کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9150 | مشاهده و دانلود: 734093481 | آخرین بروزرسانی: 1403/01/31 | اعضاء: 316131 | نظرات: 37879
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت امیرالمومنین علی ابن ابی طالب علیه السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

از FaceApp به هیچ عنوان استفاده نکنید

حتماً شما هم در شبکه‌های اجتماعی تصاویری از دوستانتان دیده‌اید که آنها را در سنین پیری نشان می‌دهند. در واقع این چالش توسط تیم توسعه‌دهنده نرم‌افزاری به نام FaceApp آغاز شده تا نشان دهد روش‌های بازاریابی نوین می‌توانند به پیشرفت یک اپلیکیشن کمک کنند. اما آیا واقعاً FaceApp نرم‌افزار مطمئنی است؟ با سافت گذر همراه باشید تا به این سؤال پاسخ دهیم.

FaceApp اپلیکیشن نرم‌افزار حریم شخصی

FaceApp چیست؟

این اپلیکیشن که در اوایل سال 2017 ساخته شد، به کاربران این امکان را می‌دهد تا از خودشان تصویری آپلود کنند تا الگوریتم‌های هوش مصنوعی موجود در FaceApp، آنها را جوان‌تر یا پیرتر نمایند و یا جنسیت‌شان را تغییر دهند و فیلترهای دیگری روی چهره‌شان بگذارند و در نهایت در شبکه‌های اجتماعی اشتراک‌گذاری شوند.

چند ماه پس از عرضه، انتقادات علیه این برنامه به اوج خود رسید زیرا ادعا می‌شد که FaceApp اصول اخلاقی را زیر پا می‌گذارد و باعث تشدید تبعیض نژادی می‌شود.

حالا و در سال 2019، با آغاز چالش #AgeChallenge، افراد دوباره سراغ این برنامه رفته‌اند تا خودشان را در 30 یا 40 سال بعد تصور کنند و عکسشان را هم برای دیگران بفرستند.

واقعیت آن است کاری که FaceApp انجام می‌دهد، اگرچه خارق‌العاده است ولی اقدامات پشت پرده آن اصلاً ارزشش را ندارد تا چنین نرم‌افزاری را در گوشی یا تبلت خود نصب کنیم. دلایلی برای این ادعا وجود دارد که از آن جمله می‌توانیم به مورد زیر اشاره نماییم:

دلایل امنیتی

بیش از 100 میلیون کاربر اندرویدی در مدت 2 سال و نیم عرضه، FaceApp را دانلود و نصب کرده‌اند. ضمن اینکه این برنامه هم‌اکنون رتبه 1 نرم‌افزارهای رایگان و رتبه 2 نرم‌افزارهای ناخوشایند را در اپ‌استور اپل در اختیار دارد و این یعنی iOSها از آن استقبال زیادی داشته‌اند.

FaceApp به ظاهر نرم‌افزاری معمولی است اما وقتی شرایط استفاده و مجوزهای دسترسی برای نصب در گوشی را می‌خوانید، متوجه اتفاقات پشت پرده می‌شوید. شرکت توسعه‌دهنده این اپلیکیشن از روسیه است و Wireless Lab نام دارد. در قسمت شرایط استفاده، بخشی وجود دارد که به نرم‌افزار نامبرده اجازه می‌دهید به صورت رایگان و قابل انتقال و قابل ترجمه، نام کاربری، پسورد و روابط شما را نزد خود نگه دارد و برای ساخت برنامه‌های بعدی به کار ببرد.

در واقع با آپلود هر عکس در این نرم‌افزار، به شرکت روسی اجازه می‌دهید هر کاری که می‌خواهد با آن انجام دهد. حتی ممکن است چهره شما برای تبلیغات منفی نیز به کار رود. بدترین قسمت این اتفاق آن است که نمی‌توانید در مقابل این اقدام اعتراض کنید زیرا قبلاً مجوزها را داده‌اید بنابراین قادر نخواهید بود عکس را حذف نمایید. کارشناسان در مورد استفاده از این نرم‌افزار هشدار می‌دهند و می‌گویند:«« توسعه‌دهندگان FaceApp و ارائه‌دهندگان خدمات آن می‌توانند اطلاعات جمع‌آوری شده از شما را به کشورهایی ارسال کنند که قوانین حفاظت از حریم شخصی در آنها با محل زندگی شما کاملاً متفاوت است»».

به علاوه، در شرایط استفاده این نرم‌افزار، صراحتاً اعلام می‌شود که توسعه‌دهندگان می‌توانند به تاریخچه جستجوی شما دسترسی داشته باشند و موقعیت مکانی شما را ذخیره کنند. در متن شرایط استفاده این‌گونه نوشته شده است:«« ما از ابزارهای بررسی‌کننده شخص ثالث استفاده می‌کنیم تا ترافیک دریافتی کاربران را محاسبه نماییم. اطلاعاتی که شما می‌فرستید مانند موقعیت مکانی، افزونه‌ها و صفحات اینترنتی بازدید شده، به ما کمک می‌کند تا سرویس خود را بهبود بخشیم. ما داده‌های شخصی شما را با داده‌های شخصی سایر افراد ترکیب می‌کنیم تا نتوانیم تشخیص دهیم که این اطلاعات دقیقاً به چه کسی مربوط است. به علاوه، امکان انتقال این داده‌ها به دیگران وجود ندارد ولی می‌توانیم آنها را به کمپانی‌هایی ارائه دهیم که FaceApp جزوی از آن‌هاست»».

گری دیویس، مدیر امنیتی شرکت McAfee در مورد مباحث امنیتی FaceApp می‌گوید:«« اگرچه این نرم‌افزار به ظاهر ساده است ولی از آن جایی که نمی‌دانیم در پشت پرده چه اتفاقاتی می‌افتد، ناخودآگاه نگرانی‌هایمان افزایش می‌یابد. به علاوه، حالا که کاربران تصاویر خود را آپلود می‌کنند و اجازه می‌دهند FaceApp به طور کامل از آن استفاده نماید، ممکن است اقداماتی صورت دهد که باب میل کاربران نیست. علی‌رغم اینکه هنوز شواهدی دال بر سو استفاده از تصاویر افراد وجود ندارد ولی بد نیست کاربران خودشان جانب احتیاط را رعایت کنند و داده‌های شخصی‌شان را در اختیار FaceApp قرار ندهند»».

ضمن اینکه چارلز شومر، یکی از نمایندگان کنگره آمریکا از پلیس فدرال درخواست کرده FaceApp را مورد بازبینی قرار دهد.

در پایان اشاره کنیم که امیدواریم هیچ سو استفاده‌ای از اطلاعات شخصی کاربران نشود ولی بد نیست خودمان در مورد ترندهایی که فراگیر می‌شوند، کمی حساس باشیم و در مورد آنها تحقیقات لازم را انجام دهیم.


منبع: phonearena.com
نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 44972 گروه خبری: اخبار امنیت و ویروس منبع خبر: سافت گذر تاریخ خبر: 1398/04/27 تعداد مشاهده: 3631
سافت گذر
نظرات بینندگان

ناشناس 1398/04/28 00:58
جالبه که خودشون اطلاعات مردم دنیا را با facebook و غیره جمع آوری میکنند مشکلی ندارد! حالا که مشخث شده اپلیکیشن مربوط به کشور روسیه است!!! ناگهان دسترسی های زیاد برنامه شد بی ادبی!!!! کسی نداند خیال می کند برنامه های گوگل و شرکت های مشابه آمریکایی بدون دسترسی در حال نصب هستند!