارهاي مفيد براي رفع اين نگراني ها هستند. در اين ميان اما انگار هکرها به عنوان بهترين، موثرترين و البته منطقي ترين راه حل براي اين کشورها مورد توجه است.


ايرلند هم يکي از اين کشورها است که به تازگي اعلام کرده که تصميم دارد از هکرهاي حرفه اي براي حفظ امنيت شبکه هاي مجازي کشورش استفاده کند. به اين ترتيب دولت اين کشور اعلام کرده است که دوبلين به زودي فضايي براي تجمع هکرهاي حرفه اي خواهد شد. به عقيده مقامات دولتي ايرلند، اگرچه هکرها خودشان به وجود آورنده اين نگراني ها هستند، اما در دنياي امروزي با وجود شبکه هاي کامپيوتري، ايميل، پيامک، شبکه هاي اجتماعي و بانکداري الکترونيک خود اين هکرها بهترين راه براي جلوگيري از فعاليت همکارانشان به نظر مي رسند.


کشور چين هم يکي ديگر از اين نمونه ها است که به دليل جمعيت بسيار زيادش و البته گسترش استفاده از ابزارهاي ارتباطي تکنولوژيکي و ضريب نفوذ اينترنت بالاي آن، تا حد قابل توجهي در معرض تهديدهاي اينترنتي قرار دارد. در واقع به همين علت هم هست که مقامات دولتي اين کشور ضرورت و فوريت ايجاد کارگروه هاي تخصصي براي جلوگيري از اين حملات مجازي را به تمام سازمان ها و نهادهاي مرتبط اعلام کرده است. درست يک ماه پيش بود که يک شبکه جاسوسي مجازي که از کشور چين هدايت مي شدند، اطلاعات و اسناد کامپيوترهاي دولتي و خصوصي را در 103 کشور هک کردند. اين اتفاق در واقع شايد يک هشدار بزرگ براي مقامات اين کشور بوده که به آنها براي انجام اقدامات مقتضي اخطار داده است. کشورهاي بسيار ديگري هم وجود دارند که خطر حملات سايبر را به خوبي احساس کرده و به دنبال راه حل هاي کاربردي و عملي براي مهار و جلوگيري از آنها هستند. تا جايي که اين روزها ظهور تکنولوژي هاي ارتباطي جديدتر يا عرضه نسخه هاي جديد نرم افزارهايي مانند i،internet explorer ،firefox safari ، google android و حتي گوشي هاي موبايل مبتني بر سيستم عامل مانند iphone ، blackberry و گوشي هاي مبتني بر windows ce هم نگراني هاي جديدي را براي کارشناسان اين عرصه به وجود آورده است.

نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 344 گروه خبری: اخبار فناوری منبع خبر: iritn.com تاریخ خبر: 1388/02/01 تعداد مشاهده: 1347
کلید واژه ها: بدون کلید واژه
سافت گذر