کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9160 | مشاهده و دانلود: 735129164 | آخرین بروزرسانی: 1403/02/06 | اعضاء: 316240 | نظرات: 37885
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا و وفات حضرت عبدالعظیم حسنی علیهما السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

آشنایی با پردازش ها و فرآیندهای در حال اجرا در ویندوز؛ قسمت دهم

روز گذشته قسمت نهم مجموعه خبری آشنایی با پردازش ها و فرآیندهای در حال اجرا در ویندوز را منتشر کردیم و امروز قصد داریم دهمین قسمت را انتشار دهیم پس با سافت گذر همراه باشید.

ویندوز ویندوز 10 مایکروسافت سیستم عامل آموزش ویندوز 10

منظور از فرآیند wsappx چیست؟

Wsappx یکی از فرآیندهای ویندوز 8 و 10 است که در پس زمینه اجرا می شود و امکان دارد مقداری از حافظه و CPU را اشغال کند. این پردازش به ویندوز استور و پلتفرم اپلیکیشنی Universal مایکروسافت مرتبط است.

ویندوز ویندوز 10 مایکروسافت سیستم عامل آموزش ویندوز 10

فرآیند wsappx دو سرویس پس زمینه ای جداگانه دارد. هم در ویندوز 8 و هم در ویندوز 10 AppXSVC دیده می شوند ولی در ویندوز 10 سرویس ClipSVC و در ویندوز 8 سرویس WSService به چشم می خورند.

اگر دیدید wsappx در تسک منیجر اجرا می شود، با توجه به ویندوزی که استفاده می کنید، شاهد فعالیت یکی از سرویس های آن نیز خواهید بود. این سرویس ها وظیفه نصب، حذف، آپدیت و تأیید مجوزهای نرم افزارهای دانلود شده از استورها را بر عهده دارند.

AppXSVC چیست؟

ویندوز ویندوز 10 مایکروسافت سیستم عامل آموزش ویندوز 10

AppXSVC باعث اجرای نرم افزارهای استور خواهد شد به طوری که در پایان اسامی آنها پسوند .AppX نوشته می شود.

به عبارت دیگر، این فرآیند برای نصب، لغو نصب و آپدیت اپلیکیشن های استور به کار خواهد رفت. ویندوز به طور اتوماتیک این نرم افزارها را در پس زمینه آپدیت می کند بنابراین بسیاری از برنامه ها نظیر Mail، Paint 3D و . . . از آن تأثیر می پذیرند.

این در حالی است که نرم افزارهای سنتی و معمولی از حافظه و CPU رایانه برای اجرا، لغو نصب و آپدیت شدن استفاده می کنند. تنها تفاوت این است که برنامه های دانلود شده از استور، داده های مورد نیاز خود را از طریق AppXSVC دریافت خواهند کرد.

حال اگر می بینید بعضی وقت ها که اپلیکیشنی از استور دانلود یا نصب نکرده اید ولی AppXSVC فعالیت می کند، دلیلش آن است که نرم افزارهای پیش فرض ویندوز دارند در پس زمینه آپدیت می شوند.

ClipSVC چیست؟

ویندوز ویندوز 10 مایکروسافت سیستم عامل آموزش ویندوز 10

در ویندوز 10، سرویس پس زمینه ClipSVC پشتیبانی از زیرساخت های استور را بر عهده دارد. آن طور که مایکروسافت می گوید، اگر این سرویس را غیرفعال کنید، برنامه های خریداری شده از استور درست کار نخواهند کرد.

این سرویس چندین کار انجام می دهد تا اپلیکیشن های استور به درستی اجرا شوند. همانگونه از توضیحات مایکروسافت برداشت می شود، ClipSVC وظیفه تأیید و مدیریت مجوز اپلیکیشن های خریداری شده را بر عهده دارد. لازم به ذکر است که مایکروسافت بیش از این توضیح دیگری ارائه نکرده است.

WSService چیست؟

ویندوز ویندوز 10 مایکروسافت سیستم عامل آموزش ویندوز 10

WSService در ویندوز 8 همان کاری را می کند که ClipSVC در ویندوز 10 انجام می دهد. در واقع دو سرویس نامبرده کارایی یکسانی دارند.

بر این اساس، این فرآیند فرقی با ClipSVC ندارد و فقط اسم آن با چیزی که در ویندوز 10 می بینیم، متفاوت است.

چرا wsappx  مقدار زیادی از CPU را اشغال می کند؟

سرویس wsappx تنها زمانی مقدار قابل توجهی از CPU را اشغال می کند که رایانه دارد اپلیکیشن های دانلود شده از استور را نصب، لغو نصب و یا آپدیت می نماید.

اگر واقعاً اصراری به استفاده از این نرم افزارها ندارید، می توانید از ویندوز استور بخواهید آنها را به صورت خودکار آپدیت نکند. برای انجام این کار، مایکروسافت استور را اجرا و با کلیک کردن روی آیکون کاربر، گزینه Settings را زده و آپشن Update apps automatically را خاموش کنید.

ویندوز ویندوز 10 مایکروسافت سیستم عامل آموزش ویندوز 10

زمانی که قصد آپدیت اپلیکیشن های خود را دارید هم می توانید به استور بروید و با کلیک روی آیکون پروفایل، آپشن Downloads and updates را بزنید. در ادامه اپلیکیشن هایی که نصب کرده اید به همراه آپدیت هایی که برایشان وجود دارد، نمایش داده خواهد شد.

این ترفند اجازه نخواهد داد سرویس wsappx در پس زمینه اجرا و اپلیکیشن ها را آپدیت کند بنابراین امکان بهره مندی از جدیدترین آپدیت ارائه شده برای نرم افزارها غیرممکن خواهد بود. لازم به ذکر است که زمانی که برنامه ها را به طور اتوماتیک به روزرسانی می کنید، از منابع سیستم نظیر CPU یا RAM استفاده خواهد شد.

مایکروسافت مدام نرم افزارهای ارائه شده همراه با ویندوز را آپدیت می کند به همین دلیل اگر شما از آنها استفاده می کنید، غیرفعالسازی این فرآیند را پیشنهاد نمی کنیم.

آیا می توان wsappx را غیرفعال کرد؟

شما نمی توانید این فرآیند را متوقف کنید زیرا به طور اتوماتیک در پس زمینه اجرا نمی شود و تنها زمانی فعال می گردد که به آن نیاز است. مثلاً یک اپلیکیشن دانلود شده از استور را اجرا کنید تا شاهد فعالیت ClipSVC باشید و یا مایکروسافت استور را اجرا نمایید تا ببینید که AppXSVC فعال شده است یا برنامه ای را نصب و لغو نصب کنید تا شاهد درگیر شدن منابع سیستم توسط AppX باشید.

ویندوز ویندوز 10 مایکروسافت سیستم عامل آموزش ویندوز 10

اگر سعی کردید wsappx را از تسک منیجر اجرا کنید، ویندوز هشدار خواهد داد که انجام این کار باعث غیرقابل استفاده یا از کار افتادگی رایانه خواهد شد. همچنین، در بخش Services راهی برای غیرفعالسازی wsappx وجود ندارد.

حتی اگر هم می توانستید این فعالیت را متوقف کنید، بهتر است این کار را انجام ندهید زیرا بخش مهمی از ویندوز 10 است. wsappx تنها زمانی فعال می شود که به آن نیاز می باشد و در مواقع فعال بودن هم حافظه کمی را مشغول می کند. بر این اساس، فقط هنگام نصب، لغو نصب و آپدیت اپلیکیشن های استور این فرآیند فعال می گردد که البته می توانید به ویندوز بگویید این کار را در پس زمینه انجام ندهد.

آیا ممکن است wsappx ویروس باشد؟

 

Wsappx بخشی از ویندوز 10 است. تا کنون گزارشی دال بر اینکه ویروس بوده به دستمان نرسیده ولی اگر همچنان می خواهید خیال خودتان را راحت کنید، می توانید از یک آنتی ویروس مناسب بهره گیرید.
 

آشنایی با پردازش ها و فرآیندهای در حال اجرا در ویندوز؛ قسمت اول

آشنایی با پردازش ها و فرآیندهای در حال اجرا در ویندوز؛ قسمت دوم

آشنایی با پردازش ها و فرآیندهای در حال اجرا در ویندوز؛ قسمت سوم

آشنایی با پردازش ها و فرآیندهای در حال اجرا در ویندوز؛ قسمت چهارم

آشنایی با پردازش ها و فرآیندهای در حال اجرا در ویندوز؛ قسمت پنجم

آشنایی با پردازش ها و فرآیندهای در حال اجرا در ویندوز؛ قسمت ششم

آشنایی با پردازش ها و فرآیندهای در حال اجرا در ویندوز؛ قسمت هفتم

آشنایی با پردازش ها و فرآیندهای در حال اجرا در ویندوز؛ قسمت هشتم

آشنایی با پردازش ها و فرآیندهای در حال اجرا در ویندوز؛ قسمت نهم

 
منبع: howtogeek.com 
 

 

نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 48243 گروه خبری: اخبار آموزشی منبع خبر: سافت گذر تاریخ خبر: 1399/10/03 تعداد مشاهده: 3274
سافت گذر