کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9162 | مشاهده و دانلود: 735484591 | آخرین بروزرسانی: 1403/02/07 | اعضاء: 316286 | نظرات: 37884
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا و وفات حضرت عبدالعظیم حسنی علیهما السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

وسایل مورد نیاز برای اجرای بازی‌ها و فیلم‌های 4K

بدون شک کیفیت 4K در مانیتورها بسیار بالاست و کار کردن با چنین نمایشگرهایی لذت‌بخش می‌باشد زیرا کیفیت تصاویر فوق‌العاده می‌شود و وضوح تصویر نیز افزایش می‌یابد. البته بهره‌مندی از چنین فناوری نیازمند پرداخت هزینه‌هایی است تا سخت‌افزارهای لازم فراهم شود. با سافت گذر همراه باشید تا وسایل مورد نیاز برای اجرای بازی‌ها و فیلم‌های 4K را در مانیتورها توضیح دهیم.

4K مانیتور صفحه نمایش نمایشگر کارت گرافیک رم پردازنده

به یک کارت گرافیک قدرتمند نیاز دارید

اگر تصمیم به استفاده از کیفیت 4K گرفتید، باید یک کارت گرافیک قدرتمند خریداری نمایید. بازی با کیفیت 4K نیازمند به گرافیکی دارد که بتواند در یک چشم به هم زدن اطلاعات بسیار زیادی را پردازش کند که به همین منظور باید قطعه مناسب این کار را خریداری نمایید.

خوش‌بختانه کارت گرافیک‌های زیادی در بازار یافت می‌شوند که قدرت پخش تصاویر 4K را دارد هرچند قیمت آنها چندان ارزان نیست که کارت گرافیک‌های سری RTX شرکت ان‌ویدیا مانند RTX 2070، RTX 2080 و RTX 2080 Ti از آن جمله می‌باشند. قیمت هر کدام از این کارت‌ها بین 500 تا 1200 دلار بوده و طبیعی است هر چه قیمت یک کارت گرافیک بیشتر باشد، تعداد فریم بیشتری اجرا می‌کند. اکثر این کارت‌ها از DLSS پشتیبانی می‌کنند ولی نباید انتظار اجرای بازی‌های AAA با کیفیت 4K را داشته باشید.

البته نمونه ضعیف‌تر GTX Titan XP شرکت ان‌ویدیا در بازار وجود دارد ولی قیمت آن چندان با مدل‌های معرفی شده در بالا متفاوت نیست.

4K مانیتور صفحه نمایش نمایشگر کارت گرافیک رم پردازنده

پیدا کردن مدل‌های قدیمی‌تر مانند GTX 1080 و GTX 1080 Ti که به ترتیب دارای قیمت منطقی 550 و 800 دلار هستند کار سختی شده است ولی اگر قرار شد بیش از اینها هزینه کنید، سراغ همان سری RTX بروید.

دیگر گزینه پیش روی شما، GTX 1070 Ti است که اگر بخواهیم سراغ مدل‌های پایین‌تر برویم، باید انتظارات خود را از کیفیت بازی‌های 4K به شدت کاهش دهیم.

شرکت AMD نیز چند گزینه دارد. برای مثال کارت گرافیک Vega 64 با قیمت 550 دلار، به راحتی کیفیت 4K را پشتیبانی می‌کند. نمونه Vega 56 نیز اگرچه 450 دلار قیمت دارد و ارزانتر است ولی باز هم توانایی اجرای کیفیت 4K را در خود می‌بیند. باز هم تکرار می‌کنیم که اگر نتوانستید این کارت‌ها را پیدا کنید، دوباره سراغ سری RTX ان‌ویدیا بروید.

البته AMD دارای سری جدیدی به نام Navi می‌باشد که انتظار می‌رود در اوایل سال 2019 معرفی شوند. این نکته را نیز اضافه کنیم که انتظار نداریم کارت گرافیک‌ها به این زودی‌ها دچار تغییرات اساسی شوند بنابراین باید کیفیت 4K را همین‌گونه که هست، بپذیریم.

دیگر مدلی که برخی افراد ترجیح می‌دهند از آن استفاده کنند، سیستم پیکربندی SLI یا Crossfire است. اگرچه انتظار می‌رود این سیستم بتواند 4K را با نهایت جزئیات به نمایش درآورد ولی بعید است چنین اتفاقی به راحتی رخ دهد. این نکته را نیز مدنظر داشته باشید که اصلاً نیازی به خرید دو کارت گرافیک یا سیستم‌های دارای دو کارت گرافیک نیست زیرا هنوز بازی‌های زیادی تولید نشده که از GPUهای دوگانه پشتیبانی نمایند بنابراین هنگام خرید کردن کاملاً محتاطانه عمل کنید.

برای لپ‌تاپ‌ها اما، بازی با کیفیت 4K تقریباً غیرممکن یا بسیار سخت است. حتی بهترین لپ‌تاپ‌های گیمینگ نیز توانایی اجرای چنین کیفیتی را ندارند زیرا 4K نیازمند سخت‌افزار بسیار قدرتمندی است که فعلاً فقط در رایانه‌ها یافت می‌شود. این را هم اضافه کنیم که نمی‌توانید از کیفیت 4K در لپ‌تاپی با صفحه نمایش 20 اینچی لذت ببرید. به هر حال، اگر تصمیم‌تان برای خرید یک لپ‌تاپ 4K جدی است، باید قدرتمندترین دستگاهی که پیدا می‌کنید (مانند Alienware 17 R5) را بخرید که کارت گرافیک آن کمتر از GTX 1080 نباشد زیرا گرافیک ضعیف‌تر، بازی‌های AAA را خوب اجرا نمی‌کند.

پردازنده‌ها و رم زیاد مهم نیستند

اگرچه رایانه‌های گیمینگ پردازنده و رم قدرتمندی دارند ولی واقعیت آن است که این دو قطعه برای کیفیت 4K اهمیت چندانی ندارند. با این وجود رم و پردازنده تأثیر زیادی بر عملکرد کارت گرافیک می‌گذارند و سبب افزایش رزولوشن 4K می‌شوند بنابراین زیاد خودتان را درگیر پردازنده و رم نکنید.

وقتی می‌خواهید پردازنده مناسب 4K را انتخاب کنید، فقط کافی است توجه داشته باشید که مدل انتخاب شده به تازگی تولید شده هرچند لزومی ندارد بسیار قدرتمند باشد. اگر قصد دارید از محصولات اینتل یک CPU برگزینید، بهتر است تراشه نسل 4، Core i5 و یا Core i7 باشد. در مورد کمپانی AMD نیز باید بگوییم سری Ryzen و به خصوص مدل Ryzen 5 ایده‌آل‌ترین آپشن شماست.

در مورد رم نیز فقط بگوییم، مدلی انتخاب کنید که حدس می‌زنید برای سیستم مدنظر شما مناسب است هرچند یک رم قدرتمند بر میزان فریم یک بازی تأثیر می‌گذارد.

انتخاب مانیتور مناسب

اگر واقعاً می‌خواهید از کیفیت 4K لذت ببرید، باید صفحه نمایش 4K داشته باشید ولی توجه کنید که انتخاب چنین دستگاهی اصلاً کار آسانی نیست زیرا هزینه خرید یک نمایشگر 4K گاهاً به چند هزار دلار می‌رسد بنابراین بهتر است ابتدا به جیب خود نگاهی بیندازید و بعد سراغ این مانیتورها بروید.

در صورتی که بازی کردن هدف شماست، باید نمایشگرهایی داشته باشید که نرخ بازسازی بالایی دارند وگرنه بهتر است از بازی‌هایی لذت ببرید که از 60 فریم بر ثانیه بهره می‌برند. به طور کلی، شما مانیتور 4K را بیشتر برای کیفیت بالای تصویر باید انتخاب کنید نه برای سرعت اجرای بازی.

4K مانیتور صفحه نمایش نمایشگر کارت گرافیک رم پردازنده

سایز مانیتور نیز بسیار مهم است. اگر صفحه نمایشی خریدید که بسیار کوچک بود، جزئیات را به خوبی احساس نخواهید کرد. ضمن اینکه مشکلات مقیاسی نیز در برخی بازی‌ها و نرم‌افزارهای پیشرفته پیش خواهد آمد. برخی مانیتورها به شما اجازه می‌دهند مقیاس نمایشگر را افزایش دهید تا شفافیت را کاهش دهد؛ شاید همین نصف دلیلی باشد که افراد سراغ نمایشگرهای 4K می‌روند. به هر ترتیب، کوچک‌ترین صفحه نمایش 4K حداقل باید 27 اینچ باشد.

از پورت مناسب استفاده کنید

پس از اینکه کارت گرافیک و نمایشگر مناسب را خریداری کردید، تنها کاری که باید بکنید، اتصال این دستگاه‌ها به یک‌دیگر است تا از کیفیت 4K لذت ببرید. انجام این کار تأثیر زیادی بر تجربه شما از این نوع تصاویر خواهد داشت.

اکثر اتصالات HDMI توانایی پشتیبانی از 4K را ندارند و تنها در HDMI 1.4 رزولوشن به خوبی (البته با کیفیت 30 فریم بر ثانیه) پخش می‌شوند. برای استفاده از مانیتور 4K با 60 هرتز، شما به HDMI 2.0 نیاز دارید که باز هم چنین سیستمی در مانیتوری نظیر Acer Predator x27 بسیار فراتر از نیازتان خواهد بود.

4K مانیتور صفحه نمایش نمایشگر کارت گرافیک رم پردازنده

برای این کار، از DisplayPort 1.3 یا DisplayPort 1.4 بهره ببرید که از رزولوشن 4K تا 120 هرتز پشتیبانی می‌کند.

4K ارزان نیست ولی به تدریج در حال ارزان شدن است

اگرچه استفاده از کیفیت 4K دیگر رؤیا نیست ولی باز هم برای بهره‌مندی از آن باید حداقل 1000 دلار بپردازید. صرف چنین هزینه‌ای مطمئناً زیاد است و این موضوع وقتی عجیب می‌شود که می‌فهمیم هستند هنوز بازی‌ها و فیلم‌هایی که در اجرای کیفیت 4K مشکلاتی دارند. با این حساب آیا پرداخت چنین هزینه‌ای برای فناوری نه چندان کاملی منطقی است؟

با این وجود، بهره‌گیری از 4K حتی با بازی‌های مربوط به 10 سال پیش نیز امکان‌پذیر است زیرا کیفیتی که این فناوری دارد قابل وصف نمی‌باشد.

در پایان اشاره کنیم که اگر می‌خواهید برای 4K هزینه کنید، از کاری که قصد انجام آن را دارید، اطمینان حاصل نمایید.

شما فکر می‌کنید خرید چنین سیستم‌هایی برای 4K منطقی است؟ نظر خود را با دیگران در قسمت انتهای خبر به اشتراک بگذارید.


منبع: digitaltrends.com
نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 43852 گروه خبری: اخبار فناوری منبع خبر: سافت گذر تاریخ خبر: 1397/10/12 تعداد مشاهده: 5740
سافت گذر
نظرات بینندگان

Farzaneh 1401/08/13 18:01
سلام ی سوال داشتم
کارت گرافیک که کیفیت 4K رو پشتیبانی میکنه میشه اون رو به مانیتور Full HD اتصال داد یا ایجاد مشکل میکنه؟
لطفا راهنمایی کنید ممنون.