کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9150 | مشاهده و دانلود: 734093481 | آخرین بروزرسانی: 1403/01/31 | اعضاء: 316128 | نظرات: 37879
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت امیرالمومنین علی ابن ابی طالب علیه السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
 
[مشاهده نتایج]

تزریق آمپول و واکسن بدون درد؛ به زودی

به گزارش سافت گذر، محققان از دانشگاه اوهایو با الهام گرفتن از شیوه نیش زدن پشه، توانسته اند روشی پیدا کنند که تزریق آمپول یا واکسن را بدون درد انجام دهند.

اوهایو ماساچوست تکنولوژی پزشکی

بهارات بهاشان، استاد مهندسی مکانیک دانشگاه اوهایو می گوید:(( دلیل اینکه از شیوه نیش زدن پشه الهام گرفتیم این است که در طبیعت، راه های آسان زیادی برای انجام کارها وجود دارد. در واقع، پشه ها به گونه ای ما را نیش می زنند که تا ساعتها بعد آن را حس نمی کنیم. به همین دلیل ما نیز سعی کردیم تا نوعی میکرو سوزن نیز با همین خاصیت تولید نماییم)).

البته محققان دانشگاه اوهایو هنوز نتوانسته اند نمونه ای از سوزن مورد نظر خود را تولید کنند و بیشتر سعی داشته اند تا به بافت بدن پشه نگاه بیندازند تا ببینند این حشره چگونه سوژه خود را نیش می زند.

پشه برای نیش زدن، از ترکیب 4 چیز بهره می برد: یک ماده بزاق مانند هنگام نیش زدن، نوعی ساختار سوزن مانند، لرزش هنگام انجام عملیات و استفاده از ترکیبی از قسمت های نرم و سخت روی نیش. این اجزا سبب می شوند تا پشه فقط یک سوم نیروی مورد نیاز برای ورود به پوست انسان را استفاده کند.

بر اساس تحقیقات این تیم، بهاشان می گوید که امکان طراحی نوعی میکرو سوزن با سر تیز وجود دارد. یکی از آنها عملیات بی حسی را انجام می دهد و دیگری وارد پوست می شود. سوزن دومی می تواند انعطاف بیشتری داشته باشد. او مدعی است که تکنولوژی تولید چنین ماده ای هم اکنون وجود دارد.

به گزارش سافت گذر، بهاشان می گوید:(( اگرچه ممکن است این شیوه گران باشد ولی برای کودکان و یا حتی بزرگسالان که از سوزن و آمپول و واکسن واهمه دارند، بسیار مفید است. همچنین می توان از آن برای زمانهایی استفاده کرد که باید سوزن به مدت طولانی در بدن بیمار بماند)).

البته این سوزن، تنها راهکار آمپول و واکسن بدون درد نیست زیرا محققان مؤسسه تکنولوژی ماساچوست نیز روی نوعی تزریق هوشمند در حال کار کردن می باشند که با آن شیوه حتی نیازی به استفاده از سوزن نیز نمی باشد و فقط به وسیله فشار هوا دارو را وارد بدن بیمار می کنند.


منبع: digitaltrends.com
نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 42109 گروه خبری: اخبار فناوری منبع خبر: سافت گذر تاریخ خبر: 1397/04/18 تعداد مشاهده: 2777
سافت گذر