کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9161 | مشاهده و دانلود: 735293501 | آخرین بروزرسانی: 1403/02/06 | اعضاء: 316269 | نظرات: 37883
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا و وفات حضرت عبدالعظیم حسنی علیهما السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

سریع‌ترین روش برای حذف اپلیکیشن‌های اضافه و از پیش نصب شده

آیا نرم‌افزارهایی دارید که فقط باتری مصرف می‌کنند؟ آیا برای برخی اپلیکیشن از پیش نصب شده جایگزین دارید؟ آیا تعداد زیادی آیکون بلااستفاده دارید؟ در این مطلب سعی می‌کنیم چگونگی حذف اپلیکیشن‌های اضافه (به خصوص پیش‌فرض) را بدون روت کردن گوشی به شما آموزش دهیم. پس با سافت گذر همراه باشید.

اپلیکیشن اندروید روت کردن نرم‌افزار

حذف یا غیرفعالسازی اپلیکیشن‌های اضافه

حتی در جدیدترین گوشی‌ها نیز اپلیکیشن‌های از پیش نصب شده‌ای وجود دارد که اصلاً از آنها استفاده نمی‌شود. خوشبختانه می‌توان اکثر این برنامه‌ها را لغو نصب کرد ولی باید بعضی‌ها را غیرفعال کنیم. اما این دو کار یعنی چه؟ غیرفعالسازی حافظه زیادی را در گوشی آزاد و از فعالیت‌های پس‌زمینه اپلیکیشن‌ها جلوگیری می‌کند تا دوام باتری افزایش یابد. به خاطر داشته باشید که در صورت بروزرسانی، دوباره یک نرم‌افزار غیرفعال شده، فعال خواهد شد.

برخی اپلیکیشن‌ها قبل و بعد از غیرفعالسازی

اپلیکیشن

فضای اشغال شده قبل از غیرفعالسازی

فضای اشغال شده بعد از غیرفعالسازی

فیسبوک

325 مگابایت

8 کیلوبایت

اینستاگرام

66 مگابایت

8 کیلوبایت

Google Play Movies & TV

28 مگابایت

8 کیلوبایت


در برخی گوشی‌ها، اگر نرم‌افزاری که می‌خواهید لغو نصب کنید در هوم‌اسکرین قرار دارد، فقط کافی است آیکون آن را نگه داشته و روی گزینه حذف (Remove) بکشید زیرا این کار همان لغو نصب به حساب می‌آید.

اپلیکیشن اندروید روت کردن نرم‌افزار

در بعضی دیگر از گوشی‌ها، اپلیکیشن موردنظر را از منو به هوم‌اسکرین بیاورید تا گزینه حذف (Remove) را در ی صفحه نمایش ببینید. همچنین گزینه‌های لغو نصب (Uninstall) و غیرفعالسازی (Deactivate) نیز مشاهده خواهد شد.

اپلیکیشن اندروید روت کردن نرم‌افزار

فعالسازی دوباره اپلیکیشن‌های غیرفعال شده

اگر خواستید از یک اپلیکیشن پس از غیرفعال شدن آن استفاده کنید، می‌توانید در دسته‌بندی برنامه‌های غیرفعال شده (در قسمت برنامه‌های تنظیمات گوشی) آن نرم‌افزار را بیابید. هنگامی که برنامه دوباره فعال شد، نسخه جدید آن از گوگل پلی استور دانلود و نصب می‌شود.

اپلیکیشن اندروید روت کردن نرم‌افزار

از بدافزارها هنگام نصب اپلیکیشن پرهیز کنید

اگر می‌خواهید یک گوشی جدید راه‌اندازی کنید، نصب کننده اپلیکیشن دستگاه از شما می‌پرسد کدام نرم‌افزارهای اضافه را می‌خواهید نصب کنید. (اگر امکان دارد) تیک اپلیکیشن‌های پیشنهاد شده را بزنید.

اپلیکیشن اندروید روت کردن نرم‌افزار

در برخی گوشی‌ها امکان عدم انتخاب اپلیکیشن‌های اضافه وجود ندارد زیرا هر نرم‌افزار به صورت اتوماتیک از گوگل پلی استور دانلود و نصب می‌شود. البته می‌توانید در آینده نرم‌افزارها را لغو نصب کنید و فضای مورد استفاده آنها را به 0 مگابایت برسانید.

اپلیکیشن‌هایی که می‌توانید با خیال راحت لغو نصب یا غیرفعال کنید

گوگل

Docs, Sheets, Slides, Play Movies & TV, Notizen, Duo, Play Music, Play Games

سامسونگ

Dropbox, Facebook, Flipboard, Memo, OneDrive, OneNote, Peel Smart Remote, Rechner, S Health, S Voice, Skype

ایسوس

Facebook, Messenger, Instagram, SelfieMaster, Weather, WebStorage, Mobile Manager, Themes

هوآوی

Health, Tipps, Übersetzer, Spiegel, Smart Controller, Kompass, Backup, Phone Clone, Booking.com, Instagram, Facebook


نکته 1: اسامی همه نرم‌افزارها را به زبان انگلیسی آورده‌ایم.

نکته 2: در برخی دیگر برندها، موارد اختلافی تنها در چند برنامه خلاصه می‌شود.

آیا امکان حذف اپلیکیشن از پیش نصب شده بدون روت کردن وجود دارد؟
 
پاسخ به این سؤال مثبت است. اگر بخواهیم دقیق‌تر بگوییم، شما می‌توانید در سیستم خود بدون حذف یک برنامه، آن را غیرفعال نمایید. اما اگر می‌خواهید کار دیگری انجام دهید، باید به دنبال راهکارهایی غیر از این روش باشید.

نکته 3: با این روش شما می‌توانید از اپلیکیشن‌های محافظت شده توسط Safety Net استفاده کرده و از آپدیت‌های ارائه شده برای آنها توسط تولیدکنندگان گوشی بهره‌مند شوید.

راه‌های زیادی برای غیرفعالسازی اپلیکیشن‌های از پیش نصب شده وجود دارد ولی در صورتی که ضمانت نامه دستگاه خود را لازم دارید، همیشه روت کردن بهترین گزینه نیست. بنابراین بهتر است موبایلتان را به کامپیوتر وصل کرده و طبق این نکات راهنما پیش بروید. شما با این راهکار می‌توانید هر نرم‌افزار از پیش نصب شده‌ای مانند لانچر سیستم یا بیکسبی را غیرفعال کنید. البته در برخی برندها، امکان حذف کامل نرم‌افزارها وجود دارد. در نهایت شما یک گوشی خواهید داشت که خالی از برنامه‌های اضافه بوده و سرعت آن افزایش یافته و ضمن اینکه عمر باتری آن نیز بیشتر شده است.

اپلیکیشن اندروید روت کردن نرم‌افزار

هشدار بسیار مهم: با دنبال کردن این روش، ممکن است برخی اپلیکیشن‌هایی را غیرفعال کنید که در نتیجه سبب اختلال در کارکرد گوشی می‌شوند. اگر تصمیم گرفته‌اید این شیوه را امتحان کنید، نه نویسنده و نه سافت گذر مسئولیتی برعهده نمی‌گیرد. پیشنهاد ما این است که از محتوای گوشی خود فایل پشتیبان یا بکاپ بگیرید.

1) adb و درایورهای لازم را نصب کنید

در ابتدا، شما باید رایانه یا مک‌بوک خود را آماده نمایید. برای این کار، adb و درایورهای مورد نیاز را نصب کنید.

2) گزینه USB debugging را فعال نمایید

علاوه بر رایانه یا مک‌بوک، گوشی نیز باید آماده فرآیند شود تا ارتباط میان دو دستگاه برقرار گردد. فقط کافی است به تنظیمات Android developer بروید و حالت USB debugging را فعال نمایید.

اپلیکیشن اندروید روت کردن نرم‌افزار

3) آیتم‌هایی که می‌خواهید حذف کنید را تشخیص دهید

این قسمت بسیار مهم است. برای حذف اپلیکیشن‌هایی که دیگر نمی‌خواهید در گوشی‌تان باشند، باید ابتدا نام پکیج مرتبط با آنها را بشناسید. بنابراین فقط کافی است یک پنجره موقت را در رایانه یا مک‌بوک باز کنید و از adb بخواهید با استفاده از دستور زیر، به دنبال آن نرم‌افزار بگردد.

adb shell pm list packages | grep <اسم نرم‌افزار>

به جای name>>، فقط کافی است ریشه سرچ مورد نظر را ( به زبان انگلیسی مانند “clock”) وارد کنید تا پکیج‌هایی که دارای این کلمه هستند را مشاهده نمایید. پس از جستجو، شما با لیستی از اسامی مواجه می‌شوید که می‌توانید آیتم مدنظرتان را بیابید.

اگر از نتایج به دست آمده اطمینان ندارید، اپلیکیشن Package Name Viewer 2.0 را روی گوشی خود نصب کنید. این برنامه به وسیله نشان دادن تمامی اپلیکیشن‌ها با اسامی و آیکون به علاوه پکیج آنها، به شما کمک می‌کند گزینه مدنظر خود را پیدا کنید.

4) اجرا کردن مرحله پایانی

با استفاده از دستور بعد، شما می‌توانید هر نرم‌افزار سیستمی را لغو نصب نمایید بنابراین بسیار مراقب باشید که چه برنامه‌ای را برمی‌گزینید. پیشنهاد ما این است که ابتدا اپلیکیشن جایگزین را نصب و سپس به لغو نصب برنامه سیستمی اقدام کنید. برای مثال، ابتدا یک لانچر جایگزین نصب و اجرا نموده و سپس نسبت به حذف لانچر پیش‌فرض اقدام نمایید.

دستور زیر را در همان پنجره موقت که قبلاً باز کرده‌اید بنویسید تا اسامی اپلیکیشن‌هایی که می‌خواهید حذف کنید را مشاهده نمایید.

adb shell pm uninstall -k –user 0 <نام پکیج>

به جای عبارت <name.of.package>، شما باید دستوری که با اپلیکیشنی که می‌خواهید لغو نصب کنید را وارد نمایید. برای مثال، اگر می‌خواهید clock از پیش نصب شده را از یک گوشی هوآوی حذف کنید، دستور زیر را باید بنویسید.

adb shell pm uninstall -k –user 0 com.android.deskclock

خلاصه‌ای از دستوراتی که وجود دارند

adb shell: از adb استفاده کن تا بخش وارد کردن دستور در پنجره موقت وصل شده با USB باز شود.

pm: مخفف package manager که در گوشی وجود دارد.

uninstall: این کلمه دستور لغو نصب را به package manager می‌دهد.

-k: این به سیستم می‌گوید داده‌ها و حافظه پنهان اپلیکیشنی که در حال لغو نصب شدن است را حفظ کند تا از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری شود.

-user 0: از شما کاربری مجازی می‌سازد. در واقع این روش یک ترفند است زیرا برای دسترسی به فعالیت‌های سیستمی این‌چنینی، به دستگاه روت شده نیاز دارید.

اپلیکیشن اندروید روت کردن نرم‌افزار

آیا امکان استفاده از این روش برای دریافت دوباره اپلیکیشن‌های حذف شده وجود دارد؟

بله ولی باید گوشی‌تان را تنظیمات کارخانه بازگردانید. متأسفانه تنها امکان انجام این کار به وسیله نصب دوباره اپلیکیشن از گوگل پلی استور وجود دارد که البته نرم‌افزارهای همه تولیدکنندگان نیز در دسترس نیستند. اگر چنین چیزی فراهم بود، می‌توانید فقط با بازگرداندن گوشی به تنظیمات کارخانه، نرم‌افزارهای پیش‌فرض را دوباره دریافت کنید؛ پس بسیار مراقب باشید.

شما کدام روش لغو نصب اپلیکیشن‌های پیش‌فرض را ترجیح می‌دهید؟ راهکارهای امن این‌چنینی یا روت کردن دستگاه؟ نظر خود را با دیگران در قسمت انتهای خبر به اشتراک بگذارید.


منبع: androidpit.com
نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 43484 گروه خبری: اخبار آموزشی منبع خبر: سافت گذر تاریخ خبر: 1397/09/02 تعداد مشاهده: 1897
سافت گذر