کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9162 | مشاهده و دانلود: 735484591 | آخرین بروزرسانی: 1403/02/08 | اعضاء: 316287 | نظرات: 37884
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا و وفات حضرت عبدالعظیم حسنی علیهما السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

آیا شارژر فست به باتری آسیب میزند؟

تکنولوژی شارژ سریع با وجود انتقادهایی که در مورد کاهش عمر مفید باتری به آن می شود برای کاربر تجربه لذت بخشی را ایجاد می کند. اما آیا واقعا بر روی عمر باتری تاثیر دارد یا خیر؟ باید گفت جواب این سوال بلی یا خیر نیست و نیاز به توضیح بیشتری دارد. در این زمینه بعد از ifixit و دیجیکالا، فست جانبی پاسخ جامع و کاملی برای آن ارائه می دهد.

بارها و بارها مقالاتی در مورد اینکه شارژ سریع واقعا بد است را خوانده ایم اما اگر بخواهیم صادقانه بگوییم این ادعا چندان با حسن نیت بیان نمی شود. این واقعیت که شارژ با توان 18، 25 و یا 45 وات فشار بیشتری به باتری وارد می کند در واقع بسیار منطقی به نظر می رسد. اما آیا این فشار ارزش آنرا دارد که از خرید شارژر اصلی با تکنولوژی شارژ سریع چشم پوشی کنیم و بدون آن زندگی کنیم؟

باتری چگونه کار می کند؟

تقریباً در همه تلفن های هوشمند امروزی از باتری های لیتیوم یونی استفاده می شود. معمولا، اکثر گوشی‌های هوشمند صبح‌ها 100 درصد شارژ می‌شوند و در پایان روز شارژ باقی‌مانده روی باتری کاهش می‌یابد و در بسیاری موارد کاملاً خالی می‌شود. آنچه شما باید درک کنید این است که هر دو فرآیند شارژ و تخلیه اساساً حرکت ذرات و در این مورد خاص یون های لیتیوم با بار منفی هستند. هر زمان که این فرایند د به درستی انجام نشود مجبور به خرید باتری اصلی گوشی می شوید

هنگام تخلیه، یون های لیتیوم از الکترود منفی به الکترود مثبت حرکت می کنند و در این فرآیند یک الکترون از خود خارج می کنند. این یون ها توسط یک مدار الکتریکی به الکترود مثبت بازگردانده می شوند و این دقیقاً همان چیزی است که برای کار با دستگاه های الکترونیکی استفاده می شود. در الکترود مثبت، دوباره توسط یون های فلزات واسطه جذب می شوند.

در طول فرآیند شارژ، اتم‌های لیتیوم از الکترود مثبت به الکترود منفی برگردانده می­شود. زمانی که باتری به ولتاژ مورد نظر رسید، فرآیند متوقف می شود و باتری دوباره پر است.

شارژ سریع: مزایا و معایب

حتی با وجود اینکه بسیاری از فناوری‌های شارژ سریع در چند سال اخیر بوجود آمده اند، اما در اصل همه آنها یکسان هستند. به جای اینکه باتری تلفن را به طور مداوم با آمپر ثابت برای مثلاً سه ساعت شارژ کنید، شارژ در چندین مرحله با توان های مختلف انجام می‌شود. زمانی که باتری خالی است، برای مدت زمان کوتاهی انرژی زیادی تامین می شود و بخش اعظم شارژ در مدت کوتاهی صورت می گیرد بقیه مراحل شارژ معتدل تر است تا دما و فشار وارده بر باتری را تا حد امکان پایین نگه دارد. همانطور که گفتیم، باید در اینجا در نظر بگیریم که چه مقدار فشار به اجزای شیمیایی و مکانیکی باتری وارد می شود.

باتری های لیتیوم یونی به یک مسئله خاص حساس هستند: گرما! در مطالعه ای در سال 2018، مشخص شد که محدوده دمایی مطلوب برای باتری‌های لیتیوم یونی با چگالی انرژی بالا بین 15 تا 35 درجه است. اکثر گوشی‌های هوشمند مدرن دارای حسگرهای دما هستند که در صورت تشخیص افزایش غیرعادی دما، شارژ سریع را متوقف کند. Oppo که یکی از طرفداران بزرگ شارژ سریع است، اخیراً عنوان کرده که فناوری 125 واتی SuperVOOC آن تنها در صورتی کار می کند که دمای باتری زیر 40 درجه باشد. Oppo همچنین اطمینان می دهد که باتری تنها 20 درصد از ظرفیت خود را پس از 800 چرخه شارژ از دست می دهد. بنابراین یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی پس از حدود 2 و نیم سال استفاده، 4000 میلی آمپر ساعت باقی می ماند.

مشکل دومی که با نگاه به گذشته به کاهش ظرفیت چرخه ای می بینم این واقعیت است که یک باتری برای یک لحظه کوتاه در معرض ولتاژ زیادی قرار می گیرد. شارژ سریع به صورت چرخه‌ای و تنها زمانی انجام می‌شود که سطح دشارژ واقعاً این مقدار انرژی را تامین کند.

نتیجه: خیلی نگران نباش

شارژ سریع در گوشی های هوشمند یک فرایند متعادل است. از یک طرف، باید محفظه شارژ در حد کافی پایین باشد، از طرف دیگر، اطمینان دهد که خود دستگاه به دلیل شارژ سریع مداوم دچار آسیب طولانی مدت نمی شود. سازندگان با استفاده از مدارات الکترونیکی شارژ هوشمند یا ترفندهایی مانند تقسیم باتری به دو قسمت از آسیب به باتری جلوگیری می‌کنند.

علیرغم تمام ترفندها، وقتی از جریان های بالاتر استفاده می شود، فشار روی مواد بیشتر می شود. به این دلیل است که حتی اگر در زمانی که دما خیلی زیاد است، ولتاژ قطع شود، مدارها و اجزای باتری همچنان برای مدتی در بالاترین حد حرارت و فشار هستند. با این حال لزوماً این دلیلی برای کنار گذاشتن Quick-Charging نیست.

اگر شارژ سریع را انتخاب کنید، از قابلیت های گوشی خود استفاده بهتری خواهید کرد و از آن در چند سال اول بهره بیشتری خواهید برد، زیرا کمتر به برق وصل می شود. اگر از شارژ سریع استفاده نکنید و آن را در تنظیمات خاموش کنید، ممکن است در عرض دو یا سه سال فشار وارد به باتری را کاهش دهید کمی ظرفیت بیشتر برای باتری حفظ کنید- کدام را ترجیح می دهید؟

نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 49356 گروه خبری: رپورتاژ آگهی منبع خبر: تسمینو تاریخ خبر: 1400/09/02 تعداد مشاهده: 615
کلید واژه ها:
سافت گذر