کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9157 | مشاهده و دانلود: 734593787 | آخرین بروزرسانی: 1403/02/04 | اعضاء: 316218 | نظرات: 37882
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت امیرالمومنین علی ابن ابی طالب علیه السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

انتخاب بین دو راهی سروو موتور و استپر موتور

در دنیای امروزی که انسان‌ها به دنبال انجام مسئولیت‌های خود، به راحتی هرچه تمام‌تر و بدون زحمتِ زیاد هستند، طبیعی است که انجام دستی و روتینِ این وظایف را، کسل کننده و وقت گیر بدانند. از آنجایی که انسان ممکن الخطاست، کم دقتی و بی دقتی در امور و فراموشی تعدادی از این وظایف، امری طبیعی است. همچنین با توجه به کمبود زمان، عجیب نیست که بیشتر اوقات در روندِ انجام این مسئولیت‌ها، دچار مشکل شود. آیا موافقید که هیچ شغلی از این قبیل مشکلات در امان نیست؟

به لطف هوشِ راحت طلب انسان‌ها، دستگاه‌ها و ماشین آلات هوشمندی برای افزایش دقت و سرعت در همه‌ی صنایع از جمله صنعت برق و الکترونیک،  اختراع و تولید شده‌اند که از شدت این مشکلات کاسته و گاها آنها را حل می‌کنند. از مهم ترینِ اختراعات در این حوزه، الکترو موتورهای صنعتی هستند. از جمله این الکترو موتورها می‌توان به استپر موتور و سروو موتور اشاره کرد. استپ موتورها حرکت پله‌ای داشته و از آنجایی که در گام هایی دقیق و قابل تکرار حرکت می‌کنند، در مواردی که نیاز به تکرار مداوم یک عمل بدون نیاز به موقعیت یابی است مانند پرینترهای سه بعدی، دستگاه |CNC و... مورد استفاده قرار می‌گیرند. ربات‌ها، نمونه‌هایی دیگر از ماشین آلات دقیق و هوشمند هستند که رد پای آنها در بیشتر صنایع مشهود است. به عنوان مثال ربات‌های صنعتی در خطوط تولید، برای نظم و دقت بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند. از آنجایی که ممکن است کوچکترین حرکت اشتباه این ربات‌ها، مخربترین اثرات را موجب شود، نیازمند یک موتور با دقت بالا هستند. استفاده از الکترو موتورهایی با دقت و سرعت بالا می‌تواند از این خطاها جلوگیری کند. سروو موتور از جمله الکترو موتورهای فیدبک داری است که در ربات‌های صنعتی، آسانسور، دستگاه‌های CNC و آنتن‌های هوایی، نوار نقاله و... مورد استفاده قرار می‌گیرد. سرو موتورها، موتورهای الکتریکی هستند که حرکت چرخشی به دور یک شفت دارند و بازوی متصل به شفتِ آن را می‌توان با زاویه و جهتِ حرکت دلخواه، با سرعت مد نظر، جابه جا کرد. به طور کلی به موتورهایی که به سرعت به سیگنال خطا پاسخ داده و سریعا به بار، شتاب می‌دهند، سروو موتور گفته می‌شود. نسبت گشتاور به اینرسی (T/J)  یک جنبه بسیار مهم یک سروو موتور است، زیرا موتور با این فاکتور شتاب می‌گیرد. شفت خروجی این موتور قابلیت جابه‌جایی به موقعیت، سرعت و زاویه‌ی خاصی را دارد که یک موتور عادی قادر به انجام آ‌ن نیست. 

حال این سوال مطرح می‌شود که وقتی یک استپر موتور با قیمت مناسب‌تر در اختیار داریم، چرا برای سروو موتور هزینه کنیم؟

سروو موتورهای صنعتی، موتورهایی از یک مکانیسم حلقه بسته (Close Loop) و فیدبک دار (سنسور) هستند. سنسوری که برای ارسال فیدبک موقعیت در سروو موتور صنعتی تعبیه شده است، انکودر است. در نتیجه با استفاده از انکودر، موقعیت دقیق بازوی متصل به شفت به سروو درایو ارسال شده و جهت حرکت، سرعت و زاویه دلخواه برای شفت، تنظیم می‌شود.

شاید بپرسید که با اتصال یک انکودر به استپر موتور می‌توان این وظیفه را انجام داد، چه نیازی به سرو موتور است؟

 نکته قابل توجه این است که تفاوت سرو موتور و استپر موتور در داشتن یا نداشتن انکودر خلاصه نمی‌شود. اگر تنها تمایزی که بین سروو موتور و موتور معمولی قائل هستید، فیدبک‌دار بودن آن است، با تقریب خوبی می‌توان این کار را انجام داد. اما از جمله تفاوت‌های دیگر آنها می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • گشتاور نوشته شده روی سروو موتور، گشتاور نامی آن است و سروو می‌تواند با جریان کشیِ بیشتر، تا 1.5 الی 2 برابر آن گشتاور را به صورت لحظه‌ای نیز تأمین کند اما گشتاور نامی نوشته شده روی استپ موتور، حداکثر گشتاوری است که می‌تواند داشته باشد.
  • استپر موتور با بالا رفتن دورش با افت گشتاور مواجه می‌شود و حداکثر دور آن 200 الی 300 دور بر دقیقه است؛ در صورتی که سرو موتور تا 3000 دور (حداکثر دور) می‌تواند با گشتاور نامی خود اعمال بار کند.
  • تعداد قطب در استپ موتورها عددی بین 50-400 است در صورتی که این عدد در سروو موتورها 4 الی 12 است.
  • در استپر موتورها چرخش شفت بدون فیدبک ولی با دقت انجام می‌شود در صورتی که سرو موتور دارای فیدبک برای موقعیت دهی شفت است.
  • بازده سروو موتورها در بازه‌ی زمانی کوتاه، بالاتر است.
  • صدای کمتر سروو موتور نسبت به استپ موتور از دیگر مزایای سروو موتور است.
  • نهایت سرعت استپر موتور 2000rpm است، در صورتی که سرو موتور قادر به حرکت با سرعت بیشتری است.
  • قیمت پایین‌تر استپ موتور نسبت به سرو موتور به این دلیل است که آهنرباهای به کار رفته در سروو موتور گرانتر هستند و استپ موتور به ندرت جعبه دنده دارد.
  • استپ موتور در سرعت‌های پایین‌تر دارای گشتاور بالاتر نسبت به سروو موتور با همان سایز است.
  • ساختار سروو موتور بسیار پیچیده‌تر از استپر موتور است.

حال که با مطالعه این متن، راجع به تفاوت سرو موتور و استپ موتور، به دید کلی رسیده‌اید؛ می‌توانید با مراجعه به بازارهای صنعتی همچون بازار حسن آباد، برای خرید موتور الکتریکیِ مناسب، اقدام کنید. به منظور تسهیل در امر خرید در شرایط کرونایی امروز و امکان مقایسه آنلاین قیمت محصولات، فروشگاه‌های اینترنتی معتبر در زمینه‌ی برق و الکترونیک، ایجاد شده‌اند و شما با مراجعه به آنها خریدی آسان و بی دردسر را تجربه خواهید کرد. فروشگاه اینترنتی پارتینه عرضه کننده‌ی انواع تجهیزات اتوماسیون صنعتی از معتبرترین برندهای جهان با مناسب‌ترین قیمت‌ها است.

نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 49181 گروه خبری: رپورتاژ آگهی منبع خبر: تسمینو تاریخ خبر: 1400/03/27 تعداد مشاهده: 3089
کلید واژه ها:
سافت گذر