کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9161 | مشاهده و دانلود: 735293501 | آخرین بروزرسانی: 1403/02/06 | اعضاء: 316265 | نظرات: 37883
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا و وفات حضرت عبدالعظیم حسنی علیهما السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

کورتانا، سیری و گوگل اسیستنت؛ بهترین دستیار هوشمند کدام است؟

به گزارش سافت گذر، دستیارهای هوشمند به زودی بسیاری از کارهای ما را در آینده انجام می‌دهند ولی این به معنای عدم توانایی استفاده از آنها در زمان فعلی نیست. ضمن اینکه یک دستیار هوشمند امروزه یکی به یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های گوشی‌های هوشمند تبدیل شده است بنابراین شناخت بهترین آنها می‌تواند تأثیر زیادی بر انتخاب گوشی مورد نظر داشته باشد. با سافت گذر همراه باشید تا بهترین دستیار هوشمند را به شما معرفی کنیم.

اپل مایکروسافت گوگل دستیار هوشمند کورتانا دستیار هوشمند گوگل گوگل اسیستنت سیری Siri

مهم‌ترین دستیارهای هوشمند فعلی دنیای تکنولوژی، کورتانا (دستیار هوشمند مایکروسافت)، سیری (دستیار هوشمند اپل) و گوگل اسیستنت (دستیار هوشمند گوگل) می‌باشند بنابراین در ادامه این سه دستیار را با یکدیگر مقایسه می‌کنیم.

سرعت و دقت صدا

اپل مایکروسافت گوگل دستیار هوشمند کورتانا دستیار هوشمند گوگل گوگل اسیستنت سیری Siri

یک دستیار هوشمند معمولاً با صدای کاربر کنترل می‌شود به همین دلیل مهم است که مشخص گردد فرد چه زمانی با آن صحبت کرده و به آن چه گفته است. هر کدام از سه دستیار هوشمندی که در این مقاله بررسی می‌کنیم، یک عبارت برای شروع به کار دارند. مانند: Hey Cortana، Ok, Google و Alexa. گفتن این عبارات به دستیار هوشمند، آن را وادار به پاسخ دادن می‌کند ولی مسئله‌ای که وجود دارد این است اگر شما لهجه خاصی داشتید و نمی‌خواستید فریاد بزنید، آیا این دستیارها توانایی شنیدن صدای شما را دارند؟

در حالی که هر کدام از این دستیارهای هوشمند صداها را خیلی خوب تشخیص می‌دهند، ولی گوگل اسیستنت و سیری فهم بهتری دارند؛ بخصوص وقتی در محیط اطراف سر و صدا است. مایکروسافت ادعا دارد که کورتانا نیز صداها را خوب متوجه می‌شود ولی واقعیت این است که نسبت به گوگل اسیستنت و سیری باید بادقت‌تر با آن صحبت کرد و محیط‌های آرام و ساکت، بهترین فضا برای استفاده از آن می‌باشند زیرا نویزهای یک مکان به راحتی در تشخیص صدا تأثیر منفی می‌گذارد.

از نظر مدت زمان پاسخگویی، گوگل اسیستنت باز هم در رده نخست قرار می‌گیرد و کورتانا و سیری در حد خودشان سرعت خوبی دارند. البته وقتی دستیار هوشمند بخواهد کاری که به آن محول شده را انجام دهد، کورتانا از سیری بهتر بوده، ولی بسیاری از این سرعت به نوع درخواست انجام گرفته بستگی دارد.

ویژگی‌ها و مشخصات

اپل مایکروسافت گوگل دستیار هوشمند کورتانا دستیار هوشمند گوگل گوگل اسیستنت سیری Siri

هر کدام از دستیاران هوشمند که از آن‌ها استفاده می‌کنید، یک سری توانایی‌های مشترک دارند. مانند تنظیم کردن زنگ هشدار، برقراری تماس، مشخص کردن قرار ملاقات در فلان تاریخ، پخش موسیقی، ارسال ایمیل و پیام و . . . ولی به صورت انفرادی، هم کورتانا، هم سیری و هم گوگل اسیستنت توانایی‌های خاص خود را نیز دارند.

برای جستجو و پاسخ دادن به سؤالات، کورتانا از موتور جستجو خودِ مایکروسافت یعنی Bing استفاده می‌کند در حالی که گوگل اسیستنت و سیری از گوگل بهره می‌برند و اگرچه این دو دستیار هوشمند یک نوع پلتفرم جستجو را مورد استفاده قرار می‌دهند ولی سیری شما را مستقیماً برای رزرو یا برقراری تماس با رستوران هدایت می‌کند. ضمن اینکه اگر می‌دانید که می‌خواهید کجا غذا میل کنید، هر سه این دستیاران هوشمند می‌توانند غذا رزرو کنند.

گوگل اسیستنت یک فایده دیگر برای کسانی که مرتباً از موتور جستجو گوگل استفاده می‌کنند نیز دارد. این دستیار هوشمند شما را خواهد شناخت. اگرچه ممکن است فکر کنید که حریم شخصی چه می‌شود و نگرانی‌هایی از این بابت پیدا کنید، ولی باید بگوییم که این دستیار دارای امکانات بسیار زیادی برای شخصی‌سازی خود است خصوصاً وقتی برای اولین بار از آن استفاده می‌کنید. سیستم طبیعی صوتی Google Duplex سبب خواهد شد تا مکالمه رد و بدل شده با گوگل اسیستنت طبیعی‌تر شود.

دیگر مشخصات مخصوص کورتانا، سیری و گوگل اسیستنت، بستگی به پلتفرمی دارد که روی آن از آنها استفاده می‌کنید. برای مثال، گوگل اسیستنت در اسپیکر هوم، اخبار را برای شما قرائت می‌کند در حالی که کورتانا این کار را روی گوشی‌های هوشمند انجام می‌دهد. سیری نیز تنها موسیقی را از طریق اپل موزیک پخش می‌کند ولی کورتانا و گوگل اسیستنت از اسپاتیفای و موسیقی‌های ذخیره شده در دستگاه شما استفاده می‌کنند.

محیط کاربری و همگام‌سازی

اپل مایکروسافت گوگل دستیار هوشمند کورتانا دستیار هوشمند گوگل گوگل اسیستنت سیری Siri

مهمترین تفاوت موجود میان دستیاران هوشمند، پلتفرم و سخت‌افزاری است که آنها روی آن اجرا می‌شوند. برای مثال، سیری در وسایلی مانند اسپیکرهای هوم‌پد، هدفون‌های ایرپاد، آیفون و آیپد به خوبی کار می‌کند ولی نمی‌توان از آن در اندروید استفاده کرد در حالی که گوگل اسیستنت هم برای سیستم عامل اندروید وجود دارد و هم برای iOS. به علاوه، امکان به کارگیری آن در ویندوز و لینوکس نیز وجود دارد. این دستیار هوشمند با برخی سخت‌افزارها مانند اسپیکر هوشمند گوگل هوم و کروم‌کست نیز سازگاری دارد و به طور تدریجی در حال تطابق با سیستم عامل کروم و دستگاه‌هایی مانند پیکسل‌بوک نیز می‌باشد.

کورتانا نیز در این زمینه تقریباً با همه نوع نرم‌افزار و سخت‌افزاری سازگار است. برای مثال در نسخه ویندوز 10 موبایل، ویندوز 10 رایانه و کنسول ایکس‌باکس وان کاربرد دارد. کورتانا همچنین با برخی دستگاه‌های هوشمند مانند اسپیکر Harmon Kardon Invoke نیز سازگار است. به علاوه، اپلیکیشن‌های اندرویدی و iOS مختلفی که به کورتانا مربوط باشند نیز وجود دارد.

برنده نهایی: گوگل اسیستنت

کورتانا، سیری و گوگل اسیستنت، مطمئناً دستیاران هوشمند توانایی هستند و طی چند سال اخیر پیشرفت‌های زیادی داشته‌اند. آنها پشتیبانی از نرم‌افزارها و سیستم عامل‌های مختلف را در دستور کار خود قرار داده‌اند ولی گوگل اسیستنت نسبت به دو دستیار هوشمند دیگر سرعت بیشتری دارد زیرا بهتر متوجه درخواست‌های شما می‌شود و سریع‌تر به آنها پاسخ می‌دهد. به علاوه، پشتیبانی از محیطی که از آن استفاده می‌شود نیز فوق‌العاده است و به شما اجازه می‌دهد صرف‌نظر از مدل گوشی، از آن استفاده کنید.

هر کدام از این دستیاران هوشمند هنگام استفاده از امکانات توسعه‌دهنده خود بهترین می‌باشند. مثلاً سیری با همه خدمات و دستگاه‌های اپل و کورتانا با ویندوز خیلی خوب سازگاری دارند ولی واقعیت این است که گوگل اسیستنت در اکثر پلتفرم‌ها بدون اشکال است و علاوه بر پشتیبانی قوی از سرویس‌های گوگل، دیگر خدمات سیستم عامل‌ها را نیز به خوبی ساپورت می‌کند.

شما از کدام دستیار هوشمند استفاده می‌کنید؟ نظر خود را با دیگران در قسمت انتهای خبر به اشتراک بگذارید.


منبع: digitaltrends.com
نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 42445 گروه خبری: اخبار نرم افزار منبع خبر: سافت گذر تاریخ خبر: 1397/05/22 تعداد مشاهده: 1470
سافت گذر