کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9162 | مشاهده و دانلود: 735484591 | آخرین بروزرسانی: 1403/02/08 | اعضاء: 316287 | نظرات: 37884
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا و وفات حضرت عبدالعظیم حسنی علیهما السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

کنترل دمای بدن با لباس‌های هوشمند

به گزارش سافت گذر، گروهی از محققان دانشگاه سن‌دیه‌گو از ایالت کالیفرنیا توانسته‌اند پارچه‌ای تولید کنند که دمای بدن را متعادل نگه می‌دارد.

نانو آمریکا MIT کالیفرنیا

این تکنولوژی پوشیدنی در لباس‌های آینده قرار می‌گیرد تا دمای بدن را حفظ کرده و شما را از استفاده بیش از حد کولر یا بخاری بی‌نیاز کند. به نظر می‌رسید این پروژه به محصول محققان مؤسسه تکنولوژی ماساچوست موسوم به MIT شباهت داشته باشد ولی گویا این وسیله را می‌توان روی همه ابزارهای پوشیدنی قرار داد.

رنکون چن، استاد دانشکده مکانیک و هوا فضای کالیفرنیا می‌گوید:«« این لباس از نوعی تأثیر ترموالکترونیک استفاده می‌کند تا گرما را با برق به قسمت‌های مختلف بدن برساند. علی‌رغم اینکه دستگاه‌های ترموالکترونیکی مدت‌هاست ساخته شده‌اند ولی این نمونه را ما به گونه‌ای تولید کرده‌ایم که انعطاف‌پذیر و پوشیدنی باشد تا بدون نیاز به پنکه یا بخاری، دمای بدن را به تعادل برساند. بر خلاف ژاکت‌های معمولی که امکان دارد از آب یا یخ برای خنک کردن بدن بهره ببرند، این لباس‌هایی که ما ساخته‌ایم، کاملاً خشک و سبک هستند و می‌توانند دما را با بیشترین دقت کنترل نمایند»».

این وسیله از نوعی آلیاژ ترموالکترونیکی ساخته شده که میان لوله‌های انعطاف‌پذیر جای‌گیری کرده‌اند. در آزمایش‌های انجام شده که این دستگاه را روی مچ یک فرد بستند، محققان نشان دادند که تکنولوژی آنها توانسته در چند دقیقه، دمای بدن را به تعادل برساند. از آن جایی که هدف از ساخت این وسیله، تولید لباس‌های هوشمند بود، محققان آن را انعطاف‌پذیر، قابل خم و تا شدن ساخته‌اند تا دیگر آسیبی نبیند. باتری آن هم از آلیاژهای سکه‌ای متصل با مس تولید شده و مواد سازنده آن نیز خاصیت کشسانی دارند. به علاوه، یک بورد هم در این وسیله قرار داده شده است.
رنکون چن ادامه می‌دهد:«« این وسیله به درد برخی ورزش‌کاران، کارگران و فعالان مشاغل سنگین می‌خورد. ضمن اینکه برای بیماران نیز کارایی دارد. این را هم اضافه کنم که در حال ایجاد زیرساخت‌ها برای تجاری‌سازی این پروژه هستیم»».

در پایان اشاره کنیم که مقاله مربوط به این پروژه در ژورنال Science Advances اخیراً به چاپ رسیده است.


منبع: digitaltrends.com
نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 44716 گروه خبری: اخبار فناوری منبع خبر: سافت گذر تاریخ خبر: 1398/03/03 تعداد مشاهده: 2212
کلید واژه ها: , , ,
سافت گذر