کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9149 | مشاهده و دانلود: 734061386 | آخرین بروزرسانی: 1403/01/30 | اعضاء: 316125 | نظرات: 37880
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت امیرالمومنین علی ابن ابی طالب علیه السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
 
[مشاهده نتایج]

چگونه رد پای خود را در گوگل پاک کنیم

هرجا شما بروید، گوگل نیز دنبال شما می‌آید پس پاک کردن ردپا از گوگل چگونه است و چگونه ردپای خود را در گوگل پاک کنیم؟. تمام اطلاعات مکانی شما روی گوگل ذخیره می شود و همین میتواند حریم خصوصی شما را به خطر بیندازد.
پنهان کردن ردپا در گوگل
پس چگونه می‌توان ردپای خود را در گوگل پاک کرد؟ طبق گزارش‌ها، گوگل حتی با وجود کناره گیری کاربران از سرویس دنبال کردن و غیر فعال سازی این قابلیت-Tracking Service، بازهم ردپای کاربران خود را دنبال کرده و اطلاعات جغرافیایی افراد از طریق Google’s Location History  ضبط خواهد شد.

اگر بخواهید قابلیت دنبال کردن خود توسط گوگل را غیر فعال کنید، بسته به نوع دستگاه مورد استفاده خود، باید چند مرحله تنظمیات انجام دهید که در ادامه به آن می‌پردازیم.

زمانی که قابلیت  location services روشن باشد، گوگل به صورت دائمی مکان جغرافیایی گوشی و وای‌فای شما را از طریق برج‌های مخابراتی دنبال کرده و شما را نیز با استفاده از GPS مکان‌یابی می‌کند.

تعداد دفعاتی که گوگل وضعیت مکان‌یابی کاربران به روز رسانی می‌کند، می‌تواند از چند ثانیه تا چند دقیقه متغیر باشد و این بدین معنیست که این سرویس عملا همیشه می‌داند شما کجا هستید!

به علاوه، گوگل مپ نیز می‌تواند تک تک قدم‌های شما را دنبال کند. تمامی اطلاعات جغرافیایی شما در سرویس Google Timeline شما ذخیره می‌شود، قابلیتی که در سال 2015 معرفی شد. Google Timeline می‌تواند به عنوان ابزاری برای ذخیره سازی وضعیت‌های مکانی مختلف کاربر، کاربرد داشته باشد و در عین حال درهای حریم شخصی وی را نیز به عملا باز می‌کند.

گوگل تایم لاین حرکت کاربران را دنبال میکند رگوگل تایم لاین حرکت کاربران را دنبال میکند
 

با وجود قابلیت تایملاین،  گوگل مپ علاوه بر اینکه می‌تواند تشخیص دهد شما عازم کجا هستید، همچنین قادر است مکان‌های که قبلا بودید را نیز شناسایی کند. حتی امکان دارد با سینک شدن  تایملاین با Google Photos، اسناد تصویری نیز از مکان کاربر در دسترس قرار بگیرد.

اگر در معرض خطر قرار گرفتن این اطلاعات شما را می‌ترساند، بهتر است بدانید که می‌توانید مکان خود را از سِرورهای گوگل حذف کنید و از این سرویس بخواهید تا تعقیب شما را تمام کند. در ادامه توضیح می‌دهیم چگونه:

حذف اطلاعات گوگل از روی هر دستگاهی
بدون در نظر گرفتن نوع دستگاهی که کاربر استفاده می‌کند،برای پاک کردن ردپا از گوگل چند روش برای انجام این کار وجود دارد.

برای متوقف کردن گوگل از قابلیت دنبال کردن، می‌توانید به بخش myactivity.google.com که درست زیر آیکون Google Account قرار دارد، بروید. در منوی سمت چپ، گزینه «Activity Control» را انتخاب کنید.

از همینجا می‌توانید گزینه‌های «Web & App Activity» و «Location History» را غیر فعال ساخته و از ذخیره سازی اطلاعات مکانی روی اکانت گوگل خود جلوگیری کنید.

توجه داشته باشید که با غیر فعال سازی این گزینه‌ها، وضعیت ارتباط اکانت شما با سرویس‌های دستیار هوشمند گوگل- Google Assistant- و بلندگوی هوشمند  Google Home به صورت مستقیم تغییر می‌کند.

 

تنظیمات گوگل تایم لاین تنظیمات گوگل تایم لاین
حذف اطلاعات مکانی گذشته که تا پیش از این در گوگل ذخیره شده، به صورت دستی صورت می‌پذیرد. در قسمت myactivity.google.com ، می‌توانید هر کاری که با دستگاهتان انجام داده‌اید، از جستجوها گرفته تا مکان یابی‌های روی گوگل مپ- را مشاهده کنید. هرکدام از موارد ذخیره شده در لیست ذخیره شده، به سادگی تنها با یک کلیک قابل حذف است.

به این ترتیب پاک کردن ردپا از گوگل انجام می شود.

حذف اطلاعات گوگل از روی دستگاه اندرویدی
زمانی که آخرین نسخه گوگل مپ را نصب می‌کنید و به تایملاین خود سر می‌زنید( انتخاب آیکون همبرگر> تایملاین شما)، گوگل از شما می‌خواهد که Location History  را فعال کنید. از همینجا می‌توان مکان‌های قبلی کاربر را مشاهده کرد.

برای پاک کردن ردپا از گوگل در دستگاه اندرویدی میتوان موارد زیر را انجام داد:

اگر ترجیح می‌دهید که مکان شما از طریق گوشی اندرویدتان ردگیری نشود، دوباره به تایملاین اکانت گوگل خود رجوع کنید، روی سه نقطه گوشه سمت راست کلیک کنید:

Setting یا تنظیمات را انتخاب کنید
به قسمت Location Setting بروید
گزینه « Location History is on» را انتخاب کنید.
پنجره جدید باز می‌شود، سوئیچ نمایان شده را در حال غیر فعال قرار دهید. از این به بعد دسترسی به اطلاعات جغرافیایی Location History در تمام اکانت‌های گوگل شما، روی دستگاه مورد استفاده غیر فعال خواهد شد.
همچنین می‌توانید به آیکون همبرگر> تنظیمات>  Google Location Settings > Location  رفته و سوئیچ نمایش داده شده را در حالت خاموش قرار دهید.



برای حذف تمام اطلاعات مکانی خود، به Location Settings  رفته و روی گزینه Delete all Location History  کلیلک کنید.

در اینجا هشداری نمایان می‌شود که اعلام می‌کند حذف این اطلاعات می‌تواند عملکرد برخی از برنامه‌ها و همچنین سرویس Google Now   را تغییر دهد. اگر با این مورد مشکلی ندارید، می‌توانید گزینه I understand and want to delete  را انتخاب و اطلاعات را حذف کنید.

روش دیگر برای پاک کردن ردپا از گوگل، نصب شبکه خصوصی مجازی(VPN ) است که می‌تواند  تمام فعالیت‌ها و داده‌های شما را دور از دسترس قرار دهد.

مانند اندروید، روی آیکون همبرگر کلیک کنید و بعد به Your timeline  رفته آخرین موقعیت‌های مکانی خود را مشاهده کنید. برای حذف یک موقعیت مکانی در تاریخچه اکانت خود، روی سه نقطه بروید در گوشه سمت راست قرار گرفته در بالا کلیک کرده و گزینه Delete the day  را انتخاب کنید. همچنین می‌توانید به Settings > Maps History  رفته و گزینه X  قرار گرفته کنار موقعیت مکانی مورد نظر خود برای حذف را انتخاب کنید.

 

حذف اطلاعات گوگل از روی آی او اسرحذف اطلاعات گوگل از روی آی او اس
برای خلاص شدن از تمام دردسرها می توانید به  Settings > Personal Content > Delete All Location History  رفته، آگاهی به عواقب انتخاب خود را تایید کرده و همه داده ها را حذف کنید.

گوگل معمولا بدون توجه به استفاده کاربر از برنامه‌هایی مانند گوگل مپ، همچنان مکان کاربر را رد یابی می‌کند.

اما شما می‌توانید تنظیمات گوشی خود را به گونه‌ای اعمال کنید که ردیابی صرفا زمان استفاده از آن برنامه به خصوص صورت پذیرد. به  Settings > Privacy > Location Services رفته و بعد گوگل مپ یا برنامه دیگر را انتخاب کنید، تنظیمات ردیابی را به «اِعمال در حال استفاده» – While Using- تغییر دهید.

گوگل مپگوگل مپ
اگر معمولا از گوگل به عنوان موتور جستجوی اول خود استفاده می‌کنید، شاید بد نباشد که به Bing یا DuckDuckGo نیز فکر کنید. اگر همچنان تمایل دارید از گوگل استفاده کنید، می‌توانید دریافت اطلاعات جغرافیایی را از طریق Settings > Privacy > Location Services > Safari Websites و بعد خاموش کردن سوئیچ ردیابی، غیر فعال کنید.

گزینه استفاده از VPN در این پلت فرم نیز همان کاربرد پلت فرم اندروید را دارد.

حذف اطلاعات از روی وب
همچنین می‌توانید برای پاک کردن ردپا از گوگل تاریخچه دسکتاپ خود را نیز چک کنید. به وبسایت Google Map رفته و وارد اکانت خود شوید. منو را انتخاب و بعد وارد Your Timeline شوید، می‌بینید که تمام موقعیت‌های مکانی شما  با کمک گوگل مپ نمایش داده می‌شود.


برای پاک کردن ردپا از گوگل در کل تاریخچه مکانی خود، به تایملاین رفته، روی آیکون آچار کلیک کرده که در گوشه سمت راست صفحه قرار دارد، گزینه «حذف تمام تاریخچه مکانی» را انتخاب کنید. تیک کنار گزینه I understand and want to delete all Location History  را قرار داده و بعد تمام اطلاعات را حذف کنید.
نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 43734 گروه خبری: اخبار فناوری منبع خبر: آی تی ایران تاریخ خبر: 1397/09/27 تعداد مشاهده: 1746
کلید واژه ها: , ,
سافت گذر