کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9160 | مشاهده و دانلود: 735129164 | آخرین بروزرسانی: 1403/02/06 | اعضاء: 316240 | نظرات: 37885
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا و وفات حضرت عبدالعظیم حسنی علیهما السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

استفاده از چراغ‌های داخلی ساختمان به عنوان شارژر

به گزارش سافت گذر، گروهی از دانشمندان در حال کار کردن روی پروژه‌ای به نام فوتو ولتائیک طبیعی یا OPVها هستند تا با استفاده از آن بتوانند از چراغ‌های داخلی ساختمان‌ها به عنوان منابع انرژی بهره ببرند. این تیم تحقیقاتی از دانشگاه کیوشو ژاپن نوعی برداشت کننده نور ساخته است که می‌تواند از چراغ‌های درون ساختمان انرژی دریافت کند. این افراد با استفاده از OPVها یک سلول خورشیدی طبیعی که آفتاب را دریافت و سپس به برق تبدیل می‌کند را به کار بردند و سپس همین ترفند را برای نورهای مصنوعی درون خانه مورد استفاده قرار دادند ولی این‌بار نور مهتابی و چراغ‌های کم مصرف به جای آفتاب به انرژی الکتریسیته تبدیل می‌شد.

LED نور خورشید پنل خورشیدی الکتریسیته برق

یکی از فواید OPVها سبک، نازک و انعطاف‌پذیر بودن آن‌هاست و این یعنی می‌توانیم از این وسایل تقریباً در هر سطحی که می‌خواهیم استفاده و دستگاه‌های مختلف را شارژ کنیم. بهره‌وری OPVها نیز فوق‌العاده است به طوری که در زیر چراغ‌های LED تا 16 درصد کاربرد بیشتری دارند تا از این نظر در مقایسه با اکثر پنل‌های خورشیدی تفاوت زیادی نداشته باشند.

البته کاربران باید برای تأمین انرژی از برق استفاده کنند ولی نگرانی از این بابت نداشته باشند چرا که مصرف الکتریسیته آنها زیاد نیست. در این بین، چنان‌چه نور یک چراغ در یک محیط بسته اضافه بود، امکان استفاده از آن برای تأمین انرژی دیگر وسایل مانند شارژ کردن یک گوشی فراهم است.

سیستم آزمایش شده توسط محققان دارای چندین پنل با یک محیط فعال حدوداً 4 اینچی بود که به راحتی می‌توانستند آن را روی یک میز قرار دهند. یک دستگاه با این ابعاد قادر بود 4.2 ولت برق تولید کند. اگرچه انرژی تولید شده برای مصارف روزمره بسیار کم است ولی برای برخی وسایل خانگی برقی به جای وات انرژی، به میلی‌وات انرژی نیاز داریم.

در حال حاضر نباید انتظار داشته باشیم با این تکنولوژی بتوانیم گوشی‌های خود را شارژ کنیم ولی مطمئناً زمانی خواهد رسید که با چراغ‌های آویزان شده از سقف منازل قادر خواهیم بود لپ‌تاپ‌ها و گوشی‌هایمان را شارژ نماییم.

مقاله مربوط به این تحقیق در ژورنال Applied Materials & Interfaces به چاپ رسیده است.


منبع: digitaltrends.com
نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 44392 گروه خبری: اخبار فناوری منبع خبر: سافت گذر تاریخ خبر: 1397/12/27 تعداد مشاهده: 3025
سافت گذر