کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9158 | مشاهده و دانلود: 735129164 | آخرین بروزرسانی: 1403/02/05 | اعضاء: 316239 | نظرات: 37885
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا و وفات حضرت عبدالعظیم حسنی علیهما السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

بزرگترین سیاه چاله در حال رشد فضا

به گزارش سافت گذر، از نظر فضانوردان دانشگاه ملی استرالیا، قبول کردن این حقیقت که یک سیاه چاله نورانی است، کمی سخت به نظر می آید ولی واقعیت این است که چنین چیزی وجود دارد.

فضا فضانوردی ناسا سیاه چاله

این سیاه چاله که به تازگی شناسایی شده است، آنقدر نورانی است که نور آن می تواند با روشنایی تمام ستاره های آسمان برابری نماید و حتی بتواند نور مورد نیاز ماه را نیز فراهم کند.

به علاوه، این سیاه چاله عظیم را می توان سیاه چاله ای دانست که به سرعت در حال رشد است زیرا هر دو روز یک بار، ظرفیت آن افزایش یافته و می تواند یک خورشید را هر 48 ساعت یک بار در خود جای دهد.

چنین سیاه چاله ای که در مرکز اختر وجود دارد، با نام عجیب SMSS~J215728.21-360215 شناخته می شود.

تخمین زده شده که سایز SMSS~J215728.21-360215 تقریباً 20 برابر اندازه خورشید است و گویا سرعت رشد بسیار زیادی نیز دارد زیرا هر یک میلیون سال، 1 درصد بزرگتر می شود.

کریستین وولف، نویسنده مقاله در مورد این سیاه چاله می گوید:(( این سیاه چاله بسیار سریع رشد می کند زیرا هزاران برابر از کل منظومه درخشان تر است. به خاطر گازهای موجود در آن، روزانه گرما و اصطکاک زیادی تولید می نماید. اگر این سیاه چاله در مرکز منظومه شمسی قرار داشت، روشنایی آن 10 برابر یک ماه کامل بود. بنابراین نورانی ترین ستاره شناخته می شد و اجازه خودنمایی به دیگر ستارگان را نیز نمی داد)).

اگر این سیاه چاله در منظومه شمسی قرار داشت، دیگر کسی روی زمین زنده نمی ماند تا این نورپردازی تماشایی را نظاره گر باشد زیرا از نظر علم اخترشناسی، امواج x-ray در فضا از بین می روند.

فاصله زمین با این غول نورانی، 12 میلیارد سال نوری است و این یعنی زمان تشکیل آن کمی بعد از انفجار بزرگ (بیگ بنگ) می باشد.

وولف می گوید:(( ما نمی دانیم این سیاه چاله چگونه پس از چند روز انفجار بزرگ تشکیل شده است)).

تیم تحقیقاتی، این سیاه چاله را با ترکیب داده های ماهواره Gaia سازمان ESA، فضانورد WISE ناسا و تلسکوپ SkyMapper سازمان ANU کشف کرد.

وولف اضافه می کند:(( چنین سیاه چاله های بزرگ و در حال رشدی، بسیار نادر و کمیاب هستند و چندین سال از که با ما تلسکوپ SkyMapper به دنبال آنها هستیم. هدف ما این است تا بتوانیم سیاه چاله های دیگر حتی با سرعت بیشتر را نیز کشف نماییم)).

مقالات مربوط به این سیاه چاله، در مجله انتشارات جامعه فضانوردان استرالیا چاپ شد.


منبع: newatlas.com
نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 41472 گروه خبری: اخبار فناوری منبع خبر: سافت گذر تاریخ خبر: 1397/02/26 تعداد مشاهده: 2843
کلید واژه ها: , , ,
سافت گذر