کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9153 | مشاهده و دانلود: 734222871 | آخرین بروزرسانی: 1403/02/01 | اعضاء: 316153 | نظرات: 37879
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت امیرالمومنین علی ابن ابی طالب علیه السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

چگونگی تغییر فونت گوشی در اندروید

تقریباً در تمامی موارد، فونت پیش فرض اندروید به نام Roboto بسیار مناسب است ولی باز هم کاربرانی وجود دارند که ترجیح می دهند با بقیه تفاوت داشته و فونت گوشی خود را تغییر دهند.

فونت سامسونگ ال‌جی اچ‌تی‌سی سونی اندروید لانچر

به گزارش سافت گذر، تغییر فونت در اندروید به دو شیوه کلی در دستگاه های روت شده و روت نشده تقسیم می شود.

البته اگر بخواهیم بهترین پیشنهاد خود را ارائه کنیم این است که هرگز گوشی خود را روت نکنید زیرا باید بسیار تخصصی عمل نمود.

در ادامه ابتدا چگونگی تغییر فونت بدون نیاز به روت را پیشنهاد و سپس چگونگی تغییر فونت با گوشی روت شده را معرفی می کنیم.

بدون نیاز به روت

1. برخی گوشیها این قابلیت را دارند

Best Android smartphones flagships x 1

اگرچه سیستم عامل اندروید این اجازه را به کاربران خود نمی دهد تا فونت دستگاه را عوض کنند، ولی برخی شرکت ها از جمله سامسونگ، ال جی و اچ تی سی، این قابلیت را به گوشیهای خود اضافه کرده اند.

البته فرآیند تغییر فونت در گوشیهای این شرکت ها ممکن است متفاوت باشد ولی معمولاً از قسمت تنظیمات صفحه نمایش، گزینه تغییر فونت وجود دارد.

مثلاً برخی از گوشیهای سامسونگ به اضافه فونت پیش فرض اندروید، چندین فونت نصب شده دیگر نیز در گوشی قرار داده اند که می توانید از میان آنها، دست خط مورد نظر خود را برگزینید ولی اگر به فونت های بیشتری نیاز بود، می توانید از گوگل پلی استور دانلود نمایید.
برای تغییر فونت پیش فرض، باید به ترتیب، به این قسمت ها مراجعه کنید.

Settings> Display> Font Style

فقط کافی است فونت مدنظر را انتخاب کنید تا دست خط گوشی شما در نوار اعلان ها، منوی سیستم و حتی هنگام پیامک دادن نیز تغییر کند.

2. استفاده از لانچرها

اگر گوشی شما سازنده شرکتی است که اجازه تغییر فونت را نداده است، یکی از راههایی که می توانید این کار را انجام دهید، استفاده از لانچرها است.

البته برخی از لانچرها دارای قسمت تنظیمات تغییر فونت هستند ولی در برخی نیز ابتدا باید تم دانلود کنید تا فونت را تغییر دهید.

یکی از لانچرهایی که این اجازه را می دهد تا فونت گوشی را عوض کنید، Go Launcher است. برای تغییر فونت در این نرم افزار، کارهای زیر را به ترتیب انجام دهید.

فایل TTF فونت را در گوشی کپی کنید.

Go Launcher را اجرا نمایید.

نرم افزار Tools را پیدا و اجرا کنید.

آیکون Preferences را لمس کنید.

به قسمت Personalization رفته و از قسمت Select Font، فونت مورد نظر را برگزینید تا در گوشی اجرا شود.

فونت سامسونگ ال‌جی اچ‌تی‌سی سونی اندروید لانچر

3. از نرم افزار iFont استفاده نمایید

how-to-change-fonts-android-007

نرم افزار iFont، اپلیکیشن بسیار مناسبی برای تغییر فونت است که در گوشیهای سامسونگ، شیائومی، میزو و هوآوی کارایی زیادی دارد و اگر می خواهید در اچ تی سی، سونی و موتورولا نیز از این نرم افزار استفاده کنید، باید گوشی شما روت شده باشد.

در دستگاههای روت نشده برای تغییر فونت، باید مراحل زیر را انجام دهید.

نرم افزار را باز کرده از قسمت iFont`s Online، فونت مورد نظر را پیدا کنید و آن را دانلود نمایید

گزینه Set را لمس کنید. همچنین می توانید برای استفاده از فونت دانلود شده، به تنظیمات رفته و از قسمت فونت در صفحه نمایش، دست خط دانلود شده جدید را انتخاب نمایید.

البته راه دیگری نیز وجود دارد که شما می توانید فایل TTF فونت را از کامپیوتر در قسمت sdcard/ifont/custom directory/ کپی کنید تا از بخش Custom، آنها را مشاهده نمایید. فراموش نکنید که برای نصب آنها، به گوشی روت شده نیاز است.

در گوشیهای روت شده

هشدار جدی: هیچ شرکت یا هیچ سایت و نرم افزاری، مسئولیت گوشیهای روت شده را به عهده نمی گیرد و اگر می خواهید فونت گوشی خود را از راه روت کردن دستگاه انجام دهید، باید تمام عواقب و اتفاقات را بر عهده بگیرید.

1. استفاده از نرم افزار Font Installer

نرم افزار Font Installer یک اپلیکیشن رایگان برای گوشیهای روت شده است که گزینه پیش نمایش برای مشاهده فونت پیش از فعالسازی نیز دارد.

فونت سامسونگ ال‌جی اچ‌تی‌سی سونی اندروید لانچر

این نرم افزار، مبتنی بر تبلیغات است که برای حذف آنها، باید نسخه پولی آن را خریداری نمایید.

برای نصب فونت در گوشی، فایل TTF را در sdcard/ کپی کرده و نرم افزار را اجرا کنید.

پیش از هر کاری، با استفاده از گزینه Backup یا Restore، از فونت های خود فایل پشتیبان تهیه کنید.

با لمس Local ، محل فایل TTF را پیدا کنید و روی گزینه Install ضربه بزنید تا فونت نصب شود.

سپس گوشی خود را باید ری استارت کنید تا تغییرات اعمال شوند.

how-to-change-fonts-android-004

برای نصب آنلاین فونت ها، Server را باز کنید تا فونت های موجود را ببینید. فونتی که می خواهید را انتخاب کنید و پیش نمایش آن را مشاهده نمایید. سپس آن را نصب کنید تا در گوشی اجرا شود. البته ممکن است پیش از نصب، از شما خواسته شود تا از فایل فونت ها پشتیبان تهیه کنید که بهتر است این کار را انجام دهید.

2. استفاده از نرم افزار iFont

همانطور که اشاره شد، از اپلیکیشن iFont می توانید در گوشیهای روت نشده سامسونگ استفاده کنید ولی بر روی برخی از گوشیها، باید دستگاه روت شده باشد.

از قسمت Online، فونت مد نظر را پیدا کرده و آن را دانلود نصب نمایید و با استفاده از گزینه Set، آن را اجرا کنید. اگر از شما سؤال پرسیده شد که آیا می خواهید این فونت را برای سیستم اجرا کنید، فقط گزینه OK را بزنید. سپس گوشی شما ری استارت شده و فونت در گوشی اجرا خواهد شد.

همچنین اگر فایلی دارید که حاوی فونت است، آن را در آدرس sdcard/ifont/custom directory/ حافظه داخلی گوشی کپی کنید و سپس مراحل زیر را ادامه دهید.

از منوی اصلی نرم افزار، به ترتیب به قسمت های Settings > Change Font Mode مراجعه کنید.

اگر از گوشی روت شده غیر از سامسونگ استفاده می کنید، از System Mode و اگر از گوشی روت شده سامسونگ استفاده می کنید، از Samsung Mode بهره ببرید.

در نرم افزار، به قسمت Custom رفته و گزینه Set را بزنید و اگر از شما سؤال شد که آیا برای تغییر فونت اطمینان دارید، گزینه OK را انتخاب نمایید. سپس یا گوشی ری استارت می شود و فونت تغییر می کند و یا بدون ری استارت، فونت دستگاه عوض می شود.

فونت سامسونگ ال‌جی اچ‌تی‌سی سونی اندروید لانچر

راههایی دیگری نیز برای تغییر فونت گوشی وجود دارند که به دلیل تخصصی بودن، از ذکر آنها خودداری می شود زیرا ممکن است مشکلات جدی برای گوشی به وجود بیاورند.

خلاصه

تغییر فونت در اندروید، کاری است که به اشکال مختلف انجام می شود ولی بهترین راه، تغییر آن به گونه ای است که نیاز به روت کردن دستگاه نباشد.


منبع: androidauthority.com
نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 37959 گروه خبری: اخبار آموزشی منبع خبر: سافت‌گذر تاریخ خبر: 1396/04/30 تعداد مشاهده: 3652
سافت گذر
نظرات بینندگان

علی فرجی 1398/03/06 11:55
سلام من فونت هایی را به پوشه فونت گوشی منتقل کرده ام اما نمی توانم انها را در بخش تنظیم فونت ببینم .لطفا راهنمایی کنید .من می خواهم همانند ویندوز فونت های دلخواه را بدون نصب نرم افزاری استفاده کنم.