کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9160 | مشاهده و دانلود: 735260042 | آخرین بروزرسانی: 1403/02/06 | اعضاء: 316248 | نظرات: 37885
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا و وفات حضرت عبدالعظیم حسنی علیهما السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

همه چیز درباره فرودگاه دبی

همه ما تا امروز آوازه پیشرفت و رشد دبی را شنیده‌ایم. شهری در قلب خاورمیانه که با برنامه‌ریزی صحیح و اجرای گام‌به‌گام آن، توانست خودش را در ردیف محبوب‌ترین و پرطرفدارترین مقاصد گردشگری دنیا، جای دهد. در این میان، ایرانی‌ها هم همیشه یک پای گردشگری در دبی هستند.

با توجه به نزدیکی تعطیلات سال نو در ایران، و استقبال همیشگی ایرانی‌ها از تورهای گردشگری دبی، در این مقاله تصمیم گرفتیم، سری به فرودگاه بین‌المللی دبی بزنیم تا اگر شما هم درحال برنامه‌ریزی سفر به دبی هستید، شناخت بهتری از فرودگاه این شهر داشته باشید.

فرودگاه، اولین نقطه‌ای از شهر دبی است که با آن مواجه خواهید شد، پس اگر می‌خواهید این فرودگاه را بهتر بشناسید، با ما در این مقاله همراه باشید.

معرفی فرودگاه دبی (Dubai Airport)

فرودگاه دبی در سال 1960 و در زمینی به مساحت 2900 متر مربع افتتاح شده‌است. این فرودگاه در منطقه‌ای القرهود دبی ساخته شده که فاصله آن تا مرکز شهر، چیزی نزدیک به 5 کیلومتر تخمین زده می‌شود.

فرودگاه دبی، اصلی‌ترین فرودگاه کشور امارات متحده عربی محسوب می‌شود که بر اساس آمار منتشرشده، در سال 2018 بیش از 90میلیون مسافر را جابجا کرده است. میانگین رشد 13درصدی جابجایی مسافران در سال، باعث شده‌است تا فرودگاه دبی، درحال‌حاضر به‌عنوان پر رفت‌وآمدترین فرودگاه جهان شناخته شود.

این فرودگاه می‌تواند در هفته، بیش از هشت‌هزار پرواز به 270 مقصد در سراسر دنیا را مدیریت کند که یکی از خیره‌کننده‌ترین آمارها در تاربخ هواپیمایی دنیا به‌شمار می‌آید.

علاوه‌بر این، فرودگاه دبی، با کد یاتا DXB، یکی از زیباترین و راحت‌ترین فرودگاه‌های جهان به‌شمار می‌آید،که سه ترمینال دارد و با امکانات متفاوتی تجهیز شده تا اولین مواجهه مسافران با شهر دبی را به خاطره‌ای شیرین و به‌یادماندنی تبدیل کند.

در ادامه این مقاله قرار است به معرفی ترمینال‌های این فرودگاه بپردازیم.

ترمینال‌های فرودگاه دبی

زمانی‌که وارد فرودگاه دبی شدید، متوجه می‌شوید که اکثر ایرلاین‌های معتبر جهان، در یکی از ترمینال‌های فرودگاه دبی، یک بخش اختصاصی دارند. با این‌حال، فرودگاه دبی هم مثل هر فرودگاه دیگری در دنیا، هرکدام از ترمینال‌ها را به پروازهای متفاوتی، اختصاص داده‌است که در ادامه به معرفی هرکدام از آن‌ها می‌پردازیم.

ترمینال شماره 1

اصلی‌ترین ترمینال فرودگاه دبی به‌حساب می‌آید که به پرواز و فرود هواپیماهای اکثر ایرلاین‌های معتبر سراسر جهان و پروازهای طولانی اختصاص دارد.

ترمینال شماره 2

این ترمینال، معمولا به پروازهای منطقه‌ای، در حوزه خلیج فارس و جنوب آسیا، اختصاص دارد. همچنین اگر از طرفداران بلیط هواپیما ارزان برای پروازهای خارجی هستید، در سفر به دبی، اختمالا در این ترمینال، از هواپیما پیاده خواهید شد، چراکه؛ پروازهای ارزان‌قیمت مثل فلای‌دبی هم در ترمینال شماره 2 فرودگاه دبی، مدیریت می‌شوند.

ترمینال شماره 3

این ترمینال، از نظر مساحت و وسعت، دومین ساختمان بزرگ جهان است که به پروازهای ایرلاین‌های امارات و کانتاس، اختصاص دارد.

حمل‌ونقل فرودگاه دبی

وقتی از شلوغ‌ترین فرودگاه جهان صحبت کنیم، حتما انتظار داریم که دسترسی به آن هم کار سختی نباشد؛ چراکه روزانه هزاران مسافر در این فرودگاه حضور پیدا می‌کنند. پس در چنین شرایطی، مهم است که تمام مسافران بتوانند به‌راحتی، برای ورود رسیدن به فرودگاه یا حرکت از فرودگاه، به سمت هتل محل اقامتشان، اقدام کنند.

خوشبختانه در فرودگاه دبی، تمام این موارد به‌خوبی رعایت شده و شما می‌توانید به آسانی از هر کجای شهر، به فرودگاه برسید. و یا برعکس؛ می‌توانید به راحتی، خودتان را از فرودگاه به هر نقطه‌ای از شهر که می‌خواهید برسانید. در ادامه می‌خواهیم وسایل حمل‌ونقل عمومی فرودگاه دبی را معرفی کنیم.

تاکسی

تاکسی‌های دبی، یکی از پرطرفدارترین وسایل حمل‌ونقل عمومی درمیان گردشگران هستند، چراکه آن‌ها معمولا از امنیت خوبی برخوردارند و همچنین با استفاده از کیلومترشمار، خیال شما را بابت هزینه‌ای که باید پرداخت کنید، راحت می‌کنند.

شما در هر نقطه‌ای از دبی که باشید، می‌توانید با استفاده از تاکسی‌ها خودتان را به فرودگا برسانید. اما از سوی دیگر، تاکسی‌های فرودگاه دبی، معمولا در محوطه بیرونی، هرکدام از ترمینال‌های این فرودگاه، حضور دارند و می‌توانند شما را به هرنقطه‌ای از شهر که می‌خواهید برسانند.

مترو

اگر بخواهید برای رسیدن به فرودگاه دبی یا خروج از آن، از مترو استفاده کنید، باید بدانید که مترو دبی، در مقابل ترمینال‌های شماره 1 و 3 فرودگاه، ایستگاه دارد.

این قطارها همه‌روزه از ساعت 6 صبح تا ساعت 24، فعال هستند و حدودا هر 10 دقیقه یک‌بار حرکت می‌کنند.

اتوبوس

هر سه ترمینال فرودگاه دبی، ایستگاه اتوبوس دارند، به همین دلیل، می‌توانید به سادگی برای رسیدن به فرودگاه یا خروج از آن، از خطوط اتوبوس‌رانی شهری دبی استفاده کنید.

به‌عنوان مثال خصوط شماره 401 و 402، شما را از فرودگاه به ایستگاه‌های «السبخه» و «الغبیبه»، منتقل می‌کنند. اما لازم است بدانید که برای استفاده از خطوط اتوبوس‌رانی شهری دبی، باید کارت الکترونیکی نول(NOL card)، داشته باشید.

امکانات فرودگاه دبی

اینترنت

برای استفاده از اینترنت رایگان فرودگاه دبی، فقط کافی‌است WiFi دستگاهتان را روشن کرده و به شبکه‌های «DXB Free WiFi»  یا «DWC Free WiFi» متصل شوید.

خدمات مالی

در هر سه ترمینال فرودگاه دبی، شعبه‌های بانکی وجود دارند که کلیه امور مالی، تبدیل نرخ ارز و... را انجام می‌دهند. همچنین صرافی‌های فرودگاه دبی نیز در همین شعبه‌های بانکی فعالیت می‌کنند و می‌توانید کارهای مربوط به تبدیل ارز را در همین صرافی‌ها انجام دهید.

نکته دیگر اینکه فروشگاه بدون مالیات فرودگاه نیز، برخی از امور مالی، خدمات بانکی و تبدیل ارز را برای شما انجام می‌دهد.

اطلاعات فرودگاه

دفتر اطلاعات فرودگاه دبی، در ترمینال شماره 1 قرار دارد. اما در کجای فرودگاه که باشید، کارکنان فرودگاه با تیشرت‌های آبی را خواهید دید، آماده‌اند تا کلیه خدمات و اطلاعات موردنظرتان را در اختیار شما بگذارند.

رستوران و کافی‌شاپ

در فردوگاه دبی، به‌هیچ‌وجه نگران خوراکی و خوردنی نباشید. چراکه در تمام محوطه فرودگاه می‌توانید رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌های متنوعی پیدا کنید. اما به‌طور مشخص، در سالن C این فرودگاه، یک فودکورت بزرگ وجود دارد که می‌توانید انواع غذاها و نوشیدنی‌ها را آنجا، نوش‌جان کنید.

همچنین در سالن A، می‌توانید رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌های مجلل را پیدا کنید و اگر هوس غذاهای دریایی، عربی یا بین‌المللی کرده‌اید، می‌توانید به سالن‌ B مراجعه کنید.

در سالن عمومی ترمینال‌های 1 و 3 نیز، فروشگاه‌های اسنک و موادغذایی زیادی وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها خرید کنید.

خرید

در فرودگاه دبی، می‌توانید به‌راحتی هرچیزی را که می‌خواهید بخرید، چراکه فروشگاه‌های متنوعی در فضای فرودگاه وجود دارند. همچنین فروشگاه بدون مالیات فرودگاه دبی، یکی از بهترین فروشگاه‌های دیوتی فری (Duty Free) در سراسر دنیا است.

اشیاء گمشده

دفاتر اشیاء گمشده در هر سه ترمینال فرودگاه دبی وجود دارند و هر شیء یا چمدانی که در این فرودگاه گم کنید، به این دفاتر منتقل می‌شود.

سایر امکانات فرودگاه دبی

از جمله امکانات دیگر فرودگاه دبی، می‌توانیم به نمازخانه، حمام، اورژانس و خدمات پزشکی، موزه فرودگاه (در سالن A)، باغ فرودگاه (در نزدیکی گیت B7) و خدمات اسپا و ماساژ (در سالن‌های B و C) اشاره کنیم.

پروازهای ایرانی فرودگاه دبی

پروازهای:

  • ساری به دبی
  • کیش به دبی
  • لار به دبی
  • کرمانشاه به دبی
  • اهواز به دبی
  • تبریز به دبی
  • تهران به دبی
  • مشهد به دبی
  • اصفهان به دبی
  • شیراز به دبی
  • بندرعباس به دبی
  • آبادان به دبی
  • بندرلنگه به دبی
  • بوشهر به دبی
  • قشم به دبی
  • زاهدان به دبی

در تمام روزهای سال، مسافران ایرانی را از شهرهای مختلف به فرودگاه دبی، منتقل می‌کنند.

کلام پایانی

در این مقاله تلاش کردیم معرفی مختصری از فرودگاه دبی ارائه کنیم، اما برای کسب اطلاعات بیشتر، می‌توانید به سایت رسمی فرودگاه دبی، مراجعه کنید.

نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 49463 گروه خبری: اخبار فناوری منبع خبر: تسمینو تاریخ خبر: 1400/09/06 تعداد مشاهده: 9841
کلید واژه ها:
سافت گذر