کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9149 | مشاهده و دانلود: 733914552 | آخرین بروزرسانی: 1403/01/30 | اعضاء: 316109 | نظرات: 37880
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت امیرالمومنین علی ابن ابی طالب علیه السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
 
[مشاهده نتایج]

تولید انرژی از ضربان قلب توسط محققان چینی و آمریکایی

به گزارش سافت گذر، دستگاه‌های تنظیم‌کننده ضربان قلب که سبب می‌شوند حیاتی‌ترین عضو بدن درست کار کند، یک مشکل اساسی دارند و آن هم استفاده از باتری‌های بزرگ می‌باشد که باید مدام حواسمان باشد که شارژ آنها خالی نگردد.

باتری دستگاه تنظیم‌کننده ضربان قلب چین آمریکا

حالا محققان چینی و آمریکایی راه‌حلی ابداع کرده‌اند که در آن دستگاه تنظیم‌کننده ضربان قلب نیازی به باتری ندارد و انرژی مورد نیاز خود را از خودِ ضربان قلب تأمین می‌کند. اگرچه این دستگاه هنوز روی انسان‌ها آزمایش نشده ولی در حیوانات نتایج قابل‌قبولی داشته است.

ژو لی، استاد دانشکده علوم نانو و تکنولوژی دانشگاه چین، می‌گوید:«« دستگاه تنظیم‌کننده ضربان قلب که ما تولید کرده‌ایم، اولین وسیله‌ای است که بدون باتری کار می‌کند و در حیوانات آزمایش شده است. ایده ساخت این دستگاه از پدیده هم‌زیستی اعضای مختلف که در نزدیکی یک‌دیگر قرار گرفته‌اند، دریافت شده است. محصول ما انرژی بیو شیمیایی را از ضربان قلب دریافت کرده و به برق تبدیل می‌کند تا انرژی مورد نیاز دستگاه تنظیم‌کننده ضربان قلب را تأمین نماید. با این وجود، ضربان قلب ناقص به راحتی درست و در نهایت انرژی بیشتری تولید خواهد شد»».

اهمیت آزمایش اخیر بسیار زیاد است زیرا نشان می‌دهد که خروجی انرژی از نانو ژنراتورهای تریبوالکتریک برای تولید ضربان قلب کافی است. بنابراین چنین اختراعی نه تنها ایده ساخت وسیله تولیدکننده انرژی را به واقعیت تبدیل می‌کند، بلکه نشان می‌دهد که می‌توانیم از آن استفاده نماییم.

پروفسور ژو لی ادامه می‌دهد:«« هنوز باید آزمایش‌های زیادی انجام شود تا این وسیله در بدن انسان‌ها قرار گیرد. برخی چالش‌های تخصصی باید حل شوند. برای قرار دادن این وسیله و ایجاد احساس راحتی باید نانو ژنراتورهای کوچک و پرقدرت تولید کنیم تا در دراز مدت امنیت جانی افراد حفظ شود. انجام چنین کاری به شیوه تولید و تکنولوژی‌های نانو و تکنیک‌های الکترونیکی بستگی دارد»».

باتری دستگاه تنظیم‌کننده ضربان قلب چین آمریکا

البته این دستگاه فقط برای دستگاه‌های تنظیم‌کننده ضربان قلب کاربرد ندارد. پرفسور لی معتقد است که تکنولوژی مشابه می‌توانند به عنوان جایگزین برخی دستگاه‌های دارای باتری استفاده شود. گفته می‌شود امکان به کارگیری این دستگاه در وسیله‌های پوشیدنی مانند ساعت‌های هوشمند که به باتری نیاز دارند نیز فراهم است.

در پایان اشاره کنیم که مقاله مربوط به این تحقیق در ژورنال Nature Communications چاپ شده است.


منبع: digitaltrends.com
نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 44577 گروه خبری: اخبار فناوری منبع خبر: سافت گذر تاریخ خبر: 1398/02/05 تعداد مشاهده: 2574
سافت گذر