کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9158 | مشاهده و دانلود: 735129164 | آخرین بروزرسانی: 1403/02/05 | اعضاء: 316239 | نظرات: 37885
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا و وفات حضرت عبدالعظیم حسنی علیهما السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

خبر افشای کدهای ویندوز ایکس پی به صورت غیررسمی تأیید شد

به گزارش سافت گذر، در روزهای ابتدایی هفته جاری خبر دادیم که کدهای ویندوز ایکس پی، ویندوز سرور 2003 و چندین سیستم عامل دیگر در اینترنت فاش شده اند. این کدها که 42.9 گیگابایت حجم داشتند، در سایت 4chan که یکی از مراجع آنلاین گروه های برنامه نویسی افراطی است، در دسترس قرار گرفتند. محتوای این فایل شامل کدهای ویندوزهای 2000، Embedded، NT، ایکس پی و سرور 2003 بود. در این فایل ها همچنین، منابع کدنویسی اولین نسل ایکس باکس، MS-DOS و چندین قسمت ویندوز 10 وجود داشت.

ویندوز ویندوز ایکس پی مایکروسافت سیستم عامل سیستم عامل ویندوز

در حالی که مایکروسافت هنوز این اتفاق را رسماً تأیید نکرده ولی چندین متخصص فناوری اطلاعات اعلام کرده اند که این کدها کاملاً سالم هستند. البته بسیاری از این کدها در سال های قبل فاش شده بودند اما حالا به نظر می رسد مجموعه ای از آنها به دست کاربران رسیده اند.

برای مثال، بعضی از کدهای برنامه نویسی ویندوز 10 در سال 2017 و چندین فایل NT ویندوز هم در روزهای ابتدایی سال جاری فاش شدند. سایر کدها هم به سال 2010 مربوط می شوند. تنها موارد جدید موجود در این فایل، کدهای ویندوز ایکس پی، سرور 2003 و 2000 می باشند.

فاش کننده این کدها مدعی شده که بسیاری از منابع کدنویسی سیستم عامل ها مدتی است توسط نگه دارندگان شخصی اطلاعات، ذخیره شده اند.

چندین متخصص فناوری اطلاعات به یکی از سایت های خبری گفته اند که کدهای مربوط به سیستم عامل های نامبرده هیچ گاه مخفی نبوده اند. آنها همچنین اعتقاد دارند که فایل ها را گروهی از جمعیت های دانشگاهی فاش کرده اند.

مایکروسافت همواره و به دلایل امنیتی و آموزشی، اجازه دسترسی به کدهای سیستم عامل هایش را به دولت ها داده تا دانشگاهیان بتوانند تحقیقات علمی خود را انجام دهند. بر این اساس، شاید این اطلاعات برای عامه مردم جذاب باشد ولی برای تولیدکنندگان نرم افزار زیاد اتفاق تازه ای نیست.

یکی از کاربران در سایت HakerNews می نویسد:«« همه فایل ها چند سالی می شود در دسترس قرار داشته اند. به خصوص آنکه هر کسی با ایمیل آموزشی دارای پسوند .edu می توانست آنها را دانلود کند»».

به علاوه، این افشای اطلاعات چندین مشکل دارد. دلیل آن هم این است که اولاً 4chan که خودش یکی از مراجع آنلاین طراحی تئوری های خرابکارانه می باشد، آنها را منتشر کرده است. در لابلای این فایل ها، چندین ویدیو از بیل گیتس وجود داشت که در مورد نظریات توطئه های آنلاین سخن می گفت.

ویندوز ویندوز ایکس پی مایکروسافت سیستم عامل سیستم عامل ویندوز

حال فرقی نمی کند که این افشای اطلاعات عمدی بوده یا غیر عمد؛ چیزی که بر همه مشخص است این است که کدها کارآمد هستند. با این وجود، هنوز مشخص نیست آیا کاربران می توانند با دستکاری کدها، بار دیگر ویندوز ایکس پی و ویندوز سرور 2003 را راه اندازی نمایند یا خیر. مطمئناً این اتفاق چندین روز به طول خواهد انجامید مگر اینکه خودِ مایکروسافت تصمیم بگیرد در این مورد شفاف سازی کند.

برخی از سایت های خبری اعلام کرده اند که با افشای کدهای مربوط به ویندوز ایکس پی، کاربران این سیستم عامل در خطر حملات بدافزارها هستند. البته باید واقع بین باشیم زیرا از زمانی که مایکروسافت تصمیم گرفت پشتیبانی از پلتفرم نامبرده را خاتمه دهد، این افراد همواره در معرض خطر بوده اند. ضمن اینکه تعداد آنها حالا تقریباً 1 درصد استفاده کنندگان از ویندوز می باشد. بر این اساس، هیچ هکری خودش را زحمت نخواهد داد تا بخواهد به ویندوز ایکس پی حمله کند.

 

 
منبع: zdnet.com
نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 47772 گروه خبری: اخبار امنیت و ویروس منبع خبر: سافت گذر تاریخ خبر: 1399/07/10 تعداد مشاهده: 3035
سافت گذر