کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9162 | مشاهده و دانلود: 735484591 | آخرین بروزرسانی: 1403/02/08 | اعضاء: 316287 | نظرات: 37884
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا و وفات حضرت عبدالعظیم حسنی علیهما السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

واقعیت‌هایی از جنگ ادامه‌دار اپل و کووالکوم

به گزارش سافت گذر، چند روز پیش اپل درصدد یافتن شرکتی بود تا بتواند با انعقاد قرارداد چند میلیارد دلاری، تأمین مودم‌های 5G خود را به او بسپارد و تا سال 2020 اولین آیفون مربوط به شبکه نسل 5 ارتباطاتش را تولید کند. در آن زمان سؤالاتی پیش آمده بود که آیا اینتل می‌تواند چنین کاری را صورت دهد یا خیر زیرا اپل و کووالکوم درگیر دادگاه‌های مختلف در سرتاسر جهان بودند. در حالی که کمپانی مالک iOS به شدت تحت فشار بود، ناگهان خبری منتشر شد که خیال اپل را از این بابت راحت می‌کرد.

اپل کووالکوم تراشه پردازنده 5G مودم

اما قبل از اینکه توافق به انجام برسد، اپل تصمیم گرفته بود مودم‌های 5G مورد نیازش را خودش تولید کند. گفته می‌شود این کمپانی مسئول تولید قطعات 5G گوشی‌های هوشمند شرکت اینتل را استخدام کرده بود. اوماشانکار تیاگارایان قبل از اینکه برای اپل کار کند، مسئول تولید تراشه‌های 4G اینتل بود که هم‌اکنون در آیفون‌های 2018 هستند.

قبل از به توافق رسیدن اپل و کووالکوم، اینتل بلافاصله صحنه تولید مودم‌های 5G را ترک کرد. گفته می‌شود دلیل اصلی انجام چنین کاری خروج تیاگارایان بوده است. شایعه شده که اینتل می‌خواهد بخش تولید تراشه‌های موبایلی خود را کنار بگذارد و اگرچه هزینه جداسازی این قسمت 1 میلیارد دلار خواهد بود ولی گویا شرکت‌هایی نظیر سامسونگ، Broadcom و ON Semiconductor قصد دارند این بخش را خریداری کنند.

توافق اپل و کووالکوم سبب می‌شود کمپانی مالک iOS بتواند برای مدت شش سال، مجوز تولید مودم‌های 5G خود را به این شرکت بسپارد. البته بندی در این قرارداد وجود دارد که مدت آن طولانی‌تر شود. به هر ترتیب چنین برنامه‌ای مطمئناً فشار را از روی دوش اپل برمی‌دارد زیرا توانسته یک شریک قابل اتکا جهت تولید مودم‌های 5G پیدا کند. علی‌رغم وجود این توافق‌نامه، به گوش می‌رسد که اپل در یک پروژه مدیریت شده توسط جانی سروجی (مدیر بخش سخت‌افزار اپل) باز هم در حال طراحی تراشه‌های شبکه نسل 5 ارتباطات است. با این وجود، تا سال 2020 خبری از این پردازنده‌ها نخواهد بود و این یعنی حداقل یک سال شاهد بهره‌گیری از تراشه‌های کووالکوم در آیفون‌ها خواهیم بود. بنابراین 2021، اولین سال استفاده از پردازنده‌های 5G خودِ اپل می‌باشد.

اگرچه اپل و کووالکوم در مورد مفاد قرارداد خود صحبت نکرده‌اند ولی یک تحلیلگر بر این باور است که کمپانی مالک iOS وعده داده به ازای فروش هر آیفون، 8 تا 9 درصد به کووالکوم بپردازد. همین می‌تواند دلیلی باشد که چرا اپل می‌خواهد خودش مودم‌های 5G را تولید کند. یکی از دلایلی که تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند همواره نسبت به آن اعتراض داشته‌اند هم همین است زیرا می‌گویند چرا شرکتی که دخالتی در سرهم کردن قطعات ندارد، باید بخشی از درآمد فروش گوشی را دریافت کند؟

بر اساس یادداشت‌های منتشر شده، اپل علناً کیفیت تراشه‌های کووالکوم را زیر سؤال می‌برده ولی در خفا آنها را تحسین می‌کرده است زیرا برنامه داشته تا سیاست‌های کمپانی تولیدکننده تراشه را تغییر دهد و برای اینکه درخواست‌های کووالکوم را نامعقول بداند، تصمیم گرفت با دیگر شرکت‌ها توافق‌های دیگری انجام دهد. یکی از اسناد لو رفته پیش از حضور اپل در یکی از دادگاه‌ها نشان می‌دهد که اقدامات این شرکت می‌توانند در آینده و از نظر مالی به کووالکوم ضرر رسانده و خدمات اعطای مجوز این شرکت را به خطر بیندازند.

به هر حال، توافق میان اپل و کووالکوم به معنای از بین رفتن کدورت‌ها نیست. یکی از مقامات قضایی بلند پایه مدعی شده که اگر رأی‌های صادر شده همه به نفع اپل باشند، شرکت سازنده تراشه‌ها تغییرات گسترده‌ای در استراتژی فروش پردازنده به تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند اعمال خواهد کرد.


منبع: phonearena.com
نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 44595 گروه خبری: اخبار فناوری منبع خبر: سافت گذر تاریخ خبر: 1398/02/09 تعداد مشاهده: 2637
کلید واژه ها: , , , , ,
سافت گذر