کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9161 | مشاهده و دانلود: 735450834 | آخرین بروزرسانی: 1403/02/07 | اعضاء: 316284 | نظرات: 37883
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا و وفات حضرت عبدالعظیم حسنی علیهما السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

چگونگی تغییر نرم افزارهای پیش فرض در اندروید

به گزارش سافت گذر و بر اساس آمار، بسیاری از کاربران اندرویدی پس از نصب و اجرای یک نرم افزار، با گزینه ای رو به رو می شوند که مضمونی اینگونه دارد: " تنظیم نرم افزار . . . . به عنوان نرم افزار پیش ‌فرض".

نرم‌افزار اندروید گوگل‌پلی‌استور گالری

حال ممکن است کسی ناخواسته نرم افزاری را به عنوان برنامه پیش فرض انتخاب کرده باشد ولی می خواهد آن را تغییر دهد که کار آسانی نیست.

در ادامه این خبر، سعی می کنیم به شما آموزش دهیم چگونه نرم افزارهای پیش فرض را در اندروید تغییر دهید.

چگونگی مدیریت نرم افزارهای پیش فرض در اندروید؟

نرم‌افزار اندروید گوگل‌پلی‌استور گالری

آسان ترین راه برای تغییر نرم افزارهای پیش فرض و البته مدیریت آنها، دانلود نرم افزار "مدیریت نرم افزارهای پیش فرض لایت" (Default App Manager Lite) است. این نرم افزار، اپلیکیشن های موجود در گوشی را به شما نشان می دهد و به وسیله آن می توانید نرم افزارهای مورد نظر برای اجرای فایلهای مختلف را تعیین کنید.

یکی از مشکلات تعیین نرم افزارهای پیش فرض در اندروید

ممکن است نرم افزار اشاره شده نوع فایلی که می خواهید به عنوان پیش فرض آن را برگزینید، نداشته باشد. حتی ممکن است اندروید نیز نرم افزاری را به صورت خودکار به عنوان پیش فرض تعیین کرده باشد. تغییر چنین رویه ای نیز آسان است.

سیستم عامل اندروید دارای گزینه ای بنام "implicit intent" می باشد که به معنای "هدف مخفی" است. یعنی اگر تنها یک نرم افزار وجود داشت که برنامه ای را اجرا کند، اندروید به صورت اتوماتیک آن را انتخاب می کند در غیر این صورت برای اجرای فایلهای مشابه، برای تعیین نرم افزار پیش فرض سؤال می کند.

چگونه تشخیص دهیم که آیا نرم افزار پیش فرضی انتخاب شده یا نه؟

برای این کار کافی است تا یک نوع فایل که فرمت جدیدی دارد را وارد گوشی و آن را اجرا کنید. اگر گوشی از شما سؤال کرد که چه نرم افزاری آن را اجرا کند، یعنی بیش از دو نرم افزار وجود دارند که کار مشابه را انجام می دهند ولی اگر فایل اجرا شد، یعنی تنها یک نرم افزار برای اجرای این نوع فایل در گوشی نصب شده است و اندروید آن را به صورت خودکار انتخاب کرده است.

همچنین هنگام پرسیدن درباره تعیین نرم افزار پیش فرض، با دو گزینه مواجه می شوید “برای همیشه" (always) و "فقط همین یک بار" (Just Once) که اگر همیشه را برگزینید، آن نوع فایل همیشه با اپلیکیشن انتخاب شده اجرا و در صورت انتخاب همین یک بار، تنها برای یک مرتبه فایل انتخاب شده با اپلیکیشن برگزیده باز می‌شود.

نرم‌افزار اندروید گوگل‌پلی‌استور گالری

چگونگی تغییر نرم افزار پیش فرض به صورت تکی

برای مثال می خواهید تصاویر را با Quickpic اجرا کنید ولی نرم افزار پیش فرض فعلی، گالری گوشی است. بنابراین برای اینکه نرم افزارها را به صورت تکی به عنوان پیش فرض انتخاب کنید، باید راه های زیر را انجام دهید:

1. به تنظیمات گوشی و سپس نرم افزارها بروید

نرم‌افزار اندروید گوگل‌پلی‌استور گالری

2. انتخاب نرم افزاری که هم اکنون اپلیکیشن پیش فرض است (توجه داشته باشید که با انتخاب این نرم افزار، دیگر نمی خواهید نوع فایل مورد نظر با این اپلیکیشن اجرا شود).

نرم‌افزار اندروید گوگل‌پلی‌استور گالری

3. انتخاب گزینه "Clear Defaults"

نرم‌افزار اندروید گوگل‌پلی‌استور گالری

4. انجام دوباره عملیات

نرم‌افزار اندروید گوگل‌پلی‌استور گالری

حالا باید تصویر مورد نظر را انتخاب کنید و از آن جایی که اندروید نرم افزار از پیش تعیین شده ای ندارد، از شما سؤال می کند که کدام اپلیکیشن این نوع فایل را اجرا کند که به راحتی می توانید، QuickPic را برگزینید.

توجه داشته باشید که در صورت اینکه می خواهید این نرم افزار برای همیشه تصاویر را اجرا کنید، گزینه "always" را برگزینید و در صورت اینکه می خواهید تنها یک بار با این اپلیکیشن اجرا شود، گزینه "Just Once" انتخاب نمایید.

گزینه هسته ای (Nuclear Option): راه حلی آسان برای شروع دوباره نرم افزارهای پیش فرض

اگر حوصله انتخاب دانه به دانه نرم افزارها را برای تغییر به عنوان پیش فرض ندارید، هنوز راهی وجود دارد.

هشدار: انتخاب این گزینه، نرم افزارهای غیرفعال را فعال، تنظیمات هشدار نرم افزارها را دوباره تنظیم و داده های بک گراند را حذف می کند ولی هیچ اطلاعاتی از نرم افزارهای شما حذف نمی شود اما باید برخی کارکردهای گوشی را دوباره تنظیم نمایید.

1. به تنظیمات گوشی و سپس نرم افزارها مراجعه کنید

نرم‌افزار اندروید گوگل‌پلی‌استور گالری

2. مانند تصویر، سه نقطه یا همان "Options" را برگزینید

نرم‌افزار اندروید گوگل‌پلی‌استور گالری

3. حالا گزینه "Reset app preference" را انتخاب نمایید

نرم‌افزار اندروید گوگل‌پلی‌استور گالری

4. پیام هشداری نمایان می شود که به شما اطلاع می دهد این کار تمام نرم افزارهای غیرفعال را فعال، تنظیمات هشدار نرم افزارها را دوباره تنظیم و داده های بک گراند را حذف می کند. (باز هم تکرار می کنیم هیچ داده ای حذف نمی شود ولی برخی تنظیمات را باید دوباره انجام دهید).

5. گزینه "Reset APPs" را انتخاب کنید

نرم‌افزار اندروید گوگل‌پلی‌استور گالری

6. حالا تمام نرم افزارهای پیش فرض آماده تغییر هستند.

فقط مراقب باشید تا باز هم ناخواسته نرم افزاری را تعیین کنید.

اگر فکر می کنید در توضیحات ارائه شده، نکته ای گفته نشده یا شما برای تغییر نرم افزارهای پیش فرض در اندروید راه حل بهتری دارید، آن را در نظرات خود مطرح کنید.


منبع: androidauthority.com
نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 39990 گروه خبری: اخبار آموزشی منبع خبر: سافت گذر تاریخ خبر: 1396/10/05 تعداد مشاهده: 2509
سافت گذر