کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9161 | مشاهده و دانلود: 735910369 | آخرین بروزرسانی: 1403/02/10 | اعضاء: 316356 | نظرات: 37888
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا و وفات حضرت عبدالعظیم حسنی علیهما السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

مشاهده اولین نشانه های وجود آب در فضا در سال 1997

به گزارش سافت گذر، یکی از مکان هایی که احتمال حیات در آن وجود دارد، قمر سیاره مشتری، Europa است که سطحی یخی، نمکی و لغزنده دارد.

ناسا فضا فضانوردی موجودات فضایی

مشاهده لایه های زیرین این قمر تقریباً یک کار طاقت فرساست ولی خوشبختانه گویا به نتایج قابل قبولی یافته ایم زیرا گفته می شود آب در این منطقه وجود دارد.

داده های قدیمی نشان دهنده این هستند که آب در فضا، ابتدا از همین قمر در فضا گسترش یافته است.

حالا، مطالعات امروزی با استفاده از اطلاعات گذشته، داده های بیشتری نشان داده اند.

تمامی این مسائل از زمانی اتفاق افتاد که مسئول مأموریت و تحقیق در مورد Europa، ملیسا مک گراث، توضیحاتی در این باره ارائه کرد و باعث شد تا کشفیات بعدی انجام شوند.

دانشمندانی که پس از ملیسا کار خود را آغاز کردند، متوجه شدند که بخشی از داده های مورد نیاز آنها، هم اکنون وجود دارند.

ژیانژه جیا، نویسنده مطالعه جدید در مورد Europa می گوید:(( یکی از جاهایی که ملیسا از آن نام برد، برای ما آشنا بود. گالیله نیز در مورد این مکان صحبت هایی کرده است. بنابراین ما حدس زدیم که باید به داده های قدیمی رجوع کنیم. ما به این باور رسیدیم که احتمالاً اطلاعاتی وجود دارند که می توانند ما را به سرنخ های مهمی برسانند)).

مطالعه گالیله درباره مشتری، در بین سالهای 1995 تا 2003 توسط دانشمندان مورد بررسی قرار گرفت، در سال 1997 به نتیجه رسید و مشخص شد که او تا فاصله 200 کیلومتری این منطقه را کشف کرده است. گالیله حتی به نزدیکی Europa رسید ولی نمی دانست چگونه در مورد آن اطلاعات جمع آوری کند)).

حالا، تیم های تحقیقاتی با مطالعه در مورد قمر تقریباً یخی سیاره زهره به نام Enceladus به نشانه های مهمی دست یافته اند.

داده های جمع آوری شده نشان داد که مواد در داخل دودهای موجود در فضا، به یون تبدیل می شود و باعث ایجاد یک میدان مغناطیسی می گردد. البته مغناطیس سنج گالیله دقیقاً این اطلاعات را نشان می داد ولی دانشمندان تا به امروز نمی دانستند چگونه باید آنها را تجزیه و تحلیل کنند.

برای تأیید یافته ها، تیم تحقیقاتی داده های امواج طیف سنج Plasma گالیله را مطرح کرد.

با تمام این توضیحات، کشف سرنخ در مورد Europa بسیار تعیین کننده است زیرا باعث جذابیت مأموریت های آتی می شود و جستجو در مورد Europa را حساس تر خواهد کرد.

رابرت پاپالاردو، یکی از دانشمندان Europa Clipper می گوید:(( هنوز اطلاعاتی وجود دارند که در مورد Europa می باشند و به آنها توجهی نمی شود. این نتایج باعث می شوند سرنخ های موجود به حقیقت نزدیک شوند. بنابراین، برخی داده های موجود دیگر شک و شبهه نیستند. در نتیجه اگر ما توانستیم مشخص کنیم که چه چیزی از درون Europa بیرون می آید، آنوقت قادر خواهیم بود که بگوییم آیا می تواند در Europa زندگی جریان داشته باشد یا خیر؟ حالا با این اطلاعات، اهداف آتی تحقیق درباره وجود زندگی در Europa است)).

این تحقیق در مجله فضانوردی طبیعت به چاپ رسیده است.


منبع: newatlas.com
نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 41474 گروه خبری: اخبار فناوری منبع خبر: سافت گذر تاریخ خبر: 1397/02/26 تعداد مشاهده: 2174
سافت گذر