کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9161 | مشاهده و دانلود: 735450834 | آخرین بروزرسانی: 1403/02/07 | اعضاء: 316283 | نظرات: 37883
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا و وفات حضرت عبدالعظیم حسنی علیهما السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

آشنایی با فرآیندها و پردازش های macOS؛ قسمت اول

اگر مدت زیادی را به بررسی بخش Activity Monitor سیستم عامل macOS اختصاص می دهید، متوجه شده اید که فرآیندها و پردازش های مختلفی در این بخش در حال انجام هستند. اما منظور از آنها چیست؟ آیا بستن آنها کار درستی است؟ با سافت گذر همراه باشید تا پاسخ این سؤال را بدهیم.

مک بوک macOS اپل مک بوک اپل سیستم عامل macOS

نکته: در گذشته فرآیندها و پردازش های در حال انجام در ویندوز 10 را به شما آموزش داده ایم.

منظور از kernel_task چیست و چرا اجرا می شود؟

اگر در Activity Monitor چیزی به نام kernel_task مشاهده می کنید، نباید زیاد نگران نباشید زیرا در واقع همان macOS است.

هر کرنل هسته پردازشی هر سیستم عامل است که رابط میان CPU، حافظه، سخت افزار و نرم افزار به شمار می آید. زمانی که شما مک بوک خود را روشن می کنید، اولین چیزی که فعال می شود کرنل است بنابراین هر آنچه در کامپیوتر انجام می گردد به خاطر حضور این رشته ها می باشد. Activity Monitor اما، تمامی این رشته ها را به عنوان کرنل نمایش می دهد.

اگر رایانه شما کند نیست و این فرآیند مموری و CPU مک بوک را اشغال کرده، نگران نباشید زیرا کاملاً عادی است. حافظه بلا استفاده توسط هر کرنل به کار گرفته می شود تا حافظه پنهان اجرا گردد. بر این اساس، به این نکته توجه داشته باشید که اجرای یک سیستم عامل مدرن نیازمند آن است که از قدرت CPU بیشتر استفاده شود.

در این بین اگر kernel_task مدام حافظه و منابع سیستم را اشغال می کند و سرعت مک بوک شما را کاهش می دهد، احتمالاً مشکل دارد. ری استارت کردن مک بوک تنها راه بی استارت کردن هر کرنل است و حتی برخی اوقات مشکلات به وجود آمده را از بین می برد. اما اگر این مشکل پابرجاست، در ادامه اطلاعات بیشتری به شما می دهیم.

اگر در حال انجام دادن کاری هستید که قدرت پردازشی زیادی نیاز دارد، احتمالاً علاقه پیدا کرده اید که به Activity Monitor سری بزنید و ببینید چه چیزی بیش از سایرین فعالیت می کند. در چنین مواقعی معمولاً kernel_task بیشتر از دیگر فرآیندها انرژی مصرف می نماید.

شاید به نظر شما این اتفاق زیاد خوشایند نباشد اما واقعیت آن است که خودِ مک بوک این کار را انجام می دهد تا بیش از حد داغ نشود. در صفحه پشتیبانی اپل نوشته شده است:«« یکی از کاربردهای kernel_task این است که دمای استفاده شده توسط CPU را تنظیم کند و قدرت آن را کمتر در اختیار برنامه ها و فرآیندهای بلا استفاده قرار دهد. به عبارت دیگر، kernel_task به اتفاقاتی واکنش نشان می دهد که سبب افزایش دمای پردازنده می شوند بنابراین به خودی خود مشکلی ندارد و وقتی دمای رایانه کاهش یافت، فعالیت آن نیز کاهش پیدا خواهد کرد»».

با این اوصاف، kernel_task همه قدرت CPU را اشغال نمی کند و فقط برای جلوگیری از داغ شدن مک بوک و اتلاف انرژی پردازنده به کار می رود و وقتی که فعالیت های سنگین تمام شدند، شرایط عادی خواهد شد.

یکی از برنامه هایی که از kernel_task بیش از حد استفاده می کند، فلش یا تب های مرورگرها می باشند. بهترین راه، لغو نصب یا غیرفعالسازی فلش برای جلوگیری از بروز این مشکلات است. این کار سبب خواهد شد فلش دیگر قدرت پردازنده را اشغال نکند.

چنان چه هنوز هم فکر می کنید kernel_task انرژی زیادی را مصرف می کند، باید احتمال دهید که یک نرم افزار متفرقه سبب مصرف بیش از حد قدرت پردازنده شده است. معمولاً دلایل رخ دادن این اتفاقات افزونه های متفرقه ای به نام ktexs در macOS می باشند. این ماژول ها که همزمان با درایورهای سخت افزاری و بعضی نرم افزارها عرضه می شوند، مستقیماً با کرنل ها درگیر می شوند. یک ktexs مشکل دار می توانند سبب اتلاف انرژی بسیار زیادی از مک بوک گردد.

مک بوک macOS اپل مک بوک اپل سیستم عامل macOS

برای بررسی این موضوع، مک بوک خود را در حالت امن (Safe Mode) راه اندازی کنید. یکی از گزینه های مخفی رایانه های ساخت اپل که هر کسی باید از آن آگاه باشد، حالت امن می باشد. برای بهره مندی از آن می بایست مک بوک را خاموش و همزمانی که دکمه شیفت را نگه داشته اید، آن را روشن کنید تا وقتی راه اندازی شد، عبارت Safe Mode را در صفحه ببینید.

مک بوک macOS اپل مک بوک اپل سیستم عامل macOS

Safe Mode عاری از هرگونه ktexs متفرقه خواهد بود بنابراین اگر مک بوک شما مشکلی در حالت امن ندارد، احتمالاً مشکل آن را شناخته اید. بر این اساس، هر نرم افزار یا درایور متفرقه را لغو نصب کنید و ببینید آیا مشکل از بین رفته است یا خیر.

چنان چه می خواهید در این مورد اطلاعات بیشتری به دست آورید، می توانید از Etrecheck بهره ببرید تا لیستی از ktexsهای نصب شده در مک بوک را به شما نشان دهد. هر آنچه که فکر می کنید ممکن است مشکل ساز باشد را لغو نصب کنید. در غیر این صورت، برای حل قطعی مشکل، به تعمیرکار رسمی مراجعه نمایید.

دیگر راهکارها

اگر همچنان با این فرآیند مشکل دارید، چند روش دیگر نیز هست که می توانید آنها را هم امتحان نمایید.

برخی اوقات ری استارت کردن NVRAM در مک بوک چاره ساز است. در اینجا باید مک بوک خود را اسکن کنید و ببینید آیا بدافزار دارد یا خیر. به علاوه، برخی از موارد بدون کاربرد استارتاپی را هم غیرفعال نمایید تا سرعت کامپیوتر بیشتر شود.

اگر هم هیچکدام از این روش ها پاسخگو نبود، بهترین کار نصب macOS از ابتدا خواهد بود. مطمئناً این راهکار آخرین راه حل پیشنهادی می باشد.

منظور از hidd چیست و چرا اجرا می شود؟

شاید وقتی Activity Monitor را مشاهده می کنید، اصلاً اثری از hidd نباشد اما واقعاً منظور از این فرآیند چیست و چه کاربردی دارد؟

فرآیند hidd مشکل ساز نیست و بخشی از macOS می باشد. نام غلط انداز آن هم مخفف Human Interface Device Daemon است. این فرآیند تمامی جابه جایی های ماوس و کیبورد را بررسی می کند و این یعنی برای اینکه بتوانید از مک بوک خود استفاده کنید، وجودش مهم است. سایر دستگاه ها مانند دسته های بازی ها و . . . نیز توسط این پردازش مدیریت می شوند.

خیلی کم پیش می آید که hidd مشکل ساز باشد ولی هیچ چیز بعید نیست.

برخی اوقات کاربران macOS گزارش می دهند که hidd مموری و CPU را بیش از حد درگیر کرده است. در اکثر مواقع، ری استارت کردن مک بوک مشکل را حل می کند. حتی امکان غیرفعال کردن آن مستقیماً از خودِ Activity Monitor هم وجود دارد. پس از اینکه این کار را انجام دادید، به مدت کوتاهی ماوس و کیبورد غیرفعال خواهند شد ولی macOS دوباره این فرآیند را اجرا می کند و همه چیز عادی خواهد شد.

در این میان، چنان چه منابع رایانه بیش از حد مصرف می شوند، احتمالاً یک نرم افزار متفرقه مشکل ساز شده است. اگر اخیراً درایور جدیدی برای یک دستگاه ورودی مانند ماوس و کیبورد نصب کرده اید، احتمال می دهیم که همین موضوع مشکل ایجاد کرده است. بهترین کار هم لغو نصب آن نرم افزار می باشد.

مک بوک macOS اپل مک بوک اپل سیستم عامل macOS

اگر می خواهید بدانید که چه چیزی از به حالت اسلیپ رفتن مک بوک جلوگیری می کند، بد نیست بدانید که دلیل اتفاق فرآیند hidd است. در واقع وقتی ماوس و کیبورد را تکان می دهید، این پردازش از خاموش شدن رایانه جلوگیری خواهد کرد.

در این بین، همیشه hidd دلیل روشن ماندن کامپیوتر نیست و برخی اوقات ممکن است دلیل دیگری وجود داشته باشد. برای بررسی این موضوع، بهتر است سراغ دیگر فرآیندها بروید که در روزهای آتی به شما معرفی می کنیم.

 

 
منبع: howtogeek.com 
نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 48950 گروه خبری: اخبار آموزشی منبع خبر: سافت گذر تاریخ خبر: 1400/02/13 تعداد مشاهده: 2876
سافت گذر