کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9153 | مشاهده و دانلود: 734244389 | آخرین بروزرسانی: 1403/02/01 | اعضاء: 316156 | نظرات: 37881
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت امیرالمومنین علی ابن ابی طالب علیه السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

رباتی که آزمایش خون می گیرد

به گزارش سافت گذر، محققان دانشگاه Rutgers به تازگی رباتی اختراع کرده اند که می تواند به صورت اتوماتیک خون بیمار را دریافت کرده و آن را در آزمایشگاه مورد بررسی قرار دهد.

سیستم ربات تکنولوژی پزشکی آمریکا

اتوماتیک سازی گرفتن آزمایش در بیمارستانها هم این فرآیند را سریعتر می کند و هم ارزانتر.

اگرچه دریافت خون و بررسی آن در اکثر بیمارستانها انجام می شود و به نظر امری کاملاً عادی می باشد، ولی این کار اصلاً ساده نیست و پیچیدگی های خاص خود را دارد.

سیستم ربات تکنولوژی پزشکی آمریکا

این علم که فلبوتومی (حجامت) نام دارد، نیازمند مهارت های مختلف و امکانات خاص خود می باشد و به دلیل اینکه پزشکان این دو فاکتور را ندارند، معمولاً بیماران را به آزمایشگاه ارجاع می دهند تا از آنها آزمایش خون گرفته شود. انجام این کار سبب از بین رفتن مدت زمانی طولانی می شود زیرا دریافت اطلاعات از آزمایشگاه معمولاً پروسه زمانبری است.

این ربات دارای سه قسمت است. بخش اول رباتی است که رگ را سوراخ می کند. این ربات با نور ماورابنفش و انرژی فراصوت رگ های بیماران را مکان یابی می کند. سپس با بکارگیری سیستم آنالیز سه بعدی تصاویر، رگ را مشخص کرده و سوزن را وارد مرکز رگ می نماید.

بخش دوم، دریافت نمونه خون می باشد. این قسمت خون را دریافت و آن را به سیستم بررسی (بخش سوم) ارسال می کند.

خودِ بخش سوم، دارای یک تراشه اکلیکی است که نمونه خون را در خود ذخیره می کند. این تراشه مواد تشکیل دهنده خون را جداسازی کرده و با یک میکروسکوپ نوع سلولهای خون را مشخص می کند.

به گزارش سافت گذر، دانشگاه Rutgers قصد دارد از سیستم خود برای انجام دو آزمایش خون رایج در آمریکا که مشخص سازی سلولهای خون و بررسی هموگلوبین خون می باشد، مورد استفاده قرار دهد.

با استفاده از دسته مصنوعی و بدنه از جنس پلاستیک و گلاتین، قسمت اول ربات که رگ را سوراخ می کرد، این کار را با دقت 100 درصدی انجام می داد. ضمن اینکه بررسی ها و آزمایش هایی نیز که با این سیستم انجام می شدند بسیار با جزئیات و دقیق بودند.

به گزارش سافت گذر، نویسنده ارشد مقاله پروژه، مارتین ال یارماش می گوید:(( این دستگاه پیشرفته ترین چیزی است که با آن آزمایش خون گرفته می شود. با همگام سازی سیستم های رباتیک مینیاتوری و میکروفلوییدیک، این ربات با سرعت خارق العاده ای آزمایش خون را انجام می دهد به علاوه اینکه دقت آن نیز بسیار زیاد است. بنابراین دیگر نیازی به انجام آزمایش خون به صورت سنتی نخواهد بود)).

او اضافه می کند:(( با طراحی تراشه کوچک و تکنیک های بررسی خون، از این دستگاه می توان در آینده ای نزدیک استفاده کرد)).

حالا و با توجه به اینکه شاید دریافت خون و انجام آزمایش توسط ربات به نظر شما عجیب باشد، ولی بد نیست بدانید که همین شیوه اطلاعات دقیقی از شما را در اختیار پزشک معالج قرار می دهد.




منبع: futurism.com
نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 41844 گروه خبری: اخبار فناوری منبع خبر: سافت گذر تاریخ خبر: 1397/03/28 تعداد مشاهده: 2566
سافت گذر