کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9157 | مشاهده و دانلود: 734771208 | آخرین بروزرسانی: 1403/02/04 | اعضاء: 316225 | نظرات: 37882
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت امیرالمومنین علی ابن ابی طالب علیه السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

10 اشتباه رایج هنگام خرید لپ تاپ

اگر تابحال صاحب چندین لپ تاپ بوده اید و می دانید به چه مشخصات فنی برای این دستگاه ها نیاز دارید، این به معنای عدم ارتکاب برخی اشتباهات هنگام خرید این دستگاه ها نمی باشد. همه ما ممکن است با مشاهده مشخصات فنی آنچنانی و صفحه نمایش بزرگ، برای خرید یک لپ تاپ وسوسه شویم حتی اگر به آنها نیازی نداریم. در اینجاست که باید راهکارهای ارائه شده توسط سافت‌ گذر را که در این خبر آمده مطالعه نمایید تا هنگام خرید لپ تاپ، صاحب دستگاهی شوید که واقعاً به آن نیاز دارید.

تبلت لپ تاپ اولترابوک 2 در 1

اشتباه اول: خرید ارزانترین دستگاه

لپ تاپ های ارزان قیمت زیادی در بازار وجود دارند ولی ارزش پایین آنها به این معنا نیست که انتظارات شما را برآورده خواهند کرد.

برای مثال، شما میان یک لپ تاپ دارای پردازنده دو هسته ای و چهار هسته ای، نمونه اولی را انتخاب می کنید ولی هنگام اجرا چندین نرم افزار، سیستم شما به صورت مداوم هنگ می کند و سرعت آن کاهش می یابد بنابراین تنها پشیمانی انتخاب مدل ارزانتر برای شما باقی می ماند.

بنابراین به جای انتخاب ارزانترین لپ تاپ، دستگاهی را خریداری نمایید که نیازهای شما را برآورده می کند.

اشتباه دوم: پرداخت هزینه اضافه

تبلت لپ تاپ اولترابوک 2 در 1

همانطور که نباید برای خرید لپ تاپ ارزان قیمت وسوسه شوید، نباید نسبت به خرید لپ تاپی که دارای امکانات آنچنانی است نیز هزینه اضافه پرداخت نمایید.

برای مثال، یک نمونه مک بوک پرو دارای حافظه داخلی 4 ترابایتی است ولی واقعیت این می باشد که تنها افراد محدودی به این مقدار حافظه نیاز دارند بنابراین اصلاً نباید برای خرید این لپ تاپ 6000 دلاری وسوسه شد. شما می توانید با انتخاب درست، صرف‌نظر از حافظه داخلی 4 ترابایتی، یک دستگاهی خریداری کنید که همان مشخصات فنی لپ تاپ 6000 دلاری را دارد.

لپ تاپ های گیمینگ نیز بسیار گران می باشند ولی اگر شما گیمری هستید که فقط بازی های پازل و فکری انجام می دهید، نیازی به خرید چنین دستگاه هایی ندارید.

خلاصه بگوییم، به اندازه نیازتان خرج کنید؛ نه بیشتر و نه کمتر.

اشتباه سوم: فکر نکردن در مورد آینده

هنگامی که می خواهید لپ تاپی بخرید، باید به فکر آینده نیز باشید زیرا دستگاهی که انتخاب می نمایید باید تا چند سال با شما باشد. به جای اینکه لپ تاپی انتخاب کنید که مشخصات فنی آن به درد امسال می خورد، نمونه ای برگزینید که نیازهای شما را در چند سال آینده نیز برطرف می کند.

برای مثال، یک لپ تاپ سرفیس مایکروسافت حدود 800 دلار قیمت دارد ولی رم و حافظه داخلی آن به ترتیب فقط 4 گیگ و 128 گیگابایت می باشد. کاملاً مشخص است که چنین مشخصات فنی سبب ایجاد مشکل برای صاحب آن می شوند زیرا حافظه این دستگاه نه در سال اول، بلکه مطمئناً در سال های دوم به بعد پر خواهد شد. ضمن اینکه ممکن است نتواند چندین نرم افزار را همزمان اجرا نماید. بنابراین باید به دنبال دستگاهی باشید که هم مشخصات فنی خوبی دارد و هم به درد چند سال آتی می خورد.

اشتباه چهارم: در نظر نگرفتن پورت ها و قابلیت اتصال

تبلت لپ تاپ اولترابوک 2 در 1

همه لپ تاپ ها پورت هایی که شما نیاز دارید را ندارند. برای مثال، لپ تاپ های جدید پورت USB تایپ A یا پورت نصب مموری کارت ندارند بنابراین اگر به این پورت ها نیاز دارید، باید دستگاهی خریداری کنید که آنها را در خود جای داده اند.

اشتباه پنجم: انتخاب لپ تاپ با بیشترین رزولوشن صفحه نمایش

تبلت لپ تاپ اولترابوک 2 در 1

یک لپ تاپ با صفحه نمایش 4K مطمئناً نسبت به یک دستگاه با رزولوشن کمتر بهتر است ولی این اتفاق همیشه درست نیست زیرا دستگاه های با صفحه نمایش کوچکتر اجازه مشاهده تصاویر با رزولوشن بالا را به شما نمی دهند.

به علاوه، لپ تاپ های دارای رزولوشن بالا سبب مصرف بیش از حد باتری می شوند. نوت بوک های 4K زیادی در بازار وجود دارند ولی واقعاً شما تصاویری با چنین کیفیتی مشاهده نمی کنید مگر اینکه واقعاً هزینه زیادی پرداخت کرده باشید که باز هم با توجه به نکته دوم که گفتیم، اصلاً نیازی به انجام چنین چیزی نیست.

در نهایت، اگر لپ تاپی غیر از لپ تاپ های گیمینگ و دارای صفحه نمایش بزرگ خریداری می کنید، رزولوشن 1080p می تواند نیازهای شما را از این نظر رفع کند.

اشتباه ششم: امتحان نکردن پیش از خرید

اگر امکانش وجود دارد، حتماً حتماً پیش از خرید لپ تاپ، آن را امتحان کنید. اکثر فروشگاه ها پیش از فروش یک لپ تاپ، امکان تست آن را به مشتری می دهند تا دستگاه را بررسی نماید و از جهات گوناگون مورد مشاهده قرار دهد.

برای مثال، اگر در لیست مشخصات فنی یک لپ تاپ، وجود تاچ پد ذکر شده، بهترین کار برای تست این ویژگی، آزمایش آن پیش از خرید می باشد بنابراین انجام چنین کاری کاملاً منطقی به نظر می رسد.

در نهایت، اگر امکان تست یک لپ تاپ پیش از خرید وجود ندارد، دستگاه مورد نظر را از فروشگاه آنلاینی خریداری کنید که امکان بازگشت کالا را فراهم کرده است.

اشتباه هفتم: فکر نکردن در مورد سایز لپ تاپ

هنگام انتخاب و خرید لپ تاپ، سایز بسیار مهم می شود. اگر فکر می کنید که یک لپ تاپ با صفحه نمایش بزرگ سبب مشاهده بهتر برنامه ها می شود، باید به فکر چگونگی حمل آن نیز باشید.

سایز لپ تاپ معمولاً سایز کیبورد و صفحه نمایش آن را نیز مشخص می کند و این یعنی اگر لپ تاپ با صفحه نمایش 13 اینچی انتخاب کردید، با محدودیت در صفحه‌ کلید و نمایشگر مواجه خواهید شد.

بهترین راهکار برای انتخاب سایز یک لپ تاپ این است که ببینید می خواهید با آن چه کاری انجام دهید. اولترابوک ها با صفحه نمایش کوچک ممکن است گزینه مناسبی باشند ولی اصلاً ایده‌ آل نخواهند بود.

اگر همیشه از لپ تاپ استفاده می کنید و به وسیله آن درآمد دارید، حتماً به فکر گزینه بزرگتر از 15.6 اینچی باشید.

اشتباه هشتم: توجه بیش از حد به یک ویژگی

نگاه کردن به یک ویژگی هنگام خرید لپ تاپ می تواند مشکل ساز باشد. اگرچه بررسی تمام مشخصات فنی کار جالبی است ولی نباید فقط به یک قابلیت دستگاه نگاه کرد.

در واقع باید یک سری مشخصات فنی در ذهن داشت و بر اساس آنها دستگاه مورد نظر را انتخاب کرد. البته در این قسمت نیز نباید وسواس زیادی به خرج داد تا بیشترین امکانات را در نظر گرفت زیرا متحمل پرداخت هزینه زیادی می شوید.

برای مثال، داشتن لپ تاپ با رم 8 گیگی، اگرچه می تواند بسیار جذاب باشد ولی همه افراد به این میزان رم احتیاج دارند مگر اینکه بخواهند برنامه های سنگینی را اجرا کنند.

بنابراین در مورد ظرفیت و عمر باتری، رزولوشن صفحه نمایش، سرعت پردازنده و . . . نیز وسواسی نباشید. اگر هزینه مشخصی می خواهید برای خرید لپ تاپ بپردازید، باید لپ تاپی انتخاب کنید که به همان مقدار، مشخصات فنی دارد. اطمینان حاصل کنید که دستگاه انتخاب شده همان چیزی است که می خواهید.

اشتباه نهم: انتخاب اولترابوک در صورتی که به دستگاهی بزرگتر نیاز دارید

تبلت لپ تاپ اولترابوک 2 در 1

اولترابوک ها روز به روز در بازار بیشتر می شوند و ممکن است شما را برای خرید خود وسوسه کنند. این دستگاه ها سبک هستند و وزن کمی هم دارند. ضمن اینکه قیمتشان نیز بسیار منطقی می باشد بنابراین کاملاً یک فرد را برای خرید خود متقاعد می کنند.

مشکلی که وجود دارد این است که این دستگاه ها نیازهای همه افراد را رفع نمی کنند هرچند سبک و ارزان قیمت باشند. باید این را هم در نظر گرفت علی رغم قیمت و وزن کم، حافظه داخلی و صفحه نمایش آنها نیز محدود می باشد و بطورکلی ممکن است مشخصات فنی کاملی نیز نداشته باشند.

برای مثال، مایکروسافت سرفیس بوک 2، ممکن است تنها برای کسانی کاربردی باشد که از نرم افزار Office 365 استفاده می کنند و آن افرادی که با برنامه های حجیم تر سر و کار دارند، طبیعتاً باید به دنبال دستگاه بزرگتری باشند.

بنابراین باید به جای توجه به اولترابوک ها، شرایط شخصی خودتان را مد نظر داشته باشید.

اشتباه دهم: فکر کنید که دستگاه های 2 در 1 همان لپ تاپ ها هستند

تبلت لپ تاپ اولترابوک 2 در 1

تبلت ها، لپ تاپ ها و دستگاه‌های 2 در 1، با یکدیگر کاملاً تفاوت دارند و اصلاً یکی نیستند. برای مثال، یک لپ تاپ صفحه کلید دارد ولی تبلت کیبورد ندارد. به علاوه، تبلت ها توانایی اجرا همزمان چندین نرم افزار را ندارند. نمی توان با آنها فعالیت های سنگین انجام داد و در نهایت محدودیت های زیادی دارند.

صرف اینکه یک دستگاه یک کیبورد و صفحه نمایش دارد به معنای کارایی آن به اندازه یک لپ تاپ نمی باشد. این اشتباه دقیقاً نقطه مقابل توجه بیش از حد به یک ویژگی است زیرا اگر شما تمام مشخصات فنی را در نظر نگیرید، ممکن است دستگاهی بخرید که اصلاً سازگار با نیازهای شما نیست.

حرف آخر

خرید لپ تاپ یک فرآیند پیچیده است ولی اگر با احتیاط و تمرکز این کار را انجام دهید، صاحب آن چیزی خواهید شد که دلتان می خواهد.

یکی از راهکارهای بسیار کارآمد، مشاهده نظرات دیگران در سایت های مختلف در مورد یک نمونه لپ تاپ است. راه دیگر، مطالعه بررسی های تخصصی دستگاه ها است فقط باید در نظر داشته باشید که همه چیز در مورد یک لپ تاپ را بخوانید؛ از رابط کاربری گرفته تا عملکرد و . . .

این نکته را نیز در نظر بگیرید که فقط خرید لپ تاپ مطابق با نیازهایتان، شما را راضی خواهد کرد بنابراین تا می توانید باید در مورد نمونه مد نظر مطالعه کرده و اطلاعات جمع کنید.




منبع: digitaltrends.com
نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 42179 گروه خبری: اخبار فناوری منبع خبر: سافت گذر تاریخ خبر: 1397/04/26 تعداد مشاهده: 2960
کلید واژه ها: , , ,
سافت گذر