کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9160 | مشاهده و دانلود: 735293501 | آخرین بروزرسانی: 1403/02/06 | اعضاء: 316260 | نظرات: 37883
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا و وفات حضرت عبدالعظیم حسنی علیهما السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

باج افزار جدیدی که داده های شخصی شما را به گروگان می گیرد

به گزارش سافت گذر، باج افزار در دنیای گوشی های هوشمند این گونه کار می کند که همچون گروگان گیر داده های کاربران را به سرقت می برد و برای بازگرداندن آنها تقاضای پول می کند در غیر این صورت تهدید خواهد کرد که آنها را انتشار خواهد داد. روش دیگر هم آن است که هکر کاری می کند تا کاربر نتواند به اطلاعات شخصی اش دسترسی یابد. فرقی ندارد که بزهکار کدام شیوه را به کار می گیرد زیرا هر دو مذموم و به نوعی اخاذی محسوب می شود.

باج افزار بدافزار مایکروسافت اندروید iOS

 

پنج شنبه هفته گذشته، تیم تحقیقاتی مایکروسافت 365 دیفندر در یک پست وبلاگی جدیدترین باج افزار را معرفی کرد. در این پست به باج افزاری اشاره شده که پیچیده بوده و از تکنیک های ناب و تازه برای دسترسی به اطلاعات استفاده می کند که پیش از این مشابهش را در سایر پلتفرم ها دیده بودیم. این بدافزار که توسط تیم مایکروسافت دیفندر کشف شده، جدیدترین عضو باج افزارها می باشد که مدتی می شود در گوشی ها به صورت توقف ناپذیر فعال بوده است. برنامه های آلوده به آن در سایت های جعلی میزبانی شده اند و خود را به عنوان اپلیکیشن ها، بازی ها و یا ویدیو پلیرها جا می زنند. تازه ترین موردی که توجه محققان را جذب خودش کرده، موردی است که مشخصات پیچیده و مشکوکی دارد و در عین حال در برابر بسیاری از تدابیر امنیتی مقاوم است و به همین دلیل به راحتی نمی توان آن را تشخیص داد.

برای جلوگیری از فعالیت این باج افزار، کدهایی نوشته شده تا این برنامه نتواند به نمایشگر دسترسی یابد. نسخه های قدیمی تر آن هم از مجوزی به نام SYSTEM_ALERT_WINDOW بهره می گرفتند که امکان رد کردن را نداشته است. این بدافزار که در اصل برای مجوزهای هشدار و خطا طراحی شده بود، سبب می شود تا هکرها بتوانند به زور از دستگاه مجوزها را دریافت کنند و کنترل نمایشگر را در دست بگیرند. در نتیجه کاربران نخواهند توانست از گوشی شان استفاده نمایند مگر اینکه پولی به باج افزار بدهند. گوگل هم به منظور مقابله با این بدافزار، مجوز گفته شده را مسدود کرد و آن را در دسته مجوزهای فوق خطرناک قرار داد. این یعنی به جای یک صفحه، کاربران باید به صفحات مختلف بروند و دسترسی های یک برنامه را تأیید کنند.

برخی از هکرها هم سعی کردند با دستکاری ویژگی های تنظیمات دسترسی از این بدافزار سود ببرند اما خوشبختانه امکان شناسایی آنها فراهم بود. این باج افزارها اعلانات تماس و روش تماس بازگشتی را مورد استفاده قرار می دادند. ترکیب این دو شیوه سبب فعال شدن باج افزار می شد. تیم تحقیقاتی مایکروسافت 365 دیفندر می گوید که هنوز زمان زیادی تا پایان عمر این بدافزار وجود دارد. در واقع کدهای کشف شده از یک ماژول یادگیری ماشینی منبع باز بهره برده اند تا توسعه دهندگان بتوانند تصاویر را با توجه به اندازه نمایشگرها تغییر دهند.

برای مثال، TinyML مدلی است که می توان با استفاده از آن اطمینان حاصل کرد آیا عکسی با نمایشگر یک دستگاه سازگار است یا خیر. در این میان، باج افزار کشف شده با مدل مذکور اطمینان حاصل خواهد کرد زمینه لازم برای وارد کردن کدهای مخرب فراهم شده است بنابراین کاربران با کوچکترین بی توجهی امکان دارد در دام بیفتند. دیگر جنبه مهم این باج افزار موبایلی این است که زمینه را برای حملات سایبری آتی فراهم می کند.

تانمی گاناچاریا، مدیر تیم تحقیقاتی مایکروسافت دیفندر می گوید:«« مهم است که همه کاربران از وجود بدافزاری که همه جا هست و مخصوص همه دستگاه های متصل به اینترنت می باشد، باخبر باشند. تلاشی که هکرها انجام می دهند تا از قربانیان خود اخاذی کنند، سبب می شود بتوانند به هدفی که دارند برسند. آنها از هر روشی که باور دارند می توانند از طریق آن به درآمد برسند، دریغ نخواهند کرد. بنابراین باید همیشه مطمئن باشیم که داده هایمان دست این افراد نمی افتند»».

 

 
منبع: phonearena.com 
نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 47848 گروه خبری: اخبار امنیت و ویروس منبع خبر: سافت گذر تاریخ خبر: 1399/07/23 تعداد مشاهده: 2194
سافت گذر