کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9150 | مشاهده و دانلود: 734093481 | آخرین بروزرسانی: 1403/01/31 | اعضاء: 316144 | نظرات: 37879
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت امیرالمومنین علی ابن ابی طالب علیه السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

در صورت فراموش کردن پسورد کامپیوتر مک چه کاری باید انجام داد؟

آیا شما پسورد کامپیوتر مک خود را به خاطر نمی آورید؟ نگران نباشید. شما می توانید با استفاده از تنظیمات پیش فرض به راحتی وارد سیستم عامل مک شوید. هم چنین شما قادر خواهید بود با استفاده از Apple ID خود، رمزعبورتان را ریست کنید. البته همیشه این امکان وجود ندارد. در ادامه با ما همراه باشید تا با جزییات بیشتر به بررسی این موضوع بپردازیم.

اگر شما تاکنون ویژگی FileVault disk encryption را فعال نکرده اید، در نتیجه می توانید از یک ابزار ساده که برای ریست کردن رمزعبور طراحی شده است، استفاده کنید. اما اگر ویژگی FileVault disk encryption را فعال کرده اید و فایل های رمزگذاری شده نیز برایتان اهمیتی ندارند در نتیجه می توانید مجددا Mac OS X را نصب کنید و هم چیز را از نوع آغاز نمایید.


این روش تنها زمانی کاربرد دارد که حساب کاربری مک شما به یک Apple ID وصل شده باشد. هم چنین این روش وقتی به کار می آید که شما ویژگی FileVault disk encryption را تنظیم نکرده باشید یا این که اگر این ویژگی فعال شده است کلید ریکاوری (recovery key) شما در حساب آی‌کلودتان ذخیره شده باشد. زیرا اگر شما FileVault را فعال کرده باشید و از طرفی کلید ریکاوری را در حساب آی‌کلود خود ذخیره نکرده باشید، دیگر نمی توان از این روش استفاده کرد.

اگر رمزعبور خود را فراموش کرده اید، کافی است تا ۳ بار رمزعبور اشتباه را در صفحه ورود (sign-in) وارد کنید. پس از این کار پیغام If you forgot your password, you can reset it using your Apple ID به شما نشان داده خواهد شد. بر روی دکمه مورد نظر کلیک کنید و سپس جزییات مربوط به Apple ID خود را به منظور ریست نمودن رمزعبور وارد نمایید.


وارد کردن کلید ریکاوری FileVault

اگر شما ویژگی FileVault disk encryption را فعال کرده اید و کلید ریکاوری خود را در حساب آی‌کلود خود ذخیره نکرده اید، مطمئنا ابزار FileVault به شما این کلید را قبلا داده است و به شما نیز گفته است که آن را پرینت بگیرید یا آن را در جایی یادداشت کرده و در مکانی مطمئن نگه دارید. این کلید تنها چیزی است که شما به وسیله آن می توانید فایل های ذخیره شده در مک خود را رمزگشایی نمایید و به آن ها دسترسی پیدا کنید.

با فرض بر این که شما این کلید را در اختیار دارید، می توانید این کلید ریکاوری را در فیلد مربوط به رمزعبور در صفحه لاگین وارد نمایید. این کار سبب رمزگشایی حافظه مک شما خواهد شد و سیستم به شما اجازه ورود به سیستم عامل را خواهد داد. شما می توانید زمانی که وارد محیط سیستم عامل شدید با استفاده از ابزار Users & Groups در پنجره System Settings رمزعبور خود را تغییر دهید.


ریست کردن رمزعبور به وسیله OS X Recovery (در شرایطی که از FileVault Encryption استفاده نمی کنید.)

اگر شما ویژگی FileVault encryption را فعال نکرده اید، یک راه ساده به منظور ریست کردن رمزعبور حساب کاربری وجود دارد. برای این منظور باید سیستم خود را ریست کنید در زمان بوت شدن آن، کلیدهای Command+R را به صورت ترکیبی بفشارید. با این کار شما وارد Recovery mode می شوید. (این محیط OS X Recovery نیز نامیده می شود.)

از طریق محیط OS X Recovery شما می توانید به ابزار مخفی ریست کردن رمزعبور دسترسی پیدا کنید و با استفاده از آن پسورد هر حساب کاربری را در مک تغییر دهید. یکی دیگر از دلایل استفاد از ویژگی FileVault encryption در مک همین مورد است. زیرا اگر این ویژگی بر روی سیستم شما فعال باشد، افراد مختلف حتی نمی توانند با وارد شدن به محیط OS X Recovery و استفاده از ابزار ریست کردن پسورد به سیستم شما دسترسی پیدا کنند.

ضمنا یک حالت دیگر هم وجود دارد که البته بعید به نظر می رسد و آن فعال بود رمزعبور UEFI firmware بر روی مک است. در چنین حالتی شما نمی توانید به محیط OS X Recovery دسترسی داشته باشید مگر این که رمزعبور UEFI firmware را به خاطر داشته باشید. متاسفانه شما بدون مراجعه به نمایندگی های اپل نمی توانید رمزعبور UEFI firmware را بردارید. این کار باعث خواهد شد تا اگر دستگاه شما به سرقت رفت، سارقان نتوانند رمزعبور UEFI را پاک کنند.


وارد شدن با یک حساب کاربری دیگر (در شرایطی که شما FileVault Encryption را فعال کرده اید.)

اگر شما بیش از یک حساب کاربری بر روی کامپیوتر مک خود دارید و از ویژگی FileVault Encryption نیز استفاده می کنید، سعی کنید با یک حساب کاربری دیگر وارد سیستم شوید. اگر شما به آن حساب کاربری اجازه داده اید تا  بتواند با استفاده از رمزعبور خود، اطلاعات مک را رمزگشایی کند. در نتیجه قادر به ورود و دسترسی به دسکتاپ با آن حساب کاربری خواهید بود. پس از این کار می توانید یک حساب کاربری جدید بسازید یا مجددا به حساب کاربری قبلی خود دسترسی پیدا کنید.

نصب مجدد Mac OS X (در صورتی که از FileVault Encryption استفاده می کنید)

همان طور که گفته شد اگر یک رمزعبور UEFI بر روی کامپیوتر مک شما وجود داشته باشد در نتیجه شما نمی توانید به محیط OS X Recovery به منظور ریست کردن پسورد دسترسی پیدا کنید. هم چنین امکان نصب مجدد Mac OS X بدون داشتن رمزعبور UEFI وجود ندارد. در واقع زمانی که شما قصد ورود به recovery mode را دارید یا می خواهید از طریق یک دستگاه خارجی سیستم را بوت کنید، یک آیکن بزرگ قفل را بر روی صفحه نمایش مشاهده خواهید کرد که در قسمت پایینی آن از شما خواسته می شود تا رمزعبور UEFI را وارد نمایید.

این رمزعبور جدا از رمزعبور مربوط به حساب کاربری شما است، بنابراین امیدواریم که آن را به خاطر داشته باشید. در غیر این صورت، همان طور که پیش تر گفته شد تنها راه پاک کردن رمز UEFI آن است که کامپیوتر مک خود را به یک فروشگاه اپل تحویل دهید تا آن ها این کار را برای شما انجام دهند.

البته هکرها می توانند با استفاده از حملاتی خاص از رمزعبور UEFI عبور کنند اما در تئوری تنها نمایندگان اپل هستند که می توانند یک رمزعبور ناشناخته UEFI را پاک کنند.


اگر شما نمی توانید رمزعبور Apple ID (آی‌کلود) را به خاطر بیاورید، وب سایت اپل یک ابزار به منظور ریست کردن رمزعبور Apple ID ارائه داده است که ممکن است در این زمینه به شما کمک کند.
نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 40668 گروه خبری: اخبار سخت افزار منبع خبر: گویا آی تی تاریخ خبر: 1396/12/06 تعداد مشاهده: 2536
کلید واژه ها: , ,
اخبار مرتبط
سافت گذر