کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9167 | مشاهده و دانلود: 737834996 | آخرین بروزرسانی: 1403/02/13 | اعضاء: 316436 | نظرات: 37893
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و روز معلم گرامی باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

آموزش کامل پرورش و نگهداری قرقاول

آموزش پرورش قرقاول

پرورش قرقاول و درآمد حاصل از آن همواره مد نظر علاقه ‌مندان تکثیر پرندگان بوده است. این پرنده جالب در عین زیبایی، با داشتن گوشت خوش طعم و مفید در سفره غذایی خانوار نیز جا دارد. اما تا پیش از پرورش صنعتی و انبوه، تنها در نقش گوشت کمیاب و شکار مورد توجه بود.

این روزها و با اشراف عموم به خواص گوشت پرندگان، استفاده از گوشت قرقاول با استقبال خوبی از طرف آنها روبرو شده است. به همین دلیل پرورش این پرنده و تکثیر آن فرصت خوبی برای درآمد زایی است. این کار نیاز به تهیه مقدمات و دانش خاص دارد تا بهترین بازده را داشته و به ضرر منتهی نشود.

از روش ‌های متفاوتی مي‌توان به این کار دست زد. از جمله تهیه تعدادی قرقاول مولد و تکثیر آنها از طریق جوجه کشی که زمان پرورش قرقاول را کاهش می ‌دهد. از طرفی تهیه تخم نطفه دار و تولید جوجه قرقاول هم روش مفیدی برای این کار است.

برای هر دو این موارد نیاز به محاسبه فضای لازم و هزینه های جانبی هست. هم چنین لازم است سود نهایی از پرورش قرقاول در حد امکان برآورد شود. به این ترتیب احتمال بروز ضرر و زیان کاهش یافته و امکان افزایش بهره وری از این راه نیز افزایش می‌یابد.

یکی از راه های انجام این کار پیدا کردن روش‌های کسب درآمد از پرورش این پرنده زینتی و خوراکی است. بر خلاف اکثر پرندگان خوراکی، قرقاول از نظر زیبایی و جلوه ظاهری برای نگهداری شخصی و موزه پرندگان نیز خریدارانی دارد که مبالغ خوبی برای آن پرداخت می‌کنند. هم چنین راه اندازی شکارگاه مصنوعی این پرنده برای علاقه‌ مندان به شکار بسیار دلچسب بوده و طرفداران زیادی دارد.

در این مطلب به بررسی این موارد می‌پردازیم:

  • برای پرورش این پرنده به چه میزان فضا نیاز داریم؟
  • پرورش و تکثیر قرقاول تا چه حد سود آور است؟

با ما همراه باشید.

فضای مورد نیاز برای پرورش قرقاول

قرقاول نسبت به بسیاری از دیگر موارد پرنده مقاومی است. طبیعت بدن این پرنده با آب و هوای متنوع سازگاری بیشتری دارد. موضوعی که زحمت و هزینه پرورش و نگهداری آن را تا حدی کاهش می ‌دهد. برای مثال این پرنده در آب و هوای معتدل و فضای باز به ‌راحتی قابل نگهداری بوده و نیازی به صرف هزینه زیاد برای سرمایش و گرمایش مکان پرورش ندارد.

اما اگر قصد تکثیر آن در مناطقی با آب و هوای بسیار سرد یا گرم را دارید باید وسایل لازم برای این کار را تدارک ببینید. هم چنین قرقاول به فضایی باز جهت حرکت نیاز دارد. از آنجا که این پرنده طبع وحشی دارد، در فضاهای بسته و محدود راحت نبوده و رشد مناسبی نخواهد داشت. برای قرقاول که به زندگی گروهی عادت دارد، استفاده از یک محوطه بزرگ و فنس کشی شده زمینه رشد خوبی را فراهم می ‌کند.

فضای ایده‌آل در نظر گرفته شده برای هر ۳ پرنده تا حدود ۱ متر مکعب است. ارتفاع بلند منطقه توری کشیده نیز باعث راحتی بیشتر و رشد بهتر این پرنده می ‌شود. اما حتی در صورت نگهداری و پرورش قرقاول در فضای باز، لازم است تدارک مناسب برای آب و هوای ناملایم را دیده و فضایی سرپوشیده برای چنین روزهایی داشته باشید. جایی که نور، دما و بهداشت آن رعایت شده باشد.

اما اگر پرورش قرقاول برای شما تنها در قفس امکان دارد لازم است به تعداد کم پرندگان در هر قفس توجه کافی داشته باشید. ازدحام پرندگان پرورشی به ویژه قرقاول که طبع آزاد و وحشی دارد رشد آنها را تحت تاثیر قرار داده و کند می‌ کند.

فضای مورد نیاز پرورش قرقاول

درآمد پرورش قرقاول

بسیاری از افرادی که به پرورش پرندگان علاقه‌مند هستند، به دلیل عدم اطمینان از سودآور بودن در این کار تردید می ‌کنند. دلیل این موضوع اغلب تلفات این پرندگان در مرحله تبدیل تخم به جوجه و روزهای اولیه زندگی است. تدارکات این کار نسبت به سایر موارد، سرمایه گذاری مناسبی است و می ‌تواند بسیار سود آور باشد. کافی است با رعایت کلیه مراحل کار، تلفات را به حداقل رسانده و از این تجارت سود ببرید.

مواردی که پرورش این پرنده درآمد زایی می‌ کند به شرح زیر است:

  • فروش گوشت قرقاول به دو شکل تازه و منجمد
  • استفاده از قرقاول برای ایجاد شکارگاه مصنوعی
  • تاکسیدرمی و استفاده از زیبایی این پرنده در موزه پرندگان
  • فروش قرقاول به باغ وحش و مراکز نگهداری و فروش پرندگان
  • فروش قرقاول برای جوجه کشی و تکثیر

درآمد پرورش قرقاول

سخن آخر در مورد پرورش و نگهداری قرقاول

پرورش قرقاول آغاز مسیری است که در صورت رعایت تمام اصول می ‌تواند به درآمد زایی عالی منجر شود. شرط عملی شدن این ایده، فراهم کردن وسایل و محیط لازم برای این کار است. هم چنین رعایت تمامی نکات لازم در این مسیر و کسب راهنمایی از افراد حرفه ای نیز به این موضوع کمک می ‌کند.

شرکت بلدرچین دماوند از پیشتازان این راه است. مزارع پرورش پرندگان زینتی و گوشتی در این مجموعه مراحل پرورش و تکثیر را با رعایت کلیه اصول طی کرده و به نتایج خوبی دست یافته‌اند.

استفاده از صفحات راهنمای این سایت و دریافت نکات آموزشی می ‌تواند به پرورش دهندگان در این مسیر کمک نماید.

بلدرچین دماوند را در فضای مجازی به آدرس https://dquail.com/  بیابید.

نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 49323 گروه خبری: رپورتاژ آگهی منبع خبر: تسمینو تاریخ خبر: 1400/06/21 تعداد مشاهده: 595
کلید واژه ها:
سافت گذر