کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9153 | مشاهده و دانلود: 734244389 | آخرین بروزرسانی: 1403/02/01 | اعضاء: 316154 | نظرات: 37881
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت امیرالمومنین علی ابن ابی طالب علیه السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

مایکروسافت برای طراحی ویندوز 10 از کدام ویژگی های اندروید و iOS استفاده کرد؟

اندروید و iOS سردمدار سیستم‌عامل‌های موبایل هستند و بسیاری از ویژگی های کپی شده ویندوز 10 از این دو سیستم عامل بوده‌اند. بنظرتان این ویژگی‌ها چه تغییراتی را برای محبوب‌ترین سیستم عامل دسکتاپ به وجود آورده‌اند؟
ویژگی های کپی شده ویندوز 10 از اندروید و iOS

طرفداران پلتفرم‌های خاص دوست دارند ویژگی‌هایی را که دیگر سیستم‌ها از آن‌ها دزدیده است را در بوق و کرنا کنند. اما اکنون دیگر واضح است که اپل از روی سامسونگ، گوگل از روی اپل و ده‌ها شرکت از روی ده‌ها شرکت دیگر کپی می‌کنند.

با این‌حال، مسئله‌ای که شاید زیاد به آن فکر نکرده باشید، ویژگی‌ های کپی شده ویندوز 10 از سیستم‌عامل اندروید و iOS است. این نیز قسمتی از تکامل دیجیتالی و چگونگی تاثیر آن به روی عادت‌هایمان است. 

بیایید نگاهی داشته باشیم به قواعدی که آخرین نسخه ویندوز از روی سیستم‌های معروف موبایلی کپی کرده است.

1- اپ‌های مدرن
 

ویژگی های کپی شده ویندوز 10 از اندروید و iOS
شاید بزرگترین ترندی که ویندوز 10 و 8 از گوشی‌های موبایل گرفتند، اضافه‌کردن اپ‌های بیشتر بوده است. قبل از اینکه گوشی‌های موبایل به شهرت برسند، شما برای انجام کارهای مختلف به وبسایت‌ها سر می‌زدید. اگر می‌خواستید چیزی از eBay بخرید یا اخبار را در MSN دنبال کنید، به مرورگرتان می‌رفتید و از وبسایت‌شان بازدید می‌کردید.

 

اما این روش برای تلفن‌های همراه جواب نمی‌داد. وقتی گوشی‌های هوشمند معرفی شدند، بسیاری از وبسایت‌ها ظاهر وحشتناکی در موبایل داشتند. در سایت‌هایی مانند فیس بوک اوضاع بدتر بود، برای لود یک محتوا نیاز به چندین رفرش و نویگیشن بیهوده داشتیم. بنابراین، هر وبسایت یا خدمتی را که می‌شناسید، اپ مخصوص به خود را منتشر کرد.

استور مایکروسافت اکنون هزاران اپ این شکلی را در خود جای داده است. با اینکه هنوز برای تجربه کامل NewEgg به وبسایت آن سر بزنید، اما یک اپ مخصوص و زیبا هم برای استفاده از این فروشگاه در اختیار دارید. شما در استور مایکروسافت اپ‌های نرم‌افزارهای قدیمی دسکتاپ از قبیل VLC یا Accuweather را هم پیدا می‌کنید. 

بسیاری از این اپ‌ها برای صفحات لمسی ساخته شده‌اند. اما اغلب، این اپ‌ها برخی ویژگی‌هایی را که فقط در نسخه‌های کامل دیده می‌شوند، ندارند. این به شما بستگی دارد که می‌خواهید اپی برای همه کارها داشته باشید یا از همان روش‌های قدیمی استفاده کنید.

2- صفحه قفل قابل شخصی‌سازی جدید
 

ویژگی های کپی شده ویندوز 10 از اندروید و iOS
نسخه‌های قبلی ویندوز یک صفحه قفل بسیار ساده داشت. شما لیستی از نام‌های کاربری را می‌دیدید، یوزر خود را انتخاب می‌کردید و پسورد را می‌زدید. غیر از تغییر تصویر پس زمینه از طریق رجیستری، بقیه چیزهایش بسیار اولیه بود.

 

اما در ویندوز 10، صفحه قفلی می‌بینیم که مانند صفحه گوشی‌های هوشمند حاوی اطلاعات زیادی بود. شما به سادگی می‌توانید اطلاعات مفیدی از قبیل ایمیل‌های جدید، آب و هوا یا دسترسی به کورتانا را به صفحه قفل اضافه کنید. به جای چندین ترفند پیچیده، گزینه ساده‌ای برای تغییر تصویر پس زمینه وجود دارد. صفحه قفل ویندوز 7 حتی تاریخ و زمان هم نداشت.

دقیقا مانند اندروید و iOS، سفارشی‌کردن صفحه قفل موجب شخصی‌تر شدن ویندوز 10 می‌شود.

3- گزینه‌های ساده برای رفرش و ریست کردن
نسخه‌های قبلی ویندوز، فرآیند زجرآوری برای نصب مجدد داشتند. هر زمانی که ویندوز XP یا 7 به درستی عمل نمی‌کردند، شما هیچ گزینه‌ای برای ریست آن از طریق صفحه تنظیمات نداشتید. مجبور بودید دیسک ویندوزتان را در دستگاه قرار دهید یا یک کپی از مایکروسافت بگیرید و تمام فرآیند نصب را دوباره انجام دهید.

گوشی‌های هوشمند به راحتی هرچه تمام‌تر ریست می‌شوند و خوشبختانه ویندوز 10 نیز این ویژگی را اقتباس کرده است. اگر نیاز به نصب مجدد ویندوز دارید، می‌توانید با ریست‌کردن همه چیز را پاک کرده و از اول شروع کنید. این معادل ریست فکتوری در گوشی‌های هوشمند است.

در این بین، ویندوز گزینه‌ای به نام رفرش دارد که اجازه می‌دهد بدون از دست دادن فایل‌هایتان، سیستم عامل را دوباره نصب کنید. هردو اندروید و آی او اس، ویژگی‌هایی برای ریست تمام تنظیمات بدون دستکاری اطلاعاتتان دارند که بسیار شبیه همین گزینه در ویندوز 10 است. در نتیجه، تمام فرآیندهای نصب مجدد و ریستور کردن به سادگی قابل انجام است.

4- کنترل‌های لمسی بهتر
امروزه، لمس‌کردن بخش جدانشدنی از زندگی تعاملی ما شده است. ویندوز برای مدتی از کنترل‌های لمسی پشتیبانی کرد، اما نتیجه و تجربه دلخواه به دست نیامد. با اینکه هنوز بسیاری موس و کیبورد را ترجیح می‌دهند، ویندوز 10 برای آن‌هایی که کنترل‌های لمسی دارند بهتر است.

شما تمام حرکت (جسچر)های کاربردی لمسی را در ویندوز 10 می‌بینید. ویژگی جدید Ink ویندوز امکانی برای شما فراهم می‌کند که با استفاده از قلم استایلوس یا انگشتتان، در سرتاسر سیستم عامل بتوانید بنویسید. بسیاری از محصولات مانند آفیس مایکروسافت دارای حالت لمسی هستند که فاصل بین دکمه‌ها را افزایش می‌دهد.

البته که مانند گوشی‌های هوشمند، شما چندین حرکت طبیعی مثل اسکرول‌کردن، زوم کردن و غیره در ویندوز 10 دارید. با اینکه تمام کارها از حالت لمسی پشتیبانی نمی‌کند، اما پذیرش گسترده آن در موبایل‌های هوشمند، راهی برای پشتیبانی بهتر از ویندوز فراهم کرده است.

5- Action Center و اعلان‌ها
 

ویژگی های کپی شده ویندوز 10 از اندروید و iOS
اگر استفاده از برنامه‌هایی مانند Snarl را کنار بگذاریم، نسخه‌های قدیمی ویندوز دارای مرکز اعلان یا همان نوتیفیکیشن نبودند. شما یک حباب برای اعلان‌های مختلف می‌دیدید اما جایی نبود که بعدا دوباره آن‌ها بررسی کنید. اکنون، ویندوز 10 فلسفه نوتیفی‌ها را از اندروید و iOS قرض گرفته و Action Center به کار برده است. 

 

نه تنها ویندوز 10 دارای رابط کاربری یکپارچه برای اعلان‌ها است، بلکه حتی می‌توانید با زدن دکمه ترکیبی Ctrl + A، اعلان‌های گذشته را بازبینی کنید. در این پنل، شما ویژگی‌هایی را می‌بینید که بسیار شبیه به سیستم‌عامل‌های موبایل هستند.

Airplane Mode همه ارتباطات وایرلس را با یک تپ قطع می‌کند و Quiet Hours مانند قابلیت Do not Disturb ارسال نوتیفیکیشن‌ها را قطع می‌کند. همچنین، دکمه‌های مختلفی وجود دارد که ما را به یاد مرکز کنترل iOS یا تنظیمات سریع اندروید می‌اندازد.

6- جستجوی یکپارچه در پی‌سی و وب
ویژگی های کپی شده ویندوز 10 از اندروید و iOS
هردو اندرویدو آی او اس یک نوار جستجوی جهانی دارند که اجازه می‌دهد بین حجم زیادی از اطلاعات گردش کنید. با استفاده از ویجت جستجوی گوگل در اندروید یا جستجو در iOS، می‌توانید در یک زمان هم به اپ‌هایتان دسترسی داشته باشید و هم در وب جستجو کنید. اگر تعداد زیادی اپ دارید یا حوصله باز کردن مرورگر را ندارید، این گزینه برای شما بسیار مفید است.

ویندوز 10 نیز جستجوی هانی را معرفی کرده است. وقتی در باکس جستجو کلمه موردنظرتان را تایپ می‌کنید، هم نتایج لوکال و هم نتایج وب را می‌بینید. اگر از کورتانا استفاده کنید، جزییات دقیق‌تری از قبیل اطلاعات کسب و کارهای محلی، ماشین حساب و غیره نیز نمایش داده می‌شود. شما اکنون می‌توانید بدون ترک کردن دسکتاپ، به نتایج جستجو دسترسی پیدا کنید.

7- دستیار مجازی کورتانا
وقتی آیفون 4اس در سال 2011 معرفی شد، سیری یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های آن بود. بعدا، دستیار گوگل به اندروید آمد. اکنون، کورتانا وظیفه خدمت‌ذاری به کاربران ویندوز 10 را برعهده گرفته است.

تعداد کارهایی که کورتانا می‌تواند انجام دهد، شگفت‌انگیز است. استعدادهای او شامل تنظیم یادآورها، جستجو در وب، شناسایی موزیک‌ها، پیداکردن فایل‌ها در کامپیوتر، فرستادن پیامک، بازکردن اپ‌ها و غیره است. کورتانا حتی می‌تواند با برخی اپ‌ها هماهنگ شود و قابلیت‌های بیشتری ارایه دهد.

با اینکه دستیارهای مجازی در گوشی‌های هوشمند بخاطر عدم علاقه کاربران به تایپ با کیبورد لمسی مشهور هستند، اما کورتانا نشان داد در دسکتاپ نیز می‌توان از قابلیت‌های این دستیارها استفاده کرد.

گوشی‌های هوشمند چه تاثیرهای دیگری بر ویندوز 10 گذاشته‌اند؟
ما 7 تاثیر بزرگ طراحی مدرن گوشی‌ها را بر ویندوز 10 دیدیم. در چند سال گذشته، این ویژگی‌ها، ویندوز را از یک سیستم‌عامل مخصوص دسکتاپ به سیستم‌عاملی مناسب تبلت ارتقا داده است. اپ‌های جهانی ویندوز، رفتن از یک دستگاه به دستگاهی دیگر را تسهیل کرده‌اند.

ما فکر می‌کنیم این تغییرات ویندوز را کاربرپذیر و دوست‌داشتنی‌تر کرده و آن را به سمت بهتر شدن سوق داده است.
نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 40958 گروه خبری: اخبار موبایل و تبلت منبع خبر: کلیک تاریخ خبر: 1397/01/07 تعداد مشاهده: 2609
سافت گذر