کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9145 | مشاهده و دانلود: 733735632 | آخرین بروزرسانی: 1403/01/28 | اعضاء: 316090 | نظرات: 37879
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت امیرالمومنین علی ابن ابی طالب علیه السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
 
[مشاهده نتایج]

معرفی کنتاکتور به زبان ساده

مشخصا برای عموم کنتاکتور یک کلمه ناآشنا می باشد ولی برای اهل فن، مهندسان این قطعه یکی از مهمترین و کاربردی ترین تجهیزات ساختمان به شمار می رود. در این مقاله که توسط تیم تحقیقاتی لایت هوم گرد آوری شده به زبان ساده این قطعه و کاربرد آن را برای شما همراهان گرامی بازگو می کنیم، تا برای عموم هم مشخص شود که این قطعه چقدر حیاتی و مهم می باشد.

کنتاکتور (Contactor) یک وسیله کنترلی الکترومکانیکی است، که برای ایجاد یا قطع ارتباط بین بار و منبع تغذیه استفاده می شود. به عبارت ساده تر یکی از پر مصرف‌ترین و پر کاربردترین تجهیزات برق صنعتی به شمار می رود. این قطعه همانند رله یک کلید مغناطیسی است که با اتصال یک جریان کوچک در ورودی، یک جریان بزرگ‌تر را در خروجی قطع و وصل می ‌کند. به عبارت ‌دیگر به جای اینکه ما توسط یک کلید و با دست عمل قطع و وصل را انجام دهیم، یک جریان کوچک را به ورودی کنتاکتور می ‌دهیم و این جریان کوچک باعث تحریک آن شده و کلید داخلی آن در حالت روشن قرار می ‌گیرد و وقتی‌ که جریان ورودی را قطع کنیم، کنتاکتور نیز قطع می‌ گردد. در واقع کار کنتاکتور قطع و وصل مدار قدرت با دریافت سیگنال از مدار فرمان است.

کنتاکتور چگونه عمل می کند؟

کنتاکتور های برق بر خلاف رله ها توان و ظرفیت عبور جریان بالاتری دارند و برای ظرفیت تحمل جریان بالاتری طراحی و ساخته شده اند. رله ها ظرفیت عبوری جریان پایینی دارند و به همین علت، بیشتر در مدارهای فرمان به کار می روند. ولی کنتاکتور ها به علت ظرفیت عبوری جریان بالا، بیشتر در مدارات قدرت استفاده می شوند. زمانی که اختلاف پتانسیل به دو سر بوبین (یک هسته مغناطیسی سیم پیچی شده است که وظیفه باز و بسته شدن کنتاکت نیروی مغناطیسی لازم برای اتصال تیغه های هادی را برعهده دارد) اعمال می گردد، بوبین یا سیم پیچ بر اثر عبور جریان دارای میدان مغناطیسی می گردد و همانند آهنربا قسمت متحرک هسته را به خود جذب می کند. در محل جذب کنتاکت هایی وجود دارند که با قطع و وصل شدن هسته، قطع و وصل می شوند و به صورت کلید عمل می نمایند. در داخل کنتاکتور برق دو عدد فنر موجود می باشد، که هنگام قطع بودن بوبین کنتاکتور، وظیفه برگرداندن قسمت متحرک به حالت عادی را بر عهده دارند. بنابراین کنترل جریان برق به راحتی انجام می گردد.

بهترین کنتاکتور را از کجا تهیه کنیم؟

کنتاکتور همان طور که در بالا توضیح داده شد یکی از اصلی و پرکاربرد ترین تجهیزات برقی در صنعت و همچنین در برج ها و مکان های تجاری بزرگ می باشد و رکن اصلی به شمار می آید. بنابراین باید در نظر داشت خرید و تهیه این قطعه بسیار قابل توجه است. زیرا کیفیت و استاندارد در این قطعات حرف اول را در ایمنی بیان می کند شرکت لایت هوم برای شما خریداران گرامی این امکان را فراهم کرده است، که به راحتی با مراجعه به https://www.lighthome.ir/ تمامی برند و مدل های کنتاکتور را مشاهده نموده و با توجه به نیاز مجموعه خود آن را خریداری نمایید. در ضمن برای شما خریداران گرامی این تدبیر اندیشه شده است که در صورت بروز هر گونه سوال و مشکلی بتوانید با همکاران فروش و فنی ما در لایت هوم تماس حاصل فرمایید، تا با خیال آسوده بهترین خرید ممکنه را داشته باشید.

کنتاکتور به چند دسته تقسیم میشود؟

کنتاکتور ها به دو تیپ AC و DC تقسیم می شوند، که هر کدام به کنترل بار مغناطیسی، بار مقاومتی و بار اهمی می پردازند. جالب است بدانید که کنتاکتور ها علاوه بر تیپ به دو دسته تک فاز و سه فاز نیز تقسیم می گردند. کنتاکتور کمکی (تیغه کمکی کنتاکتور) لوازم جانبی بوده، که به ‌صورت جداگانه به کنتاکتور متصل می‌شود و برای استفاده در مدار فرمان کاربرد دارد. این قطعه کمکی برای انجام توابع اضافی مربوط به کنترل کنتاکتور استفاده می شوند و در برخی کنتاکتور ها موجود نیست و باید آن را به صورت جدا تهیه کنید و به آن وصل کنید که در برخی به جلوی کنتاکتور و برخی دیگر در کنار آن وصل می شود. قیمت کنتاکتور معمولا بر اساس نوع کنتاکتورها و قدرت قطع جریان آنها تعیین می شود.

سوئیچ تیغه چاقویی

کنتاکتور های تیغه چاقویی قدیمی ‌ترین نوع کنتاکتورها هستند که برای خاموش و روشن کردن موتور های برقی مورد استفاده قرار می ‌گیرد. این کنتاکتورها از نوار یا تیغه فلزی همراه با یک اهرم تشکیل شده‌اند. از اهرم برای بالا و پایین کشیدن نوارهای فلزی استفاده می ‌شود. کنتاکتور با سوئیچ تیغه چاقویی یک کنتاکتور دستی است و قطع و وصل سریع آن به صورت دستی بسیار دشوار است. همچنین امکان از بین رفتن کنتاکت‌ها نیز وجود دارد.

کنتاکتور دستی

کنتاکتورهای دستی این امکان را به ما می‌دهند تا در یک فضای کوچک‌تر با جریان بیشتری کار کنیم. کنتاکت‌های دو تکه اتصال را تقسیم کرده و دو مجموعه کنتاکت ایجاد می‌کنند. همان‌ طور که از نام این کنتاکتورها پیداست، نمی‌توان آن‌ها را با ریموت یا به صورت بی‌سیم کنترل کرد و باید به صورت دستی کنترل شوند. بنابراین، اپراتور به صورت دستی آن‌ها را روشن و خاموش می‌کند.

کنتاکتورهای مغناطیسی

طراحی این نوع کنتاکتورها در بین سایر انواع کنتاکتورها از همه پیشرفته‌تر است. این کنتاکتورها از نوع الکترومغناطیسی هستند و می‌توانند به طور خودکار کار کنند و برای روشن و خاموش کردن بار به مدار کنترل کوچکی نیاز دارند. بنابراین عملکرد این کنتاکتورها در مقایسه با کنتاکتورهای دستی بی خطر است. کنتاکتورهای مغناطیسی پرکاربردترین کنتاکتورها در کاربردهای صنعتی هستند. عملکرد کنتاکتورهای مغناطیسی به صورت الکترومکانیکی انجام می‌شود و به همین دلیل، برای برقراری ارتباط بین بار و منبع تغذیه، به مقدار بسیار کمی جریان نیاز دارند.

 

نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 48545 گروه خبری: رپورتاژ آگهی منبع خبر: لایت هوم تاریخ خبر: 1399/11/28 تعداد مشاهده: 2406
کلید واژه ها:
سافت گذر