کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9153 | مشاهده و دانلود: 734244389 | آخرین بروزرسانی: 1403/02/01 | اعضاء: 316166 | نظرات: 37881
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت امیرالمومنین علی ابن ابی طالب علیه السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

تولید بلندترین صدای زیر آب با اشعه ایکس

به گزارش سافت گذر، تعدادی از محققان دانشگاه استنفورد توانستند با استفاده از جت‌های آبی مجهز به لیزر اشعه ایکس، بلندترین صدا را در زیر آب با قدرت 270 دسی‌بل تولید کنند.

لیزر اشعه ایکس آمریکا ایالات متحده

کلودیا استان، یکی از محققان این پروژه می‌گوید:«« این صدا در بسیاری از آزمایش‌های علمی که نمونه‌های شیمیایی و زیست‌محیطی را به وسیله اشعه ایکس بررسی می‌کنند و توسط جت‌های آبی ارسال می‌شوند، مورد استفاده قرار می‌گیرد. اصولاً امواج این صدا می‌توانند موجب خساراتی شوند. حالا ما متوجه شدیم که شوک به وجود آمده از این صدا قدرت زیادی دارد و ممکن است در آزمایش‌هایی که اشعه‌های ایکس با نیروی زیادی پرتاب می‌شوند، خسارات به مراتب بیشتری بگذارد. مطالعه ما برای کسانی که می‌خواهند ببینند کدام آزمایش‌ها مخرب‌تر هستند، کاربرد دارد»».

هدف از انجام این پروژه، وارد کردن شوک به میکروجت‌های موجود در آب از طریق لیزر اشعه ایکس بود. این لیزرها ضربان را با سرعت کم ولی با قدرت زیادی منتشر می‌کنند و در نتیجه این انرژی در میکروجت‌های کوچک با شدت بسیار زیادی منفجر می‌گردد. نیروی آزمایش اخیر تقریباً با قدرت موجود در یک متر مربع منبع الکترونیکی یک شهر برابری می‌کرد.

استان ادامه می‌دهد:«« بخشی از این انرژی در مدت زمان یک میلیونم ثانیه به عنوان شوک وارد آب می‌شود و فشار زیادی در آن به وجود می‌آورد. این فشار به قدری زیاد است که در برخی موارد قابل مشاهده می‌باشد. ما توانستیم این ویدیوها را با 1 میلیون فریم بر ثانیه و به وسیله میکروسکوپ‌های مجهز به فلاش‌های نورپردازی فمتوثانیه، تولید کنیم»».

این ویدیوها نشان می‌دهند که هنگام حرکت موج، حباب‌هایی در آب ایجاد می‌شود و در ادامه به دنبال آن به راه می‌افتند. زمانی که شوک به سطح جت می‌رسید، موج منعکس می‌شد و به مانند یک شیء فیزیکی به آب برخورد می‌کرد.

استان خاطرنشان می‌کند:«« وقتی کپی دو شوک اول نمایان شد، شرایطی را مشاهده کردیم که چندین نوسان با فشار زیاد و کم در جت حرکت می‌کردند. زمانی که اولین موج صدا دیده می‌شد، می‌دانستیم که نمی‌تواند دامنه آن گسترده‌تر گردد چرا که سبب پاره شدن آب خواهد شد. این بهترین مثال برای یک موج است که نشان می‌دهد قدرت زیادی دارد»».

در پایان اشاره کنیم که مقاله مربوط به این پروژه در ژورنال Physical Review Fluids منتشر شده است.


منبع: digitaltrends.com
نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 44713 گروه خبری: اخبار فناوری منبع خبر: سافت گذر تاریخ خبر: 1398/03/02 تعداد مشاهده: 1781
سافت گذر