کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9153 | مشاهده و دانلود: 734244389 | آخرین بروزرسانی: 1403/02/01 | اعضاء: 316166 | نظرات: 37881
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت امیرالمومنین علی ابن ابی طالب علیه السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

رتبه بندی بهترین نسخه های ویندوز

در طی 35 سال گذشته، مایکروسافت حداقل 30 نسخه از سیستم عامل ویندوز را منتشر کرده است ولی همه آنها با یکدیگر تفاوت هایی داشتند. حال امروز در سافت گذر می خواهیم بهترین ورژن ها را رتبه بندی کنیم؛ پس با ما همراه باشید.

ویندوز ویندوز 7 ویندوز 10 سیستم عامل مایکروسافت

معیارهای رتبه بندی

وقتی کسی می گوید یک چیزی بهترین است یعنی در آن می توان ویژگی های نوآوری، امکانات متعدد، پیشرو بودن و . . . را یافت. در واقع برای اینکه نسخه های مختلف ویندوز را رتبه بندی کنیم، سعی کرده ایم همین فاکتورها را در نظر بگیریم هرچند باز هم فرمول مشخصی برای انجام این کار وجود ندارد.

در واقع اگر می خواستید لیستی از بهترین نسخه های ویندوز تولید کنید، باید ورژنی را برمی گزیدید که بیشترین امکانات و کمترین باگ ها را دارد و بروزترین است. به عبارت دیگر نسخه ها را از قدیمی تر به جدیدتر رده بندی می کردید؛ کاری که مطمئناً بسیار خسته کننده می شد.

برای اینکه هم این کار جذاب تر شود و هم علمی تر، تنها نسخه های دسکتاپی ویندوز را در نظر گرفتیم بنابراین ورژن های ویندوز CE، ویندوز فون، ویندوز موبایل 10 و ویندوز RT را کنار گذاشتیم.

با این تفاسیر، بهترین نسخه های ویندوز به شکل زیر رتبه بندی می شوند:

10. ویندوز 3.0 (1990)

ویندوز ویندوز 7 ویندوز 10 سیستم عامل مایکروسافت

ویندوز 3.0 که بعضاً با عناوین مختلف نظیر ویندوز 2 ایکس، ویندوز 2.03، ویندوز 286، ویندوز 386 شناخته می شد در رایانه های قدیمی و کم قدرت با پردازنده های 386 کار می کرد. به علاوه، این سیستم عامل دارای رابط کاربری تقریباً سه بعدی و آیکون های زیبایی بود که توسط سوزان کار طراحی شده بودند. همراه با این پلتفرم، بازی محبوب Solitaire معرفی شد.

9. ویندوز 8 (2012)

ویندوز ویندوز 7 ویندوز 10 سیستم عامل مایکروسافت

تغییر همیشه سخت بوده است ولی ویندوز 8 توانست سنتی که خیلی از مردم از آن خسته شده بودند را تغییر دهد. بر خلاف نمرات ضعیفی که این سیستم عامل در نقد و بررسی ها دریافت کرد ولی ویندوز 8 نوآورانه ترین پلتفرم ساخت مایکروسافت پس از ویندوز 95 به شمار می رفت که توانایی رقابت کردن با سیستم عامل دستگاه های لمسی مانند آیپدها را داشت. نتیجه این نگرش آن شد که توانستیم ویندوز 8 را هم در تبلت ها و هم رایانه های دسکتاپی اجرا کنیم. با همه اینها، کاربران ویندوز آن طور که انتظار داشتند به خواسته های خود نرسیدند زیرا به عقیده آنها کنار گذاشتن استارت منو تصمیم اشتباهی بود اما با این حال، مایکروسافت بسیاری از مشکلات ویندوز 8.1 را از بین برد. در واقع ویندوز 8 نوعی دیگر از ویندوز 7 بود که از نظر امنیتی بهتر شده بود.

8. ویندوز NT 4.0 (1996)

ویندوز ویندوز 7 ویندوز 10 سیستم عامل مایکروسافت

اگر ثبات ویندوز NT نسخه 32 بیتی و رابط کاربری دوست داشتنی ویندوز 95 را ترکیب کنید، چیزی به دست می آورید به نام ویندوز NT 4.0. ثبات این سیستم عامل باعث شد تا بتواند سال های سال پلتفرم محبوب تجارت ها و مراکز آموزشی باشد به طوری که خیلی از افراد تا سال 2003 تمایلی نداشتند که به سایر سیستم عامل ها آپدیت شوند. در واقع اگر حاضر بودید رابط کاربری مدرن و آپدیت های امنیتی را فراموش کنید، ویندوز NT 4.0 حتی برای امروز نیز کاربرد داشت.

7. ویندوز 98 SE (1999)

ویندوز ویندوز 7 ویندوز 10 سیستم عامل مایکروسافت

ویندوز 98 نوآوری های ویندوز 95 را با خود آورد و رابط کاربری آن را ارتقا داد و آن را منعطف تر کرد اما همچنان به سیستم قدیمی MS-DOS وفادار ماند. تا مدت ها هیچ رایانه گیمینگی نبود که از ویندوز 98 استفاده نکند زیرا این پلتفرم از بازی های DOS و Direct-X پشتیبانی می کرد. نسخه دوم این پلتفرم که در سال 1999 منتشر شد حاوی امکانات بیشتری بود که سبب گردید حتی پس از انتشار ویندوز XP خیلی ها همچنان از ویندوز 98 استفاده کنند. متأسفانه این پلتفرم در نهایت بسیار بی ثبات ظاهر شد اما همچنان یکی از ورژن های محبوب به شمار رفت.

6. ویندوز Workgroups 3.11 (1993)

ویندوز ویندوز 7 ویندوز 10 سیستم عامل مایکروسافت

ویندوز Workgroups دارای امکانات فوق العاده ویندوز 3.11 مانند فونت TrueType، پشتیبانی از فایل های چند رسانه ای، اجرا اسناد مختلف و . . . بود و حتی از تنظیمات شبکه نیز پشتیبانی کرد تا برای شرکت های کوچک یکی از بهترین سیستم عامل ها به شمار بیاید.

5. ویندوز 10 (2015)

ویندوز ویندوز 7 ویندوز 10 سیستم عامل مایکروسافت

ویندوز 10 با سروصدای بسیار معرفی شد و خیلی ها به خاطر تبلیغاتی که داشت و از آن جایی که مرتب آپدیت می شد، به مایکروسافت اعتراض کردند اما با گذشت زمان این شرکت مشکلات گفته شده را حل کرد و از پنج سال پیش تا کنون مدام این پلتفرم را آپدیت کرده است. امروز، ویندوز 10 به پختگی کامل رسیده و رقابت پذیر شده و با بیش از 1 میلیارد کاربر، یک سیستم عامل محبوب می باشد. حالا با جدیدترین نسخه، انتظار می رود این پلتفرم به رشدش ادامه دهد و تغییرات مثبتی داشته باشد.

4. ویندوز XP SP2 (2004)

ویندوز ویندوز 7 ویندوز 10 سیستم عامل مایکروسافت

حتی اگر رابط کاربری آبی و سبز ویندوز ایکس پی را دوست ندارید نیز مجبور هستید به خاطر ثبات این سیستم عامل آن را دوست داشته باشید. با این پلتفرم بسیاری از کاربران رایانه ها دیگر سیستم های MS-DOS و ویندوز 98 را کنار گذاشتند. در ادامه بسیاری از افراد پس از ترک ویندوز NT کاربر ویندوز XP شدند و همین افراد تا مدت زیادی به این سیستم عامل وفادار ماندند و تمایلی به آپدیت رایانه خود نداشتند.

3. ویندوز 95 (1995)

ویندوز ویندوز 7 ویندوز 10 سیستم عامل مایکروسافت

برای بسیاری از کاربران، ویندوز 95 مهمترین دلیلی بود که می بایست یک رایانه خرید. ظاهر این سیستم عامل زیبا و رابط کاربری آن آسان بود و استارت منو و تسک بار آن بسیار زیبا طراحی شده بود و از نظر کارایی توانست مکینتاش را پشت سر بگذارد. ویندوز 95 با خودش استانداردهای ویندوزی زیادی را آورد که از آن جمله می توانیم به فایل اکسپلورر، میانبرهای کیبوردی، سطل زباله، میانبرهای فایل ها، دسکتاپ مدرن و . . . اشاره کنیم. شیوه طراحی این سیستم عامل به گونه ای است که هر کسی که کاربر نسخه های مدرن ویندوز می باشد نیز می تواند همین حالا بدون هیچ مشکلی با آن کار کند. در آن زمان، سیستم های نرم افزاری انگشت شماری بودند که این قدر امکانات داشتند.

2. ویندوز 2000 (2000)

ویندوز ویندوز 7 ویندوز 10 سیستم عامل مایکروسافت

ویندوز 2000 یک شاهکار فراموش شده است که ترکیبی از ثبات و پختگی ویندوز بود به طوری که خیلی از کاربران برای اولین بار سراغ این سیستم عامل آمدند. برای کاربران حرفه ای اما، نتوانست زیاد جذاب باشد هرچند بر خلاف ویندوز NT یک پلتفرم مناسب برای مصارف خانگی بود. در آن همه آنچه نیاز داشتیم وجود داشت و از چنان ثباتی بهره می برد که خیلی ها تا سال 2009 که ویندوز 7 منتشر شد سراغ آن نیامدند.

1. ویندوز 7 (2009)

ویندوز ویندوز 7 ویندوز 10 سیستم عامل مایکروسافت

زمانی که ویندوز 7 عرضه شد، این سیستم عامل بهترین بازگشت مایکروسافت پس از فاجعه ویندوز ویستا به شمار رفت زیرا ویندوز ویستا حاوی باگ های زیادی بود و به خاطر اینکه رابط کاربری نسبتاً روانی داشت و به اقدامات امنیتی جدید مایکروسافت مجهز بود، نتوانست به محبوبیت دست یابد.

بر خلاف او، ویندوز 7 ثبات داشت و سریع تر اجرا می شد و مشکلات امنیتی اش کمتر بودند و رابط کاربری روانش نیز بهبود یافت تا پیچیدگی کمتری داشته باشد. در همین حال این سیستم عامل امکانات کاربردی ویندوز ویستا را آورد و به تعداد آنها افزود.

از جمله دلایل محبوبیت ویندوز 7 آن بود که بر خلاف ویندوز 10 تبلیغات یا بازی رایگان نداشت و کاربران را مجبور نمی کرد اکانت شان را با سرویس های حافظه ابری لینک کنند. در واقع هر وقت خودشان فکر می کردند مناسب است، سیستم عامل را به روز می کردند و به همین دلیل کامپیوتر راحت کنترل می شد. واقعیت آن است که هنوز خیلی ها از ویندوز 7 استفاده می کنند و به هیچ عنوان دوست ندارند آن را کنار بگذارند.

با این حال، از آن جایی که پشتیبانی از ویندوز 7 در ژانویه 2020 به پایان رسید و کاربران مجبور شدند به ویندوز 10 آپدیت کنند، باید دید آیا مایکروسافت هویت یکپارچه این سیستم عامل را حفظ خواهد کرد یا خیر. در حال حاضر باید ویندوز 7 را بهترین نسخه ویندوز بدانیم.

 

 
منبع: howtogeek.com 

 

نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 48800 گروه خبری: اخبار نرم افزار منبع خبر: سافت گذر تاریخ خبر: 1400/01/15 تعداد مشاهده: 4290
سافت گذر