کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9158 | مشاهده و دانلود: 734771208 | آخرین بروزرسانی: 1403/02/04 | اعضاء: 316227 | نظرات: 37882
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت امیرالمومنین علی ابن ابی طالب علیه السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

بهترین و جذاب‌ترین ویژگی‌های اندروید Q

به گزارش سافت گذر، 10 سال پیش بود که نخستین گوشی اندرویدی وارد بازار شد ولی در آن زمان سیستم عامل جدید گوگل ویژگی‌های مهمی نداشت اما امروزه اندروید به محبوب‌ترین پلتفرم گوشی‌های هوشمند تبدیل شده و یک رقیب جدی برای iOS اپل به حساب می‌آید.

گوگل اندروید اندروید Q اندروید P

امسال گوگل می‌خواهد از دهمین ورژن اندروید رونمایی کند ولی حدوداً شش ماه تا رسمی شدن این اتفاق زمان باقی است هرچند به خاطر انتشار نسخه‌های بتا، همین الآن هم می‌توانیم قابلیت‌های احتمالی ورژن Q این سیستم عامل را بیان کنیم.

1) میانبرهای تنظیمات، ویجت‌ها، ویژگی‌های اشتراک‌گذاری

تلگرام واتس‌اپ فیسبوک اینستاگرام فیسبوک مسنجر اپلیکیشن نرم‌افزار

در اکثر گوشی‌ها، ویجت‌ها انتخاب دوم کاربران به حساب می‌آیند تا تولیدکنندگان نیز آنها را آنطور که باید و شاید جدی نگیرند ولی به خاطر محبوبیت این ابزارک‌ها گفته می‌شود ویجت‌ها در اندروید Q ظاهر مدرن‌تری به خود خواهند گرفت. فقط کافی است روی آیکون یک اپلیکیشن دست خود را کمی بیشتر نگه دارید و روی گزینه ویجت‌ها ضربه بزنید تا ابزارک مدنظرتان را انتخاب کنید. در لیستی که مشاهده خواهید کرد، ویجت‌های متعددی به چشم خواهد خورد. به علاوه، برای اشتراک‌گذاری هم اندروید 10 مقصدهای بیشتر استفاده شده را پیش روی چشمان شما قرار می‌دهد.

2) گزینه‌های دسترسی به حریم شخصی و مکان‌یابی

تلگرام واتس‌اپ فیسبوک اینستاگرام فیسبوک مسنجر اپلیکیشن نرم‌افزار

گوگل در اندروید Q تنظیمات حریم شخصی را جدی گرفته به طوری که روزانه شما با تنظیمات مختلفی در این‌باره روبه‌رو خواهید شد.

دو قسمت در تنظیمات وجود خواهد داشت: حریم شخصی و مکان‌یابی. در این دو بخش، گزینه‌های مربوط به دسترسی یک اپلیکیشن به یک سنسور مشاهده می‌شود که وقتی آن حسگر فعال است از آن استفاده کند. به عبارت دیگر، مثلاً اپلیکیشنی مانند فیسبوک مسنجر تنها وقتی می‌تواند از میکروفون گوشی شما استفاده کند که در حال اجراست. نکته جالب دیگر اینکه اگر برنامه‌ای به یک سنسور دسترسی دارد، نام آن در نوار اعلانات مشاهده خواهد شد. همچنین اگر پنجره دسترسی یک نرم‌افزار را باز کنید، جزئیات لازم مربوط به آن را مشاهده خواهید کرد.

3) حالت تیره یا دارک مد

تلگرام واتس‌اپ فیسبوک اینستاگرام فیسبوک مسنجر اپلیکیشن نرم‌افزار

وجود تنظیمات دارک مد یا حالت تیره در اندروید Q دیگر برای همه به یک قطعیت تبدیل شده و این را می‌توانیم از اپلیکیشن‌های گوگل مشاهده کنیم. در تنظیمات صفحه نمایش یکی از گوشی‌های پیکسل 3 که نسخه بتا اندروید 10 را دریافت کرده، گزینه حالت تیره مشاهده شده است. این قابلیت نه تنها رابط کاربری را تحت تأثیر قرار داد بلکه اعلانات و بکگراند و نرم‌افزارهایی نظیر پیام‌ها و تماس‌ها را نیز تیره می‌کرد. لازم به ذکر است که امکان فعالسازی دارک مد به صورت دستی وجود دارد و همچنین می‌توان آن را برای ساعت‌های خاصی فعال کرد.

از جمله فواید دارک مد می‌توانیم به ضرر کمتر نور صفحه نمایش در شب و مصرف کمتر باتری اشاره کنیم.

این ویژگی در نسخه بتا اندروید Q به صورت کامل اجرا نشده و برخی اپلیکیشن‌ها از آن پشتیبانی می‌کنند و برخی این کار را انجام نمی‌دهند ولی به هر حال، انتظار می‌رود در ورژن نهایی اندروید 10، شاهد حضور قابلیت حالت تیره باشیم.

به علاوه، به خاطر اینکه امروزه اکثر تولیدکنندگان حالت تیره را در رابط‌های کاربری خود آورده‌اند، بعید است گوگل آنها را وادار به استفاده از دارک مد اندروید Q کند بنابراین این کمپانی فقط برای اپلیکیشن‌های خاصی حالت تیره را ارائه خواهد کرد.

4) حالت دسکتاپ

تلگرام واتس‌اپ فیسبوک اینستاگرام فیسبوک مسنجر اپلیکیشن نرم‌افزار

به نظر نمی‌رسد حالت دسکتاپ به معنای واقعی خود در اندروید Q وجود داشته باشد و فقط ما قادر خواهیم بود برخی نرم‌افزارها را به صورت افقی اجرا کنیم و یا با سرچ دستور Secondary Display Launcher در ADB، گزینه مذکور را فعال نماییم بنابراین تمام حالت دسکتاپی که گفته می‌شود در اندروید 10 وجود دارد، همین است.

5) پشتیبانی از گوشی‌های تاشو

تلگرام واتس‌اپ فیسبوک اینستاگرام فیسبوک مسنجر اپلیکیشن نرم‌افزار

در ماه نوامبر سال گذشته گوگل رسماً اعلام کرد که اندروید Q از گوشی‌های دارای دو صفحه نمایش و تاشو پشتیبانی می‌کند. حالا انتظار داریم این قابلیت در نسخه آتی محبوب‌ترین سیستم عامل دنیا قرار گیرد. بنابراین وقتی گلکسی فولد یا میت ایکس تا شده‌اند، ویدیویی را اجرا می‌کنید و وقتی آن را باز کردید نیز پخش کلیپ ادامه می‌یابد.

اسم نسخه بعدی اندروید و تاریخ معرفی

همه ورژن‌های اندروید تا کنون دارای اسم خاصی بوده‌اند که آن را از نام شیرینی‌ها گرفته‌اند و حالا این سنت برای نسخه 10 نیز اجرا خواهد شد.

تلگرام واتس‌اپ فیسبوک اینستاگرام فیسبوک مسنجر اپلیکیشن نرم‌افزار

در پایان اشاره کنیم که اندروید P برای نخستین بار در همایش I/O 2018 گوگل مشاهده شد و امسال نیز به نظر می‌رسد همین اتفاق رخ دهد. هم‌چون پارسال، گوگل اعلام کرده در سه‌ماهه سوم سال اندروید Q منتشر خواهد شد ولی پیش از آن 6 نسخه بتا در اختیار افراد واجد شرایط قرار خواهد گرفت.


منبع: phonearena.com
نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 44377 گروه خبری: اخبار نرم افزار منبع خبر: سافت گذر تاریخ خبر: 1397/12/24 تعداد مشاهده: 3205
سافت گذر