کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9157 | مشاهده و دانلود: 734738596 | آخرین بروزرسانی: 1403/02/04 | اعضاء: 316224 | نظرات: 37882
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت امیرالمومنین علی ابن ابی طالب علیه السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

بازطراحی گسترده در انتظار Chrome OS با حالت تیره و روشن

به گزارش سافت گذر، گوگل چند روز پیش چندین مجموعه از تصاویر پس زمینه مخصوص Chrome OS را در مرحله آزمایشی این سیستم عامل منتشر کرد. در آن عکس ها، برخی افراد به کدهای مخصوص حالت تیره برخوردند اما به خاطر اینکه از وجود این ویژگی اطمینان نداشتند، به صورت رسمی به آن اشاره ای نشد. حالا اما خبر رسیده که گوگل واقعاً در حال کار کردن روی قابلیت دارک مد و حالت روشن برای Chrome OS است.

گوگل Chrome OS حالت تیره سیستم عامل سیستم عامل Chrome OS

شاید با خودتان بگویید که Chrome OS تا کنون حالت روشن داشته اما واقعیت آن است که برخی قسمت های آن نظیر مرکز کنترل و لانچر آن دارای بعضی عناصر مخصوص حالت تیره بوده اند. با این اتفاقات، مهندسان گوگل به این نتیجه رسیدند که شاید بهتر باشد همه چیز را یکپارچه سازی کنند.

روز گذشته و پس از بررسی های صورت گرفته، مشخص شد که در کرومیوم کدهایی وجود دارند که به تم روشن مخصوص Chrome OS در صفحات ورود به سیستم و برخی دکمه ها مربوط می شوند. برخی از این کدها عبارتند از:

 

•    // The light mode base color of the login/lock screen when the color extracted
•    // from the wallpaper is invalid.
•    constexpr SkColor kLightModeBaseColor = SK_ColorWHITE;

لازم به ذکر است که SK_Color نوعی کد گرافیکی مخصوص نمایش متن روی تصاویر در کروم و Chrome OS می باشد بنابراین با در نظرگیری این کد و تطبیق آن با کدهای پیشین، می توان کد نهایی را این گونه در نظر گرفت:

 

•    /** Represents fully opaque white.
•    */
•    constexpr SkColor SK_ColorWHITE = SkColorSetARGB(0xFF, 0xFF, 0xFF, 0xFF);

این کد نشان می دهد که وقتی حالت روشن فعال می شود، چنان چه Chrome OS نتوانست رنگ مشابه پس زمینه را تشخیص دهد، رنگ سفید را به عنوان رنگ پیش فرض به کار می گیرد. لازم به ذکر است که این مورد با کدهای SK_ColorBLACK تفاوت دارد.

یک کد کشف شده دیگر هم رنگ لانچر، قسمت جستجو، موارد پیشنهادی و . . . را به روشن تغییر می دهد. حالت تبلت Chrome OS هم به زودی از این قابلیت پشتیبانی خواهد کرد.

اما چرا حالت روشن برای Chrome OS مهم است؟

دو سال پیش مایکروسافت حالت روشن را به ویندوز آورد و macOS اپل هم از همان ابتدا دارای چنین قابلیتی بود بنابراین زمان آن فرا رسیده بود تا گوگل لایت مد را به Chrome OS بیاورد. اگر به اسکرین شات منتشر شده نگاهی بیندازید، متوجه خواهید شد حالت روشنی که در ادامه شاهد آن خواهیم بود، کاملاً با آن چیزی که الآن در سیستم عامل کروم می بینیم، متفاوت است. مثلاً، آیکون و متون آنها کنتراست زیبایی دارند.

شاید هنوز هم از خودتان بپرسید فایده حالت روشن در Chrome OS چیست؟. در پاسخ به این سؤال بیشتر سعی می کنیم در مورد مزایای این گزینه صحبت کنیم.

نحوه پخش و خوانایی متون یکی از مواردی است که به شدت به کنتراست میان متن و پس زمینه وابسته می باشد. به همین دلیل است که بسیاری از صفحات اینترنتی نوشته های سفید را روی پس زمینه تیره نشان می دهند.

برای روشن شدن هر چه بهتر این موضوع باید بگوییم که وقتی چشم انسان با نور زیادی مواجه می شود، مردمک آن به یکباره بسته خواهد شد تا نور کمتری دریافت کند ولی در فضاهای تاریک دقیقاً بر عکس این اتفاق رخ می دهد. با سالخورده تر شدن، مردمک چشم کوچکتر خواهد شد و اجازه نخواهد داد نور کافی در محیط های تاریک دریافت گردد. طبق اعلام دکتر جیسون هاریسون، کسانی که آستیگمات دارند، خواندن متون سفید رنگ روی پس زمینه های تیره را کار سختی می دانند به همین دلیل برای چنین افرادی باید صفحات به رنگ روشن طراحی شوند.

گوگل با در نظرگیری این واقعیت، سعی کرده با روشن کردن Chrome OS خوانایی متون را به کار ساده تری تبدیل کند. در این میان، شاید برخی از شما حالت تیره را بیشتر ترجیح دهید.

 

اما دارک مد Chrome OS کجاست؟
    
به صورت خلاصه بگوییم که در دست تولید است. البته برخی از قسمت های Chrome OS فعلاً از دارک مد پشتیبانی می کنند اما به خاطر سخت بودن تولید چنین گزینه ای، طبیعی است که عرضه آن کمی طول بکشد. در واقع چند سال پیش بسیاری از کروم بوک ها به خاطر مشکلاتی که در کدهای دارک مد وجود داشت هنگ می کردند و حالا به منظور جلوگیری از رخ دادن چنین اتفاقاتی، گوگل تصمیم گرفته با طمانینه این ویژگی را تولید کند.

شاید بتوانیم با اطمینان بگوییم حالت تیره و روشن Chrome OS به طور همزمان عرضه می شوند اما تاریخ دقیقی برایشان مشخص نشده است. واقعیتی که باید قبول کنیم این است که Chrome OS از سال 2011 تا کنون امکانات متعددی دریافت کرده و حالا اضافه شدن دارک یا لایت تم به آن کمک خواهد کرد تا به یک سیستم عامل مستقل تبدیل گردد.

فعالسازی حالت روشن در نسخه آزمایشی Chrome OS

یکی از مهندسان نرم افزاری سایت های خبری، با دستکاری کدهای مخفی Chrome OS آزمایشی، توانست حالت روشن را فعال کند.

بر اساس اسکرین شات به دست آمده، حالت روشن Chrome OS هنوز در مراحل ابتدایی تولید به سر می برد بنابراین بسیاری از امکانات آن کامل نیستند برای مثال، ساعت همچنان با رنگ تیره نشان داده شده است. به علاوه، لانچر و منوی اپلیکیشن ها هم با لایت تم سازگار نیستند.

 

 
منبع: androidpolice.com 
نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 47732 گروه خبری: اخبار نرم افزار منبع خبر: سافت گذر تاریخ خبر: 1399/07/03 تعداد مشاهده: 2599
سافت گذر