کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9150 | مشاهده و دانلود: 734093481 | آخرین بروزرسانی: 1403/01/31 | اعضاء: 316137 | نظرات: 37879
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت امیرالمومنین علی ابن ابی طالب علیه السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

حل یک مشکل حاد امنیتی با انتشار نسخه 85 کروم

به گزارش سافت گذر، یک مشکل حاد امنیتی که در جدیدترین نسخه کروم مشاهده شده بود، می توانست باعث افشا شدن کدهای برنامه نویسی این مرورگر شود.

کروم گوگل مرورگر مرورگر کروم مرورگر گوگل کروم

طبق گفته محققان، تازه ترین ورژن کروم حاوی یک باگ امنیتی خطرناک است که می تواند منجر به فاش شدن کدهای برنامه نویسی گردد. البته با نسخه 85 این مرورگر که این هفته منتشر خواهد شد، این باگ از بین خواهد رفت.

این باگ به نام CVE-2020-6492 نوعی مشکل ایجاد شده پس از انتشار آپدیت برای مرورگر در بخش WebGL کروم می باشد. WebGL نوعی API زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت است که به کاربران اجازه می دهد طراحی های گرافیکی 2D و 3D را مشاهده کنند. در واقع این باگ از عملکرد مناسب بخش WebGL جلوگیری می نماید.

مانشاو یون، در این باره می گوید:«« مهندسان برنامه نویس رقبای کروم می توانند لایه های مموری مربوط به این مرورگر را تغییر داده و کنترل این مشکل را در دست بگیرند و در نهایت کدهای آن را دستکاری کرده و آنها را استخراج کنند»».

این باگ که از 10، نمره خطرناک 8.3 را دریافت کرده، در لایه ANGLE بخش WebGL و Direct3D ویندوز و کروم وجود دارد.

محققان در گزارش خود که به این مشکل اشاره کرده اند، توضیح داده اند که CVE-2020-6492 باعث اختلال عملکرد بخشی از ANGLE با عنوان State::syncTextures می شود. این قسمت بررسی خواهد کرد که آیا مقادیر مربوط به برقراری ارتباط مرورگر با مموری رایانه تغییر کرده یا خیر.

اگر این باگ همچنان پابرجا می ماند، یک هکر می توانست با سوءاستفاده از آن هنگام همگام سازی داده ها، وضعیت خاصی برای خودش ایجاد کند و به حافظه کامپیوتر دسترسی یابد و در نهایت کدهای برنامه نویسی را کشف کند.

طبق گفته سایت Cisco، وجود این باگ در 19 می سال 2020 و در نسخه 81.0.4044.138 کروم پایدار، 84.0.4136.5 کروم مخصوص توسعه دهندگان و 84.0.4143.7 کروم قناری گزارش شد. در ادامه یک آپدیت برطرف کننده مشکل عرضه شد اما قرار است همزمان با انتشار ورژن 85.0.4149.0 پایدار کروم در اختیار همگان قرار گیرد. این نسخه تقریباً همانی است که اکثر افراد از آن استفاده می کنند و دو نسخه دیگر بیشتر جنبه آزمایشی دارند تا امکانات ورژن های آتی بررسی گردد و کاربران بازخوردهای خود را در مورد آن ارائه دهند.

این در حالی است که در ماه آگوست نیز یک باگ امنیتی در مرورگرهای مبتنی بر کرومیوم کشف شده بود که هکرها را قادر می ساخت از لایه CSP سایت ها عبور کرده و داده های مختلف را به دست آورند. این باگ که CVE-2020-6519 نام گرفت، در کروم، اوپرا و مایکروسافت اج ویندوزی، macOS و اندرویدی مشاهده شد و احتمالاً چندین میلیون کاربران را تحت تأثیر خودش قرار داد. لازم به ذکر است که نسخه های 73 تا 83 کروم حاوی این باگ امنیتی بودند.

 

 
منبع: threatpost.com
نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 47548 گروه خبری: اخبار امنیت و ویروس منبع خبر: سافت گذر تاریخ خبر: 1399/06/04 تعداد مشاهده: 2699
سافت گذر