کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9161 | مشاهده و دانلود: 735450834 | آخرین بروزرسانی: 1403/02/07 | اعضاء: 316284 | نظرات: 37883
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا و وفات حضرت عبدالعظیم حسنی علیهما السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

اهمیت حافظه رم در سرورهای HPE، انواع آن‌ها و نحوه انتخاب درست آن‌ها درسناریوهای مختلف

همان طور که میدانید CPUها برای ارتباط با درایوهای ذخیره‌سازی از حافظه‌هایی به نام  Memory که در زبان عامیانه‌ما به رم معروف است استفاده می‌کند. دلیل این کار عدم انطباق سرعت نوشتن، خواندن در CPUها و ذخیره‌سازها می‌باشد.(نانوثانیه در برابر میکروثانیه)

شرکت HPE در نسل‌ها و سری‌های سرورهای تولیدی خود تا به امروز از Memoryهای متنوعی با باس‌های ارتباطی، ظرفیت و نحوه عملکرد متفاوت استفاده کرده و همیشه از تکنولوژی‌های روز در تولید مموری استفاده کرده است.

 

مموری‌ها از چند جهت قابل تقسیم بندی هستند،

  1. از نظر پهنای باند خروجی یا باس
  2. ظرفیت ذخیره‌سازی
  3. همیشه در دسترس یا فرار بودن
  4. نحوه عملکرد و ارتباط Memory Controller
  5. تعداد Rank و (CAS) Latency
  6. مصرف انرژی کم و زیاد

شرکت HPE در محصولات خود از مموری‌های متنوعی استفاده می‌کند که در این مقاله درباره مموری‌هایی که در سرورهای نسل 10 این شرکت قابل نصب می‌باشند صحبت خواهیم کرد.

چهارسری Memory برروی سرورهای DL380 Gen10 با ظرفیت‌ها و قابلیت‌های متفاوت قابل نصب می‌باشند:

  1. RDIMM
  2. LRDIMM
  3. NVIDIMM
  4. Persistent Memory

مموری‌های RDIMM:

این نوع رم که اغلب از آن‌ها استفاده می‌شود، نهایتاً دارای 64GB ظرفیت فضای ذخیره‌سازی می‌باشد، نسبت به مدل‌های دیگر دارای سرعت پاسخ‌گویی بالا (Latency کم) ولی پهنای باند کم می‌باشدو برای اغلب سازمان‌ها استفاده از این مدل رم توصیه می‌شود. این مدل با ظرفیت‌های 8/16/32 و 64 گیگابایت در دسترس می‌باشد. این مدل از رم‌ها جزء حافظه‌های فرار دسته بندی می‌شوند و با قطع جریان برق اطلاعات آن‌ها از بین می‌رود.

مموری‌های LRDIMM:

این نوع رم‌ها دارای سرعت پاسخ‌گویی کم نسبت به رم‌های RDIMM ولی دارای پهنای باند خروجی بیشتر نسبت به آن‌ها می‌باشند و برای سناریوهایی که سرعت پاسخ‌گویی رم کم اهمیت می‌باشد و همچنین اصطلاحاً از Big Data استفاده می‌کنند، از این نوع رم استفاده می‌شود. این مدل رم با ظرفیت‌های 128 گیگابایت در سرورهای DL380 Gen10 در دسترس می‌باشد. بعلت ظرفیت بالای این مدل‌ها اگر بالاترین میزان مجموع حافظه (رم) برروی این سرورها مهم باشد، باید از LRDIMMها استفاده شود. لازم به ذکر است درباره نهایت مجموع حافظه رم پشتیبانی برروی این سرورها انتخاب CPU مناسب اهمیت دارد چرا که همه CPUهای پشتیبانی شده، نهایت میزان رم را پشتیبانی نمی‌کنند. همچنین این مدل از رم‌ها مثل RDIMMها، حافظه‌های فرار هستند و با قطع جریان برق اطلاعات آن‌ها از بین می‌رود.

 

 

 

مموری‌های NVIDIMM و Persistent Memory

هر دو دارای حافظه غیرفرار می‌باشند یعنی با قطع جریان برق اطلاعات آن‌ها از بین نمی‌رود. مموری‌های NVIDIMM فقط با پردازنده‌های نسل یک Intel Xeon Scalable قابل استفاده می‌باشند و مموری‌های Persistent Memory فقط با نسل 2 و 3 پردازنده‌های اینتل قابل استفاده می‌باشند و مموری‌های  NVIDIMM با ظرفیت 16GB و مموری‌های Persistent Memory باا ظرفیت‌های 128، 256 و 512 گیگابیت دردسترس و قابل نصب می‌باشند.

 

چند نکته درباره استفاده از مموری‌ها که باید به آن‌ها توجه شود:

  1. مموری‌های RDIMM و LRDIMM در کنار یکدیگر نمی‌توانند قرار بگیرند و موقع خرید باید به آن توجه شود.
  2. مموری‌های NVIDIMM فقط با RDIMMها قابل ترکیب می‌باشند
  3. مموری‌ها Persistent Memory با RDIMMها یا LRDIMM ها می‌توانند ترکیب شوند.
  4. برروی سرورهای DL380 G10 رم‌های با باس ارتباطی 2400، 2666 و 2933MT/s را می‌توان استفاده کرد، ضمناً نهایت میزان باس پشتیبانی شده برروی این سرورها به انتخاب CPUها وابسته است، به عنوان مثال پردازنده‌های سری سیلور نسل دوم، نهایتاً 2400MT/s را شناسائی می‌کنند، یعنی اگر از رم‌های 2666 یا 2933 استفاده شود نهایتاً می‌تواند با سرعت 2400MT/s از آن‌ها استفاده کند.
  5. نهایت مجموع رم قابل نصب برروی هر پردازنده وابسته به انتخاب خود پردازنده می‌باشد. اگر پردازنده نسل دوم باشد، 2TB یا 4.5TB به ازای هر CPU وابسته به پسوند M  یا L پردازنده می‌توانید رم برروی آن قرار دهید . اگر پردازنده نسل اولی می‌باشد، نهایتاً 1.5TB به ازای هر پردازنده در مدل‌هایی که دارای پسوند M  می‌باشند می‌توانید از مموری استفاده کنید.

 

به هر حال نگران نباشید، زیرا تیم‌های بسیار حرفه‌ای در ایران، به فروش سرور اچ پی  مشغول هستند. یکی از این تیم‌ها، جاده ابریشم رایانه بوده که به عنوان مرکز  تخصصی سرور اچ پی در ایران شناخته می‌شود و وارد کننده تجهیزات سرور است. از این رو کارشناسان این شرکت می‌توانند با مشاوره سخت‌افزاری در انتخاب رم مناسب برای سرور اچ پی خیال شما را راحت کنند.  برای تماس با کارشناسان شرکت جاده ابریشم، کافی است که به سایت این شرکت مراجعه کنید

یکی از ویژه‌گی‌های مهم سرورهای اچ پی اهمیت ویژگی RAS می‌باشد RAS یا reliability availability and serviceability ویژگی می‌باشد که سرور همیشه بتواند در دسترس باشد و بتواند سرویس دهد یکی از سرویس‌های RAS، استفاده از تکنیک‌های رفع خطا در استفاده از رم‌ها می‌باشد. همانطور که می‌دانید حافظه‌های رم  و خرابی آن‌ها یکی از شایع ترین دلایل هنگ کردن سرور و از دسترس خارج شدن آن می‌باشد و از آنجا که در سازمان‌های فوق حساس مثل بیمارستان‌ها سرویس‌ها به هیچ عنوان نباید از دسترس خارج شوند و نباید خرابی یک رم یا قسمتی از یک رم باعث شود سرور  از دسترس خارج شوند، با معرفی سرورهای نسل 10 و استفاده از پردازنده‌های Intel Xeon Scalable قابلیت HPE Fast Fault Tolerance به  آنها اضافه شده و باعث می‌شود با خرابی قسمتی از رم عملکرد آن کاهش پیدا نکند و با اعلام این موضوع به مدیران واحد IT از طریق پیغام‌های هشدار به آن‌ها، این فرصت را به آنها می‌‌‌دهد، که در زمان امکان این مموری تعویض گردد و سرور در زمان خرابی به هیچ عنوان از دسترس خارج نمی‌شود.

ضمناً مکانیزم‌های متفاوتی جهت بررسی و پایش سلامت رم ها برروی سرورهای نسل 10، قابل استفاده است که در زیر صرفاً به نام آن‌ها اشاره می‌شود.

  1. HPE Fast Fault Tolerance
  2. ADD DC
  3. Advanced ECC
  4. Online Spare with Advanced ECC
  5. Mirrored Memory with Advanced ECC

که در آخر نکته مهم، بعد از انتخاب مدل سرور

قطعاً انتخاب پردازنده و مموری مناسب جزء مهمترین کارهای مسئولیت IT می‌باشد و بررسی اصالت کالای مموری چه از طریق فیزیکی و چه از طریق امکانات خود سرور حتماً باید انجام شود تا همه قابلیت‌های فوق قابل استفاده باشند، همچنین به روز رسانی سرور با آخرین فریمورهای آن (SPP) می‌تواند باعث جلوگیری از خطاهای ناخواسته، بهبود عملکرد و افزایش امنیت سرورها شود و باید بروز رسانی سرورها به صورت کامل و ازطریق SPPها انجام شود. با بروز رسانی ناقص می‌توانیم باعث عملکرد غیرعادی سرور شویم .

آشنایی با شرکت جاده ابریشم رایانه

شرکت جاده ابریشم رایانه یک شرکت تخصصی و معتبر در زمینه شبکه‌های کامپیوتری است که خدمات مختلفی را به مشتریان خود ارائه می‌دهد. این شرکت که از شرکت‌های وارد کننده سرور اچ پی است، واحدهای مختلفی تحت عنوان واحد امنیت، پشتیبانی، تعمیرات، بازیابی اطلاعات، مشاوره، طراحی و اجرا دارد.

توجه داشته باشید که این شرکت یک وارد کننده معتبر است و نه نماینده HP. شرکت HP در کشورمان ایران هیچ‌گونه نمایندگی رسمی ندارد. علت این امر نیز وجود مسائلی مانند تحریم‌ها است. برای راه‌اندازی شبکه، خرید ملزومات شبکه مثل سرور، تامین امنیت شبکه، پشتیبانی و هرگونه تعمیرات، می‌توانید با متخصصان این شرکت در تماس باشید و از مشاوره‌های آن‌ها بهره‌مند شوید. جهت برقراری ارتباط، کافی است از طریق وبسایت شرکت به نشانی https://myhpe.ir/ اقدام کنید.

نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 49527 گروه خبری: رپورتاژ آگهی منبع خبر: تریبون تاریخ خبر: 1401/04/26 تعداد مشاهده: 735
کلید واژه ها:
سافت گذر