کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9150 | مشاهده و دانلود: 734093481 | آخرین بروزرسانی: 1403/01/31 | اعضاء: 316128 | نظرات: 37879
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت امیرالمومنین علی ابن ابی طالب علیه السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

گوگل سیستم عامل فیوژا را مبتنی بر کرنل اختصاصی خود توسعه می‌دهد

گوگل در حال توسعه‌ی سیستم‌عاملی با نام فیوژا است که در آن خبری از لینوکس نیست و مبتنی بر میکروکرنل اختصاصی گوگل با نام مگِنتا توسعه می‌یابد.

گوگل سیستم عامل فیوژا را مبتنی بر کرنل اختصاصی خود توسعه می‌دهد

یکی از شاخصه‌های اصلی کمپانی گوگل را باید در اختیار داشتن چندین محصول برای رقابت در بازار عنوان کرد. اطلاعات ارائه‌شده نشان از این دارد که گوگل در حال توسعه‌ی سیستم عامل جدیدی ورای اندروید و سیستم عامل کروم است. سیستم‌عامل جدید گوگل نیز متن باز و بر اساس شنیده‌ها ،نام آن فیوژا (Fuchsia) است. اولین شواهد مبنی بر توسعه‌ی این سیستم‌عامل در آگوست سال ۲۰۱۶ منتشر شده بود؛ حال بنا بر اطلاعات جدید، گوگل رابط کاربری جدیدی برای سیستم‌عامل خود توسعه داده است.

برخلاف اندروید و سیستم‌عامل کروم، فیوژا مبتنی بر لینوکس نیست و هسته‌ی آن میکروکرنلی اختصاصی است که توسط گوگل توسعه یافته و مگِنتا (Magenta) نام دارد. با استفاده از هسته‌ی مگنتا، نه‌تنها گوگل لینوکس را کنار می‌گذارد، بلکه دیگر متعهد به GPL نیز نخواهد بود. بر اساس مستندات گوگل در مورد مگنتا، این هسته برای گوشی‌های هوشمند مدرن و رایانه‌های شخصی مجهز به پردازنده‌های سریع با حافظه‌ی رم اندک تدارک دیده شده است. گوگل هنوز به‌صورت عمومی اطلاعاتی در رابطه با سیستم‌عامل فیوژا ارائه نکرده است، از این‌رو فعلا باید بر اساس حدس و گمانه‌زنی‌ها در مورد امکانات و هدف این سیستم عامل سخن گفت.

البته زمانی که از فیوژا سخن می‌گوییم، باید به سایر پروژه‌های گوگل نیز اشاره کنیم که در مسیر توسعه‌ی این سیستم‌عامل نقش‌هایی بر عهده گرفته‌اند. برای مثال، اینترفیس و اپلیکیشن‌های فیوژا مبتنی بر Flutter SDK توسعه یافته‌اند. این SDK یا کیت توسعه‌ی نرم‌افزاری برای تولید کد‌هایی با قابلیت اجرا روی اندروید و iOS توسط گوگل توسعه یافته است. اپلیکیشن‌های مبتنی بر فلاتر (Flutter) با استفاده از Dart توسعه می‌یابند که در واقع نسخه‌ای اختصاصی از جاوا اسکریپت، توسعه‌یافته توسط گوگل است. دارت با هدف توسعه‌ی اپلیکیشن‌هایی با کیفیت بالا در اختیار توسعه‌دهندگان قرار گرفته است. فیوژا همچنین یک موتور رندر کننده‌ی مبتنی بر وولکان دارد که نام آن Escher است.

همان‌طور که اشاره کردیم، رابط کاربری فیوژا مبتنی بر کیت توسعه‌ی نرم‌افزاری فلاتر توسعه یافته است و از این‌رو می‌توان آن را در پلتفرم‌های دیگری نظیر اندروید نیز مورد استفاده قرار داد؛ چراکه کراس پلتفرم یا چند سکو (چند سکویی اصطلاحی است که در فارسی جایگزین Cross Platfrom شده است. چند سکویی به این معنا است که یک اپلیکیشن یا نرم‌افزار قادر است در چند سکو یا به بیان بهتر در چند سیستم‌عامل مختلف اجرا شود) است. اطلاعات موجود نشان از این دارد که نام رابط کاربری فیوژا، آرمادیلو (Armadillo) است. با توجه به اینکه رابط کاربری آرمادیلو با استفاده از دارت توسعه یافته، می‌توان سورس کد آن را دانلود کرد و آن را در قالب یک اپلیکیشن اندروید ساخت و در نتیجه روی اندروید نصب کرد. هرچند در عمل این اپلیکیشن کاربرد خاصی روی اندروید ندارد ولی می‌توان رویکرد طراحی آرمادیلو را مشاهده کرد. در تصاویر زیر می‌توانید نحوه‌ی چینش المان‌های رابط کاربری آرمادیلو را مشاهده کنید


  • رابط کاربری آرمادیلو سیستم عامل فیوژا

بر اساس اطلاعات ارائه‌شده که برگرفته از سخنان توسعه‌دهنده‌ی فیوژا است، به نظر نمی‌رسد این سیستم عامل یک پروژه‌ی تحقیقاتی یا غیر جدی باشد که در میانه‌ی راه رها شود. گوگل امروزه با مشکلات بسیاری در رابطه با سیستم‌عامل اندروید دست و پنجه نرم‌ می‌کند. از جمله‌ی چالش‌های گوگل، عدم بروزرسانی سریع سیستم‌عامل با وجود تولیدکنندگانی است که محصولاتی مبتنی بر اندروید راهی بازار کرده‌اند. همچنین باید به ضعف اندروید در اجرای بهینه‌ و روان در کنار مصرف پایین انرژی اشاره کرد. با توجه به اینکه فیوژا مبتنی بر دارت توسعه یافته، عملکرد سریع و روان یکی از اصلی‌ترین اهداف توسعه‌ی این سیستم‌عامل است. گوگل با بهره‌گیری از یک کرنل جدید که مبتنی بر کیت توسعه‌ی نرم‌افزاری خود است، می‌تواند لینوکس، جی‌پی‌اِل و مشکلات ناشی از به‌کارگیری جاوا و شکایات اوراکل را به‌یک‌باره پشت سر بگذارد و فرایند توسعه‌ی سیستم‌عامل خود را کاملا وابسته به منابع خود کند.

شاید از خود بپرسید که ایجاد یک اکوسیستم اپلیکیشنی جدید بسیار سخت خواهد بود. نقطه‌ی قوت Flutter SDK، کراس پلتفرم  بودن این کیت توسعه‌ی نرم‌افزاری است. در صورتی که گوگل بتواند توسعه‌دهندگان را برای به‌کارگیری این SDK تشویق کند، می‌تواند اپلیکیشن‌هایی برای iOS، اندروید و فیوژا به‌صورت هم‌زمان داشته باشد و فرایند انتقال به سیستم عامل جدید را به‌راحتی طی کند. به نظر می‌رسد فیوژا همان سیستم‌عامل اندرومدا است که چندی پیش اخباری در رابطه با آن شنیدیم. با توجه به اطلاعات ارائه‌شده در رابطه با مگنتا که هسته‌ای با قابلیت اجرا روی کامپیوترهای شخصی است، به نظر می‌رسد پروژه‌ی ترکیب اندروید با سیستم‌عامل کروم را باید در فیوژا جستجو کرد.
نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 36761 گروه خبری: اخبار نرم افزار منبع خبر: زومیت تاریخ خبر: 1396/02/20 تعداد مشاهده: 1841
سافت گذر