کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9149 | مشاهده و دانلود: 734061386 | آخرین بروزرسانی: 1403/01/30 | اعضاء: 316125 | نظرات: 37880
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت امیرالمومنین علی ابن ابی طالب علیه السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
 
[مشاهده نتایج]

اچ پی از کامپیوتر Machine با ۱۶۰ ترابایت حافظه رونمایی کرد

اچ‌پی اینترپرایز کامپیوتر Machine را با ۱۶۰ ترابایت مموری، برای پردازش کلان‌داده‌ها معرفی کرد.

اچ پی از کامپیوتر Machine با ۱۶۰ ترابایت حافظه رونمایی کرد

اچ‌پی اینترپرایز (HPE)، بازوی سازمانی شرکت اچ‌پی که در زمینه‌ی ارائه‌ی راهکارهای شبکه، ذخیره‌سازی و سرور فعالیت دارد، از کامپیوتر Machine رونمایی کرد. Machine که یک کامپیوتر تک‌حافظه با قابلیت پردازش مقادیر بسیار حجیم اطلاعات است، برای پردازش کلان‌داده‌ها (Big Data) طراحی شده است.

به گفته‌ی اچ‌پی، ساخت کامپیوتر Machine به لطف بزرگ‌ترین برنامه‌ی تحقیق و توسعه در تاریخ HPE محقق شده است و درصورت به بار نشستن این پروژه، شاهد تأثیر چشمگیر آن بر صنعت پردازش داده خواهیم بود. مگ وایتمن، مدیرعامل HPE در بیانیه‌ی رسمی معرفی Machine می‌گوید:

راز جهش‌های علمی آینده، نوآوری‌های متحول‌کننده‌ی صنعت و تکنولوژی‌های تاریخ‌ساز بعدی، همگی در انبوه داده‌های خام پیش رویمان نهفته است. برای استفاده از این داده‌ها نمی‌توانیم به تکنولوژی‌های گذشته اتکا کنیم؛ بلکه باید ماشینی برای عصر «کلان‌داده‌ها» بسازیم.
نمونه‌ی آزمایشی Machine که امروز از آن رونمایی شد، دارای ۱۶۰ ترابایت مموری است. برای مقایسه، پردازش اطلاعات تمامی کتاب‌های موجود در کتابخانه‌ی کنگره‌ی آمریکا (بزرگ‌ترین کتابخانه‌ی جهان با ۳۲ میلیون جلد کتاب) تنها به یک‌پنجم این مقدار حافظه نیاز دارد.

اچ پی ماشین machine
اچ‌پی می‌گوید معماری Machine امکان ساخت سیستم‌های تک‌حافظه با مقدار مموری ۴,۰۹۶ یوتابایت را فراهم خواهد کرد. با توجه به اینکه این مقدار مموری تقریبا ۲۵۰ هزار برابر بیشتر از تمامی اطلاعات دیجیتال موجود در جهان است، می‌توان ظرفیت افزایش مموری Machine را از لحاظ نظری تقریبا بی‌نهایت در نظر گرفت.

به گفته‌ی اچ‌پی، با این مقدار حافظه می‌توان تمامی داده‌های مربوط به وضعیت سلامتی افراد ساکن زمین، تمامی داده‌های فیسبوک و تمامی داده‌های اکتشافات فضایی را به‌صورت هم‌زمان پردازش کرد. مارک پاتر، مدیر ارشد تکنولوژی HPE می‌گوید:

ما باور داریم پردازش مموری‌محور (Memory-Driven Computing) راه حلی برای به پیش بردن تکنولوژی است؛ به‌گونه‌ای که تمامی جنبه‌های جامعه تحت تأثیر قرار بگیرد. این معماری را که امروز پرده از آن برداشتیم، می‌توان در تمامی شاخه‌های رایانش به کار گرفت؛ از دستگاه‌های هوشمند گرفته تا سوپرکامپیوترها.
«پردازش مموری‌محور» نامی است که اچ‌پی روی معماری نسل جدید کامپیوترهای خود گذاشته است. در این سبک جدید پردازش، مموری به جای پردازنده در مرکز معماری کامپیوتر قرار می‌گیرد. معماری‌های متداول امروزی به دلیل نیاز به انتقال مستمر داده‌ها بین «فضای ذخیره‌سازی»، «مموری» و «پردازنده»، در مقایسه با معماری مموری‌محور اچ‌پی بسیار غیر بهینه عمل می‌کنند. اچ‌پی با حذف این عوامل در Machie، زمان پردازش اطلاعات پیچیده را از چندین روز به چندین ساعت کاهش خواهد داد. پاتریک مورهد، تحلیل‌گر مؤسسه‌ی مور می‌گوید:

Machine برای آینده طراحی شده است. معماری آن به‌گونه‌ای است که مقادیر عظیم مموری (که در عین حال از آن به‌ عنوان فضای ذخیره‌سازی نیز می‌توان استفاده کرد) به‌صورت مستقیم در اختیار برنامه‌های تحلیلی و یادگیری ماشینی قرار می‌گیرد. صنعت رایانش برای غلبه بر مشکل پردازش کلان‌داده‌ها، تابه‌حال تنها چشم به بهبود عملکرد فضای ذخیره‌سازی داشته است. معرفی SSD-های فوق سریع Optane بر مبنای تکنولوژی 3D XPoint توسط اینتل را می‌توان تلاشی در همین راستا تلقی کرد. انتظار دارم که هر دو رویکرد طی سه تا پنج سال آینده به یک سمت همگرا شوند.
رایانش مموری محور
نمونه‌ی آزمایشی Machine مجهز به ۱۶۰ ترابایت مموری و لینک‌های ارتباطی اپتیکال و فوتونیک X1 است و از سیستم‌روی‌چیپ ARMv8-A ساخت کاویوم استفاده می‌کند. سیستم عامل Machine بر مبنای لینوکس است و اچ‌پی به همراه آن ابزارهای برنامه‌نویسی مخصوص معماری جدید خود را در اختیار توسعه‌دهندگان قرار خواهد داد.

سید علی، رئیس و مدیر عامل کاویوم، درباره‌ی همکاری با اچ‌پی می‌گوید:

کاویوم و اچ‌پی نگاه یکسانی به پردازش مموری‌محور دارند. ما مفتخریم که در ساخت کامپیوتر Machine با اچ‌پی همکاری داشته‌ایم. نوآوری پیشگامانه‌ی اچ‌پی در رایانش مموری‌محور، پارادایم جدیدی از کاربردها را در دیتاسنترهای نسل آینده و پردازش ابری ایجاد خواهد کرد.
نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 36890 گروه خبری: اخبار سخت افزار منبع خبر: زومیت تاریخ خبر: 1396/02/27 تعداد مشاهده: 1735
اخبار مرتبط
سافت گذر