کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9162 | مشاهده و دانلود: 735484591 | آخرین بروزرسانی: 1403/02/08 | اعضاء: 316290 | نظرات: 37884
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا و وفات حضرت عبدالعظیم حسنی علیهما السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

شهاب سنگ در صحرای بزرگ آفریقا و زندگی موجودات فضایی

به گزارش سافت گذر، بر اساس نتایج یک مطالعه جدید، پس از تشکیل منظومه شمسی، پوسته ابتدایی مریخ به گونه ای بوده که احتمالاً زندگی در آن جریان داشته است چنین ادعایی پس از بررسی شهاب سنگ Black Beauty صورت گرفته که در سال 2011 در صحرای بزرگ آفریقا کشف شد.

فضا مریخ زمین کره زمین شهاب سنگ

در تاریخ منظومه شمسی چنین آمده که سیارات سنگی مانند زمین و مریخ دارای اقیانوس هایی از مواد مذاب بوده اند که در نهایت این اقیانوس ها خشک شدند و شرایطی پیدا کردند که لایه های بیرونی آنها با عنوان پوسته شناخته شد.

مشخصاً تشکیل پوسته یک گام بسیار مهم برای تشکیل زندگی در یک سیاره است که البته هنوز بازه زمانی که پوسته در آن ساخته شده هنوز یک سؤال زمین شناسی است که به آن پاسخی داده نشده است.

یک تیم بین المللی دانشمندان با شکستن شهاب سنگ Black Beauty که در صحرای بزرگ آفریقا کشف کرد، سعی دارد تا بفهمد که مواد مذاب یا ماگما مریخ چه زمانی خشک شده است.

به گزارش سافت گذر، شهاب سنگ های مریخی مواد بسیار ارزشمندی هستند که دانشمندان سعی می کنند با بررسی آنها به برخی شبهات موجود پیرامون پیدایش سیاره سرخ پاسخ دهند.

فضا مریخ زمین کره زمین شهاب سنگ

قیمت یک گرم از شهاب سنگ Black Beauty حدوداً 10000 دلار می باشد که برای انجام این مطالعه، دانشمندان توانستند 44 گرم آن را دریافت کنند. هدف آنها این بود تا مواد معدنی به نام زیرکن که در Black Beauty وجود داشتند را بررسی نمایند.

زیرکن نوعی ماده معدنی است که اگر در سنگی یافت شود، می توان با بررسی آن، مکان خشک شدن آن سنگ را متوجه شد. به علاوه، اگر ایزوتوپ قدیمی این ماده معدنی نیز مورد بازبینی قرار گیرد می توان به صورت دقیقی زمان تشکیل سنگ را نیز به ما بدهد.

زیرکن های موجود در Black Beauty بسیار بسیار ریز بودند بنابراین دانشمندان برای دریافت آنها باید 5 گرم از شهاب سنگ را می شکستند. خوشبختانه تلاش های دانشمندان نتیجه داد و آنها توانستند 7 گرم از زیرکن های شهاب سنگ را بررسی نمایند که یکی از آنها قدیمی ترین زیرکنی بود که تابحال کشف شده بود.

پس از بررسی واحدهای زیرکن، مشخص شد که مقادیری از عنصر هافنیوم وجود دارد که جنس پوسته ابتدایی مریخ از آن بوده است. با بازبینی تکه هایی از مریخ مشخص شد که مدت زمانی که پوسته این سیاره سرد شده، 20 میلیون پس از تشکیل منظومه شمسی بوده که بلافاصله یک پوسته کاملاً خشک به وجود آمده است. این پوسته احتمالاً محل اقیانوس هایی از آب بوده که احتمال دارد زندگی در آنها جریان داشته است.

فضا مریخ زمین کره زمین شهاب سنگ

به گزارش سافت گذر، داده های موجود، نشان از خشک شدن سریع پوسته می دهند. اگر بخواهیم مقایسه کنیم، تشکیل یک پوسته جامد در کره زمین 130 میلیون سال طول می کشد در حالی که پوسته جامد مریخ به 100 میلیون سال زمان نیاز داشت تا تشکیل شود که این فرآیند نیز با تأثیر کاتالیزم ها بوده است به طوری که کاتالیزم ها ابتدا روی سطح سیاره سرخ ذوب می شوند و ماگما را به وجود می آورند و در نهایت این ماگماها خشک شده و پوسته تشکیل می شود.

این مطالعه در نهایت اعلام می کند که هر چه مریخ مدت زمان بیشتری برای زندگی مناسب تر بوده است، زندگی برای مدت طولانی تری در آن جریان داشته است.




منبع: newatlas.com
نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 41989 گروه خبری: اخبار فناوری منبع خبر: سافت گذر تاریخ خبر: 1397/04/09 تعداد مشاهده: 2413
کلید واژه ها: , , , ,
سافت گذر