کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9160 | مشاهده و دانلود: 735260042 | آخرین بروزرسانی: 1403/02/06 | اعضاء: 316255 | نظرات: 37885
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا و وفات حضرت عبدالعظیم حسنی علیهما السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

استفاده از هوش مصنوعی برای تعمیر ماهواره ناسا

به گزارش سافت گذر، ماهواره SDO ناسا که در سال 2010 به منظور مطالعه تأثیرات خورشید و فعالیت‌های آن بر روی زمین به فضا ارسال شد، به تازگی با مشکلی روبه‌رو شده که یکی از سه ابزار مربوط به بررسی نور ماورابنفش دیگر کار نمی‌کند. این داده‌ها به خاطر تعیین مسیر حرکت ماهواره‌ها در مدار کره زمین بسیار مهم هستند و ممکن است یک اشتباه در آنها سبب تصادف یا خارج شدن ماهواره‌ها از مدار شود.

هوش مصنوعی ماهواره ناسا کره زمین IBM

هزینه تعمیر این ماهواره حدود 850 میلیون دلار برآورد شد به همین دلیل ناسا از کارشناسان IBM، SETI، Nimbix، Lockheed Martin و آزمایشگاه Frontier Development Lab درخواست کرد تا به دنبال روشی باشند که توسط هوش مصنوعی این مشکل را حل کنند. ناسا این‌گونه درخواست خود را مطرح کرد:«« آیا امکانی وجود دارد که از دو ابزار باقی‌مانده، بررسی‌های مربوط به نور ماورابنفش انجام شود؟»». کارشناسان گروه‌های نامبرده به این درخواست ناسا پاسخ مثبت دادند.

گراهام مکینتاش، مشاور هوش مصنوعی در SETI و ناسا می‌گوید:«« یکی از بزرگ‌ترین چالش‌ها، پیدا کردن چارچوب و مدل مطلوب هوش مصنوعی برای مشکل موجود بود تا بتوانیم به صورت مجازی ابزار آسیب‌دیده را احیا کرده و دوباره داده‌ها را دریافت کنیم. تیم‌های تحقیقاتی پیش از دست‌یابی به مدل نهایی، 1000 روش را آزمایش کردند تا ببینند کدام راهکار بهترین نتیجه را در اختیار آنها قرار می‌دهد»».

در نهایت، چند محقق توانستند نوعی شبکه عصبی یادگیری عمیق بسازند که می‌توانست با دقت 97 درصدی، داده‌ها را دریافت کند.

مکینتاش ادامه می‌دهد:«« IBM سرورهای IBM POWER9 که از کارت گرافیک‌های ان‌ویدیا بهره می‌برد را آورد تا یادگیری شبکه عصبی سریع‌تر انجام شود. محققان توانستند از طریق همکاری IBM با Nimbix، از راه دور از این سرورها استفاده کنند. در نهایت این سرورها نوعی پلتفرم مناسب در اختیار کارشناسان قرار دادند تا بتوانند از نرم‌افزار از پیش نصب شده IBM Watson و ابزارهای منبع باز هوش مصنوعی که با آنها آشنا بودند، استفاده کنند. به علاوه، با به کارگیری Nimbix به این موفقیت رسیدیم که نوع تنظیمات سخت‌افزار مانند اضافه کردن ماده جامد را هنگام پرواز مشخص کنیم»».


منبع: digitaltrends.com
نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 44492 گروه خبری: اخبار فناوری منبع خبر: سافت گذر تاریخ خبر: 1398/01/20 تعداد مشاهده: 3090
سافت گذر