کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9162 | مشاهده و دانلود: 735484591 | آخرین بروزرسانی: 1403/02/08 | اعضاء: 316287 | نظرات: 37884
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا و وفات حضرت عبدالعظیم حسنی علیهما السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

نمایشگر تاشو سامسونگ معرفی شد؛ دردسری جدید برای اندروید

به گزارش سافت گذر، در همایش Developer سامسونگ، مدیرعامل این کمپانی کره‌ای از گوشی تاشو رونمایی کرد. اگرچه صفحه نمایش Infinity V این دستگاه با این هدف تولید شده که واکنش بازار را نسبت به آن بسنجد ولی همین نوآوری سبب می‌شود که مسیر برای سامسونگ و دیگر شرکت‌ها هموار شده و محدودیت‌های به وجود آمده توسط گوگل را از بین ببرند بنابراین مطمئناً سیستم عامل محبوب اندروید به دردسر خواهد افتاد.

سامسونگ اندروید اپل هوآوی Tizan سیستم عامل گوشی تاشو سامسونگ

توجه: دلیل طولانی شدن این مقاله آن است که به خاطر پیچیدگی موضوع سعی شده تا به صورت جامع و کامل سخن گفته شود.

صعود اندروید به سمت قدرت

حدود 10 سال از ورود اولین گوشی اندرویدی به بازار می‌گذرد. آن دستگاه که توسط HTC تولید شد، با نام G1 شناخته و با همکاری T-Mobile فروخته می‌شد.

اچ‌تی‌سی G1 زیاد جذاب نبود ولی به خاطر سیستم عامل آن، مورد احترام توسعه‌دهندگان قرار می‌گرفت زیرا هزینه‌ای در بر نداشت و گزینه‌های متعددی نیز در آن به چشم می‌خورد و از همه مهم‌تر، جایگزین مناسبی برای iOS به حساب می‌آمد.

تا به حال چنین چیزی رخ نداده بود که ارزش تلفن‌های همراه به جای سخت‌افزار، نرم‌افزار آنها باشد. متأسفانه توسعه‌دهندگان در آن زمان توجه زیادی به قطعات مورد استفاده داشتند. در آن سال‌ها نه اپ‌استوری وجود داشت و نه گوگل مپس و اپلیکیشن زیادی. هیچ چیز قابلیت شخصی‌سازی را نداشت بنابراین کاربران می‌بایست با همان سخت‌افزار و امکانات محدود کنار بیایند ولی با معرفی اندروید این‌گونه حس می‌شد که یک نرم‌افزار شخصی در اختیار دارند.

با هر هزینه کمی که افراد برای ساخت اپلیکیشن‌های اندرویدی صرف کردند، توسعه‌دهندگان قدرتمندتر شدند. دلیل این اتفاق آن است که وقتی شما برای چیزی هزینه می‌کنید، به سختی به دنبال جایگزین آن می‌روید.

البته یکی از مشکلاتی که تولیدکنندگان گوشی‌های اندرویدی با آن روبه‌رو هستند این است که به خاطر شباهت اندروید در اکثر برندها، افراد راحت‌تر می‌توانند یک گوشی با مارک دیگر را برگزینند. تقریباً چنین معضلی برای اپل وجود ندارد زیرا از سیستم عامل اختصاصی خود یعنی iOS بهره می‌برد بنابراین تازگی اندروید تقریباً از بین رفته است.

شاید این مطلب تنها در مورد شرکت ZTE (کمپانی که در سال 2008 به اندروید دسترسی نداشت و به فکر تولید سیستم عامل اختصاصی خود افتاد) صدق نکند. اگر آن اتفاق می‌افتاد، حالا سامسونگ و هوآوی نیز از پلتفرم مخصوص به خود بهره می‌بردند. آنها معتقدند که اگر مشتریان با خرید هر گوشی مقداری هم برای سیستم عامل اختصاصی هزینه می‌کردند، مطمئناً به خاطر به کارگیری یک پلتفرم، خریدهای آتی آنها نیز از محصولات همان برند خواهد بود. حتی مهم‌تر آن‌که شرکتی که از یک سیستم عامل استفاده می‌کند می‌تواند همچون اپل محصولاتی تولید نماید که با یک‌دیگر به هم مرتبط هستند.

سامسونگ اندروید اپل هوآوی Tizan سیستم عامل گوشی تاشو سامسونگ

البته در سال 2010 برخی شرکت‌ها مانند سامسونگ سعی کردند با تولید سیستم عامل اختصاصی خود به نام Bada مسیرشان را از سایرین جدا کنند که با موفقیت همراه نشد. دیگر تلاش کمپانی کره‌ای سه سال بعد و با معرفی Tizan صورت گرفت که باز هم موفقیتی به دست نیامد. همین اتفاقات سبب شد تا اندروید قدرت بگیرد و دیگر کسی نتواند جلودار آن باشد.

عرضه موفقیت‌آمیز یک سیستم عامل؛ سخت ولی ممکن

اگر می‌خواهید بدانید که افراد چه‌قدر سیستم عامل مورد استفاده خود را دوست دارند، فقط کافی است به نظراتی که ارائه می‌دهند نگاهی بیندازید. بسیار جالب است که کاربران iOS سعی می‌کنند کاربران اندروید را قانع نمایند که سیستم عامل آنها بهتر است و اندرویدی‌ها نیز در تلاش برای همین کار هستند. به همین دلیل، فضا برای ظهور یک سیستم عامل جدید بسیار سخت است زیرا تمام تلاش‌ها برای وارد کردن Tizan با شکست همراه شد. البته شرایط با معرفی گلکسی واچ تغییر کرد. سیستم عامل اندروید برای دستگاه‌های پوشیدنی هنوز به آن بلوغ کاملی که باید می‌رسید، نرسیده بود و سامسونگ همین را یک فرصت عالی برای ایجاد ارتباط میان Tizan و اندروید برشمرد. دلیل این اتفاق آن است که مردم زیاد به سیستم عامل وسیله‌ای که روی دستشان قرار دارد توجه نمی‌کنند زیرا در تلاشند که محصولات جدید را امتحان نمایند.

سامسونگ اندروید اپل هوآوی Tizan سیستم عامل گوشی تاشو سامسونگ

حالا با معرفی گوشی تاشو، شاید سامسونگ در زمینه ساخت سیستم عامل جدید پیش‌رو شود. ضمن اینکه شرایط برای انجام این کار نیز وجود دارد زیرا افراد دیگر حاضر به استفاده از سیستم عامل قدیمی نیستند و می‌خواهند از همان ابتدا به عنوان بخش کوچکی از یک تکنولوژی، موجبات پیشرفت آن را فراهم آورند. شاید همین شرایط نیز سامسونگ را وسوسه کند که دوباره به سراغ تولید سیستم عامل اختصاصی خود برود. این شرکت کره‌ای می‌تواند مسیر دیگری را نیز در پیش بگیرد و آن این است که باید تا زمان معرفی گلکسی اس 10 صبر کرده و آن دستگاه را در دو نسخه روانه بازار کند که یکی از آنها اندرویدی بوده و دیگری از سیستم عامل Tizan بهره ببرد.

اتفاقات برای گوگل و اندروید جذاب خواهند شد

اگر سامسونگ موفق شود و بتواند افراد زیادی را به سمت سیستم عامل Tizan جذب کند، توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌ها نیز شروع به تولید محتوا برای پلتفرم تازه تأسیس خواهند کرد. البته آنها در حال حاضر نیز سعی می‌کنند نرم‌افزارهای اندروید را بدون هیچ مشکلی در Tizan اجرا نمایند. همین موارد دلایل خوبی است که سامسونگ و هوآوی مسیر خود را در پیش گیرند.

در این دوره و زمانه که درآمد حاصل از فروش گوشی برای تولیدکنندگان مختلف سیر صعودی دارد، بهتر است این شرکت‌ها شرایط را برای خودشان بهبود بخشند.

اپلیکیشن‌ها، واقعیت افزوده، واقعیت مجازی و دستیارهای هوشمند سبب می‌شوند که برندهای بزرگ پیشرفت کرده و محصولات متعددی تولید کنند. به علاوه، از آن جایی که برخی گوشی‌های شرکت‌های مختلف با گوشی‌های پیکسل شرکت گوگل رقابت دارند، شاید بهترین فرصت برای جدا کردن مسیر از گوگل و اندروید فراهم شده است.

سامسونگ اندروید اپل هوآوی Tizan سیستم عامل گوشی تاشو سامسونگ

اگر گوگل، سامسونگ و شاید هوآوی (هوآوی نیز در حال توسعه دادن Tizan می‌باشد) را از دست بدهد، مطمئناً شرایط برای اندروید عوض خواهد شد.

خلاصه

سال‌هاست که سامسونگ در حال کار کردن روی سیستم عامل Tizan است و تا کنون نیز توانسته برخی محصولات مانند گلکسی واچ و تلویزیون‌های هوشمند را با موفقیت و مبتنی بر همین پلتفرم بسازد. ظاهراً به نظر می‌رسد کاربران هم رغبت دارند که اندروید را ترک کنند البته با این شروط که سیستم عامل جدید هم نوآورانه باشد و هم هزینه‌ای نیز روی دست آنها نگذارد.

به هر حال، باید ببینیم با توجه به اینکه گوشی تاشو برای سامسونگ یک تجربه فوق‌العاده است، آیا تأثیر منفی روی اندروید خواهد گذاشت یا خیر. شما نیز می‌توانید در این‌باره اظهارنظر کنید فقط کافی است نظر خود را با دیگران در قسمت انتهای خبر به اشتراک بگذارید.


منبع: androidpit.com
نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 43326 گروه خبری: اخبار نرم افزار منبع خبر: سافت گذر تاریخ خبر: 1397/08/17 تعداد مشاهده: 1554
سافت گذر