کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9161 | مشاهده و دانلود: 735293501 | آخرین بروزرسانی: 1403/02/06 | اعضاء: 316269 | نظرات: 37883
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا و وفات حضرت عبدالعظیم حسنی علیهما السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

کشف یک مشکل حاد امنیتی در پردازنده های ساخت اینتل

به گزارش سافت گذر، اینتل بار دیگر تحت فشار قرار گرفته چرا که محققان امنیتی معتقدند در پردازنده های ساخت این شرکت یک مشکل بسیار حاد وجود دارد. این اتفاق در حالی رخ داده که اینتل به شدت از رقبا عقب افتاده و در تلاش برای کسب جایگاه اولیه خود و اعتماد کاربران است ولی از آن جایی که نمی توان این باگ را با بروزرسانی های مختلف از بین برسد، به نظر می رسد کار اینتل بسیار سخت خواهد بود چرا که هیچ راهی جز تعویض پردازنده برای از بین بردن مشکلات فراهم نیست.

اینتل پردازنده تراشه چیپ ست پردازنده اینتل

گویا این مشکل امنیتی در سیستم CSME به وجود آمده و برطرف کردن آن با آپدیت های نرم افزاری امکان پذیر نیست. لازم به ذکر است که این باگ بر همه پردازنده های ساخته شده توسط اینتل در پنج سال گذشته تأثیر منفی می گذارد ولی مشکلی برای دهمین نسل این تراشه ها ایجاد نمی کند.

شرکت Positive Technologies که این باگ را پیدا کرده می گوید:«« مشکل کشف شده قسمتی از تراشه های اینتل که وظیفه ری استارت کردن رایانه ها را بر عهده دارند را تحت تأثیر قرار می دهد و بر همه پردازنده ها به غیر از سری Ice Point یا دهمین نسل آنها اختلال ایجاد می کند. این باگ در عملکرد سخت افزار را با مشکل روبه رو کرده و متأسفانه امکان از بین بردن آن با بروزرسانی نرم افزاری وجود ندارد. به علاوه، این مشکل سیستم CSME را هم تحت تأثیر قرار می دهد»».

CSME در واقع مورد اعتمادترین سیستم مربوط به ری استارت شدن در یک رایانه می باشد و از آن جایی که باگ کشف شده دقیقاً در همین قسمت وجود دارد، حذف آن امکان پذیر نیست. متأسفانه این باگ زمینه را برای حمله هکرها فراهم کرده و تنها راه برطرف کردنش، تعویض پردازنده و استفاده از تراشه های نسل 10 می باشد.

Positive Technologies همچنین یادآور شده که هکرها پس از دسترسی به سیستم CSME می توانند بر سخت افزار نیز تأثیر گذاشته و کدهای موجود در پردازنده های اینتل که یکسان هستند را به دست آوردند و داده های دیجیتالی را استخراج کنند. ضمن اینکه رمز داده های رمزگذاری شده پس از انجام این فرآیند، از بین خواهد رفت.

شرکت کشف کننده باگ به زودی اطلاعات بیشتری در این باره منتشر خواهد کرد. با این حال، اینتل سعی کرده اوضاع را عادی نشان دهد و مدعی شده تنها در صورتی امکان سوءاستفاده از رایانه وجود دارد که هکرها به صورت فیزیکی به آن دسترسی داشته باشند. این شرکت همچنین، چندین پیشنهاد برای کاهش خطرات این باگ را اعلام کرده است.

 

 
منبع: mspoweruser.com 
نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 46453 گروه خبری: اخبار امنیت و ویروس منبع خبر: سافت گذر تاریخ خبر: 1398/12/17 تعداد مشاهده: 2200
سافت گذر