کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9153 | مشاهده و دانلود: 734244389 | آخرین بروزرسانی: 1403/02/01 | اعضاء: 316159 | نظرات: 37881
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت امیرالمومنین علی ابن ابی طالب علیه السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

نشتی حافظه چیست و چگونه کارایی سیستم‌ را در ویندوز کاهش می‌دهد

این احتمال وجود دارد که پس از نصب به روزرسانی جدید ویندوز 10 حافظه کامپیوترتان پس از 30 دقیقه استفاده بیش از 80 درصد مصرف شود. کاربران بسیاری این مشگل را گزارش کرده‌اند. ما در این مقاله علت بروز مشگل نشتی حافظه و راه‌حل‌های آن‌را مورد بررسی قرار داده‌ایم.
نشتی حافظه چیست؟

نشتی حافظه چیست و چگونه کارایی سیستم‌ را در ویندوز کاهش می‌دهد

زمانی که برنامه‌ای بخشی از حافظه اصلی را برای کارکردهای خود رزرو می‌کند اما در عمل نمی‌تواند از آن بخش‌ها استفاده کند نشتی حافظه به وجود می‌آید. در این حالت یک برنامه قادر نیست به ویندوز اطلاع دهد که آن بخش از حافظه را باید آزاد کند و به سیستم بازگرداند. در این حالت آن بخش از حافظه تا زمانی که سیستم راه‌اندازی مجدد نشود قابل استفاده نخواهد بود. در اغلب موارد درایورها و به ویژه درایورهای شبکه مقصر اصلی هستند.

نشتی حافظه را چگونه شناسایی کنیم؟

کلیدهای Ctrl + Shift + Esc را فشار دهید تا Task Manager اجرا شود. این ابزار می‌تواند همه پردازه‌های فعال در سیستم را به همراه منابعی که مورد استفاده قرار داده‌اند نشان دهد. برای اکثر برنامه‌ها Task Manager می‌تواند مشکل نشتی حافظه را پیدا کند. روی زبانه Processes کلیک کنید تا همه پردازه‌های فعال به همراه میزان مصرف حافظه و پردازنده را مشاهده کنید. روی ستون Memory کلیک کنید تا پردازه‌ها به لحاظ میزان مصرف به شکل صعودی و بر مبنای بیشترین حافظه‌ای که مورد استفاده قرار داده‌اند مرتب شوند.


به راحتی می‌توانید پردازه‌هایی که بیش از اندازه از حافظه استفاده کرده‌اند را مشاهده کنید. پردازه‌هایی که بیش از 50 درصد از حافظه را مصرف می‌کنند، مشگل‌ساز هستند. البته دقت کنید برنامه‌هایی نظیر فوتوشاپ یا مرورگری با زبانه‌های باز متعدد ممکن است چند گیگابایت حافظه را مصرف کنند.

برای حل مشگل برنامه‌های غیر معمولی که حافظه را بدون دلیل مصرف کرده‌اند دو راهکار وجود دارد. اول آن‌که برنامه مقصر را شناسایی کرده و در صورت امکان آن‌را مجددا نصب کرده یا به دنبال برنامه جایگزین مشابهی برای آن باشید.

دوم آن‌که اگر با یک برنامه ثالث روبرو نیستید و برنامه مقصر یکی از مولفه‌های ویندوز است، روی آن کلیک راست کرده و گزینه Search online را انتخاب کنید. با جست‌وجو در اینترنت می‌تواند راهکاری برای حل مشکل نشتی حافظه را پیدا کنید.


مشکل درایورها را حل کنید

پس از نصب به‌روزرسانی ویندوز 10، ممکن است یکسری درایورها به خوبی با ویندوز کار نکنند. در این حالت باید درایورهای قدیمی را به‌روزرسانی کنید. دیالوگ Run را باز کرده، دستور Devgmt.ms را در آن تایپ کنید تا Device Manager اجرا شود. روی درایورهایی که در حالت Basic قرار دارند کلیک راست کرده و گزینه Update driver software را انتخاب کنید.


در پنجره ظاهر شده گزینه جست‌وجوی خودکار را انتخاب کنید.


یک بوت تمیز انجام دهید

بوت تمیز که به نام Clean Boot نامیده می‌شود به برنامه‌های ثالث و سرویس‌های پس‌زمینه اجازه نمی‌دهد در زمان اجرای ویندوز فعال شوند. اگر بوت تمیز مشکل را حل کرد، در ادامه سرویس‌ها را یک‌به‌یک فعال کنید تا سرویس مشگل‌زا را پیدا کنید، در ادامه آن‌را غیر فعال کنید.

بدافزارها را پاک کنید


بدافزارها به راحتی می‌توانند حافظه را مصرف کنند. برای این منظور از یک آنتی‌ویروس رایگان همچون Avast استفاده کنید.

تبلیغ‌افزارها را حذف کنید

شبیه به بدافزارها، تبلیغ‌افزارها نیز می‌توانند در پس‌زمینه، حافظه اصلی را اشباع کنند. برای حذف تبلیغ‌افزارها از برنامه Adwcleaner استفاده کنید. 
نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 39340 گروه خبری: اخبار سخت افزار منبع خبر: مجله شبکه تاریخ خبر: 1396/08/11 تعداد مشاهده: 2006
کلید واژه ها: , ,
اخبار مرتبط
سافت گذر