کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9165 | مشاهده و دانلود: 737534512 | آخرین بروزرسانی: 1403/02/11 | اعضاء: 316396 | نظرات: 37891
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا و وفات حضرت عبدالعظیم حسنی علیهما السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

اتوکد (AutoCAD) چیست و چه کاربردی دارد؟

امروزه برنامه اتوکد به یکی از پر‌طرفدار‌ترین نرم‌افزار‌ها تبدیل شده است. اگر تا به حال با این برنامه محبوب سر و کار نداشته‌اید، اولین سوالی که ممکن است برای شما پیش بیاید این است که اتوکد چیست؟

اتوکد نرم افزاری است که استفاده از قابلیت‌های بسیار زیاد آن، امکان ترسیم ایده‌های ساده تا بسیار پیچیده را برای افراد امکان‌پذیر کرده است. محبوبیت و کارایی بسیار زیاد این برنامه در بین مهندسین و طراحان باعث شده تا در ادامه‌ی این مطلب به معرفی اتوکد و کاربرد‌های بسیار زیاد آن بپردازیم. پس با ما همراه باشید.

اتوکد چیست؟

اتوکد (AutoCAD) یکی از بهترین نرم‌افزار‌های طراحی و ترسیم است که برای طراحی و تنظیم بسیاری از نقشه‌های حرفه‌ای مهندسان و طراحان به کار می‌رود. همچنین این نرم‌افزار با بهره‌گیری از قابلیت‌‌ها و توانایی‌های پردازشی بسیار بالای خود، امکان ویرایش، تحلیل، ترسیم و بهینه‌سازی‌ طرح‌های متفاوت را در کمترین زمان امکان‌پذیر می‌کند. از اتوکد برای ترسیم یا ویرایش طرح‌های دو بعدی و سه‌بعدی نیز استفاده می‌شود که علاوه بر سرعت بخشیدن به کار‌ها، امکان ترسیم با دقت بسیار بالا را برای افراد در حوزه‌های عمران، معماری، مکانیک و ... مهیا می‌کند.

اتوکد چه کاربردی دارد؟

نرم‌افزار اتوکد قابلیت‌ها و کاربرد‌های بسیار زیادی در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد که در این بخش به مواردی از آن اشاره می‌کنیم. ویژگی‌های متنوع و کارآمد این نرم‌افزار باعث شده تا علاوه بر بیشتر شدن قابلیت‌های طراحی و هماهنگ‌سازی تنظیمات آن‌ها، سازگاری بیشتری با پردازنده‌های گرافیکی ایجاد شده و در نتیجه انجام پروژه اتوکد با سرعت بالاتری انجام شود. از دیگر قابلیت‌های این نرم‌افزار می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • امکان اسکن و طراحی سه‌بعدی و دوبعدی
  • مدل‌سازی بر مبنای اجسام تو‌پر، مش و سطح
  • قوی‌ترین برنامه نقش‌کشی ساختمان
  • امکان تحقق ایده‌های ۳ بعدی
  • کیفیت بسیار بالا در پردازش و چاپ طراحی‌ها
  • امکان برنامه‌نویسی برای کاربردهای متنوع
  • دارای میانبر‌های کاربری متنوع
  • برخورداری از دقت بالا برای اشتراک‌گذاری نقشه‌ها
  • برخورداری از ابزار‌های گوناگون با توجه به هر نیاز
  • سازگاری با فرمت‌های PDF و DNG
  • قابلیت اندازه‌گیری هوشمند
  • بلوک‌های دینامیک
  • و ...

فرمت و پسوند‌ فایل ها در اتوکد

بسیاری از کاربران نرم‌افزار اتوکد علاقه‌مند هستند تا از فرمت‌های مختلفی در این نرم‌افزار استفاده کنند. اگر نمونه نقشه‌هایی در اتوکد را دیده باشید، احتمالا با فرمت و پسوند‌‌های DWG و DXF مواجه شده‌اید. اما تفاوت این دو فرمت در اتوکد چیست؟

فرمت ذخیره‌سازی فایل‌ها به صورت DWG (مخفف Drawing) به شیوه‌ای است که فقط در نرم‌افزار‌های ساخت شرکت Autodesk قابل باز و ویرایش هستند. این فایل‌ها حتی در نرم‌افزار Archicad که به مدل‌سازی بیم (BIM) نیز شباهت دارد، سازگار نبوده و باز نمی‌‌شوند.

وجود محدودیت‌های بسیار در فرمت DWG باعث شده تا شرکت اتودسک، طراحی با پسوندی جدید را برای وارد کردن فایل‌های اتوکد در نرم‌افزار‌های سایر شرکت‌ها همانند راینو (Raino) و 3DMAX به وجود آورد. در این راستا طراحی جدید با فرمت DXF معرفی شده است.

پس اگر می‌خواهید فایلی که توسط نرم‌افزار اتوکد تولید کرده‌اید، در دیگر نرم‌افزار‌های شرکت Autodesk نیز اجرا شود، باید فایلتان را با پسوند DXF ذخیره کنید.

در نهایت توجه داشته باشید که فایل‌هایی که با پسوند DWG ذخیره می‌شوند، فشرده‌تر بوده و دارای حجم کمتری نسبت به فایل‌های ذخیره شده با پسوند DXF هستند.

ورژن های مختلف نرم افزار اتوکد

به طور کلی اتوکد یک ابزار طراحی با کامپیوتر است که در سال ۱۹۸۲ توسط شرکت AutoDesk به کاربران معرفی شده است. ورژن اولیه‌ی اتوکد علاوه بر سادگی بسیار، قابلیت‌های بسیار کمی مانند ترسیم خطوط صاف و مورب را در اختیار کاربران قرار می‌داد. اما به مرور زمان قابلیت‌های این نرم‌افزار پیشرفته‌تر شده و طراحی در محیط‌های ۲ بعدی و یا ۳ بعدی را در اختیار افراد قرار داده است.

همچنین در نسخه ۲۰۰۷ این نرم‌افزار، امکانات پیشرفته و ابزار‌های طراحی ۳ بعدی در کنار عملیات Render ارتقا پیدا کرده است.

نهایتا در سال ۲۰۱۰، نرم‌افزار اتوکد قابلیت‌های تکمیلی بسیاری نظیر Mesh Modeling و دستورالعمل‌های پارامتریک را به آن اضافه کرده است.

نسخه‌های جدید این نرم‌افزار ضمن ارا‌ئه امکانات بسیار شامل برنامه‌نویسی، پشتیبانی گرافیکی، ارتباط چند کاربر در حین کار، اتصال به بانک‌های اطلاعاتی و ...، به یک نرم‌افزار قوی و پر‌طرفدار در عرصه‌ی صنعت تبدیل شده است.

سخن پایانی

گستره قابلیت‌ها و کاربرد‌های نرم‌افزار اتوکد در بازار کار بسیار گسترده است و به یک تخصص یا رشته محدود نمی‌شود. به همین منظور از این برنامه در رشته‌های مختلفی شامل مدل‌سازی، نقشه‌کشی، معماری، مکانیک، ساخت و تولید، الکترونیک، برق، راهسازی، طراحی صنعتی و... استفاده می‌شود و می‌توانید در هر حوزه‎ای با سفارش پروژه اتوکد به فریلنسرهای این نرم افزار، از مزایای آن بهره‌مند شوید.

همچنین استفاده از این نرم‌افزار‌ها باعث شده تا علاوه بر از بین بردن محدودیت‌های مختلف برای طراحان، امکان پرورش ایده‌ها و خلاقیت طراحی آن‌ها نیز در محیط‌های ۲ بعدی و ۳ بعدی افزایش پیدا کند تا در نتیجه به یک طراحی هوشمند تبدیل شود.

اگر هنوز در مقایسه اتوکد با دیگر نرم افزارها تردید دارید، می‌توانید ابزارهای کتیا (Catia)، رویت (Revit)، اینونتور (Inventor) و فریکد (FreeCAD) را هم بررسی کنید تا بهترین گزینه را با توجه به هدف و کاربرد خود انتخاب کنید. امیدواریم با خواندن این مطلب با کاربردهای فراوان اتوکد آشنا شده باشید و بتوانید از آن بهره ببرید.

نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 49452 گروه خبری: رپورتاژ آگهی منبع خبر: تسمینو - BF تاریخ خبر: 1400/12/14 تعداد مشاهده: 778
کلید واژه ها:
سافت گذر