کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9147 | مشاهده و دانلود: 733914552 | آخرین بروزرسانی: 1403/01/29 | اعضاء: 316109 | نظرات: 37880
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت امیرالمومنین علی ابن ابی طالب علیه السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
 
[مشاهده نتایج]

پنج دلیل ساده که دیگر نباید سراغ روت کردن گوشی هوشمند اندرویدی خود بروید!

مهم‌ترین و بزرگترین تفاوت میان اندروید و iOS را می‌توان امکان شخصی‌سازی گسترده موجود در اندروید دانست. روت کردن یکی از کارهایی است که استفاده از حداکثر قدرت شخصی‌سازی را برای کاربران اندرویدی به همراه دارد. روت کردن به کاربران اندرویدی امکان استفاده از اپلیکیشن‌هایی را می‌دهد که در صورت عادی اجازه نصب آن‌ها وجود ندارد. با این حال روت کردن کاملا عاری از خطر و مشکلات نیست، در ادامه با معایب روت کردن تلفن همراه آشنا خواهیم شد.

روت چیست و چه مزایایی دارد؟ روت به معنای ریشه و روت کردن عملی است که امکان تغییرات ریشه‌ای و عمیق را برایتان به همراه دارد. در واقع با روت کردن شما تبدیل به یک سوپر یوزر می‌شوید، سوپر یوزر کاربری است که امکان ایجاد تغییرات در فایل‌های سیسیتمی و مهم سیستم عامل را دارد. روت کردن مزایای بسیار زیادی را به همراه دارد، با این حال این کار خطرات خاص خود را نیز خواهد داشت.

۱. ابطال گارانتی دستگاه
گوشی‌های هوشمند از جمله وسایلی هستند که معمولا با گارانتی فروخته می‌شوند، هر گارانتی خدمات ویژه و خاص خود را دارد و از قوانین مشخصی برای ارایه خدمت پیروی می‌کند، با این حال یکی از اصول اکثر آن‌ها این است که دستگاه تا زمانی شامل گارانتی می‌شود که از حالت عادی خارج نشده است. روت کردن موجب خارج شدن دستگاه از وضعیت عادی می‌شود، به این ترتیب گارانتی تلفن همراه شما باطل خواهد شد، بنابراین پس از آن شرکت گارانتی دهنده از ارایه خدمات به دستگاه شما خودداری خواهد کرد.

باید توجه داشت که این موضوع در رابطه با شرکت‌های مختلف تفاوت زیادی دارد، زیرا برخی از شرکت‌ها ممکن است روت کردن دستگاه را ذیل موارد ابطال گارانتی حساب نکنند.

۲. بدافزارها

یکی از دلایلی که کاربران به دلیل آن اقدام به روت کردن گوشی هوشمند خود می‌کنند، نصب کاستوم رام است. در ابتدای معرفی اندروید، این سیستم عامل هم‌چون امروز قدرتمند و کامل نبود. رام‌های شخصی‌ یا همان کاستوم رام‌ها راهی برای دستیابی به نسخه‌های جدیدتر و یا امکانات بیش‌تر اندروید محسوب می‌شدند.

با این حال باید توجه داشت که کاستوم رام‌ها همیشه از جدیدترین وصله‌های امنیتی بهره‌مند نیستند، این موضوع به معنای آسیب پذیری بیشتر در برابر بدافزارها است. بنابراین اگر گوشی هوشمند شما از پچ امنیتی جدید اندروید استفاده نکند، می‌تواند توسط اپلیکیشن‌های مخرب، آلوده شود. علاوه بر این اگر در صدور اجازه دسترسی به اپلیکیشن‌های ناشناس احتیاط نکنید بدافزارها قدرت عمل بسیار بیشتری در دستگاه‌های روت شده خواهند داشت.

 

۳. بریک شدن دستگاه شما
بریک شدن تلفن همراه معمولا به معنای آسیب رسیدن به بخش نرم‌افزاری تلفن همراه و از کار افتادن آن است. این موضوع زمانی اتفاق می‌افتد که شم مطابق دستورالعمل روت کردن اقدام نکنید و یا یک فایل اشتباهی را نصب کنید. با توجه به اینکه روت کردن موجب از بین رفتن گارانتی دستگاه می‌شود، شما می‌بایست هزینه زیادی را برای تعمیر دستگاه خود بپردازید. شاید این موضوع را بتواند از جمله مهم‌ترین معایب روت کردن دانست.

 

۴. عدم دریافت آپدیت‌های اندروید

اگر تلفن همراه خود را روت کرده‌اید و از یک کاستوم رام استفاده می‌کنید، باید بگویم که باید با دریافت به‌روزرسانی خودکار خداحافظی کنید. نصب کاستوم رام به این معناست که شما تمام بخش نرم‌افزاری تولید کننده تلفن همراه را تغییر داده‌اید، بنابراین دیگر نمی‌توانید به‌روزرسانی‌های سیستم عامل و یا وصله‌های امنیتی را از سازنده تلفن همراه دریافت کنید، بلکه حالا توسعه دهنده رام باید وظیفه پشتیبانی و ارایه آپدیت را برعهده بگیرد.

این موضوع بدان معنا نیست که توسعه دهندگان رام در ارایه به‌روزرسانی کند هستند، بلکه از آن‌جایی که اکثر رام‌ها تنها به دلیل سرگرمی و بدون هدف تجاری ساخته می‌شوند، امکان پشتیبانی طولانی مدت از آن وجود ندارد.

علاوه بر این حتی اگر از کاستوم رام استفاده نمی‌کنید، گاهی آپدیت‌های رسمی روی دستگاه‌های روت شده نصب نخواهند شد.

 

۵. ناسازگاری با اپلیکیشن‌ها و امکانات

روت کردن دستگاه موجب می‌شود که کاربر بیشتر از یک استفاده کننده عادی، به تنظیمات دستگاه دسترسی داشته باشد، به همین دلیل ممکن است برخی از بخش‌های تلفن همراه دیگر کار نکند. به عنوان مثال پس از روت کردن تلفن همراه، ممکن است حسگر اسکنر اثر انگشت از کار بیفتد و یا برخی دیگر از امکانات در اختیار شما نباشد.

این موضوع به دلیل آن است که سیستم عامل تلفن همراه، دستگاه را هک شده فرض می‌کند و از برخی داده‌های شما محافظت خواهد کرد. هم‌چنین برخی از اپلیکیشن‌ها که موضوعات امنیتی در آن‌ها اهمیت زیادتری دارد، ممکن است دیگر قابل نصب نباشند، از جمله آن‌ها می‌توان به اپلیکیشن‌های بانکی و خدمات‌دهندگان پرداخت اشاره کرد.

 

روت کردن اما هنوز می‌تواند مفید باشد

با این حال هنوز هم می‌توان مزایای روت کردن را بر معایب آن ترجیح داد، روت کردن می‌تواند حس آزادی بیش‌تری را در شخصی سازی تلفن همراه خود به شما هدیه دهد. هم‌چنین با استفاده از برخی خدمات ارایه شده می‌توانید با روت کردن امنیت تلفن همراه خود را افزایش دهید، از جمله آن‌ها می‌توان به کرنل‌های دستکاری شده اشاره داشت.

با روت کردن می‌توانید برخی اپلیکیشن‌های حذف تبلیغات قدرتمند را نصب کنید. همچنین برخی از روت برای هک کردن بازی‌ها و دسترسی به منابع نامحدود در آن‌ها استفاده می‌کنند.

 

روت کردن یا نکردن تلفن همراه کاملا به خود شما بازمی‌گردد، در این مطلب تلاش کردیم تا با معایب روت کردن آشنا شویم.

نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 49259 گروه خبری: اخبار موبایل و تبلت منبع خبر: فارنت تاریخ خبر: 1400/04/28 تعداد مشاهده: 11499
کلید واژه ها:
سافت گذر